Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
Arff skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... anespiller

Der bliver arbejdet hårdt i kulissen lige nu :)
Det kunne tyde på det, men er måske ikke særlig overbevist om 2 spillere på det her tidspunkt i vinduet, lidt ærgerligt hvis det bliver stres til sidst og en spiller ind fra højre. Håber og tror dog ikke på at det er tilfældet.

Er nysgerrig om bold.dk har spurgt ind, eller om det er FCM der er gået i medierne, for at få opmærksomhed fra agenter?

Hmm.. En gardering kan Casper Sloth vil være en mulighed. Ret sikkert ingen forstærkning, men en midlertidig gardering på leje indtil formentlig Marco og Gemmer kommer stærkere tilbage?

Eller måske Zimling er blevet ør og går med til at gå ned i løn. Ser dog også det som en midlertidig og glasben løsning.

Nogen der ved om det er natten mellem 31/1-1/2 eller natten 1/2-2/2 vinduet lukker. Synes jeg har læst begge dele?
Ro på, Steffen ;) Sloth ville være en fin forstærkning, som hvertfald er længder bedre end både Marco og Gemmer. Og det er da slet ikke urealistisk med to nye, inden vinduet lukker mandag aften. Man går jo ikke bare ud og henter nogle for at hente nogle, men opdaterer jo hele tiden sine lister med spillere. Nogle er væk fra listen nu, andre er kommet på - måske endda spillere som ikke var mulige for 14 dage siden. Vi må acceptere, at vi er langt nede i fødekæden, når vi kigger på de hold vi skal konkurrere mod på transfersiden. Jeg er fortrøstningsfuld, selvom der er usædvanligt stille omkring klubben.

Er iøvrigt helt enig med Jacob her, Spelmann ville være en skuffelse.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Er Jess udmelding udtryk for utilfredshed ?

Virker mærkeligt at man skal finde 2 vigtige spiller tæt ved lukning, hvor de er dyre at hente, samtidig hentede man Kadlec til en plads hvor man er godt besat og ja næsten før vinduet var åbnet.

Steinlein vil have + 5-10 pct i hvert vindue.

Med Duncan,Erik + Andersson ude, Larsen et?, så står den på - 5 pct indtil videre i det her vindue

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:Er Jess udmelding udtryk for utilfredshed ?

Virker mærkeligt at man skal finde 2 vigtige spiller tæt ved lukning, hvor de er dyre at hente, samtidig hentede man Kadlec til en plads hvor man er godt besat og ja næsten før vinduet var åbnet.

Med Duncan,Erik + Andersson ude, Larsen et?, så står den på - 5 pct indtil videre i det her vindue
Hvis jeg skal forsøge at påtage mig noget af Arffs ro, tror jeg ikke nødvendigvis spilleren er dyre til sidst.

F.eks. en spiller som Boilesen, hvis han havde en god rådgiver, ville han sænke hans krav nu i forhold til tidligere i vinduet, ligesom klubben gerne vil af med ham.

*Bemærk Boilesen var et eksempel og ikke et seriøst forslag.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg tror hverken man finder Sloth, spellman, Zimling, 1 divisions spillere eller andet "mislykket" skrammel som er blevet nævnt, interessant. Det vil ikke give mening på nogle punkter hvis computeren melder ind herpå når vi taler a kæden.

Tror og håber på noget lidt mere glemt eller ubemærket. Bla Alexander Kačaniklić vil være en ønske spiller herfra. Desværre en forkert position. Men eftersom de færreste medier har opstøvet direkte spiller rygter hos FCM endnu må man håber bomben springer senere i aften.

Ingen siger vel heller, at sisto måske kan være histore om få timer. Alt kan ske.

En ting er sikkert, der skal ny blod ind nu og gerne med klasse.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:Er Jess udmelding udtryk for utilfredshed ?

Hvis jeg skal forsøge at påtage mig noget af Arffs ro, tror jeg ikke nødvendigvis spilleren er dyre til sidst.

F.eks. en spiller som Boilesen, hvis han havde en god rådgiver, ville han sænke hans krav nu i forhold til tidligere i vinduet, ligesom klubben gerne vil af med ham.

*Bemærk Boilesen var et eksempel og ikke et seriøst forslag.
Boilesen er mere af kategorien lottokupon.

Hvis man f.eks. banker på døren i Randers og beder om en Mads F. så er han dyrere nu end for 14 dage siden.

Sådan handler FCM jo selv ved salg :-)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvis det var vores intention at signe nogen hvor vi ville være spillerens førstevalg er jeg overbevist om vi havde signet ham før i vinduet. Det niveau vi ønsker at hente på gør vi må vente til sidst i vinduet og håbe vores "targets" ikke er røget til anden side allesammen

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg ved, at vi havde samtaler med AC inden han skiftede til Malmø, og som Steinlein sagde "havde han været oplagt, og selvfølgelig har vi gjort vores arbejde og snakket med ham, men hvis vi (læs. FC Midtjylland) skulle matche den løn han nu får i Malmø, så ville han blive vores højeste lønnede spiller".

Dét beroliger mig, da han indirekte fortæller hvilke hylder vi kigger på, og det er, som Jesper siger, også grunden til at vi endnu ikke har truppen på plads.

Der er 3 dage og 5 timer og 36 minutter tilbage af transfervinduet, og vi kan godt forvente minimum én ny spiller, men også to, hvis tingene flasker sig som ønsket.

Skal vi sælge nu, skal buddene være "out of this world", særligt hvis vi snakker på stamspillere. Is i maven, panikløsninger hjælper ingenting - hverken nu eller om 2 år.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCM2000 skrev:Virker mærkeligt at man skal finde 2 vigtige spiller tæt ved lukning, hvor de er dyre at hente, samtidig hentede man Kadlec til en plads hvor man er godt besat og ja næsten før vinduet var åbnet.

Som der efterhånden er nævnt et par gange herinde, så må man forvente at den hylde spillere vi kigger på og forhandler med er ikke bare nogle man bare lige snakker med og så er den deal i orden. Vi må forvente at vi ikke er første valg ved sådanne spillere ( som eks. med kadlec) og derfor kan klubben jo godt have været igang i charmeoffensiven i rigtig mange dage, uger, måneder uden at vi ved det og skal kæmpe til de døende minutter for at lande en spiller af en højere kaliber end meget af de lidt uambitiøs navne som dukker op herinde.

Tvivler stærkt på at man bare lige pludselig har fundet ud af at transfer vinduet snart lukker og man da heller må komme igang med nogle handler.

Jeg tror at der kommer knald på her hen mod slutningen af vinduet, hvor der nok vil komme en del rygter, på både køb og salg og som nævnt af flere tror jeg også at vi lander en enkel eller 2 forhåbentligt spillere i og omkring kadlec hylde.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Wow en masse hate på Spelmann! Han er jo et beast. Desuden kan han vel egentlig dække samtlige positioner på banen!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noerum skrev:Wow en masse hate på Spelmann! Han er jo et beast. Desuden kan han vel egentlig dække samtlige positioner på banen!
You've got a point about Spelmann. Det store spørgsmål er om han passer ind i Fcm. Tror han kunne gøre en forskel for os, da han har lidt af den vildskab som Bach Bak han har, men ved at mange ikke er vilde med ham.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Synes altid det har været en udfordring at spille overfor Spelmann.. Han er nemlig et beast som Noerum skriver. Han udviser vindermentalitet, noget som jeg mener vi kan bruge.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Spelmann er en tonsser, som spiller med hovedet under armen. Jovist, han er en gudsbenådet fighter, men han kan jo ikke ta' to på foden. Hvis vi var en midterklub ala SønderjyskE havde han været perfekt, men hvis man pludselig kan komme til at spille for Midtjylland, blot fordi man er aggressiv og højtråbende, så kan vi sgu skyde en hvid pil efter mesterskabet.

Han er i min optik en elendig udgave af Mike Jensen, som bringer de samme ting som Spelmann, blot uden nogen form for finesse over sit spil.
Hvordan skal Spelmann kunne afløse Petter Andersson, og den rolle han spiller? Så desperate er vi altså ikke (endnu).

FCMJesper

Indlæg af FCMJesper »

Spelmann vil ikke pynte på vores hold, ligesom han ikke ville pynte i hverken FCK eller AaB! Han ville nok kunne forstærke alle hold i bund 6 og har god vildskab, men han bør ikke være et emne for os.

Jeg er (som alle) spændt på de sidste dage i transfervindueet. Håber vi henter de 2 ind Jess ønsker - og gerne nogle med styrke i luftrummet, for med Duncan og Sviatchenko væk, har vi mistet en del der.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Måske et lidt selvmodsigende spørgsmål (og formentlig det dummeste stillede her på siden)

Nu med Erik og Duncan væk, ser jeg også lidt 2 kulturbærer væk. Håber lidt for kulturen på holdet at KBB kan spille flere kampe i foråret.

Hvis det ikke er tilfældet og man skal købe sig til noget kultur (hvis det overhovedet giver mening?),
eller i hvert fald en der går forrest kommunikationsmæssigt på banen og udenfor banen, har i nogen bud på hvem det kunne være?

Kunne Spellman være det? Måske en fighter? Kan man se man ham falde om med en ulv på maven?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

FCMJesper skrev: Jeg er (som alle) spændt på de sidste dage i transfervinduet. Håber vi henter de 2 ind Jess ønsker - og gerne nogle med styrke i luftrummet, for med Duncan og Sviatchenko væk, har vi mistet en del der.
Lad os da håbe, at det bliver et positivt problem. Nu kan vi ikke regne med vores standarder "redder" os længere, og er derfor nødsaget til at skabe mere i åbent spil, hvilket tvinger os til at spille bedre fodbold, eller som minimum mere offensivt tænkende bold.

Alt vi kan gøre, er at krydse fingre og håbe for det bedste de sidste dage. Ønskescenariet er to profiler, en til midterforsvaret, og en der ideelt set kan spille både 6'er og 8'er i vores system, hvoraf minimum én af dem er en lederfigur - gerne på og udenfor banen, hvilket selvfølgelig gør markedet endnu mere snævert, da det nok kræver at det så er en dansk talende vi får ind.
Personligt kunne jeg godt tænke mig, at vi fandt en midterforsvarer ala Jim Larsen (bare uden skades historikken) - en stor og stærk duelspiller, som er kompromisløs og aggressiv.
Den centrale midtbane mand må meget gerne være en dybdeløber, da det imo er hvad der har manglet mest af alt, siden Petter gik i stykker. En spiller med flair, finesse og speed.

Låst