Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Jeg tror simpelthen ikke du forstår hvad han siger ben2ham.
Klubben siger, at de spillere som akademispillerne spiller sammen med, skal være bedre. De siger derved indirekte, at de ikke på nogen måde skal have en ny højre back.
Forstå det på den her måde, at hvis man sælger/ikke anvender korcmar og benytter sanneh, så har man opgraderet holdet, dog uden at det er gået ud over akademispillerne. Det er i den kontekst at de skal forstås.
VI SKAL IKKE HAVE EN NY HØJREBACK. VI SKAL VÆRE BEDRE PÅ DEN CENTRALE MIDTBANE, BEDRE PÅ KANTERNE, DET CENTRALE FORSVAR.
Jeg tror personligt ikke at vi køber flere spillere i dette vindue, med mindre at nogle store profiler bliver solgt.
Klubben siger, at de spillere som akademispillerne spiller sammen med, skal være bedre. De siger derved indirekte, at de ikke på nogen måde skal have en ny højre back.
Forstå det på den her måde, at hvis man sælger/ikke anvender korcmar og benytter sanneh, så har man opgraderet holdet, dog uden at det er gået ud over akademispillerne. Det er i den kontekst at de skal forstås.
VI SKAL IKKE HAVE EN NY HØJREBACK. VI SKAL VÆRE BEDRE PÅ DEN CENTRALE MIDTBANE, BEDRE PÅ KANTERNE, DET CENTRALE FORSVAR.
Jeg tror personligt ikke at vi køber flere spillere i dette vindue, med mindre at nogle store profiler bliver solgt.
Det han siger, er at de 2 wingsbacks skal udvikles, det erkender CS, om det så lykkes det kan hverken han, du eller jeg vide.SimonH skrev: ↑9. jun 2018, 12:41Jeg tror simpelthen ikke du forstår hvad han siger ben2ham.
CS kan jo selvfølgelig heller ikke i et radioprogram sidde og fortælle alt, og man fyrer ikke spillere på åben skærm eller radio.
personligt tror jeg ikke på Munksgaard eller MDT på den plads, tiden må vise det, jeg synes bare at det her minder om Riis, som skulle køres ind som den store nye, men hvor det faldt til jorden, det er min holdning, og den har jeg ret til at have.
Jeg kan slet ikke se, at de 2 spillere har noget at gøre i CL kval kampe, mod f.eks. Celtic eller Valencia.
Hvis man vil løfte holdet op, så er den her plads nr. 1 i rækken, jeg kan blot noterer mig at andre ser de samme problemer på den plads og ja selv journalisterne.
Du må synes hvad du vil. Det som du synes går dog bare direkte i mod strategien i klubben
Strategien ? CS siger at de bedste skal spille, og at der ikke er et krav om at 40 pct. på banen skal være fra akademiet !!!!!!
Riis hvorfor endte han i Vendsyssel ? han kommer aldrig til at spille i en top3 klub.
Derfor har man bl.a. hentet Halsti, KORCSMÁR, Sanneh og Erik. (det er jo en selverkendelse fra den sportslige ledelse)
I den sidste kamp sad Halsti på bænken og ikke Nicolaisen? , Nicolaisen har jo heller ikke formået at gøre sig gældende???
Almindelig logik siger, at man skal købe en klassespiller til en højre back plads, og så må de 2 andre se om de kan gøre sig gældende
og det kan de formentlig ikke.
Jeg kan simpelthen ikke debattere på et usagligt niveau, hvor vi ikke er enige om præmisserne. Im out
Senest rettet af SimonH 9. jun 2018, 14:40, rettet i alt 1 gang.
-
Jesper BW1100
Riis kom til Vendsyssel for at samle erfaring. Man tror stadig på ham i FCM. Om det lykkedes er spørgsmålet, men skråsikkert at sige han aldrig kommer til at spille for en top 3 klub, uden i øvrigt at begrunde det, synes jeg er en overordentlig frisk udmelding.
Nicolaisen var såvidt jeg er orienteret skadet i sidste kamp, hvorfor Halsti sad på bænken.
Højre backen er helt sikkert det sted vi nemmest kunne forstærke os. Men de indikationer som klubben er kommet med tyder på en stærk tro på Thycosen og Munksgaard. Og det matcher også meget godt med strategien om at give akademisterne chancen.
Og de gjorde det jo også ganske fint i foråret.
Nicolaisen var såvidt jeg er orienteret skadet i sidste kamp, hvorfor Halsti sad på bænken.
Højre backen er helt sikkert det sted vi nemmest kunne forstærke os. Men de indikationer som klubben er kommet med tyder på en stærk tro på Thycosen og Munksgaard. Og det matcher også meget godt med strategien om at give akademisterne chancen.
Hvis man følger din logik, ben2ham, så havde vi aldrig brugt Winston Reid, Simon Kjær, Rasmus Nissen, Erik Sviatchenko, Paul Onuachu, Rilwan Hassan, Sylvester Igboun, Razak Pimpong, Mads Albæk, Jesper Juelsgaard, Jonas Lössl osv.
Du vil sikkert hævde at de spillere jo er gode nok, men der var også et tidspunkt hvor en træner troede på dem og gav dem chancen, selvom en masse bedre vidende debattører og meningsmagere ytrede at vi skulle købe købe naboens profiler.
Godt at der er eksperter ansat i stillinger med ansvar til at tage de beslutninger fremfor tilfældige uden hverdags indsigt og ikke andet end håb, FM, kærlighed og amatørfodboldkundskaber.
Du vil sikkert hævde at de spillere jo er gode nok, men der var også et tidspunkt hvor en træner troede på dem og gav dem chancen, selvom en masse bedre vidende debattører og meningsmagere ytrede at vi skulle købe købe naboens profiler.
Godt at der er eksperter ansat i stillinger med ansvar til at tage de beslutninger fremfor tilfældige uden hverdags indsigt og ikke andet end håb, FM, kærlighed og amatørfodboldkundskaber.
hvor mange gange har Nicolaisen siddet på bænken i foråret og hvor mange gange Halsti ?Jesper BW1100 skrev: ↑9. jun 2018, 14:33Riis kom til Vendsyssel for at samle erfaring. Man tror stadig på ham i FCM. Om det lykkedes er spørgsmålet, men skråsikkert at sige han aldrig kommer til at spille for en top 3 klub, uden i øvrigt at begrunde det, synes jeg er en overordentlig frisk udmelding.
Mit gæt er at man i FCMs ledelse godt ved, at højre back pladsen er et problem, det går man ikke ud med i pressen, det gjorde man jo heller ikke med Riis og Nicolaisen for nogle år tilbage, da de blev udråbt som de store salgsemner.
Det fik man kommunikationsmæssigt lavet lidt om på, og pludselig var Riis væk og andre kom ind.
Man starter formentlig op her i næste uge og træffer en hurtig beslutning her i opstarten hvad man vil på den plads, man har formentlig databasen i orden med mulige emner.
Problemet er for nogle herinde, at strategien er ændret lidt, man ønsker at gå op i niveau, for ikke at lave samme fejl som efter 2015.
Selvfølgelig kan man så topklub og CL kval mulighed, ikke have en fribillet plads gående rundt på banen.
Man kan sige, at FCM har 9 klassespillere på banen, 1 fribillet på højre back og en aldrende Sparv.
de 2 sidste er et problem, hvis man seriøst mener at man vil i CL gruppespillet.
hvis vi tager Rasmus Nissen, han viste i første kamp at han var noget ekstraordinært, det har MDT og Munksgaard ikke vist.Lupus1999 skrev: ↑9. jun 2018, 14:44Hvis man følger din logik, ben2ham, så havde vi aldrig brugt Winston Reid, Simon Kjær, Rasmus Nissen, Erik Sviatchenko, Paul Onuachu, Rilwan Hassan, Sylvester Igboun, Razak Pimpong, Mads Albæk, Jesper Juelsgaard, Jonas Lössl osv.
Samme gjorde Ried, Kjær, Hassan osv,
En Løssl lagde også meget stærkt ud.
Hvis jeg må blande migLupus1999 skrev: ↑9. jun 2018, 14:44Hvis man følger din logik, ben2ham, så havde vi aldrig brugt Winston Reid, Simon Kjær, Rasmus Nissen, Erik Sviatchenko, Paul Onuachu, Rilwan Hassan, Sylvester Igboun, Razak Pimpong, Mads Albæk, Jesper Juelsgaard, Jonas Lössl osv.
Du kan have ret i det du skriver, men i den periode man har indkørt de her spillere du nævner, her har man jo også haft tiden til at bygge holdet op igen og igen.
Efter den nye strategi, så skal FCMidtjylland gå et skridt op, frem for som efter i 2015 at indkører nye spillere og bygge et nyt hold op.
Problemet er lige nu, at man udråber sig til nyt mesterskab og europæisk gruppespil af den ene eller anden art og at man vil gå et skridt opad fremfor nedad, som man gjorde efter 2015.
Derfor tror jeg, at holdet får mere end svært ved at give unge spillere chancen, medmindre de griber den med det samme.
Vi kan vædde en øl på at akademister for min 30% spilletid næste sæson, tror ikke på de rammer de 40%
Også lader vi den ligge
Også lader vi den ligge
-
Jesper BW1100
Nicolaisen var meget skadet i foråret, hvilket var årsagen til han ofte ikke var med. Og desværre døjer han meget med skader, hvilket jeg tænker kan blive det der forhindrer et gennembrud. Kvaliteterne er der uden tvivl.ben2han skrev: ↑9. jun 2018, 14:47hvor mange gange har Nicolaisen siddet på bænken i foråret og hvor mange gange Halsti ?Jesper BW1100 skrev: ↑9. jun 2018, 14:33Riis kom til Vendsyssel for at samle erfaring. Man tror stadig på ham i FCM. Om det lykkedes er spørgsmålet, men skråsikkert at sige han aldrig kommer til at spille for en top 3 klub, uden i øvrigt at begrunde det, synes jeg er en overordentlig frisk udmelding.
Mit gæt er at man i FCMs ledelse godt ved, at højre back pladsen er et problem, det går man ikke ud med i pressen, det gjorde man jo heller ikke med Riis og Nicolaisen for nogle år tilbage, da de blev udråbt som de store salgsemner.
Det fik man kommunikationsmæssigt lavet lidt om på, og pludselig var Riis væk og andre kom ind.
Man starter formentlig op her i næste uge og træffer en hurtig beslutning her i opstarten hvad man vil på den plads, man har formentlig databasen i orden med mulige emner.
Problemet er for nogle herinde, at strategien er ændret lidt, man ønsker at gå op i niveau, for ikke at lave samme fejl som efter 2015.
Selvfølgelig kan man så topklub og CL kval mulighed, ikke have en fribillet plads gående rundt på banen.
Man kan sige, at FCM har 9 klassespillere på banen, 1 fribillet på højre back og en aldrende Sparv.
de 2 sidste er et problem, hvis man seriøst mener at man vil i CL gruppespillet.
Ja man ønsker at gå op i niveau i de spillere der hentes. Det gør man for at tage holdet til næste skridt og for at udvikle de akademidrenge, som skal spille sammen med dem. For det er netop ét andet af vores store ønsker; at udvikle en masse af vores egne talenter.
Og det er grunden til at jeg ikke tror man henter en højre back, uagtet det øjensynligt er fristende. Men her træder man lidt på bremsen og håber på det ikke hæmmer farten alt for meget.
Det er jeg altså ikke enig i.ben2han skrev: ↑9. jun 2018, 14:54hvis vi tager Rasmus Nissen, han viste i første kamp at han var noget ekstraordinært, det har MDT og Munksgaard ikke vist.Lupus1999 skrev: ↑9. jun 2018, 14:44Hvis man følger din logik, ben2ham, så havde vi aldrig brugt Winston Reid, Simon Kjær, Rasmus Nissen, Erik Sviatchenko, Paul Onuachu, Rilwan Hassan, Sylvester Igboun, Razak Pimpong, Mads Albæk, Jesper Juelsgaard, Jonas Lössl osv.
Samme gjorde Ried, Kjær, Hassan osv,
En Løssl lagde også meget stærkt ud.
Rasmus Nissen startede stærkt, men havde også en halvsæson, hvor der var mange svingende præstationer. Reid fik kun 10 kampe i gns. i sine to første sæsoner og røg nogle gange ud på bænken efter at have fået chancen i en kamp. Rilwan kom en del ind fra bænken i sin gennembrudssæson.
Løssl fik chancen i 2010, men mistede sin plads i slutningen af sæsonen til Kasper Jensen. Han vandt den tilbage sæsonen efter, men han gjorde det ikke ubetinget suverænt i sine første sæsoner.
Jeg tror selv FCM kender problemet, og den diskuterer man ikke åben med pressen eller andre, mon ikke man netop her i opstarten tager afgørelsen.Jesper BW1100 skrev: ↑9. jun 2018, 16:03
Nicolaisen var meget skadet i foråret, hvilket var årsagen til han ofte ikke var med. Og desværre døjer han meget med skader, hvilket jeg tænker kan blive det der forhindrer et gennembrud. Kvaliteterne er der uden tvivl.
Ja man ønsker at gå op i niveau i de spillere der hentes. Det gør man for at tage holdet til næste skridt og for at udvikle de akademidrenge, som skal spille sammen med dem. For det er netop ét andet af vores store ønsker; at udvikle en masse af vores egne talenter.
Og det er grunden til at jeg ikke tror man henter en højre back, uagtet det øjensynligt er fristende. Men her træder man lidt på bremsen og håber på det ikke hæmmer farten alt for meget.
Udadtil er man nød til at være diplomatisk og loyal overfor spillerne.
I og med at man veksler med de 2 spillere på pladsen i foråret, så afslører det en vis usikkerhed.
Det der er det afgørende, det er om der er en udvikling.
Begge spillere har jo spillet for andre i superligaen, og det har ikke været prangende det de har vist.
At f.eks. monchengladbach var klar til at lægge 15 mill kr. for A. Poulsen her i januar, på trods af at han ikke var fast mand, samtidig med at de 2 andre har haft en del kampe, når vi tager Lyngby og Horsens med.
JA det vidner jo nok om, at højre back pladsen er under diskussion i den sportslige ledelse.
“Begge spillere har jo spillet for andre i superligaen, og det har ikke været prangende det de har vist.“
Det, Thychosen viste i Horsens, mente ellers både Bo Henriksen og Jess Thorup og adskillige andre var særdeles prangende.
Men jeg er helt enig i, at det er vores svageste punkt lige nu (sammen med Sparv).
Det, Thychosen viste i Horsens, mente ellers både Bo Henriksen og Jess Thorup og adskillige andre var særdeles prangende.
Men jeg er helt enig i, at det er vores svageste punkt lige nu (sammen med Sparv).