Thygesen vs. Aachen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Martin

Thyge sir FCM ikke overholder aftalen

Indlæg af Martin »

http://sporten.tv2.dk/?portal Video klip nr. 2

Mikkel udtaler sig til tv2: Jeg er færdig med mundlige aftaler - dvs. han bekræfter, at han har en aftale om, at vi skal lade ham gå..
Hvis det passer, så er det uetisk forkert af os, at vi ikke sælger ham uanset om han er mere værd, det er selvfølgelig ærgeligt, men hvis Mikkel nu ikke kommer afsted i dette transervindue og aldrig kommer afsted, jamen så vil det være ærgeligt for ham, og han vil helt sikkert kunne påvirke andre unge spillere i en negativ retning, og vores ry lader overlast...

En aftale er en aftale, men hvorfor skulle vi ikke overholde den :)

mancitydk

Re: Thyge sir FCM ikke overholder aftalen

Indlæg af mancitydk »

Jeg må nok sige at jeg også sidder med en lidt dårlig smag i munden efter det klip. spørgsmålet er så bare hvilket klip der kom først, trist at der ikke står tidspunkt på klippet. Men jeg må nok indrømme at det ser ud til at det forholder sig som far Thygesen siger og det er dumt af FCM at indgå en sådan aftale, ,men derfor skal den sgu stadig overholdes. det er synd for Thygesen.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Thyge fik vel både sign-on fee og lønforhøjelse, da hans kontrakt blev forlænget for kort tid siden.
Hvad tuder han så for nu ?.

Er han blot grådig og uden klubfølelse ?.

Vi ved ikke om der er en aftale eller ej. Sidst Thyge forlængede brægede han jo også ud herom lang tid inden aftalen var offentliggjort. Mon ikke Thyge-drengen dengang brød en mundtlig aftale om at holde tæt til aftalen skulle offentliggøres ?. Jeg tror det.

BW # 163

hitman202

Re: Thygesen vs. Aachen

Indlæg af hitman202 »

.
>
> Jeg forstår simpelthen ikke hvad den panik før
> lukketid skyldes. Januarudsalget slutter altså
> ikke allerede nu. Hvorfor sælge til den første men
> ikke den bedste klub ?.
¨
Enig. Vi burde slå koldt vand i blodet. den eneste der ser ud til at have travlt er Thyge-far.
Og nu forhandler de igen, om hvad?? Sagen er den at vi vil have minimum 2 millioner Euro, og de har strukket sig max med et bud på 1,2 millioner. Så er der da ikke mere at snakke om eller??

Møller

Indlæg af Møller »

Det er f..... ikke godt Hr. Ørgaard!! Nu ved alle danske spillere da, at de skal have alle aftaler på skrift, hvis de er indgået med dig. Pinligt!

Havde da været en del bedre for dit og klubbens renomé, hvis du i stedet havde forhandlet en god vidersalgs- eller præstationsaftale på plads. Det burde have kunnet minimere det "tab" på den transfer, du åbenbart SELV har sat loft på.

Møller

Le compte

Indlæg af Le compte »

Hvem siger at der er en aftale, det kan ikke bevises. Derfor kan man vel ikke klandre Ørgård for at være utroværdig. Hvis det kan bevises at aftalen er blev indgået så er han utroværdigt.

Som det er nu kan du kun dømme Ørgård som utroværdig fordi du mener Thygesen er mere troværdig. (Thygesen siger han havde en aftale og derfor eksisterer den for dig).

Jeg syntes også at thyge er sympatisk og troværdig, og måske er der en aftale jeg ved det ikke. Vi kan bare ikke dømme Ørgård som utroværdig udfra dette.

caspersm

Indlæg af caspersm »

Møller Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er f..... ikke godt Hr. Ørgaard!! Nu ved alle
> danske spillere da, at de skal have alle aftaler
> på skrift, hvis de er indgået med dig. Pinligt!

Det burde de da alligevel. de burde vaere professionelle nok til at vide at munndtlige aftaler er sværer at bevise medmindre de er optaget eller der er en 3. mand tilstede

Kim

Indlæg af Kim »

Ja, han lyder jo som uskyldigheden selv...
Men stadigvæk - Thyge skal ikke fyres af for 8,5 mio - jeg kan slet ikke se idéen i at forlænge med ham - give ham 1 mio i sign-on fee samt en fyrstelig løn der modsvare hans profil status samt landsholdsstatus... Thyge er vel kommet i Top3 over dyreste spiller i fcm...

Nej, Thyge vent du til Transfervinduet er ved at være slut... kommer klubben med kapitalen, ja så er der chancer for at du ryger videre.. ellers må du sgu bliver noget tid endnu... du har lige tegnet i 3 årig ekstra aftale med klubben du nu beskylder for at rende fra deres aftale...

Ikke smart!

Puta!

BW #456

Kent

Indlæg af Kent »

Møller Skrev:
> Det er f..... ikke godt Hr. Ørgaard!! Nu ved alle
> danske spillere da, at de skal have alle aftaler
> på skrift, hvis de er indgået med dig. Pinligt!

Det vidste de forhåbentlig på forhånd. Det har da absolut intet med Ørgaard at gøre. Personligt vil jeg da også foretrække at have alt på skrift, så jeg kan ikke se hvad problemet i det skulle være?

>
> Havde da været en del bedre for dit og klubbens
> renomé, hvis du i stedet havde forhandlet en god
> vidersalgs- eller præstationsaftale på plads.

Og hvorfor mener du ikke at han er igang med det?

> Det
> burde have kunnet minimere det "tab" på den
> transfer, du åbenbart SELV har sat loft på.
>
> Møller

Eller som Fam. Thyge påstår der er sat loft på.

Det her klip bringer altså ikke meget ny information. Det vigtigste er sådan set, at Thyge siger, at der åbenbart er to opfattelser af aftalen. Det bekræfter sådan set det, vi hele tiden har formodet, nemlig at FCM ikke er enig i hvad indholdet af den mundtlige aftale er.

Og inden folk starter med at dømme Ørgaard ude, så skal man måske lige minde om, at vi indtil videre (og mon ikke det vedbliver med at være sådan) kun har hørt den ene side af sagen. FCM har konsekvent undladt at udtale sig og forhandle gennem pressen. Det at Fam. Thyge igen fremfører deres opfattelse af sagen, gør jo ikke tingene mere gennemskuelige. Det Thyge siger, er jo det hans far har sagt tidligere. Der var jo ikke nogen, der er i tvivl om at deres opfattelse er, at de har en mundtlig aftale om en transfer på 7 mio.

Det vi ved, er at FCM er uenig i den opfattelse, men vi ved ikke, hvad deres opfattelse er. Igen kommer vi tilbage til det åndssvage i mundtlige aftaler, hvor de er umulige at bevise. Så hvem, der er forkert på den (om nogen) kan altså ikke afgøres ud fra de informationer vi har. Så det at fam Thyge har travlt med at udtale sig til pressen, gør altså hverken dem mere uskyldige eller FCM mere skyldige (eller omvendt for den sags skyld).

Det eneste, der indtil videre er bevis for, er at dem, der har spillet mest svinsk i denne sag er fam Thyge, idet de bevidst har hængt FCM ud i pressen og derigennem forsøgt at lægge pres på FCM.

Kent

Mose

Videresalgsklausul kan være løsningen.

Indlæg af Mose »

Vi tror vel egentlig mere på Thyges evner end Aachen og Thygesen selv. De mener åbenbart ikke han er mere end 8 mil. værd, men der er da en mulighed for at han om få år kan være omkring 50 mil. værd.

Derfor vil en rigtig god videresalgsklausul være god.

Slår Thygesen igennem i Tyskland og på landsholdet er det ikke tænkeligt med en høj pris.

Giv os 30-40 %

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kent Skrev:
> Det eneste, der indtil videre er bevis for, er at
> dem, der har spillet mest svinsk i denne sag er
> fam Thyge, idet de bevidst har hængt FCM ud i
> pressen og derigennem forsøgt at lægge pres på
> FCM.
>
> Kent

Tror også de fleste klubber helst vil have alt på skrift med thyges familie *-)

Hvad der er rigtig og forkert er der ingen der ved.

Frede

Kent

Re: Videresalgsklausul kan være løsningen.

Indlæg af Kent »

Mose Skrev:
> Giv os 30-40 %

Jeg tror det er højt sat. Jeg mindes ikke at have hørt om nogen over 25%, så mon ikke det er det maksimale vi kan håbe på, mens 10-20 virker mere sandsynlig.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Re: Videresalgsklausul kan være løsningen.

Kent Skrev:
> Mose Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Giv os 30-40 %
>
> Jeg tror det er højt sat. Jeg mindes ikke at have
> hørt om nogen over 25%, så mon ikke det er det
> maksimale vi kan håbe på, mens 10-20 virker mere
> sandsynlig.
>
> Kent
Aldrig i livet, betal 12 mill kr. her og nu bitte

fredefyn

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig vi har kun hørt den ene part, Thygesen junior og senior. Det kan jo være Ørgaard har en anden udlægning, måske skal han snart tage bladet fra munden? Alle mener jo Thygesens har ret nu..

YahooSeeker [Bot]

Ravnen Skrev:
> Enig vi har kun hørt den ene part, Thygesen junior
> og senior. Det kan jo være Ørgaard har en anden
> udlægning, måske skal han snart tage bladet fra
> munden? Alle mener jo Thygesens har ret nu..

Ja det vil se rigtigt dumt ud nu, hvis FCM går ud og sælger ham til den pris Aachen vil have ham for, ørgaard må snart komme med en melding, måske en diplomatisk udmelding, for FCMs troværdighed er sat i fokus nu, jeg kan ikke tro, at FCM og Thygesens familie er helt glade ved hinanden p.t. ??? eller ?

I gammel dage var der noget der hed klubfølelse, den ser man vidst her ikke længere er til stede. Penge penge penge

Huskes skal jo, at ER gav ham chancen på toppen, alternativet kunne være ikast FS i 2. div vest lige nu ???

Tror faktisk FCM på dette tidspunkt måske helst vil af med ham, fremfor at have en sur thyge og med jævnlige popups om hvad der egentlig er aftalt eller ikke aftalt.

fredefyn

Besvar