Europæisk eventyr 2011/12?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
1549

Re: Europæisk eventyr 2011/12?

Indlæg af 1549 »

Vitória SC var min drømmelodtrækning ud af de fem mulige. Eneste minus er, at vi starter på hjemmebane. Jeg vurderer chancerne til at være 55/45 i deres favør.

Generelt er portugisiske hold fra sup-toppen kendetegnet ved at stå utrolig stærkt defensivt, have et godt kombinationsspil og være farlige på deres omstillinger. Så vi skal ikke komme alt for meget ud over stepperne, men i stedet være tålmodige, så ser jeg bestemt store chancer i videre avancement.

Desuden har vi den fordel, at deres liga først starter fire uger efter vores, så vi vil have langt større kampform end dem. Dog skal der ikke herske nogen tvivl om, at de er et rigtig godt hold, men sammenligningen mellem Vitória SC og den succes som portugisisk fodbold havde i sidste sæson kan ikke bruges til noget som helst. Porto og Benfica er himmelvidt foran resten, mens Braga og Sporting Lissabon også har et godt stykke ned til de næste, som er Vitória SC og Nacional (Nacional som i øvrigt kun fik 1-1 på udebane mod FH fra Island i går).

En udebanetur til Guimarães kan desuden gøres for rimelige penge. Ca. 3000 kr. for fly med Lufthansa fra Billund over Frankfurt til Porto med afrejse torsdag d. 4. august og hjemrejse lørdag d. 6. august. Burde være tidligt nok med afrejse torsdag, da portugisiske hold som regel spiller deres hjemmekampe ret sent.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Fin nok lodtræning. Vi undgik de 2 sværeste Tel Aviv og Rennes.

Vitoria vil jeg vurdere vi har 50% chance for at gå videre. Et hold i den mellemste del af den portugisiske liga, er vel på niveau med den bedre 1/3-del af Superligaen. Vi har så den store fordel at vores sæson er igang, mens de endnu er i forberedelserne.

Glæder mig til at se det portugisiske hold i Herning, og hvordan et formodet teknisk spillende hold står mod FCM. En direkte prøve imod et hold i ca. FCMs klasse...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

jakobV skrev:
hviid skrev:En svær lodtrækning sammenlignet med de andre hold, vi kunne trække, men dog ikke helt umulig. Mod Sporting Lissabon for nogle år var vi faktisk rimeligt godt med, selvom vi tabte 0-3 og 2-3 - husker at vi dominerede første halvleg og Peter Skov brændte et straffe på skammeligste vis.
Vores niveau er også blevet noget bedre end dengang, og Vitoria er ikke helt på samme niveau med Sporting.
Var det ikke mod Anderlecht Peter Skov brændte straffe?! Synes jeg mindes kampen på Silkeborg stadion med Anderlecht som modstander - men det kan være det bare er mig :D
Du har ret, ja - det var mod Anderlecht, hvor Peter Skov brændte straffe...

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Det ser ud til at Vitoria de Guimaraes har fået sig et par forstærkninger i dette vindue. Især en markant skikkelse i form af den defensive midtbanespiller Pedro Mendez, som jeg husker som værende rimelig god for i al fald et par sæsoner siden.

Se fx Transfermarkt for yderligere detaljer: http://www.transfermarkt.de/de/vitoria- ... _2420.html

Besvar