Vision 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: Bestyrelsesmedlem Steen Hessel har bange anelser

Indlæg af FCM7000 »

Hausser skrev:
FCM7000 skrev: Hekler, Hausser, Aaes og andre kom hvis ned på jorden med mandagens indlæg i Herning Folkeblad, hvor mangeårig forretningsmand og bestyrelsesmedlem Steen Hessel udtrykker bekymring for fremtiden, han efterlyser øget støtte fra publikum og sponsorer hvis FCM skal kunne hænge på i toppen. steen Hessel har mere end et årtis erfaring med fodboldforretning.

Så Hekler og andre må tage en gang forretningssnak med Steen Hessel og belær en stor forretningsmand om økonomien og forretningen i FCM ?

Men hvilke referencer har I vedr. forretning og drift ?

En kendt ting er at verden/omgivelsene er i konstant forandring, at tro at den står stille er i virksomhedsverden = negativ vækst
Jeg har en kandidatgrad i økonomi, ved ikke med dig?

Det er fint nok du kan referere til noget handelsskole Kotler, men det ændrer ikke på at hele din tilgang til denne problemstilling i den grad er forvrøvlet og det kan Steen Hessel heller ikke hjælpe dig med, mig bekendt så snakker hr. Hessel ikke om stadionudvidelser, gør han?

At det går skidt i FCM, bør være klart for de fleste og det er der ved gud heller ikke nogen der påstår det ikke gør i denne tråd, men af begynde at fokusere på et af FCM få virkelige aktiver, MCH Arena, er i den grad forfejlet og den kan du ikke snakke der ud af, lige meget hvor meget du så refererer fra din afsætningsbog..
Hausser det er ikke mig, det er Steen Hessel du skal anfører dette overfor !

Udgangspunkt med stadionudvidelse, korrekt det har Hessel ikke anført, men det vil i sidste ende komme på tale, flere tilskuere for flere sponsorpenge i forhold til konkurrencen udefra, 2000 tilskuere mere udretter ikke det storer.

Angående Kotler, mig bekendt har Kotler været anvendt i årtier på Handelshøjskolerne hvor man tager kandidatgrader f.eks. Cand.merc mv.

Hvilke bøger har du så skrevet Hausser ? 8-)

Brugeravatar
Administrator

Re: Vision 2011

Indlæg af Administrator »

Da der ikke rigtig er kommer noget nyt på banen de sidste mange indlæg, kan i jo passende tage den over PM.

PT. kører tråden i "Min far kan banke din far". Fortsætter det, så lukker jeg den bare.

2294

Indlæg af 2294 »

Administrator skrev:PT. kører tråden i "Min far kan banke din far". Fortsætter det, så lukker jeg den bare.
PLEASE PLEASE PLEASE - sæt igang
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Hausser

Re: Vision 2011 ot

Indlæg af Hausser »

2294 skrev:
Hvorfor? En tråd om Vision 2011 er da en af de mest relevante på hele Ulvegraven. At der så er folk der prøver at afspore tråden, ændrer jo ikke ved dens vigtighed.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Hausser skrev:Hvorfor? En tråd om Vision 2011 er da en af de mest relevante på hele Ulvegraven. At der så er folk der prøver at afspore tråden, ændrer jo ikke ved dens vigtighed.
Enig, mener at det er et vigtigt emne at debatere.

Vinding

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kan vi så ikke få fjernet irrelevante indlæg inden vi kører videre? Jeg tror næsten I kan gætte, hvilke jeg mener!

/Cortez

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Erik Rasmussen tror vidst heller ikke på vision 2011 8-)

Erik mener at TT ikke har haft det nemt, henviser bl.a. til at budgettet ikke har været til sølv eller guld :roll:

FCM har ikke budgettet til sølv, hvor kommer så vision 2011 fra ? må man spørge
Ørgaard :ugeek:

http://www.bold.dk/nyt/Erik-R-Odds-var-imod-Thomasberg

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Vision 2011
FC Midtjylland vil være:
-
Dansk Mester inden 5 sæsoner
- Vi skal have tilknyttet 3
landsholdsspillere/klasse
spillere
- 70 % af A-truppen er spillere
fra Akademiet (21 ud af 30)
- Vi har solgt max. 1 spiller pr.
år
Jeg synes ny også at folk skal tænke lidt på de andre aspekter af vision 2011. Hver gang der snakkes om den, er det for 90% af tilfældende jo kun mesterskabet der snakkes om, men hvad med de andre ting?

DM indenfor 5 år. Mener visionen kom i efteråret 2006. Dvs. vi har denne og næste sæson til at klare det. Vi skal igen ud og overpræstere for at den går hjem, men det er vel ikke mere umuligt end da Herfølge blev mestre?

3 landsholdsspillere/klassespillere. Dejlig blød udformning. 3 landsholdsspillere. Borring og Califf er vel begge landsholdsspillere, men deciderede klassespillere har vi vel næppe.

70% af a truppen er fra akademiet. Målmænd 1/3. Forsvar 2/8. Midtbane 6/11. Angreb 2/5. Det giver 11 ud af 27 og kun lige over de 40%. Langt fra i nærheden, men det kan vi dog godt nå endnu, men er det realistisk.

Vi har solgt max. 1 spiller pr. år. Den bliver sgu svær at overholde. Har vi ikke allerede overskredet den i gennemsnit?

Alt i alt en glimrende vision, men den er bare ekstremt svær at opfylde.

2294

Indlæg af 2294 »

Hausser skrev:
2294 skrev:
Hvorfor? En tråd om Vision 2011 er da en af de mest relevante på hele Ulvegraven. At der så er folk der prøver at afspore tråden, ændrer jo ikke ved dens vigtighed.
Korrekt, det var fordi jeg kun havde den del ang. stadionudvidelse i tankerne da jeg skrev det. :oops:
Her skulle der stå noget klogt...

erland

Indlæg af erland »

Nu har jeg været igennem de fleste tråde omkring TT/Ørgaard/vision2011 m.m.
Dejligt med så megen aktivitet herinde!

Men jeg må lige kommentere denne for/imod Allan Kuhn, Ørgaard har fejlet og vi indfrier ikke visionen osv.
Dette samme kan man også læse f.eks her:
http://indkast.dk/index.php?nyhed=56198

- lade nu lige manden komme igang og så se om ikke træner skiftet har en positiv indflydelse på spillerne og den mentale indstilling. Jeg ved at ny træner ikke er ensbetydende med sucess men det virker nu meget fornuftigt dette her.
- JØ har vel godt det meget godt, ingen sportsdirektør er fejlfri og se bare på kritiken i BIF, tidligere i AGF og til dels I AAB i perioder. Det er muligt at JØ her lavet fejl køb men jeg tror at indkøbene er vendt med træneren inden, om det så er ER eller TT.
- Vision er som tidligere påpeget en vision og noget man sigter efter. At fastholde den er da korrekt og visewr at vi har ambitionerne og vil være med i toppen af dansk fodbold. At forkaste visionen vil da bare være vand på møllen for voires kritikere.
- indkøb er det ikke foretaget i dette vindue ud over Arek og det er en strykelse af vores hold uanset om mand kan li' manden eller ej. Desuden er vinduet stadig åben og jeg tror man vil vente lidt endnu. Ud over OB så har vores konkurrenter ikke forstærket sig væsentlig ift. os (mit postulat - det mener jeg bare !). 8-)

_ så fat mod og ta' på stadion, stot holdet og lade tiden vise om vi er i bedring , hvad jeg håber og tror da dansk fodbold har brug for sådan nogen som FCM, der ikke er så konforme og poleret (eller kedelige). At vore handlinger får krummerne galt i halsen på hr. og fr. danmark er fint med mig. :lol:

erland
:mrgreen:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja den vision er jo til debat overalt efterhånden: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ukommelsen

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Ravnen skrev:Ja den vision er jo til debat overalt efterhånden: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ukommelsen
Og med rette :shock:

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Ravnen skrev:Ja den vision er jo til debat overalt efterhånden: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ukommelsen
Utroværdigt, gennemskueligt og generelt bare ledelse på et plan som ikke lader Låsby Svendsen noget efter. Og det værste er det ikke kun er Ørgaard som har revideret visionen i smug, det har ledelsen jo også, hvilket er kommet frem i flere artikler. Helt igennem pinligt!

Har selv efterspurgt man gik FCM lidt på klingen med det her og uha hvor kommer man da til at se dum ud..

erland

Indlæg af erland »

Nu er det efterhånden trættende at læse alle de indlæg og aktikler fra diverse fodboldsite (læs. fodbold journalister som er så kloge at indersien af hovedet er overflødigt) omkring Vision 2011 og hvor latterlig FCM ser ud ift. at nå dette mål, m.m.

Alle hold undtagen HB Køge har en målsætning om at vinde ellers er der vel ingen grund til at være med. At der er sat tal på er da iorden. Vi har trods alt ikke passeret 2011 endnu mig bekendt.

Jeg ser ikke FCM som værende unden chancer, der var heller ikke nogen der troede at Aab forrige sæson ville vinde mesterskabet, men det flaskede sig bare sådan.
Det spiller materiale vi har er godt generelt set, de kender hinanden efterhånden og med ny træner så mangler der bares at det mentale styrkes og at spillet rettes til så tror jeg vi kan forvente en se noget af det gamle FCM - og ærlig talt, jeg er glad hvis vi får godt bold at se, - at vi kan risikere at vinde pokaler er en bonus jeg gerne tager med. :)

Cortez

Indlæg af Cortez »

erland skrev:...og ærlig talt, jeg er glad hvis vi får godt bold at se, - at vi kan risikere at vinde pokaler er en bonus jeg gerne tager med. :)
Som jeg har skrevet andetsteds, så må førtse prioritet være at få skrabet nogle points sammen og dernæst at komme tilbage til "det gamle FCM", som du skriver. Så vi er helt på bølgelængde her.

Jeg er i øvrigt ogå enig i, at vi lige må klappe hesten lidt ifht. vison 2011/2012. Så håbløst ser det altså heller ikke ud. Jeg funderer nogle gange over at starte en tråd, hvor kun det positive omkring holdet og FCM som klub må skrives. Gad vide hvor mange af debatørene, der ville skrive i den?

Og, nej, inden jeg bliver trukket ind i den diskussion: Jeg har intet imod at folk udtrykker deres holdninger og meninger - det bliver bare trættende for mig personligt at læse de samme debatørers negative indlæg gang efter gang. Men så kan jeg jo heldigvis bare lade være :-)

/Cortez

Besvar