Stoffer skrev:JBT skrev:Det er helt vanvittigt hvor lidt vores to backs bidrager med offensivt, og selvom det var kunstgræs i dag var deres boldbehandling til tider direkte pinlig.
De to gutter vil ikke kunne komme på holdet hvis de spillede i FC København eller Brøndby, længere er den ikke. Pengene skal helt klart bruges her, samt en eventuel erstatning for Izu og et stort køb efter Sisto (forudsat salg)
Misforstå mig endelig ikke. Jeg er også bekymret for vores backs. Men lige ifht. netop FCK og BIF så er standarden også høj i tiden synes jeg. FCK har flere klasse backs og BIF har en.
Nu skal jeg heller ikke misforståes, men jeg tør næsten også godt at smide penge på, at folk også ville være utilfredse med Peter Ankersen eller Daniel Larsson, hvis de rendte rundt i FCM. De har begge mangler i deres defensive spil, og så er problemet bare vendt om. Da Brøndby mødte AGF i søndags sejlede Daniel Larsson rundt defensivt, og så skal jeg være ærlig og sige, at jeg egentligt hellere ser en back kan sine ting defensivt som Rømer og Bak, og så kommer det offensive i anden række.
Og min pointe med det her, er at det er en svær position. Hvad er vigtigst for en back? I min bog:
1) Defensiven
2) Det taktiske - hvornår skal han gå med frem, hvornår skal han blive, skal han slå indlæg, skal han spille kort osv.
3) Offensiven
4) En god fod - vi lever meget på vores standardsituationer, og derfor er det for en venstre back i FCM vigtigt at have en god venstre fod.
En komplet back som Augustionsson ville være perfekt, men de hænger desværre ikke på træerne. Og skal man tage de kritiske briller af, så udfylder Lauridsen dele af kriterierne - hvertfald sidste sæson. Hvis det niveau han har vist indtil videre er niveauet for sæsonen, så kan vi ligeså godt bruge Frederik Møller.