Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Her skal du nu indregne en ultra kort sommerferie. Måske er det godt at få tømt hovedet og tænke på noget andet. Måske de skulle følges ad på McDonalds?
Thorup bliver evalueret i landskampspausen. Der bliver ansat en sportschef i løbet af efteråret. Så bliver Thorup vurderet igen i vinterpausen - og arbejdet med at finde den rigtige træner til næste sæson går for alvor i gang.
Sådan forestiller jeg mig forløbet bliver. Jeg ser det også som den rette vej.
Thorup kommer til at stå som den, der førte FCM til og videre fra det første Europæiske gruppespil. Modsat vil han også stå som den, der ikke formåede at forløse truppens potentiale.
Jeg tror, det kræver et mesterskab, hvis han skal have forlænget kontrakten.
Indtil da bakker jeg fuldt ud op om klubben, holdet, trænerteamet, ledelsen og bestyrelsen. Det er efter min overbevisning det bedste, vi som almindelige fans kan gøre.
Vil jeg gerne i en ny træner? Ja tak! - Men hver ting til sin tid..
Thorup bliver evalueret i landskampspausen. Der bliver ansat en sportschef i løbet af efteråret. Så bliver Thorup vurderet igen i vinterpausen - og arbejdet med at finde den rigtige træner til næste sæson går for alvor i gang.
Sådan forestiller jeg mig forløbet bliver. Jeg ser det også som den rette vej.
Thorup kommer til at stå som den, der førte FCM til og videre fra det første Europæiske gruppespil. Modsat vil han også stå som den, der ikke formåede at forløse truppens potentiale.
Jeg tror, det kræver et mesterskab, hvis han skal have forlænget kontrakten.
Indtil da bakker jeg fuldt ud op om klubben, holdet, trænerteamet, ledelsen og bestyrelsen. Det er efter min overbevisning det bedste, vi som almindelige fans kan gøre.
Vil jeg gerne i en ny træner? Ja tak! - Men hver ting til sin tid..
-
Steffen am
Det er ganske normalt med et par dage fri nu i landsholdspauser.
Mener dog kun det plejer at være en 3-4 dage, men med
mindst 7 afsted på landsholdsopgaver, og kan tælle mindst 9 med mindre eller større skader, ultra kort sommerferie og 13 kampe på halvanden måned, kan det godt give mening.
Desuden holder spillerne sig selv i gang med diverse træning, formentlig dog uden bold.
Måske de yngste træner med u19 holdet, som VdV også før har gjort.
Og ja, også en mulighed for trænerteamet og den sportslige ledelse men en evaluering.
Mener dog kun det plejer at være en 3-4 dage, men med
mindst 7 afsted på landsholdsopgaver, og kan tælle mindst 9 med mindre eller større skader, ultra kort sommerferie og 13 kampe på halvanden måned, kan det godt give mening.
Desuden holder spillerne sig selv i gang med diverse træning, formentlig dog uden bold.
Måske de yngste træner med u19 holdet, som VdV også før har gjort.
Og ja, også en mulighed for trænerteamet og den sportslige ledelse men en evaluering.
Mine sko passer mig fint, tak. Og lad være med at tillægge mig holdninger, jeg ikke har. Det er ikke et særligt godt debatniveau!Kent skrev: ↑28. aug 2017, 13:23Så fodboldspillere skal ikke have ferie som alle andre? Mange er jo med landshold, så vi kan alligevel ikke have en normal træningsuge. Desuden er vi den klub der har spillet flest kampe siden sæsonen startede, så der har ikke været mange muligheder for fri.Cortez skrev: ↑28. aug 2017, 12:57Sorry, var for hurtig til at stille spørgsmålet, inden jeg havde undersøgt programmet på fcm.dk selv. Jeg kan bekræfte at spillerne har fri i denne uge.
Det synes jeg godt nok er problematisk, når man kigger på de spillemæssige kvaler vi har i øjeblikket. Her kunne en uge på træningsbanen da i dén grad være velgørende. At give fri en hel uge fri er ganske enkelt slapt!
/Cortez
Jeg synes det er små sko, at brokke sig over dette.
Uanset hvem der er afsted på divesre landshold, så kunne de resterende have rigtig godt af at bliver stillet op på banen mens Thorup tegner og fortæller løbe- og reaktionsmønstre. De er jo nærmest ikke-eksisterende på vores hold. Der er noget der er fuldstændigt fundamental galt med holdet og den base de har, at denne landsholdspause er en kærkommen chance til at få rettet en smule op på det. Og så vælger man at give spillerne fri?
Det forstår jeg ganske enekelt ikke.
/Cortez
- UlvenFraNord
Kunne det ikke være en ide at gøre Ove Pedersen til en del af trænerteamet, måske han kunne stive Thorups defensiv lidt bedre af?
Jeg ved godt at nogen herinde gerne vil latterliggøre Ove Pedersen, men prøv nu at se lidt ud over det
Jeg ved godt at nogen herinde gerne vil latterliggøre Ove Pedersen, men prøv nu at se lidt ud over det
Tror det er vigtigt at holde tingene adskilt. Det er også rigtig vigtigt, at vores scouting er så grundig som overhovedet mulig, så Ove skal ikke have alle mulige ekstraopgaver.
-
Steffen am
Stemmer ligeledes i. Vil ikke give mening.
Ove P har hans opgaver, ligesom Thomas Frank heller ikke er en mulighed, som før er blevet nævnt.
Der er trænere nok i FCM. Hvis der skal nye ind, vil jeg næsten sige at der skal nogen ud.
Og hvis nogen skal være ind, skal det være fra træningsbanen eller udefra og ikke fra administration eller sportslig ledelse.
Hvis man har været og observere nogle FCM træninger, kan man også se der er så rigeligt med trænere.
Hvis der skal nogen ny form for trænere ind, bør det være en mentaltræner. (som så måske heller ikke er nogen dum ide)
Ove P har hans opgaver, ligesom Thomas Frank heller ikke er en mulighed, som før er blevet nævnt.
Der er trænere nok i FCM. Hvis der skal nye ind, vil jeg næsten sige at der skal nogen ud.
Og hvis nogen skal være ind, skal det være fra træningsbanen eller udefra og ikke fra administration eller sportslig ledelse.
Hvis man har været og observere nogle FCM træninger, kan man også se der er så rigeligt med trænere.
Hvis der skal nogen ny form for trænere ind, bør det være en mentaltræner. (som så måske heller ikke er nogen dum ide)
BS er ledig på markedet...
Hvad fanden laver de?Steffen am skrev: ↑28. aug 2017, 16:05Hvis man har været og observere nogle FCM træninger, kan man også se der er så rigeligt med trænere.
/Cortez
-
Steffen am
Kunne være fedt
For min skyld behøver det nu ikke at være ham,
men bestemt en god kandidat jeg gerne ser i klubben. Hjælper i forvejen Borring, og mon ikke BS kan sparke lidt (ment på den gode måde) til Riis, Duelund og Kroon osv.
Bare Rene Petersen bliver erstattet (eller hentet tilbage)
Der er lidt om ham her, som godt kunne være aktuelt PT (fra 3:30)
https://jyskebank.tv/interview-med-fcms ... e-petersen
og
https://www.youtube.com/watch?v=oPeHJRaFz0M
Steinlein har sagt at han ville blive er erstattet,
men er som bekendt blevet lappeløsninger med Petter Andersson og Lars Robl, på nogle (mærkelige) deltidsordninger
-
Steffen am
Hehe, godt spørgsmålCortez skrev: ↑28. aug 2017, 16:21Hvad fanden laver de?Steffen am skrev: ↑28. aug 2017, 16:05Hvis man har været og observere nogle FCM træninger, kan man også se der er så rigeligt med trænere.
Hvis der skal nogen ny form for trænere ind, bør det være en mentaltræner. (som så måske heller ikke er nogen dum ide)![]()
/Cortez
Nej, den pointe jeg prøver at nå frem til, eller i hvert fald er min opfattelse,
er at holdet sådan set har kvalitet, ligesom Thorup også er stærk taktisk.
Det vi mangler er den mentale det, som der er flere tilgange til.
- I seneste kamp mod både Apollon og Lyngby har vi dommeren imod os, selvom det er svært at dæmme op for, 'lader' vi det ødelægge os spil,
2. halveg var tydeligt ringere end 1. halveg i begge de 2 kampe, som jeg tillægger dommeren der brød vores for skrøbelige mentale fundament.
Altså begge dommere var en lort, men vi skal være stærke nok til at spille godt, til trods dommeren er en lort, der lugter værrere end lorten af selvdød gnu, der har lagt 10 dage i 40 graders sol.
- Manglende spillertyper.
Poulsen, Sparv og Kian er tiltænkt at være lederne på vores hold. Men de er alle blå farveprofiler (hvis man tager udgangspunkt i den overstående video), hvilket betyder at de både er for ens og de ikke er speciel kommunikative, da de naturligt er introverter.
Med andre ord, vi mangler en Sviatchenko der kan råbe lidt og være både spillemæssigt OG verbal leder.
- Mangel i trænerteamet.
Thorup har en rød farveprofil, men kan som bekendt ikke selv komme på ind på banen og sparke bolden i mål.
Desuden var det også noget af det KBB skulle spille ind med, men er stadig under uddannelse som træner, og er måske knap så stærk (endnu?) som træner, som man havde håbet på.
Og vi har tidligere haft en decideret mentaltræner, som vi ikke har længere, som så heller ikke kan byde ind.
BS kunne måske være en god ide.
fejl, sorry min forbindelse hakker 
Tak Steffen, for et fint nuanceret og fyldestgørende svar på mit kække spørgsmål. Flot debatniveau.Steffen am skrev: ↑28. aug 2017, 16:38Hehe, godt spørgsmålCortez skrev: ↑28. aug 2017, 16:21Hvad fanden laver de?Steffen am skrev: ↑28. aug 2017, 16:05Hvis man har været og observere nogle FCM træninger, kan man også se der er så rigeligt med trænere.
Hvis der skal nogen ny form for trænere ind, bør det være en mentaltræner. (som så måske heller ikke er nogen dum ide)![]()
/Cortez
Nej, den pointe jeg prøver at nå frem til, eller i hvert fald er min opfattelse,
er at holdet sådan set har kvalitet, ligesom Thorup også er stærk taktisk.
Det vi mangler er den mentale det, som der er flere tilgange til.
- I seneste kamp mod både Apollon og Lyngby har vi dommeren imod os, selvom det er svært at dæmme op for, 'lader' vi det ødelægge os spil,
2. halveg var tydeligt ringere end 1. halveg i begge de 2 kampe, som jeg tillægger dommeren der brød vores for skrøbelige mentale fundament.
Altså begge dommere var en lort, men vi skal være stærke nok til at spille godt, til trods dommeren er en lort, der lugter værrere end lorten af selvdød gnu, der har lagt 10 dage i 40 graders sol.
- Manglende spillertyper.
Poulsen, Sparv og Kian er tiltænkt at være lederne på vores hold. Men de er alle blå farveprofiler (hvis man tager udgangspunkt i den overstående video), hvilket betyder at de både er for ens og de ikke er speciel kommunikative, da de naturligt er introverter.
Med andre ord, vi mangler en Sviatchenko der kan råbe lidt og være både spillemæssigt OG verbal leder.
- Mangel i trænerteamet.
Thorup har en rød farveprofil, men kan som bekendt ikke selv komme på ind på banen og sparke bolden i mål.
Desuden var det også noget af det KBB skulle spille ind med, men er stadig under uddannelse som træner, og er måske knap så stærk (endnu?) som træner, som man havde håbet på.
Og vi har tidligere haft en decideret mentaltræner, som vi ikke har længere, som så heller ikke kan byde ind.
/Cortez
Det kommer an på, hvordan de har fået fri. En uge, hvor de får lov til at reflektere over egen indflydelse på spillet, er nok ikke helt skidt.Cortez skrev:Sorry, var for hurtig til at stille spørgsmålet, inden jeg havde undersøgt programmet på fcm.dk selv. Jeg kan bekræfte at spillerne har fri i denne uge.
Det synes jeg godt nok er problematisk, når man kigger på de spillemæssige kvaler vi har i øjeblikket. Her kunne en uge på træningsbanen da i dén grad være velgørende. At give fri en hel uge fri er ganske enkelt slapt!
/Cortez
Og, så har de jo faktisk knoklet på i flere uger. Jeg tænker, at det er et fornuftigt træk.
Sent from my iPhone using Tapatalk