Mikkel Thygesen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thygesen

Re: Mikkel Thygesen

Indlæg af Thygesen »

http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-Jeg-hoe ... i-Broendby

Thygesen har aldrig haft rigtigt klubhjerte i FCM.
Han er tilbage i den klub han hører til.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Thygesen skrev:http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-Jeg-hoe ... i-Broendby

Aldrig har "Du er og blir et brøndbysvin" været mere rammende..

- Har intet imod han smutter, men det skuffer mig at det er til Brøndby - hvad enten den var tydelig eller ej..

Destomere fryd når vi ender over Bif næste år.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

God tur Thyge, og tak for oplevelserne..
Ja det er skuffende, at han skifter til en anden dansk klub, men jeg synes at det er forkert at på den måde hate imod Thyge..

Thyge har alle dage været en københavner dreng, og det ligger jo lige til højrebenet at han smutter hjem til Brøndby!

Som jeg ser det, har fratagelsen af anfører-bindet desværre skubber Thyge frem imod den beslutning om at forlade FCM..

Jeg ser desværre dette som at FCM mere er på vej ned, end på vej op!

FCM har brug for noget rutine på midtbanen og i angrebet så vores unge spillerer har noget at læne sig op af.. Ellers ender FCM som Arsenal.. En klub med blik for talenterne, men som aldrig vinder noget!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Thygesen skrev:http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-Jeg-hoe ... i-Broendby

Hej Brøndby-fan.

Anskaf dig en ordbog og slå op under "crowd-pleaser", så snakkes vi ved senere.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:Som jeg havde det, da Frank skiftede til Randers:

Thyge ønskes god vind fremover; han har været med til at forme FCM som hold, og for dét har han min respekt. Det kan ikke ændres, at han har gjort meget godt for klubben.

På samme tid håber jeg intet godt for Brøndby. Det vil være en fornøjelse, hvis den klub fejler.
Enig. Thyge har været en stor del af FCM i mange år, ligesom Bak og Frank har været. bak er nu tilbage, Frank og Thyge er væk. Livet går videre og der sker ændringer på fodboldhold.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det ville klæde ham snart at slappe lidt af med at crowd please sine nye "fans": http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-FCM-er-et-talenthold
- Hvis man kigger rent sportsligt, så tror jeg at mine ambitioner om at vinde en guldmedalje på et eller andet tidspunkt i min karriere er større her i Brøndby, end den er i Midtjylland, siger Mikkel Thygesen til DR Sporten og uddyber:

- Midtjylland har et rigtig godt hold, men det er også et talenthold, og de har desværre lidt tendens til at sælge mange af deres bedste spillere. Her i Brøndby har man måske lidt mere tro på tingene, og man har lidt mere stabilitet omkring førsteholdstruppen. Og det er klart, at stabilitet, når man har et godt hold, er vigtig for, at man kan nå en guldmedalje.
I mine øjne er Brøndby kun på vej i en retning, og det er ned. Rammende beskrivelse som Kasi Jesper gav af klubben i portræt udsendelsen i går, de har simpelthen ikke evnerne og ledelsesmæssigt er Brøndby kaos. De har heller ikke ligefrem købt profiler i årevis, spillerne vil ikke dertil længere.

Så jeg har svært ved at se at Brøndby skulle have bedre mulighed end os, nu og her. Jeg synes det er fint hvis han vil please sine nye fans, fred være med det, men han må gerne lade være med så voldsomt at undsige den klub der uddannet ham, og i 6½ år har betalt hans løn, og ikke mindst: Reddet hans røv da det gik dårligt i Tyskland!!
- Bare en smule loyalitet overfor FCM må man da kunne forlange? Men ude af øje, ude af sind? :roll:
Senest rettet af Ravnen 1. jun 2011, 18:03, rettet i alt 2 gange.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Føj hvor finder jeg dog hans udtalelser vamle. Han har tunget stukket godt op i sydsidens fans, så han ihvertfald ikke får svinere derfra, når han falder igennem spillemæssigt.

- Kan ikke unde manden nogen former for succes i Brøndby, gid det må gå ham fælt.

PS:
Havde udtalelserne været anderledes, havde min indstilling været ditto..

Nu kan jeg kun pibe og råbe skælsord efter ham! :)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ravnen skrev:Jeg synes det er fint hvis han vil please sine nye fans, fred være med det, men han må gerne lade være med så voldsomt at undsige den klub der uddannet ham, og i 6½ år har betalt hans løn, og ikke mindst: Reddet hans røv da det gik dårligt i Tyskland!!
- Bare en smule loyalitet overfor FCM må man da kunne forlange? Men ude af øje, ude af sind? :roll:
Sådan er gamet jo. Der findes folk med klasse og stil, og så findes der Thyges slags.

Han har trukket en Brøndby-trøje over hovedet, så der er ingen grund til at spilde mere tid på ham.

Ude af syn, ude af sind.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja du har ret Peter, han er virkelig ikke værd at spilde mere tid på.. :?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Peter Ross skrev:Sådan er gamet jo. Der findes folk med klasse og stil, og så findes der Thyges slags.

Han har trukket en Brøndby-trøje over hovedet, så der er ingen grund til at spilde mere tid på ham.

Ude af syn, ude af sind.
Enig. Thyge er videre, det samme skal vi komme. Og for mig som ikke lige har set mig sur på Thyge, kan jeg da et eller andet sted godt følge ham. Uanset Brøndbys seneste udmeldinger omkring talenter, er vi jo vant til at brøndby køber sig til succes og tidligere er lykkedes med det, så det kan ske igen, hvis de finder pengene. Og han har jo ret, FCM er et talenthold, og vi sælger vores bedre spillere for hurtigt. det har han da ret i. Det er ledelsen i FCM da også klar over, de har tidligere udtalt, at de gerne vil blive bedre til og ikke mindst have økonomi til at kunne holde længere på vores spillere.

At jeg så også er enig med Ravnen i at Brøndby stadigt går på en nedadgående kurve og har gjort i mange år. Jeg tror heller ikke på Brøndby som mestre den nærmeste fremtid, det har de simpelthen ikke økonomi til. De kan ikke købe sig holdet der kan styrke dem så markant at de kan tage mesterskabet.

Men bliver eks. hverken FCM, OB eller Brøndby stærkere, en del stærkere end nuværende, så er der da ingen andre end FCK der tager mesterskabet de kommende sæsoner.

RigtigJohn

Indlæg af RigtigJohn »

Ravnen skrev:Det ville klæde ham snart at slappe lidt af med at crowd please sine nye "fans": http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-FCM-er-et-talenthold

I mine øjne er Brøndby kun på vej i en retning, og det er ned. Rammende beskrivelse som Kasi Jesper gav af klubben i portræt udsendelsen i går, de har simpelthen ikke evnerne og ledelsesmæssigt er Brøndby kaos. De har heller ikke ligefrem købt profiler i årevis, spillerne vil ikke dertil længere.

Så jeg har svært ved at se at Brøndby skulle have bedre mulighed end os, nu og her. Jeg synes det er fint hvis han vil please sine nye fans, fred være med det, men han må gerne lade være med så voldsomt at undsige den klub der uddannet ham, og i 6½ år har betalt hans løn, og ikke mindst: Reddet hans røv da det gik dårligt i Tyskland!!
Inden jeg skriver videre beklager jeg det lidt lange indlæg. Desuden skal det muligvis nævnes, at jeg er Brøndbyfan.

Hvad er årevis? 2,3 eller 4 år? I mine øjne er profiler vel noget lignende:
- Michael Krohn-Dehli, og en af de største profiler i Superligaen? (kom til i 2008, altså lidt over 3 år)
- Clarence Goodson, stor profil i Norge og har også gjort det udemærket indtil videre (kom til i 2011)
- Mikkel Thygesen, stor profil i FCM og Superligaen (kom til i 2011)

At skrive, at spillerne ikke vil til Brøndby længere er i mine øjne forkert. Selvom det de sidste par år ikke er blevet til mesterskaber, så er Brøndby stadig et af Danmarks og Skandinaviens største fodboldhold.

I mine øjne er Brøndby kun på vej i én retning, og det er op.
Jeg giver ikke meget for de udtalelser KASI Jesper kom med igår. Der har været kaos i ledelsen, men jeg giver Jesper skylden for dette, han kom med sine mange millioner og ville købe sig ind, hvilket må have splittet ledelsen. At de er kommet af med ham, ser jeg som MEGET positivt. Per Bjerregaard har næsten selv bygget Brøndby op til det, det er i dag hvilket jeg har meget stor respekt for, og jeg synes at det virker til at det går den rigtige vej igen. En sportsdirektør der virker til at have godt styr på tingene, samtidig virker det til at den adm. direktør har et godt samarbejde med Per B. og resten af de ansatte.
Eftersom jeg er bosat i Herning, høre jeg jo ting omkring FCM. Jeg kender personligt folk som arbejder i FCM og de fortæller bl.a. at FCM's ledelse ej heller er en rosenrød historie - Jens Ørgaard vil diktere for meget der ude?
pr0j3ct skrev:
Peter Ross skrev:Sådan er gamet jo. Der findes folk med klasse og stil, og så findes der Thyges slags.

Ude af syn, ude af sind.
Enig. Thyge er videre, det samme skal vi komme. Og for mig som ikke lige har set mig sur på Thyge, kan jeg da et eller andet sted godt følge ham. Uanset Brøndbys seneste udmeldinger omkring talenter, er vi jo vant til at brøndby køber sig til succes og tidligere er lykkedes med det, så det kan ske igen, hvis de finder pengene. Og han har jo ret, FCM er et talenthold, og vi sælger vores bedre spillere for hurtigt. det har han da ret i. Det er ledelsen i FCM da også klar over, de har tidligere udtalt, at de gerne vil blive bedre til og ikke mindst have økonomi til at kunne holde længere på vores spillere.

At jeg så også er enig med Ravnen i at Brøndby stadigt går på en nedadgående kurve og har gjort i mange år. Jeg tror heller ikke på Brøndby som mestre den nærmeste fremtid, det har de simpelthen ikke økonomi til. De kan ikke købe sig holdet der kan styrke dem så markant at de kan tage mesterskabet.

Men bliver eks. hverken FCM, OB eller Brøndby stærkere, en del stærkere end nuværende, så er der da ingen andre end FCK der tager mesterskabet de kommende sæsoner.
Som du selv nævner, ønsker Brøndby heller ikke at købe et helt nyt hold, men et par profiler de unge spillere kan støtte sig op ad. Den første er i hus, så mangler der 2-3 stykker og transfervinduet vil være perfekt.
Mht. Brøndby's økonomi er den langt fra så slem som folk går og tror! Jovist har der været problemer for klubben i krisen, men det har der vel i alle klubber? Brøndby's økonomi er laaaaangt bedre end FCM's økonomi.

Mht. til FCK er det svært at sige, for efter denne sæson er mange af de store profiler væk inkl. træneren - Dette betyder at de jo hvertfald skal ud og købe nye, og deres nyeste signing er ikke skræmmende?
FCM begynder også at mangler profiler, personligt håber jeg på at der sker noget spændende i løbet af sommerferien også i Herning, så der er nogen der kan udfordre FCK næste år. Om det bliver Brøndby, FCM, OB eller et fjerde hold vil tiden vise - hvis da FCK bliver ligeså dominerende.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg har faktisk snakket med en af mine venner (der er BIF fan) for nylig. Og han sagde noget af det samme, nemlig at det kun bør gå frem ad for BIF fra nu af. Som du selv siger virker der til at være kommet en del mere ro på de indre linier, og man er også gået tilbage til at købe profiler af de konkurrende klubber frem for at hente tvivlsomme svenskere i det store udland.

Når det så er sagt så virker det ikke videre sympatisk af Thygesen at skifte til netop BIF. Det er for mig at se ikke ligefrem et skridt op, men nok nærmere stilstand. Og skiftet er heller ikke videre sympatisk i og med det er en rivaliserende klub. BIF er en større klub end FCM af navn, men udover det ser jeg faktisk ikke den store forskel på de 2 hold, begge hold skal spille europæisk og begge hold spiller med om medaljer.
Til sidst er hans "crowd - pleasing" og små sviner af FCM heller ikke særlig sympatisk.

Men jeg håber da FCM får hentet en interessant spiller ind som erstatning.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hold kæft hvor er han da grim i den pisgule trøje. Det er bittert han skifter til en konkurrent og det er klamt han sviner FCM til at for at please tosserne på vestegnen. Men det må han selv ligge og rode med. For mig er Thygesen ikke længere andet end en ligegyldig Brøndby-spiller på niveau med Krohn-Dehli, Mike Jensen og Nicolai Agger, og som jeg i øvrigt ikke ønsker noget godt for.

Brugeravatar
fo2

Indlæg af fo2 »

Sjovt som Thyge skal "svines" af nogle af dem som ellers har været trofaste rygklappere.... Surt show, at han lige vælger Brøndby frem for en anden klub, men det er vel aldrig helt nemt at slippe sine rødder uanset hvor de har groet.

Indse nu bare at:
* Thyge er rejst "hjem",
* FCM i øjeblikket er mere talent end et robust og stabilt hold til top tre,
* Thyge trods alt har givet os fans mange gode oplevelser og været trofaste mod os,
* Thyge måske ikke har præsteret som forventet efter, at han blev frataget anførerhvervet og derfor ikke har fået kontrakten forlænget.

Thyge har kastet sit sidste indkast for FCM, men takkede da pænt af til den lille skare af fans, som formåede at komme frem til bronzekampen i Farum.
Vedhæftede filer
FCN - FCM den 29/05-2011
FCN - FCM den 29/05-2011

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

fo2 skrev:* Thyge måske ikke har præsteret som forventet efter, at han blev frataget anførerhvervet og derfor ikke har fået kontrakten forlænget.
Arh, den køber jeg ikke. Thyge har spillet et - hvis ikke fantastisk - så i hvert fald et flot forår.

Låst