Tak for svaret med Afriyie og Jessen.
Og jeg er da også ret så sikker på, at yderligere spillersalg og/eller en god slutplacering i Superligaen kan sikre endnu bedre tal i det kommende regnskabsår. Tror heller ikke der er budgetteret med flere spillersalg, mens der nok højst sandsynlig er budgetteret med en slutplacering som nr. 5-7 i Superligaen. Dog vil jeg også lige gøre opmærksom på, at FCM regnede med et underskud på -20 til -30 mio kr. for 2009/2010 på samme tidspunkt sidste år. Og det endte jo med dobbelt op i stedet.
Og du er næppe den eneste, som ikke ser det store lys i håndboldforretningen. Det bliver svært at vende driften til det positive hos dem. Men det samme kan man jo sige om fodboldforretningen, som også har et kæmpe driftsunderskud. Målet for fodboldforretningen er dog ikke balance i driften, men dog skal der nok spares minimum 20 mio. kr. der, hvorefter resten skal dækkes af tranferindtægter. Håndboldforretningen skal jo helst være noget, der kan hvile i sig selv, hvilket tydeligvis bliver svært. Fortsætter det ret meget længere, så bliver det nødvendigt at afhænde/lukke ned for håndbolden. Men i det hele taget en dårlig beslutning at gå ind i håndbold, som nok de fleste vidste også på daværende tidspunkt.
Dog er det svært at vide, hvor langt de allerede er kommet med disse omkostningsbesparelser på både fodbold- og håndboldforretningen, da man nok først ser virkningen af de igangsatte besparelser i de kommende regnskabsår.
Og yderligere blev man også lovet, at FCM racing ikke ville koste aktionærerne noget. Og sådan endte det jo som bekendt ikke. Så FCM har selv spildt store unødvendige summer på især håndbold, men også racing. Man burde have holdt sig til fodbold. Det er altid nemt at være bagklog, men især satsningen på håndbold var jo dømt til at mislykkes fra start.
Årsregnskabet i FCM?
Re: Årsregnskabet i FCM?
ja jo, må betyde at underskudet skyldes en del !!!! afskrivninger/nedskrivninger ???Kent skrev:minus 58,4 mio....... av,av især set i lyset af en omsætning på 70 mio. Total katastroferegnskab.
http://hugin.info/137453/R/1451298/392410.pdf
Det samme har man set i parken, hvor en del af underskudet her skyldes afskrivninger.
Som Anders Lindegaard ville have sagt det, så burde der sidde nogen og rive sig i røvskægget over beslutningen om at gå ind i håndbold.
Det var vildt, at nogen overhovedet prøvede at forsvare det med ord som "synergieffekt". Mon ikke de fleste ville hugge til, hvis fodboldklubben kunne få syv millioner ekstra i kolde kontanter i bytte for den fantastiske synergi, vi åbenbart har akkumuleret.
Forhåbentlig er dette det sidste grimme kapitel i historien om vores krise. Sorte tal næste år, tak!
Det var vildt, at nogen overhovedet prøvede at forsvare det med ord som "synergieffekt". Mon ikke de fleste ville hugge til, hvis fodboldklubben kunne få syv millioner ekstra i kolde kontanter i bytte for den fantastiske synergi, vi åbenbart har akkumuleret.
Forhåbentlig er dette det sidste grimme kapitel i historien om vores krise. Sorte tal næste år, tak!
Nu ved jeg ikke hvem den Anders Lindegaard er der snakker om håndbold, men du ved jo ret beset ikke en pind om hvordan synergieffekten har været..Acebone skrev:Som Anders Lindegaard ville have sagt det, så burde der sidde nogen og rive sig i røvskægget over beslutningen om at gå ind i håndbold.
Måske havde sponsorstøtten været endnu mindre, hvis ikke nogle firmaer måske er kommet netop pga håndbolden
Jeg ved det heller ikke, men det er vel ikke umuligt at forestille sig at nogle er sponsorerne er blevet/kommet til fordi de nu kan blive set flere steder i regionen
-
Hvasser
- FCM - Football Club Midtjylland. Vi er ikke en håndboldklub, ishockeyklub eller et racing team. Så nemt kan det siges. Og vi bør efter min mening heller ikke være nogen af delene. Det er fint at regionen har et godt håndboldhold som det de har i Ikast-Brande - men det er altså ikke vores marked.974 skrev:
Nu ved jeg ikke hvem den Anders Lindegaard er der snakker om håndbold, men du ved jo ret beset ikke en pind om hvordan synergieffekten har været..
Måske havde sponsorstøtten været endnu mindre, hvis ikke nogle firmaer måske er kommet netop pga håndbolden
Jeg ved det heller ikke, men det er vel ikke umuligt at forestille sig at nogle er sponsorerne er blevet/kommet til fordi de nu kan blive set flere steder i regionen
Jeg har endnu ikke hørt om nogen som er begyndt at følge den ene sportsgren fordi de fulgte den anden, men måske findes de derude...
Hvis nogen firmaer er kommet på grund af håndbolden, så er det jo nok der de gerne vil reklamerer. Et hurtigt kig på sponsersiden mellem håndbold og fodbold viser at der ihvertfald ikke blandt de store sponsorer er sammenfald. Dette kan selvfølgelig være fordi de er indgået før vi er blevet slået sammen og så har vi ikke set effekten endnu.
Uheldigvis så bliver det også skrevet i regnskabet at der er faldenede sponsorindtægter, og generelt render vi rundt i en finanskrise hvor der nok ikke ligefrem lander en kæmpe kontrakt før begge hold er i CL..!
Vinduesfirmaet Velux som har filialer herovre har fx. valgt at sponserer mændenes CL i håndbold fordi de tror mere på det europæiske marked end det danske - mon ikke mange af vores storsponsorer er nød til at kigge samme vej i længden...
Alt i alt, er det vel et regnskab som man kunne forvente...
Nå ja - citatet fra Anders Lindegaad synes jeg passet godt ind, for et eller andet sted må der side nogen i bestyrelsen og fortryde at vi gik ind i håndbold - Det så sikkert lyst ud før krisen, men nu trækker det bare ned i regnskabet og vi kan ikke investerer uhæmmet i både håndbold og fodbold.
Der kommer næppe overskud på håndbolddelen alene pga sponsorer. De sponsorer kunne fodbold holdet jo få i stedet.
Jeg synes ikke det kan gå hurtigt nok med at skille det fra, det er en dødssejler som vil forsætte med at give os underskud.
Jeg synes ikke det kan gå hurtigt nok med at skille det fra, det er en dødssejler som vil forsætte med at give os underskud.
Lindegaard-citatet ligger da ellers lige til højreskøjten. Mens OB må fortryde, at de lod en fremtidig landsholdsmålmand gå, må vi fortryde, at vi gik ind i håndbold-cirkusset.974 skrev:Nu ved jeg ikke hvem den Anders Lindegaard er der snakker om håndbold, men du ved jo ret beset ikke en pind om hvordan synergieffekten har været..
Min pointe er, at "synergieffekt" er et flot ord, der dækker over noget uendeligt vagt og uhåndterbart. Som du selv siger det, aner jeg (sammen med alle andre) ikke en pind om, hvordan effekten har været. Netop derfor er det noget rigtig pezz.
Jeg kan konstatere, at håndbolden sort på hvidt har kostet FCM penge. Det står i regnskabet. Hvis der er nogen, der tror på, at en eventuel "synergieffekt" har givet FCM noget, der er mere værd end de mange tabte millioner, man kan læse om i regnskabet, så er de, hvad jeg vil kalde jubeloptimister. No offense, men jeg har svært ved at se, hvordan den lille, urentable afdeling med svag interesse skal kunne have skaffet sponsorer nok andetsteds til at dække et underskud i millionklassen.
Desværre kan vi aldrig få dette begreb konkretiseret, hvorfor det kan blive påstand mod påstand. Jeg ved det ikke, du ved det ikke, så mit spørgsmål må være: Tror du på det?
Jeg tror bestemt på synergi-effekt men jeg kan jo med rette ikke vide noget om det i dette tilfælde - om en tid kan det jo være at vi får et svar på dette
Nu har man jo iværksat en tre-årsplan - det kunne jo formodes at håndbolden også indgår i dette - og det kan jo sagtens være på både den ene eller anden måde, eks afvikling/udvikling eller underskud/overskud
MEN hvis du lige som andre bare tror du kan smide det meste af skylden for underskuddet over på håndbolden, så tager du jo grueligt fejl
Nu har man jo iværksat en tre-årsplan - det kunne jo formodes at håndbolden også indgår i dette - og det kan jo sagtens være på både den ene eller anden måde, eks afvikling/udvikling eller underskud/overskud
MEN hvis du lige som andre bare tror du kan smide det meste af skylden for underskuddet over på håndbolden, så tager du jo grueligt fejl
Det er der forhåbentlig ikke nogen, der tror. Jeg gør i hvert fald ikke.974 skrev:MEN hvis du lige som andre bare tror du kan smide det meste af skylden for underskuddet over på håndbolden, så tager du jo grueligt fejl
Det ændrer bare ikke ved, at håndbold-underskuddet ikke ligefrem hjælper på et i forvejen skidt regnskab.
I mine øjne vil et salg eller en afvikling af håndboldafdelingen være et godt første skridt på vejen til sorte tal. Jeg har dog ingen illusioner om, at dét kan gøre det alene.
Av. Er der mere dårligt nyt i vente? http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... lerne.html