Champions League 2015/2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Champions League 2015/2016

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne også være sjovt på en regnvejrsdag i Southampton at se Pione og Mabil rende rundt og lege med de størrere og tungere engelske spillere og vi så lige ramte dagen, hvor vores standard situationer lykkedes. Ønsketænkning måske men tanken behager mig. Tro på overraskelsen selv om det er svært.

JBT

Indlæg af JBT »

Nogle gange bør man bare tage de farvede briller af og være realistisk. FCK er ude for første gang i 10 år. Vi ryger ud hver gang vi deltager. Jeg mener bare der skal til at komme gang i hjulene for det er da utopi at tro man gør det nemmere for sig selv med en sådan modstander. Lodtrækningen bliver endvidere ikke nemmere de kommende år medmindre man bliver mestre påny. Muligheden blev bare ikke grebet endnu engang selvom lodtrækning var som ønsket. Det er simpelthen elendigt, og mener man skal have lov at være skuffet og stille krav efterhånden. Så ung en klub er vi heller ikke og alligevel bliver undskyldninger ved med at vælte ind alle steder fra. Som sagt syntes jeg bare man skal til at vågne op og skabe sig noget international klasse.

THenry

Indlæg af THenry »

TrueWolfMidt skrev:Kunne også være sjovt på en regnvejrsdag i Southampton at se Pione og Mabil rende rundt og lege med de størrere og tungere engelske spillere og vi så lige ramte dagen, hvor vores standard situationer lykkedes. Ønsketænkning måske men tanken behager mig. Tro på overraskelsen selv om det er svært.
Jeg tror desværre, at flere af deres forsvarspillere som japanske Yoshida og Bertrand er rimelig hurtige, men der er ingen tvivl om, at vi skal spille på kontra(udover standarderne) i England, og Sisto får en meget vigtig rolle her. Tanken med Mabil på den anden kant er sjov, men tror ikke han står forrest i køen. Hassan kunne være spændende, men han bliver næppe klar, og så bliver det Royer eller måske Petter, hvis vi evt. spiller med 2 defensivt orienterede midtbanespillere.

Ligeledes ser det ud til at Southampton tager Euro League rimelig seriøs. De stillede et stærkt hold med bl.a. Pelle, Mane, Tadic og Wanyama ude mod Vitesse Arnhem, selvom de havde taget spændingen ud med en 3-0 sejr på hjemmebane. De er generelt ret stærke hjemme, så jeg kan godt frygte en røvfuld der. Selvom det er fint, at vi starter ude i kamp 1, da vi tidligere har gjort det svært for os selv på hjemmebane i den første kamp.

Kommercielt og mediemissægt kan der sikkert mobiliseres en vis interesse i både England og Danmark qua Benhams engagement i FCM, Sparv har også tidligere spillet i Southampton samt vores 1-0 sejr i Manchester mod City sidste vi spillede i England.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

JBT skrev:Så ung en klub er vi heller ikke og alligevel bliver undskyldninger ved med at vælte ind alle steder fra. Som sagt syntes jeg bare man skal til at vågne op og skabe sig noget international klasse.
Ahhhh. Med start i 1999 og med den økonomi in mente som vi har haft, så er det vel først efter Benhams indtræden i klubben, at vi har bevæget os op af rangstigen sådan rent spillermæssigt og turneringsmæssigt. Vi er en udviklingsklub der har haft for øje, at sælge spillere. Nu er vi begyndt at købe spillere af en hvis kvalitet. Fck røg ud, selvom de købte spillere af international klasse. Skal vi ikke lige klappe hesten, istedet for at piske en stemning op. Vi kom i det mindste videre hertil.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Av for en modstander. Southampton så kunne det næsten ikke blive værre, men det kunne vel med de mulige modstandere snart heller ikke blive bedre. Om ikke andet får vi forhåbentlig et par gode kampe, mod en seværdig og stærk modstander, inden vi siger farvel til europæiske kampe og kan fokusere på Ligaen.
TrueWolfMidt skrev:Kunne også være sjovt på en regnvejrsdag i Southampton at se Pione og Mabil rende rundt og lege med de størrere og tungere engelske spillere og vi så lige ramte dagen, hvor vores standard situationer lykkedes. Ønsketænkning måske men tanken behager mig. Tro på overraskelsen selv om det er svært.
Nu er det et hold fra England vi skal møde og de er om nogen vant til at spille i regnvejr. Dertil skal også nævnes at Southampton absolut ikke er noget langsomt hold og med Sistos seneste form og Mabil´s niveau? skal vi vidst passe på at det ikke er os der render forgæves rundt i regnvejret.

Og til trods for de mange, mange kampes lærepenge, ser vi egentligt ikke ud til at have lært ret meget, når det kommer til europæiske kampe.

Men ja bolden er vel rund og vi kan kun overraske.

Noe

Re: Europa League 2015/2016

Indlæg af Noe »

JBT skrev:Nogle gange bør man bare tage de farvede briller af og være realistisk. FCK er ude for første gang i 10 år. Vi ryger ud hver gang vi deltager. Jeg mener bare der skal til at komme gang i hjulene for det er da utopi at tro man gør det nemmere for sig selv med en sådan modstander. Lodtrækningen bliver endvidere ikke nemmere de kommende år medmindre man bliver mestre påny. Muligheden blev bare ikke grebet endnu engang selvom lodtrækning var som ønsket. Det er simpelthen elendigt, og mener man skal have lov at være skuffet og stille krav efterhånden. Så ung en klub er vi heller ikke og alligevel bliver undskyldninger ved med at vælte ind alle steder fra. Som sagt syntes jeg bare man skal til at vågne op og skabe sig noget international klasse.
Der er vist ingen, der er er tilfredse med vores mange exits. Der er også grund til at skele misundeligt til ÅB og OB, som rent faktisk har gjort det, som vi ikke har magtet, nemlig slå deres seedning. Det lykkedes heller ikke denne gang, og det burde det, da vi for en gang skyld havde en god chance over to kampe.

FCKs situation kan du slet ikke sammenligne med vores. Deres seedning betyder, at de altid møder useedet modstand frem til og med playoff. Du ærger dig selv over, at APOEL trak Astana. Det samme var et hypotetisk scenarie for FCK (hvis de var blevet mestre), men ikke os. FCK har det altså nemmere i Europa.

Det her handler om at bryde sin seedning. Noget FCK gjorde for ti år siden, og siden har udnyttet (dygtigt). Indtil vi bryder vores, kan vi se frem til at møde bedre modstandere end os selv i kvalkampene. Jeg har meget svært ved at se, hvordan du som fan kan stille krav om at vi skal slå modstandere, som på papiret er bedre end FCM. Det lyder meget forkælet i mine ører. Og meget lidt realistisk, for nu at bruge dit ordvalg.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Tror vi får en røvfuld. Men håber det selvfølgelig ikke. Vores eneste chance er at de undervurderer os.

Men blot til orientering har Southampton 2 potentielle Prl. topscorere i Sadio Mane og Graziano Pelle. Jeg tror endda FCK også ville få problemer, og FCK er p.t. et niveau over os spillemæssigt. De spiller faktisk godt 10 mod 11 igår, men begår så defensive fejl, og det taber de på.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Noe skrev:
JBT skrev:Nogle gange bør man bare tage de farvede briller af og være realistisk. FCK er ude for første gang i 10 år. Vi ryger ud hver gang vi deltager. Jeg mener bare der skal til at komme gang i hjulene for det er da utopi at tro man gør det nemmere for sig selv med en sådan modstander. Lodtrækningen bliver endvidere ikke nemmere de kommende år medmindre man bliver mestre påny. Muligheden blev bare ikke grebet endnu engang selvom lodtrækning var som ønsket. Det er simpelthen elendigt, og mener man skal have lov at være skuffet og stille krav efterhånden. Så ung en klub er vi heller ikke og alligevel bliver undskyldninger ved med at vælte ind alle steder fra. Som sagt syntes jeg bare man skal til at vågne op og skabe sig noget international klasse.
Der er vist ingen, der er er tilfredse med vores mange exits. Der er også grund til at skele misundeligt til ÅB og OB, som rent faktisk har gjort det, som vi ikke har magtet, nemlig slå deres seedning. Det lykkedes heller ikke denne gang, og det burde det, da vi for en gang skyld havde en god chance over to kampe.

FCKs situation kan du slet ikke sammenligne med vores. Deres seedning betyder, at de altid møder useedet modstand frem til og med playoff. Du ærger dig selv over, at APOEL trak Astana. Det samme var et hypotetisk scenarie for FCK (hvis de var blevet mestre), men ikke os. FCK har det altså nemmere i Europa.

Det her handler om at bryde sin seedning. Noget FCK gjorde for ti år siden, og siden har udnyttet (dygtigt). Indtil vi bryder vores, kan vi se frem til at møde bedre modstandere end os selv i kvalkampene. Jeg har meget svært ved at se, hvordan du som fan kan stille krav om at vi skal slå modstandere, som på papiret er bedre end FCM. Det lyder meget forkælet i mine ører. Og meget lidt realistisk, for nu at bruge dit ordvalg.
Hvem er på papiret bedre modstandere ? Hvis du mener Apoel er det muligt, men hvis du tager kampen har jeg aldrig set en modstander skabe så få målchancer som de gjorde over 2 kampe. Det var vores chance i år, og den formåede vi desværre ikke at tage, men vi mangler vel heller ikke penge !!

Noe

Indlæg af Noe »

tatoo skrev:
Hvem er på papiret bedre modstandere ? Hvis du mener Apoel er det muligt, men hvis du tager kampen har jeg aldrig set en modstander skabe så få målchancer som de gjorde over 2 kampe. Det var vores chance i år, og den formåede vi desværre ikke at tage, men vi mangler vel heller ikke penge !!
Kampene viste jo, at vi kunne måle os med APOEL, men manglede kynismen. Vi burde have slået dem. Men på papiret var de (qua deres seedning) bedre end os. Ligesom alle de andre hold vi er blevet slået ud af gennem tiden. Vi har aldrig tabt over to kampe til et hold, som var seedet lavere end os.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Var City muligvis useedet pga. deres fair play-plads? At det så ikke var retvisende, er en anden sag.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Southampton gæster Newcastle imorgen d. 9/8 hvor kampen fløjtes igang 14.30, (tv3+, viaplay )hvis man vil se vores kommende modstandere i kamp.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone, tror godt du kan regne med City var seedet. Bare Englands lands-bonus har en højere koefficient end alle de danske hold (undtagen FCK)

Fairplay er kun som billet, ikke noget med seedning.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:Acebone, tror godt du kan regne med City var seedet. Bare Englands lands-bonus har en højere koefficient end alle de danske hold (undtagen FCK)

Fairplay er kun som billet, ikke noget med seedning.
Jeg husker det bare som om, vi kunne trække en masse halvdårlige hold og så City. Men det udelukker selvfølgelig ikke, at de kan have været seedede.

Besvar