Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Dondinho »

Arff skrev: Sig hvad du vil, men Thyge er til hver en tid langt bedre end Danny på kanten!
Hvornår var det sidst Thyge spillede en brand kamp fra den position? Jeg ser Thyge som en midtbane Tonser, hvor Danny mere har de fikse træk der gør han kan runde to tre spillere på egen hånd.

Dennis

Re: Morten Nielsen i dagens interne kamp

Indlæg af Dennis »

Mini Bager skrev: Bak løber helt sikkert ikke på banen med anførerbindet. Det er da klart nåt han endnu ikke har spillet en kamp, efter han er kommet tilbage. Han er end ikke kompetent til det i mine øjne.
Der er kamp om de skråsikre kommentarer der ikke kan andet end at give bagslag. Men det er dejligt med lidt underholdning fra folk der tror de har styr på det hele.

Syntes nu i øvrigt at han klarede det meget fint :D Men det er jo bare min sølle mening.

Og som lille sidebemærkning så er en kompetence en persons evne til eller færdighed i at udføre handlinger. Og det har i min vildeste fantasi ingen betydning hvor mange kampe han har om han er kompetent til at udføre opgaven. Vi ved han har kompetencen så dermed er han også kompetent?

Brugeravatar
Hekler

Re: Morten Nielsen i dagens interne kamp

Indlæg af Hekler »

Dennis skrev:
Mini Bager skrev: Bak løber helt sikkert ikke på banen med anførerbindet. Det er da klart nåt han endnu ikke har spillet en kamp, efter han er kommet tilbage. Han er end ikke kompetent til det i mine øjne.
Der er kamp om de skråsikre kommentarer der ikke kan andet end at give bagslag. Men det er dejligt med lidt underholdning fra folk der tror de har styr på det hele.

Syntes nu i øvrigt at han klarede det meget fint :D Men det er jo bare min sølle mening.

Og som lille sidebemærkning så er en kompetence en persons evne til eller færdighed i at udføre handlinger. Og det har i min vildeste fantasi ingen betydning hvor mange kampe han har om han er kompetent til at udføre opgaven. Vi ved han har kompetencen så dermed er han også kompetent?
Sagde jeg ikke det var mig der bestemmer sådan noget ;-)
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mystikken om Thygesen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 392276.ece
Først kom Kristian Bak. Og i går dukkede Jakob Poulsen op.

Umiddelbart nogle voldsomme forstærkninger til økonomisk pressede FC Midtjylland. Men den underliggende dagsorden synes dag for dag at blive endnu mere tydelig.

For de to nye kræfter presser med stadig større kraft Mikkel Thygesen. Fra at være samlingspunkt og anfører, så har FC Midtjylland på mindre end to uger beredt vejen for hans exit.

Kristian Bak er den naturlige afløser som anfører ... og Jakob Poulsen er naturligt skabt til at overtage rollen som offensiv temposætter.

Og med de to i truppen er Mikkel Thygesen med grusom hast ved at blive overflødig.

Udløb næste sommer
Ekstra Bladets oplysninger peger mod, at FC Midtjylland lige nu er villig til at lytte til alle klubber, der viser interesse. Mikkel Thygesen har kontraktudløb næste sommer, og de seneste indkøb mere end antyder, at en forlængelse med Mikkel Thygesen ikke er et scenarie, de arbejder med i FCM.

Mikkel Thygesen vendte tilbage til FC Midtjylland fra et mislykket ophold i Borussia Mönchengladbach for tre år siden, da ulvene gav afkald på sidste rate fra tyskerne på cirka ti mio. kr.

Situationen taget i betragtning så skulle FC Midtjylland være parat til at slippe Thygesen for mindre end fem mio. kr., og da spilleren for nylig har investeret i en lejlighed i København, så er det oplagt, hvor han har sigtekornet rettet, hvis et nyt ophold i udlandet ikke bliver en realitet.

FC Midtjyllands sportschef, Jens Ørgaard, afviser, at de seneste indkøb har til sigte at bane vejen for et øjeblikkeligt salg af Mikkel Thygesen.

– Vil du så garantere, at Mikkel Thygesen også er i klubben efter 1. september?

– Jeg garanterer aldrig noget i et transfervindue. Vi er altid klar til at lytte, smiler Jens Ørgaard veloplagt og afviser ganske bestemt, at klubben har for mange midtbanespillere.

Men med klubbens store succes med at udvikle unge spillere til millionsalg, så er det utænkeligt at se en idealopstilling med Thygesen og Jakob Poulsen centralt og blot Jesper Juelsgaard og Jonas Lössl fra det meget roste fodboldakademi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

synes ikke at der er så meget mystik i det. Vi kan ikke sidde og vente på, hvorvidt Thyge forlænger eller ej. Hvis man internt er klar over, at han ikke gør det, så er det meget fornuftigt at forberede afskeden of være på forkant. Men det ligner naturligvis en afsked med Thyge.

JensMikkelsen

Indlæg af JensMikkelsen »

Jeg vil blive meget skuffet hvis han ikke forlænger!! men noget tyder på det ikke sker eller også forsøger man at ligge pres på Thyge og vil vise ham at han ikke er uundværlig.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Når jeg skriver mystik, så henviser jeg til al den snak der var om, at han købte lejlighed på Sjælland. Spekulationerne fra da, er jo blevet håndgribelige nu.

Men det undrer mig lidt at han ikke forlænger. Måske forlanger han lønstigning, i en tid hvor det nok ikke kan komme på tale. Men som anfører, og efter at have været her i snart mange sæsoner, og være blevet reddet hjem fra Tyskland, så burde man tro at hans fodboldhjerte bankede for FCM, så en forlængelse ikke burde være et problem.

Selvom jeg synes han er gået i stå i sin udvikling, så er han stadig en uhyre vigtig spiller for os, og passer godt til Allan Kuhn spillestil.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Få nu bare forlænget den aftale!!!!!

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

men han er jo netop ikke uundværlig. Pt kan vi stille med følgende midtbaner der ikke inkluderer thyge:

Borring - Salami - izunna - Danny/Siv/ Rilwan

Borring - Salami - Albæk - Danny/Siv/Rilwan

Borring - Izunna - Albæk - Danny /Siv/Rilwan

Borring - Salami - Hansen - Danny/Siv /Rilwan

osv osv osv,

Han er vigtigt, ja, men absolut ikke uundværlig navnlig ikke når JP bliver klar til foråret.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nej, det er han ikke, men jeg tror netop at han er et enormt samlings punkt udenfor bane også, og det skal så absolut ikke undervurdere..

Hvorfor ikke forlænge med en frikøbsklausul på omkring 10 millioner og så se, hvor langt dette fantastiske fodboldhold kan komme i denne sæson.

En forlængelse er da bestemt det værd og han er jo en klassespiller, som gør at vi kan lege med de store i denne sæson, hvor man skal have flere af den slags spillere.

En forlængelse er også det værd, hvis vi kan holde 2.pladsen i ligaen, som minimum, så hedder det altså Champions league kval kampe næste år og kommer man forbi den første kval kamp der, så hedder det godt nok store modstandere, men hvis man så ryger ud der, så er man i Europa league gruppespillet. Jeg vil sige det er en billig pris at betale for at komme med i Europa.. Om ikke andet er vores chancer for en top 3 meget større med Thyge på holdet end uden ham.

Det koster altid noget, når man smider en anfører på porten uanset om den helt rigtige afløser er i truppen, så har KBN jo ikke spillet med mange af de nye og de har et tillidsbånd til Mikkel, som de først skal bygge op til KBN og det tager tid. Det vil helt sikkert koste os, ligesom i Esbjerg med Björck. Se AaB med Andreas Johansson, osv...

Giv den medalje kamp en fair chance, Ørgaard.. Så har du været genial i dette vindue, hvis du lykkes med at holde thyge. Sælger du nu, så er vi meget svækket, da JP først er i form til foråret. Så hedder det ligepludselig uden Thyge og JP.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Tror stadig at vi skal passe på ikke at lade den gode sæsonstart stige os til hovedet. Lad os nu ikke glemme hvem der lå nr. 1 efter 7 runder i sidste sæson.... Og som i søndags spillede mod Brønshøj ;)

Derudover skal man medregne, at den danske nr. 2 i næste sæson skal ud i 3 kvalrunder inden de eventuelt kommer i chl gruppespillet, og ryger man ud i nr. 1 eller nr.2 så hedder det good bye Europe.

Så lad os nu ikke satse hele butikken på meget usandsynlig mulighed for at komme i chl. Kig lidt på vores hold og sammenlign det med eksempelvis OB. Vi har fået en super start, ja men se hvem vi har mødt....

Bortset fra Brøndby har vi mødt

nr. 7
nr. 10
nr. 11 og
nr. 12

Lad os lige vente og tage de to næste kampe med før vi lader os rive med.

Og må i øvrigt indrømme at skønt thyge er en fantastisk personlighed så virker det til at han er gået i stå. Han scorer ikke så ofte længere og tager ikke de afgørende løb. Naturligvis har det ogspå noget at gøre med vores nuværende spillestil, men alligevel mener jeg at han kan undværes, men selvfølgelig vil en forlængelse være velkommen. Jeg vil blot ikke begræde det hvis han bliver solgt, dels fordi han kun har et år tilbage og dels fordi han fortjener at prøve sig af på et højere niveau, hvad enten det så er fck eller hannover ;)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi starter i 3 kvalifikations runde dvs samme runde som FCK gjorde i år, bare i det såkaldte ikke mesterforløb. Det betyder at det er de mellemstore hold i den første kamp og de store hold i den næste, hvis man skulle komme videre. Så der er kun 1 hold man skal slå ud, for at være sikker på et gruppespil.
http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0711.asp

Og når du skriver, hvilken plads de forskellige hold ligger på og så mene det er nemme modstandere, så kan jeg ikke tage det seriøst. Holdene skal stadig slåes uanset, hvor de ligger..

Vi vinder i Horsens, OB taber!
Vi vinder ude over Esbjerg, BIF spiller uafgjort hjemme!
Vi vinder hjemme over AaB, FCK spiller uafgjort!

Det er vores umiddelbare konkurrenter og det er vel ret beset også sådan vi skal vurdere os og ikke på hvor de ligger i tabellen.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Jeg synes det er rigtig vigtig vi beholder thyge. For så kan vi lave en drømme 5mands midtbane med:

Borring-Izunna-Salami-Thyge-Poulsen
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Kent

Sivebæk til AGF

Indlæg af Kent »

Ifølge dagens HF er Sivebæk måske på vej til AGF, for at få mere spilletid. Med indkøbet af Jakob Poulsen virker det ikke som en dårlig løsning, da Siv umiddelbart har langt til spilletid.

Låst