Lincoln vs. Fcm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: Lincoln vs. Fcm

Indlæg af tatoo »

Noerum skrev:Fint med en 2-0 sejr. Så kan vi glemme alt om de kampe. Jeg håber godt nok, at Thorup og Steinlein har øje for back problemerne.
Det håber jeg godt nok også. Vi skal bare have 2 backer inden vinduet lukker.

Duelund vil blive rigtig mange penge værd, når han bliver lidt fysisk stærkere. Han kunne godt være en afløser for Petter A. Olsson gør det også fornuftigt, hvorimod jeg ikke synes man så meget til Marco L.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dejligt med en sejr og i sidste ende sikkert avancement, med noget der lignede et forstærket andenhold i anden halvleg. I et tæt kampprogram er det vigtigt, at vi får roteret lidt og ikke driver rovdrift på de mest skrøbelige spillere.

Vi har nu sikret os mindst 4 yderligere Kampe i Europa og Det bliver i første omgang i den grad afgørende mod Apoel.

JBT

Indlæg af JBT »

Det er helt vanvittigt hvor lidt vores to backs bidrager med offensivt, og selvom det var kunstgræs i dag var deres boldbehandling til tider direkte pinlig.
De to gutter vil ikke kunne komme på holdet hvis de spillede i FC København eller Brøndby, længere er den ikke. Pengene skal helt klart bruges her, samt en eventuel erstatning for Izu og et stort køb efter Sisto (forudsat salg)

Sisto er ved at finde rytmen igen efter hans skade og et svagt EM og Sparv gør det fremragende påny.
Stadig svagt ikke at vinde større - heldigvis er videre avancement det der tæller her.

Vi starter hjemme mod APOEL - håber med hjælp fra mange publikum og bedre kontra/pres spil, at vi kan skabe et højt tryk på dem og få et brugbart resultat som kan spilles efter på ferieøen.
Men det kræver en stadig en bedre indsats og langt hurtigere spil. (for ikke at nævne skades fronten som generelt er forrykt at høre om!)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:Det er helt vanvittigt hvor lidt vores to backs bidrager med offensivt, og selvom det var kunstgræs i dag var deres boldbehandling til tider direkte pinlig.
De to gutter vil ikke kunne komme på holdet hvis de spillede i FC København eller Brøndby, længere er den ikke. Pengene skal helt klart bruges her, samt en eventuel erstatning for Izu og et stort køb efter Sisto (forudsat salg)

Sisto er ved at finde rytmen igen efter hans skade og et svagt EM og Sparv gør det fremragende påny.
Stadig svagt ikke at vinde større - heldigvis er videre avancement det der tæller her.

Vi starter hjemme mod APOEL - håber med hjælp fra mange publikum og bedre kontra/pres spil, at vi kan skabe et højt tryk på dem og få et brugbart resultat som kan spilles efter på ferieøen.
Men det kræver en stadig en bedre indsats og langt hurtigere spil. (for ikke at nævne skades fronten som generelt er forrykt at høre om!)
Misforstå mig endelig ikke. Jeg er også bekymret for vores backs. Men lige ifht. netop FCK og BIF så er standarden også høj i tiden synes jeg. FCK har flere klasse backs og BIF har en.

Jeg er meget enig i det andet. Jeg synes ikke vi skal ærge os for meget over spillet - det eneste kampene i europa handler om er avancement, særligt her i opstartsfacen, hvor jeg synes det er vigtigt at vi går på to ben og ikke ender i et hul ifht. DM.

Som både du og Kent skriver, så synes jeg også det er helt ok at vi benytter bredden i truppen både med tanke på skrøbelige spillere men også med tanke på at vi gerne vil give de yngre kræfter tid. Hvis ikke nu, hvornår så..

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stoffer skrev:
JBT skrev:Det er helt vanvittigt hvor lidt vores to backs bidrager med offensivt, og selvom det var kunstgræs i dag var deres boldbehandling til tider direkte pinlig.
Misforstå mig endelig ikke. Jeg er også bekymret for vores backs. Men lige ifht. netop FCK og BIF så er standarden også høj i tiden synes jeg. FCK har flere klasse backs og BIF har en.
Nu skal jeg heller ikke misforståes, men jeg tør næsten også godt at smide penge på, at folk også ville være utilfredse med Peter Ankersen eller Daniel Larsson, hvis de rendte rundt i FCM. De har begge mangler i deres defensive spil, og så er problemet bare vendt om. Da Brøndby mødte AGF i søndags sejlede Daniel Larsson rundt defensivt, og så skal jeg være ærlig og sige, at jeg egentligt hellere ser en back kan sine ting defensivt som Rømer og Bak, og så kommer det offensive i anden række.

Og min pointe med det her, er at det er en svær position. Hvad er vigtigst for en back? I min bog:
1) Defensiven
2) Det taktiske - hvornår skal han gå med frem, hvornår skal han blive, skal han slå indlæg, skal han spille kort osv.
3) Offensiven
4) En god fod - vi lever meget på vores standardsituationer, og derfor er det for en venstre back i FCM vigtigt at have en god venstre fod.

En komplet back som Augustionsson ville være perfekt, men de hænger desværre ikke på træerne. Og skal man tage de kritiske briller af, så udfylder Lauridsen dele af kriterierne - hvertfald sidste sæson. Hvis det niveau han har vist indtil videre er niveauet for sæsonen, så kan vi ligeså godt bruge Frederik Møller.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Besvar