Hvornår i indslaget er det lige, det bliver sagt?mancitydk skrev: Men Mikkel får da alligevel at vide at han ikke er en rigtig mand...
Arek fritstillet
Re: Arek fritstillet
/Bobby
Jeg ser simpelthen ikke hvordan det skal være en overtrædelse.Andro skrev:Nu er jeg ikke jurist, men det fremgår vel rimelig tydeligt af paragraffen, at hans udtalelser ikke er helt lovlige:PS skrev:Andro, hvad kvalificerer dig til at være så sikker?
Du påstår at det ER ulovligt, du burde måske skrive at du TROR at det er ulovligt.
Ellers må du jo hoste op med beviser på at du har ret.
"Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."
At skrive det i en bog må vel være "Med forsæt til udbredelse," da det klart er hans mening at udbrede hans udtalelse og mening.
Resten af paragraffen overtræder han tydeligt, han tilsviner jo bøsser alene fordi de er bøsser, hvilket må gå ind under, at han nedværdiger dem pga. deres seksuelle orientering.
Umiddelbart ser sagen mod ham ret god ud, som jeg ser det.
At siger at noget efter ens egen mening er fucking klamt er vel ikke at tilsvine - som der i øvrigt heller ikke står noget om i paragraffen.
Det er 100% ikke en trussel og forhåne heller ikke. Nedværdigende er det vel heller ikke at han giver udtryk for at han synes noget er fucking klamt.
Jeg forstår heller ikke hvorfor der generelt skal koges så meget suppe på den her sag som der er sket fra forskellige personer som intet har med sagen at gøre overhovedet som f.eks. Lars Aslan Rasmussen.
Men der er vel nogen som synes det er et hit at sidde og læse sit eget navn i medierne mens man sidder og hiver sig selv lidt i mellemgulvet derhjemme
undskyld, det bliver ikke sagt i indslaget, men det ligger der en sød lille nyhed om på sporten.dk (min fejl)Bobby skrev:Hvornår i indslaget er det lige, det bliver sagt?mancitydk skrev: Men Mikkel får da alligevel at vide at han ikke er en rigtig mand...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Omtalte nyhed:Bobby skrev:Hvornår i indslaget er det lige, det bliver sagt?mancitydk skrev: Men Mikkel får da alligevel at vide at han ikke er en rigtig mand...
http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... cm-anforer
I sin bog skriver Arek, at han ikke ønsker at slutte karrieren i FCM, men gerne vil til Dubai og allerede har sat sin agent til at arbejde på sagen. Så med lidt held er det det, som han bruger fritstilling til, så han kan ende med at skifte til en klub og vi slipper for løn. Under alle omstændigheder ville jeg, hvis jeg var FCM, tøve med at give ham en fratrædelsessum. Der skulle nødig ske det samme, som der gjorde med Troels Bech, der den ene dag forhandlede fratrædelsessum med os, og dagen efter skrev under med OB.Hausser skrev:Det er der mest ærgeligt, er sgu at vi skal betale Arek en fratrædelsessum og derfor endnu et milliontab til klubben. Og det, helt uden at vi har hentet en ny keeper..
Eftersom FCMs ledelse har læst bogen, og dermed må være bekendt med Areks ønske, så vil jeg forvente at de har is i maven.
Det er da det han skal, der er der vel også dødsstraf for at være bøsse 
Efter at have set Arek i Aftenshowet og Alloha her i aften, er denne sag blevet endnu mere absurd end den allerede var.
Indtrykket i de to programmer underminerede ret kraftig den dæmonisering af Arek, som flere jounalister, politikere, DBU´s Etiske Udvalg og SPAR har haft gang i.
Det ville være på sin plads hvis blandt andet Lars Aslan Rasmussen, Simon Emil Ammitzbøll, Per Larsen, Michael Østergaard m.fl. valgte at bruge deres ytringsfrihed til at forklare sig.
Indtrykket i de to programmer underminerede ret kraftig den dæmonisering af Arek, som flere jounalister, politikere, DBU´s Etiske Udvalg og SPAR har haft gang i.
Det ville være på sin plads hvis blandt andet Lars Aslan Rasmussen, Simon Emil Ammitzbøll, Per Larsen, Michael Østergaard m.fl. valgte at bruge deres ytringsfrihed til at forklare sig.
Bestemt Lars, han virker blot misforstået. Eller skal vi sige, at journalisten sikkert har gjort fint brug af at omformulere det Arek har sagt, så det lød endnu mere skarpt, end meningen var.
Desværre virker Arek til at være lidt for godtroende, og ikke være så god til at tænke på konskvenser før handling.
Desværre virker Arek til at være lidt for godtroende, og ikke være så god til at tænke på konskvenser før handling.
Bogen
Efter at have læst bogen, virker det til at de danske sportsjournalister bevidst har taget citaterne ud af kontekst for at manipulerer med budskabet.
Det had citat der er blevet så fokuseret på hænger sammen med en udtalelse som Arek kom med efter stripper-situationen i OB. Hvor det nok er skarp i sit sprog, men egentlig hænger sammen med at han havde udtalt noget til medierne om hvad det næste nu blev.
Ud fra sammenhængen og det sprog bogen er skrevet i. Er mit indtryk af at denne sag er kørt fuldstændig ud af proportioner, forstærket.
Egentligt også interessent at der ikke er blevet sammenlignet med klubbens behandling af Zidan, men denne gang fik sportsjournalisterne "endelig" hvad de ønskede?
Det er betænkeligt hvis FCM er blevet presset til at reagerer som klubben gjorde, det er endnu mere betænkeligt hvis bestyrlesen og direktionen i klubben i ramme alvor mener at reaktionen var nødvendig uden at et eksternt press har spillet ind.
Det had citat der er blevet så fokuseret på hænger sammen med en udtalelse som Arek kom med efter stripper-situationen i OB. Hvor det nok er skarp i sit sprog, men egentlig hænger sammen med at han havde udtalt noget til medierne om hvad det næste nu blev.
Ud fra sammenhængen og det sprog bogen er skrevet i. Er mit indtryk af at denne sag er kørt fuldstændig ud af proportioner, forstærket.
Egentligt også interessent at der ikke er blevet sammenlignet med klubbens behandling af Zidan, men denne gang fik sportsjournalisterne "endelig" hvad de ønskede?
Det er betænkeligt hvis FCM er blevet presset til at reagerer som klubben gjorde, det er endnu mere betænkeligt hvis bestyrlesen og direktionen i klubben i ramme alvor mener at reaktionen var nødvendig uden at et eksternt press har spillet ind.
Re: Bogen
Jeg så MC Fight night, og hvis det kan sendes i TV på DR så er der sku ikke noget der kan erklæres for diskriminerende overfor homoseksuelle...lars skrev:Efter at have læst bogen, virker det til at de danske sportsjournalister bevidst har taget citaterne ud af kontekst for at manipulerer med budskabet.
Det handler jo ikke om andet en hvor meget bøsse og lidt mand den anden er.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
- Colt Sivas
Re: Bogen
Nu har FCM bestyrelsen vel også læst bogen. Og deres konklusion var anderledes. Kan godt være at citaterne er taget ud af kontekst, men det ændre vel ikke på hans holdninger. Han har vel nærmere uddybet dem.lars skrev:Det er betænkeligt hvis FCM er blevet presset til at reagerer som klubben gjorde, det er endnu mere betænkeligt hvis bestyrlesen og direktionen i klubben i ramme alvor mener at reaktionen var nødvendig uden at et eksternt press har spillet ind.
Fra stripper sagen:
Fra bogen:Hvad bliver det næste - at en eller anden bøsse løber ind og knepper en eller anden på banen
Presset på FCM ville blive enormt. Det var kontroversielt at Arek blev hyret i første omgang. Han udgiver en bog med meget kontroversielle holdninger mod ledelsens ønsker. Kæmpe image problem for FCM da Arek's bog ikke vil blive læst af så mange i forhold til de holdninger der - nok er taget ud af en kontekst - er blevet formidlet ud gennem pressen. Ude af kontekst eller ej, så er hans holdninger ikke til at tage fejl af.Jeg hader bøsser. Det gør jeg virkelig. Jeg synes, det er så fucking klamt. Det er klamt at høre dem tale sammen. Som om de er piger. Jeg kan ikke sidde i selskab med nogen, der er bøsse. Se dem kysse hinanden. Det er så vammelt.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.
-
Jesper BW1100
Re: Konspiration
Lad mig starte med at slå fast at dette udelukkende bygger på egne tanker og INTET andet.
Nu er vi i FCM jo ikke lige just kendt for at være klassens dengse. Vi gør det de andre ikke tør og går tit lige til, og nogle gange også over, stregen.
Jeg er ikke i tvivl om at FCM i bund og grund var lettere ligeglad med om Onyszko fik en ny chance. De så muligheden for at forstærke målmandsposten og udnyttede den. Og fred være med det.
Men Onyszko imponerede langt fra. Hans spil var marginalt bedre end det Heinze leverede i foråret og på niveau med det vi ved Heinze normalt præsterer. Derfor stod FCM lige pludselig med en 35-årig keeper, som ikke præsterede væsentlig bedre end den unge gut man tidligere havde. Derudover ved man med 90 % sikkerhed at Lasse Heinzes arbejdsplads næste år hedder Silkeborg. Med andre ord er man lidt på røven.
Samtidig render Kevin Stuhr rundt nede i Randers og har kontraktudløb til sommer. Hans præstationer i år har langt fra været prangende, men nu har han heller ikke fået meget hjælp fra et pinligt dårligt Randers-forsvar. Han har tidligere vist storspil og man ved han har niveaut.
Lur mig om ikke FCM så en "nem" mulighed for at afhænde Onyszko uden at det skulle se ud som en sportslig forkert beslutning at have hentet ham; for så samtidig at gøre plads til Kevin Stuhr i sommeren 2010. Resten af denne sæson er, med undtagelse af pokalen, ikke vigtigere end at en acceptabel keeper som Raska sagtens kan vogte buret.
Nogle vil måske sige det er lidt langt ude. Men det var et halvtyndt grundlag, som Onyszko blev fyret på; især når en mand som Zidan fik lov at fortsætte på trods af en voldsdom. I mine øjne er det da værre at angribe andre fysisk end verbalt.
At Onyszkos handling er snotdum er en anden sag; men tror ikke han var røget hvis han havde været en kæmpeprofil.
Så lur mig om vi ikke engang midt i Januar signer Kevin Stuhr på en 3-4 årig kontrakt gældende fra sommeren 2010.
Nu er vi i FCM jo ikke lige just kendt for at være klassens dengse. Vi gør det de andre ikke tør og går tit lige til, og nogle gange også over, stregen.
Jeg er ikke i tvivl om at FCM i bund og grund var lettere ligeglad med om Onyszko fik en ny chance. De så muligheden for at forstærke målmandsposten og udnyttede den. Og fred være med det.
Men Onyszko imponerede langt fra. Hans spil var marginalt bedre end det Heinze leverede i foråret og på niveau med det vi ved Heinze normalt præsterer. Derfor stod FCM lige pludselig med en 35-årig keeper, som ikke præsterede væsentlig bedre end den unge gut man tidligere havde. Derudover ved man med 90 % sikkerhed at Lasse Heinzes arbejdsplads næste år hedder Silkeborg. Med andre ord er man lidt på røven.
Samtidig render Kevin Stuhr rundt nede i Randers og har kontraktudløb til sommer. Hans præstationer i år har langt fra været prangende, men nu har han heller ikke fået meget hjælp fra et pinligt dårligt Randers-forsvar. Han har tidligere vist storspil og man ved han har niveaut.
Lur mig om ikke FCM så en "nem" mulighed for at afhænde Onyszko uden at det skulle se ud som en sportslig forkert beslutning at have hentet ham; for så samtidig at gøre plads til Kevin Stuhr i sommeren 2010. Resten af denne sæson er, med undtagelse af pokalen, ikke vigtigere end at en acceptabel keeper som Raska sagtens kan vogte buret.
Nogle vil måske sige det er lidt langt ude. Men det var et halvtyndt grundlag, som Onyszko blev fyret på; især når en mand som Zidan fik lov at fortsætte på trods af en voldsdom. I mine øjne er det da værre at angribe andre fysisk end verbalt.
At Onyszkos handling er snotdum er en anden sag; men tror ikke han var røget hvis han havde været en kæmpeprofil.
Så lur mig om vi ikke engang midt i Januar signer Kevin Stuhr på en 3-4 årig kontrakt gældende fra sommeren 2010.
Hehe.... Måske, mææææææn mon....
Der er i øvrigt - IMO - rigtig stor forskel på det Onyszko og Zidan gjorde set fra sponsorernes side. Det Zidan gjorde var snotdumt, men det sker sgu for så mange. Der er på den anden side ikke supermange der udgiver bøger hvor de offentliggør at de hader bøsser.
En bastant holdning er i dette tilfælde meget, meget værre end en smule vold
Der var sket fyringer i Spar hvis det ikke med det samme havde fået konsekvens for sponsoratet hvis Onyszko var blevet i FCM - Onyszko's udtalelser er på ingen måder en holdning som en landsdækkende supermarkedskæde kan have forbundet til sig på nogen som helst måde
Der er i øvrigt - IMO - rigtig stor forskel på det Onyszko og Zidan gjorde set fra sponsorernes side. Det Zidan gjorde var snotdumt, men det sker sgu for så mange. Der er på den anden side ikke supermange der udgiver bøger hvor de offentliggør at de hader bøsser.
En bastant holdning er i dette tilfælde meget, meget værre end en smule vold
Der var sket fyringer i Spar hvis det ikke med det samme havde fået konsekvens for sponsoratet hvis Onyszko var blevet i FCM - Onyszko's udtalelser er på ingen måder en holdning som en landsdækkende supermarkedskæde kan have forbundet til sig på nogen som helst måde
Jeg tror også at det hovedsagligt var Spar som træf beslutningen for FCM. Der kom nogle ret direkte udtalelser fra Spar, omkring de ting Onyszko havde udtalt, og det lå i luften at såfremt han ikke blev fyret, så kunne man risikere at Spar trak sig fra hovedsponsoratet. Der var endda meldinger om vrede kunder i Spar butikkerne, som havde skældt ud over det.........!
En hovedsponsor har en vis magt, og jeg er rimelig sikker på at de brugte den i dette tilfælde, og at det ikke var Jens Ørgaards beslutning. Dagen inden havde Jens Ørgaard udtalt at nu skulle han jo lige læse bogen, og at han i øvrigt var langsomt læsende. Hvis det var Ørgaards beslutning, så kan man ikke kalde ham langsomt læsende
Spørgsmålet er om handlingen var korrekt, eller om det gik for hurtigt? Jeg var selv ude og fordømme udtalelserne, og ville gøre det igen. Men ledelsen i klubben skal have lidt mere is i maven, og jeg tvivler ærligt talt på at nogen faktisk læste bogen inden han blev fyret. Jeg kan tildels godt se hans pointe om ytringsfrihed, problemet i det er bare at han bærer en masse brands på sig som professionel fodboldspiller, og så kan man altså ikke bare udtale sig frit, om hvad som helst. Det undrer mig meget, at der ikke er punkter i spillernes kontrakter, om sådanne forhold?
Der er ingen tvivl om at Onyszko ikke havde leveret det, som man forventede, endnu, men måske skulle han lige spilles sammen med forsvaret? Jeg tror ikke dette havde nogen betydning for fyringen.
Bliver udgangen på det hele, at Kevin Stuhr-Ellegaard 1 januar er FCM spiller, så er vi kommet optimalt ud af sagen. Der er væsentligt mere potentiale i ham.
En hovedsponsor har en vis magt, og jeg er rimelig sikker på at de brugte den i dette tilfælde, og at det ikke var Jens Ørgaards beslutning. Dagen inden havde Jens Ørgaard udtalt at nu skulle han jo lige læse bogen, og at han i øvrigt var langsomt læsende. Hvis det var Ørgaards beslutning, så kan man ikke kalde ham langsomt læsende
Spørgsmålet er om handlingen var korrekt, eller om det gik for hurtigt? Jeg var selv ude og fordømme udtalelserne, og ville gøre det igen. Men ledelsen i klubben skal have lidt mere is i maven, og jeg tvivler ærligt talt på at nogen faktisk læste bogen inden han blev fyret. Jeg kan tildels godt se hans pointe om ytringsfrihed, problemet i det er bare at han bærer en masse brands på sig som professionel fodboldspiller, og så kan man altså ikke bare udtale sig frit, om hvad som helst. Det undrer mig meget, at der ikke er punkter i spillernes kontrakter, om sådanne forhold?
Der er ingen tvivl om at Onyszko ikke havde leveret det, som man forventede, endnu, men måske skulle han lige spilles sammen med forsvaret? Jeg tror ikke dette havde nogen betydning for fyringen.
Bliver udgangen på det hele, at Kevin Stuhr-Ellegaard 1 januar er FCM spiller, så er vi kommet optimalt ud af sagen. Der er væsentligt mere potentiale i ham.
Forhåbentlig ikke. Ledelsen i FCM er forhåbentlig store nok til selv at drage slutningen at der ikke kan være forbindelse mellem bøssehad og dagligvareforretning og tage konsekvensen af det.Ravnen skrev:Jeg tror også at det hovedsagligt var Spar som træf beslutningen for FCM.