Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Skadestuen

Indlæg af Kent »

For helvede!
Petter ude.
Hedi ude
Kolja ude
http://fcm.dk/nyheder/skadesopdatering- ... -er-skadet

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:For helvede!
Petter ude.
Hedi ude
Kolja ude
http://fcm.dk/nyheder/skadesopdatering- ... -er-skadet
Det er jo en farce efterhånden det her :evil:

Jeg begynder også at spekulere i om man træner rigtigt, når man konstant løber ind skader som det tager et år om at komme sig over!! Kan vi bare blive ved med at vøre uheldige???

Hvem vil vædde med mig på hvor mange kampe Janssen vil være fit i, i resten af sæsonen?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Sylvester skrev:Det er jo en farce efterhånden det her :evil:
Sådan er fodbold desværre. Uden skader behøvede vi jo ikke andet end 14-15 spillere, for at klare de 33 Superliga-runder.

Når først en spiller kommer ind i et forløb uden regelmæssig træning og kamp, så stiger skadesfrekvensen drastisk. Det er en ond cirkel at komme ind i og ufattelig svært at komme ud af.
Ved Glen har meget fokus på netop dette, og lytter, i modsætning til mange andre trænere, til anbefalinger fra den fysiske stab.

Heldigvis ser det ud til vi får Poulsen ind snart, og så må vi krydse fingre for Hedinsson.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Satans, satans, satans! Petter er ikke god at undvære.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jacob skrev:
Ved Glen har meget fokus på netop dette, og lytter, i modsætning til mange andre trænere, til anbefalinger fra den fysiske stab.
Det lader desværre ikke til at virke, så er det næsten bedre han lader være med at lytte ;)

Janssen skadet on/off i 2 år. Hedinsson 1+ år, Rilwan på vej ind i andet halvår, Andersson i gang med 3 lange skadesforløb på 1,5 år, Kolja, Johannes, Duncan osv.

Eneste positive på den front er vel Bak, som heldigvis er blevet mere holdbar.

Jeg konstaterer, at er vi bare uheldige, så vi er godt nok også MEGET uheldige :cry:

Selv om vi ikke sælger spillere i januar, kan man alligevel godt frygte vi har mistet chancen nu her :(

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Sylvester skrev:
Jacob skrev:
Det lader desværre ikke til at virke, så er det næsten bedre han lader være med at lytte ;)

Janssen skadet on/off i 2 år. Hedinsson 1+ år, Rilwan på vej ind i andet halvår, Andersson i gang med 3 lange skadesforløb på 1,5 år, Kolja, Johannes, Duncan osv.

Eneste positive på den front er vel Bak, som heldigvis er blevet mere holdbar.

Jeg konstaterer, at er vi bare uheldige, så vi er godt nok også MEGET uheldige :cry:

Selv om vi ikke sælger spillere i januar, kan man alligevel godt frygte vi har mistet chancen nu her :(
Tillykke RIddersholm ;)

Du snakker og snakker vedr. at undgå skader, men ?? hvad snakker du om eller rettere sagt ved du hvad du snakker om ???

Der er helt klart et eller andet galt, det bliver ved og ved og ved.

Det er fuldstændig uacceptabelt det her, så langt vil jeg gå.

De burde søge ekstern hjælp, til hvad der gøres galt.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Det er saftsuseme svært at undgå skader i topfodbold, og hvis man ser bort fra forrige efterår, mener jeg ikke, at vi har været så voldsomt hårdere ramt end andre klubber. En spiller som Petter Andersson har jo haft skadesproblemer gennem sin karriere, og det er svært at gøre ret meget andet end at forebygge og så krydse fingre.

oros

Indlæg af oros »

Tillykke RIddersholm ;)

Du snakker og snakker vedr. at undgå skader, men ?? hvad snakker du om eller rettere sagt ved du hvad du snakker om ???

Ahrrr! Det var også galt FØR Riddersholm - og Andersson var skadet, da han ankom, så vidt jeg husker. På den konto kunne man vel godt kalde ham lidt af en lottokupon! Hedi var vist også skadet, da han kom! Havde Jannssen ikke også glasben i Esbjerg?

Måske handler det også lidt om, hvad man har købt??

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

oros skrev:
Tillykke RIddersholm ;)

Ahrrr! Det var også galt FØR Riddersholm - og Andersson var skadet, da han ankom, så vidt jeg husker. På den konto kunne man vel godt kalde ham lidt af en lottokupon! Hedi var vist også skadet, da han kom! Havde Jannssen ikke også glasben i Esbjerg?

Måske handler det også lidt om, hvad man har købt??
Midtjylland har efterhånden nærmest tradition for at købe skader..
Poulsen ankom som skadet.
Hedinson kom som skadet.
Andersson kom og havde været plaget af skader.
Janssen havde også været en del skadet i sæsonen op til skiftet..

Man begynder at kunne se et billede ...

oros

Indlæg af oros »

Hedinson kom som skadet.

Åh ja, det kan man sige. Men man var nu altså klar over det mht. både Poulsen og Andersson. Det var vel en medvirkende årsag til, at man havde råd at købe dem. Hedi - tjae..... Tak for sidst, sagde SE. Ja, jeg tænker på Salami.

Under alle omstændigheder synes jeg, det er hårdt at give Riddersholm skylden. Såmænd....

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

oros skrev:
Hedinson kom som skadet.

Åh ja, det kan man sige. Men man var nu altså klar over det mht. både Poulsen og Andersson. Det var vel en medvirkende årsag til, at man havde råd at købe dem. Hedi - tjae..... Tak for sidst, sagde SE. Ja, jeg tænker på Salami.

Under alle omstændigheder synes jeg, det er hårdt at give Riddersholm skylden. Såmænd....
jeg ønsker heller ikke at give riddersholm skylden.
Jeg ser bare en tendens til at der er nogle spillere der kommer med småskader, hvilket er en del af forklaringen på at vi døjer med skadede spillere.
Og ja det er klart at skadeshistorikken har gjort at det var lettere for midtjylland at få råd til at købe dem, og så har man jo bare håbet at det ville gå godt.

Poulsen var jo heller ikke speciel meget skadet mens han var i midtjylland.

oros

Indlæg af oros »

OK, Stolte Jyde!

Nej, da Poulsen først var kommet sig over sin skade - han blev opereret og brugte efteråret på genoptræning - var han jo virkelig fit. Man håbede vel det samme med Andersson. Uden skadeshistorikken, tror jeg ikke, FCM havde kunnet tilknytte en sådan fodboldbegavelse. Nu betaler man så bare prisen på en anden måde. Man satsede, og nu ser vi resultatet! Røvtur er vel det rette ord?

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Hvis nu man læser nyheden på fcm.dk, kan man læse at den skade Petter har fået, ikke er forbundet med hans tidligere knæproblemer, men opstod i forbindelse med et slag i træningen. Dette kan ikke undgås, og kan jo på ingen måde være på grund af træning/fysiske afdeling.
Rilwans skade var også et slag/smæld, og heller ikke noget der skulle have forbindelse til hans skade han fik i slutningen af sidste sæson. Den skade han fik der var også fuldstændig tilfældig da det var i kamp.

Dermed er det altså ikke så slemt, som nogen forsøger at gøre det til. Man kan jo ikke sikrer sig mod slag i træning, da man så ville miste en masse tænding og ville ikke få lige så meget ud af træningen!
FCM!
FCM!
FCM!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Angående skader generelt set.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -knaeskade

http://www.bold.dk/nyt/Askou-ude-med-sy ... kusprolaps

Tænker bare på ved den vind/chillfaktor som der har været den sidste tid, kan det evt. have haft en faktor i, hvorfor så mange spillere får skader under opstarten.

Selv om skader er irriterende, så er det trods alt godt, at det ikke kun er fcm'ere som kommer på skadeslisten, men ok det er jo dem i fokuserer på.

Håber, at vi på trods af skader, stadigvæk kan holde fast i 1 pladsen.

Forza.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

TrueWolfMidt skrev:Angående skader generelt set.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -knaeskade

http://www.bold.dk/nyt/Askou-ude-med-sy ... kusprolaps

Tænker bare på ved den vind/chillfaktor som der har været den sidste tid, kan det evt. have haft en faktor i, hvorfor så mange spillere får skader under opstarten.

Selv om skader er irriterende, så er det trods alt godt, at det ikke kun er fcm'ere som kommer på skadeslisten, men ok det er jo dem i fokuserer på.

Håber, at vi på trods af skader, stadigvæk kan holde fast i 1 pladsen.

Forza.
Tror der er mange ting, en af dem kan være kunststofbanerne.

Låst