Så gik det galt med et kanonslag
Re: Så gik det galt med et kanonslag
Det er tilsyneladende som at tale til en dør, når folk der vil overholde loven og vise hensyn til andre mennesker, forsøger at få jer til at forstå de tungtvejende argumenter der taler imod brug af skidtet.
Der har i denne debat stort set ikke været nogen argumenter for, hvorfor alle andre bare skal acceptere at I gør som det passer jer, uden hensyntagen til andre mennesker. Det eneste i konstant kan fyre af er, ditten og datten er kommet for at blive, ingen forklaringer på hvorfor det er så fantastisk, og argumenter for hvordan affyring af et romerlys, skulle få spillerene til at spille bedre eller score flere mål.
Derfor kan man vel kun appellere til, at I tænker jer om ved affyring af lortet, og endnu vigtigere vær opmærksomme på nuværende eller kommende ultras der går over stregen. Sørg for at jeres kultur ikke tiltrækker de forkerte typer, så vi ender med at få tilstande som i f.eks. Brøndby, hvor nogle få tumper er blevet til mange tumper.
Der har i denne debat stort set ikke været nogen argumenter for, hvorfor alle andre bare skal acceptere at I gør som det passer jer, uden hensyntagen til andre mennesker. Det eneste i konstant kan fyre af er, ditten og datten er kommet for at blive, ingen forklaringer på hvorfor det er så fantastisk, og argumenter for hvordan affyring af et romerlys, skulle få spillerene til at spille bedre eller score flere mål.
Derfor kan man vel kun appellere til, at I tænker jer om ved affyring af lortet, og endnu vigtigere vær opmærksomme på nuværende eller kommende ultras der går over stregen. Sørg for at jeres kultur ikke tiltrækker de forkerte typer, så vi ender med at få tilstande som i f.eks. Brøndby, hvor nogle få tumper er blevet til mange tumper.
Hvilket egentlig er sørgeligt. Jeg har altid selv nydt en tur på Nordea-tribunen om søndagen, når jeg lige havde muligheden for at tage turen fra Randers til Herning, men netop den indgangsvinkel der til det med "stemning" kunne snildt få mig til at placere min røv andetsteds på stadion fremover.Hutch17 skrev: Kald det drengestrenger, kald det idioti, kald det lige hvad i har lyst til. Men ultras kulturen er kommet for at blive![]()
Jeg plejer at komme ligeså meget for stemningens skyld, som for kampen nede på banen, og kan jeg ikke længere være en ordentlig del af den, fordi jeg sidder på Faxe kondi- eller Cottonfield-tribunen, så kan jeg vel ret beset ligeså godt beholde de 300-400 kr sådan en tur koster, og plante mig foran fjernsynet herhjemme.
I sidste ende kan den form for tankeløshed og trang til at bryde loven sagtens koste tilskuere. Og jeg er bedøvende ligeglad med om der nu bliver påklistret mærkater som "plastic-fan" o.l. på mig, for lysten er der sgu bare ikke ligeså meget til at køre 100 km. efter det, hvis jeg samtidig risikerer helbredet...
Har læst samtlige indlæg i denne debat og syntes at problemet bliver gjort større end det er.... hvor mange gange er det lige der er romerlys på Nodea??? nej vel.. de er oftes på div. aways hvor bla UBM (mit gæt) bruger romerlys, og de gange jeg har set det, smider de det på jorden hvor de selv står...så hvis der kommer nogle tilskade, er det højest sansynligt dem selv der kommer tilskade.. Jeg har ikke oplevet de kaster rundt med romerlys eller står med dem i hånden... skriv gerne hvis jeg tager fejl... det jeg vil frem til er at de der bruger romerlys, er dem der kommer tilskade med det.. så hvis man vælger at bruge romerlys for stemningen skyld er det vel dere eget ansvar... og tror nu ikke der er mange, som ikke syntes der er et flot syn, men ok problemet er det ikke er lovlig, men det lyder til at dem der bruger det er 110% beviste om det.
Hvis man vælger ikke at tage til bold pga frygten for at blive forbrændt, så kan man jo stille sig et stykke væk fra UBM... alle ved hvor og hvem de er..men igen, jeg er klar over det ikke lovligt...men helt ærligt er det nu så stort et problem, med de romerlys??? jeg kan kun mindes 1 eller 2 gange jeg har oplevet det på Nodea de sidste mange år... men fair nok det er jo et debat forum
Hvis man vælger ikke at tage til bold pga frygten for at blive forbrændt, så kan man jo stille sig et stykke væk fra UBM... alle ved hvor og hvem de er..men igen, jeg er klar over det ikke lovligt...men helt ærligt er det nu så stort et problem, med de romerlys??? jeg kan kun mindes 1 eller 2 gange jeg har oplevet det på Nodea de sidste mange år... men fair nok det er jo et debat forum
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
Hold da kæft en omgang bræk - undskyld mig. Og dog - det er noget man kan grine af..Ralle skrev:Hvilket egentlig er sørgeligt. Jeg har altid selv nydt en tur på Nordea-tribunen om søndagen, når jeg lige havde muligheden for at tage turen fra Randers til Herning, men netop den indgangsvinkel der til det med "stemning" kunne snildt få mig til at placere min røv andetsteds på stadion fremover.Hutch17 skrev: Kald det drengestrenger, kald det idioti, kald det lige hvad i har lyst til. Men ultras kulturen er kommet for at blive![]()
Jeg plejer at komme ligeså meget for stemningens skyld, som for kampen nede på banen, og kan jeg ikke længere være en ordentlig del af den, fordi jeg sidder på Faxe kondi- eller Cottonfield-tribunen, så kan jeg vel ret beset ligeså godt beholde de 300-400 kr sådan en tur koster, og plante mig foran fjernsynet herhjemme.
I sidste ende kan den form for tankeløshed og trang til at bryde loven sagtens koste tilskuere. Og jeg er bedøvende ligeglad med om der nu bliver påklistret mærkater som "plastic-fan" o.l. på mig, for lysten er der sgu bare ikke ligeså meget til at køre 100 km. efter det, hvis jeg samtidig risikerer helbredet...
I den tid jeg har gået til fodbold har der været 1 (eller 2) gange hvor der været lys på nordea tribunen. Jeg kan kun huske en episode, for et par år siden, hvor et enkelt lys blev fyret af hjemme mod Ob. Ellers har der (næsten) aldrig været fyret lys af på hjemmebane, og som det fremgår af vores hjemmeside, er UBM imod romerlys - på hjemmebane. Så det er noget værre vås at sige, at du kan miste lysten til at komme på nordea pga romerlys.
Du snakker om at du ikke vil risikere helbredet? For mig at se, virker den udtalelse som om at du virkelig ikke aner hvad du snakker om. Som sagt er der aldrig romerlys på hjemmebane. Og tribunen er meget stor, du kan stille dig lige så langt væk fra UBM som du skulle have løst, i tilfælde af, at der skulle ske det utænkelige, at et romerlys brændte på jorden under "kontrollerede forhold" (se tidl. indlæg) ved en gruppe på 20 mand eller lignende. Sandsynligheden for at der bliver fyret romerlys af på hjemmebane er lille, og sandsynligheden for at du kommer til skade er næsten lige nul. Medmindre du stiller dig hen til ubm, samler et tændt romerlys op mellem hænderne og stikker det op i ansigtet på dig selv..
Nytårsaften er da LANGT farligere end en hjemmebane kamp!! Men jeg går da stærkt udfra at du holder dig lukket nede i en kælder nytårsaften ved midnat? For det er da meget farligere når en masse fulde mennesker fyrer fyrværkeri side om side ved midnat, end at tage til hjemmebanekampe (af årsager som jeg har forklaret ovenfor)
Jeg beklager mine formuleringer mm., det er "sent" og jeg er træt.
Godt nytår - i dit beskyttelsesrum.
Senest rettet af Alex/UBM 14. dec 2009, 23:51, rettet i alt 1 gang.
Lige præcis, du kan finde ud af at bruge lidt almen fornuft. Man bestemmer selv hvor sikkert det er for en selv, man kan placere sig hvor end man vil, langt fra ubm (på eventuelle udebane ture). Hvis et par romerlys på udebane i ny og næ holder folk fra fodbold, så er det i mit hoved fordi de ikke brænder nok for det. Godnat.Ikastbo skrev:Har læst samtlige indlæg i denne debat og syntes at problemet bliver gjort større end det er.... hvor mange gange er det lige der er romerlys på Nodea??? nej vel.. de er oftes på div. aways hvor bla UBM (mit gæt) bruger romerlys, og de gange jeg har set det, smider de det på jorden hvor de selv står...så hvis der kommer nogle tilskade, er det højest sansynligt dem selv der kommer tilskade.. Jeg har ikke oplevet de kaster rundt med romerlys eller står med dem i hånden... skriv gerne hvis jeg tager fejl... det jeg vil frem til er at de der bruger romerlys, er dem der kommer tilskade med det.. så hvis man vælger at bruge romerlys for stemningen skyld er det vel dere eget ansvar... og tror nu ikke der er mange, som ikke syntes der er et flot syn, men ok problemet er det ikke er lovlig, men det lyder til at dem der bruger det er 110% beviste om det.
Jeg siger intetsteds at jeg ofte oplever det på Nordea, men en ting er hvad i få stykker har af regler og lignende - noget andet er den fulde idiot der ser jer have dem med på udebane, og så selv tager et med næste gang han skal på hjemmebane. Problemerne i f.eks Brøndby er opstået fordi der i sin tid har været folk som jer - og der så er kommet en masse efterabere der hverken overvejer tid, sted eller metode når de tænder lys.
I Brøndby har man så åbenbart ikke gjort nok for at stoppe det, og min bøn er godt nok at FCM tager fat i problemet, FØR det udvikler sig. Så må straffene for brug af pyroteknik skærpes. I sidste ende drejer det sig alligevel ikke om at støtte holdet - men udelukkende om at gøre opmærksom på sig selv. Så fis ud i baghaven og brænd lortet af - og få kicket ud af det. Der er en grund til det er ulovligt - ude eller hjemme - det er bedøvende ligegyldigt...
I Brøndby har man så åbenbart ikke gjort nok for at stoppe det, og min bøn er godt nok at FCM tager fat i problemet, FØR det udvikler sig. Så må straffene for brug af pyroteknik skærpes. I sidste ende drejer det sig alligevel ikke om at støtte holdet - men udelukkende om at gøre opmærksom på sig selv. Så fis ud i baghaven og brænd lortet af - og få kicket ud af det. Der er en grund til det er ulovligt - ude eller hjemme - det er bedøvende ligegyldigt...
Helt enig med Ralle!
Dem som brænder romerlys med videre af gør det mest for deres eget ego, og deres accept i gruppen
Selvfølgelig kan der da være nogle enkelte spillere der synes at det ser ok fedt ud, men hvis de samtidig for at videre at det koster klubben en anselig sum penge hver gang, så tror jeg nu nok at de vil have sig det frabedt
UBM bør koncentrere sig om opbakning ved hjælp af sang og flagning mv, men få pyroteknikken ud af systemet!
Når der affyres på udebane kan det lettere gå udover de andre fans på tribunen, da det jo ikke er alle steder man får lige meget plads
Dem som brænder romerlys med videre af gør det mest for deres eget ego, og deres accept i gruppen
Selvfølgelig kan der da være nogle enkelte spillere der synes at det ser ok fedt ud, men hvis de samtidig for at videre at det koster klubben en anselig sum penge hver gang, så tror jeg nu nok at de vil have sig det frabedt
UBM bør koncentrere sig om opbakning ved hjælp af sang og flagning mv, men få pyroteknikken ud af systemet!
Når der affyres på udebane kan det lettere gå udover de andre fans på tribunen, da det jo ikke er alle steder man får lige meget plads
Igen maler du fanden på væggen, prøv lige at se lidt mere nuanceret og realistisk på tingene..Ralle skrev:Jeg siger intetsteds at jeg ofte oplever det på Nordea, men en ting er hvad i få stykker har af regler og lignende - noget andet er den fulde idiot der ser jer have dem med på udebane, og så selv tager et med næste gang han skal på hjemmebane. Problemerne i f.eks Brøndby er opstået fordi der i sin tid har været folk som jer - og der så er kommet en masse efterabere der hverken overvejer tid, sted eller metode når de tænder lys.
Men spændende at du ved så meget om brøndbys fan kultur, du har måske været en del af den siden starten? Men det kunne være fedt hvis du har ret - så får vi vel snart Danmarks bedste stemning på tribunerne!
Nå, jeg tror det er sidste indlæg herfra, vi har to vidt forskellige mentaliteter og holdninger til fodbold, og vi bliver aldrig enige..
Godt nytår
Ralle skrev:Hvilket egentlig er sørgeligt. Jeg har altid selv nydt en tur på Nordea-tribunen om søndagen, når jeg lige havde muligheden for at tage turen fra Randers til Herning, men netop den indgangsvinkel der til det med "stemning" kunne snildt få mig til at placere min røv andetsteds på stadion fremover.Hutch17 skrev: Kald det drengestrenger, kald det idioti, kald det lige hvad i har lyst til. Men ultras kulturen er kommet for at blive![]()
Hvis det kan få dig til at blive hjemme, er det jo enormt grinagtigt, og så vil jeg kalde dig "plastic fan".
Riskikere helbredet? Ved at være på en tribune, hvor du har fint med muligheder, for IKKE at stå midt i det. Skal du komme til skade med et lys, skal du stå midt i det, og tage det ned i halsen.
Det er næsten så latterligt, at jeg ikke kan tro, at det er dit helbred du frygter for.
Hvis du virkelig går så meget op i klubben, så kan et romerlys ikke få dig til at blive væk.
Og til 947: Hvilken tribune i hele Danmark er ikke stor nok til, at du kan gå to meter væk? Eller 5 meter?
Denne debat kommer aldrig videre. Jeg er enig med Alex. I har ikke den samme mentalitet og holdning til fodbold.
Og Ralle: hvis du ikke kan være på en tribune-hvor der er et lys- fordi du frygter for at det springer og at der går ild i hele vores stadion, så ta´ da bilen og kør til Kristrup. KB har nogle udmærket fodbold hold....
MBS/UBM skrev:
Hvis det kan få dig til at blive hjemme, er det jo enormt grinagtigt, og så vil jeg kalde dig "plastic fan".
Riskikere helbredet? Ved at være på en tribune, hvor du har fint med muligheder, for IKKE at stå midt i det. Skal du komme til skade med et lys, skal du stå midt i det, og tage det ned i halsen.
Det er næsten så latterligt, at jeg ikke kan tro, at det er dit helbred du frygter for.
Hvis du virkelig går så meget op i klubben, så kan et romerlys ikke få dig til at blive væk.
Og til 947: Hvilken tribune i hele Danmark er ikke stor nok til, at du kan gå to meter væk? Eller 5 meter?
Denne debat kommer aldrig videre. Jeg er enig med Alex. I har ikke den samme mentalitet og holdning til fodbold.
Det er jo lige præcis sådanne indlæg der får jer til at fremstå uvidende og ignorante!
"flyt jer da bare væk"
Nej det er sgu jer der skal tage det stads ud af stadion
I går sgu da ikke en skid op i fodbold - I går op i at være en flok der kan lide at lave lidt fest i gaden, og det er også fint nok .. bare det bliver væk fra stadion
I har set diverse film der omhandler sammenhold, og synes at det er noget for jer - fint nok bare I ikke laver ballade/ulovligheder på stadion!
Og så lige barnlighedskommentaren plasticfan - Tag dig nu sammen!!
Igen - Hold jer til at lave en fremragende stemning vokalt og så visuelt med flag og bannere - det holder sgu fint nok og ingen kommer til skade
Og arbejd så på at få lov til at lave noget form for pyroteknik under ordnede, arrangerede forhold
Hvorfor skal andre flyte sig til andre steder af tribunen, eller tage til et andet stadion fordi du har lyst til at begå ulovligheder? Jeg vil bare gerne have en forklaring... (og ikke flere bortforklaringer om steming, ultrakultur osv.)MBS/UBM skrev:
...
Og Ralle: hvis du ikke kan være på en tribune-hvor der er et lys- fordi du frygter for at det springer og at der går ild i hele vores stadion, så ta´ da bilen og kør til Kristrup. KB har nogle udmærket fodbold hold....
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Det er jo meget enkelt; hvis folk ikke bryder sig om det, eller er bange, hvorfor så stå midt i det.
Det forsvinder jo ikke af, at man bliver væk. Faktisk tror jeg heller ikke, at der er nogle af jer, der gider at stå inærheden. Så hvorfor snakke om dårligt helbred og mangel på plads, når der netop er masser af plads? Hvorfor ikke bare flytte sig, istedet for at være bange for at man skal dø?
Hvis jeg ikke gider at være i nærheden af kanonslag til nytår, så går jeg uden om, og holder mig væk.
Ang. Kristrup.. Du måtte vel fange den lille smule ironi der var at spore
Hvis manden er bange for at stå på en tribune, hvor der kan forekomme lys, synes jeg ganske enkelt, at det er til at grine af . At man overvejer at blive helt væk, er jo også lidt underligt..
Derfor: Frygter man det værste, så brug pladsen på tribunen, istedet for at brokke sig over, at man ikke kan være der.
Vi vil ikke skade nogen, og derfor bliver der også taget "hensyn". De bliver ikke kastet eller tændt op i hovedet på folk, som ikke er klar over at det sker. Folk ved hvor det sker, og så må man holde afstand.
Så kommer der sikkert et indlæg omkring, at vi ikke tager hensyn og at vi burde stoppe, når folk ikke bryder sig om det. Der er mit svar meget kort og simpelt: vi vurderer ikke at det kan skade nogen, at der er lys på en tribune. Længere er den ikke.
Det forsvinder jo ikke af, at man bliver væk. Faktisk tror jeg heller ikke, at der er nogle af jer, der gider at stå inærheden. Så hvorfor snakke om dårligt helbred og mangel på plads, når der netop er masser af plads? Hvorfor ikke bare flytte sig, istedet for at være bange for at man skal dø?
Hvis jeg ikke gider at være i nærheden af kanonslag til nytår, så går jeg uden om, og holder mig væk.
Ang. Kristrup.. Du måtte vel fange den lille smule ironi der var at spore
Hvis manden er bange for at stå på en tribune, hvor der kan forekomme lys, synes jeg ganske enkelt, at det er til at grine af . At man overvejer at blive helt væk, er jo også lidt underligt..
Derfor: Frygter man det værste, så brug pladsen på tribunen, istedet for at brokke sig over, at man ikke kan være der.
Vi vil ikke skade nogen, og derfor bliver der også taget "hensyn". De bliver ikke kastet eller tændt op i hovedet på folk, som ikke er klar over at det sker. Folk ved hvor det sker, og så må man holde afstand.
Så kommer der sikkert et indlæg omkring, at vi ikke tager hensyn og at vi burde stoppe, når folk ikke bryder sig om det. Der er mit svar meget kort og simpelt: vi vurderer ikke at det kan skade nogen, at der er lys på en tribune. Længere er den ikke.
974 skrev:
I går sgu da ikke en skid op i fodbold - I går op i at være en flok der kan lide at lave lidt fest i gaden, og det er også fint nok ..
Vi går ikke en skid op i fodbold, men alligevel er vi en af de største stemningsbidrager?? Du synes ikke selv, at det er selvmodsigende??974 skrev:
Igen - Hold jer til at lave en fremragende stemning vokalt og så visuelt med flag og bannere - det holder sgu fint nok og ingen kommer til skade
Og til Le Compte:
Vi siger ikke folk skal gå andre steder hen, men hvis de i deres hykleriske, paranoide og naive verden føler sig utrygge ved fodbold, så må de stille sig et par meter væk fra UBM.
Okay?![]()
![]()
![]()
Det er jo lige præcis sådanne indlæg der får jer til at fremstå uvidende og ignorante!
Læs mit sidste indlæg.. Det er der , og istedet for at stille sig i det og frygte sit helbred, så kunne man flytte sig. Eller rettere : I står der jo ikke i forvejen."flyt jer da bare væk"
Nej det er sgu jer der skal tage det stads ud af stadion
Den må stå for sig selv..I går sgu da ikke en skid op i fodbold
Går man voldsomt op i klubben, hvis man kunne finde på at holde sig væk, pga. intet?Og så lige barnlighedskommentaren plasticfan - Tag dig nu sammen!!
Tag dig sammen!!
Vi laver skam det hele, det ville du vide, hvis du gik lidt op i, hvad der foregår.Igen - Hold jer til at lave en fremragende stemning vokalt og så visuelt med flag og bannere - det holder sgu fint nok og ingen kommer til skade
Nu bliver jeg altså nød til lige at skrive igen..... Det er som der er "nogle" der bare vil misforstå alt det UBM har af argumenter..og i stedet for at bruge deres fornuft, er det som om at bare fordi det er UBM, er det ligmed noget lort de har af argumenter... Come on... lyt nu til de unge der prøver at skabe stemning...også selvom det er med brug af romerlys... de få gange det sker... Det er som om at alt hvad UBM foretager sig er "noget forkert" bare fordi de skiller sig ud af mængden..Tænk at man skal forsvare UBM
men fair nok..det kan jeg godt leve med...
og også herfra... Godt nytår i beskyttelserummet eller på gaden...
og også herfra... Godt nytår i beskyttelserummet eller på gaden...
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "