Jah, jeg ser det heller ikke ske. Det er møgfrustrerende, hvad der sker med holdet for tiden, men vi er ikke i katastrofe-mode endnu.
Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Jeg ser det heller ikke ske. Mit bud er også at han kommer til at gå kontrakten ud og jeg er mere nervøs for om de skulle gå hen og forlænge.
Alle der råber på trænerfyring bør gøre sig selv den tjeneste, at kigge denne liste igennem: http://www.superstats.dk/tranere/fyringer
Prøv fx at vurdere de sidste 20 trænerfyringer i ligaen. Hvor mange af dem, har været en succes? Hvor mange kan siges, at have givet en effekt i løbet af relativ kort tid? Jeg vurderer det til at være en, som så faktisk var speciel, da det også handlede om en ny ejer af klubben (Olafur i FCN). Det er den eneste fyring, som havde nogen effekt - og selv det tog tid.
Trænerfyringer er hverken noget quick-fix eller en mirakelkur. Helt generelt har de ingen effekt (og det et sådan set ikke bare mig, det siger det - det er undersøgt massevis af gange: http://www.bt.dk/superligaen/nu-er-det- ... -sjaeldent )
Derfor kunne det være rart, om vi kunne få mere konstruktive debatter i gang, i stedet for den stereotype (og effektløse) hetz mod Thorup. Trænerfyringer er ikke nogen god løsning.
Prøv fx at vurdere de sidste 20 trænerfyringer i ligaen. Hvor mange af dem, har været en succes? Hvor mange kan siges, at have givet en effekt i løbet af relativ kort tid? Jeg vurderer det til at være en, som så faktisk var speciel, da det også handlede om en ny ejer af klubben (Olafur i FCN). Det er den eneste fyring, som havde nogen effekt - og selv det tog tid.
Trænerfyringer er hverken noget quick-fix eller en mirakelkur. Helt generelt har de ingen effekt (og det et sådan set ikke bare mig, det siger det - det er undersøgt massevis af gange: http://www.bt.dk/superligaen/nu-er-det- ... -sjaeldent )
Derfor kunne det være rart, om vi kunne få mere konstruktive debatter i gang, i stedet for den stereotype (og effektløse) hetz mod Thorup. Trænerfyringer er ikke nogen god løsning.
Nu er det så ikke alle der gerne ser Thorup skiftet ud, som forventer en quick-fix eller en mirakelkur. Der er nogle der kigger lidt længere en bare den forrige eller kommende kamp.Kent skrev: ↑27. aug 2017, 21:34Alle der råber på trænerfyring bør gøre sig selv den tjeneste, at kigge denne liste igennem: http://www.superstats.dk/tranere/fyringer
Personligt mener jeg ikke at Thorup har tilført holdet ret meget, tvært imod og jeg har svært ved at se ham gøre det fremad rettet. Jeg syntes at vi har stået stille, ikke udviklet os og til tider ser det ud til at ingen omkring holdet ved hvad det er de egentlig skal. Så det er meget muligt at et skifte her og nu kun sjældent bringer noget godt og det er jeg enig i, men på sigt kan det gøre en del, hvis man finde den rette erstatning.
Nu skal jeg ikke binde dig personligt op på noget, men de generelle kommentarer jeg ser vedr. Thorups fremtid i klubben, handler ikke om den lange bane og den rette erstatning. De handler om at få ham sparket ud hurtigst muligt. Alt dårligt tilskrives Thorup og der er en forventning om, at alting bliver bedre, når han forsvinder.pr0j3ct skrev: ↑27. aug 2017, 21:42Personligt mener jeg ikke at Thorup har tilført holdet ret meget, tvært imod og jeg har svært ved at se ham gøre det fremad rettet. Jeg syntes at vi har stået stille, ikke udviklet os og til tider ser det ud til at ingen omkring holdet ved hvad det er de egentlig skal. Så det er meget muligt at et skifte her og nu kun sjældent bringer noget godt og det er jeg enig i, men på sigt kan det gøre en del, hvis man finde den rette erstatning.
Jeg mener, der er tre fejlvurderinger i det. For det første en overvurdering af hvor skidt det står til, for det andet en overvurdering af effekten af en trænerfyring og for det tredje en undervurdering af, hvor afgørende det er, at finde den rette erstatning.
Historikken viser, at det er ekstremt sjældent, at en trænerfyring løser noget som helst. Fordi trænerne rent faktisk ikke betyder så fandens meget. Der er naturligvis ekstreme tilfælde hvor de gør, men det er ikke hverdag, og derfor er det mest sandsynlige scenarium, at en fyring af Thorup ikke ændrer noget. I så fald skal man i hvert fald ramme den rette erstatning - og diskussionen af hvem det kunne være, er langt mere interessant end de sædvanlige rants om Thorups uduelighed.
Jeg ser de samme kommentarer og kan selvfølgeligt kun tale for mig selv. Jeg har alle dage ang. mine udtalelser om at jeg ikke ser Thorup som rette træner og gerne vil have ham skiftet ud, kigget på hele hans periode og ikke bare de seneste to kampe. Jeg var imod Thorups ansættelse til at starte med, jeg gav ham en chance og jeg syntes ikke han har taget den. Min personlige holdning er at han ikke er rette træner.Kent skrev: ↑27. aug 2017, 21:56Nu skal jeg ikke binde dig personligt op på noget, men de generelle kommentarer jeg ser vedr. Thorups fremtid i klubben, handler ikke om den lange bane og den rette erstatning. De handler om at få ham sparket ud hurtigst muligt. Alt dårligt tilskrives Thorup og der er en forventning om, at alting bliver bedre, når han forsvinder.
Her er vi ikke helt enige. Jeg syntes ikke at det er en overvurdering af hvor skidt det står til. Kigger man på resultaterne alene er jeg med på at det ikke er helt til hundene endnu, men kigger man på lidt mere end bare det syntes jeg at det ser ret skidt ud.Jeg mener, der er tre fejlvurderinger i det. For det første en overvurdering af hvor skidt det står til, for det andet en overvurdering af effekten af en trænerfyring og for det tredje en undervurdering af, hvor afgørende det er, at finde den rette erstatning.
Helt enig i at diskussionen om hvem den evt. rette erstatning kunne være er interessant.Historikken viser, at det er ekstremt sjældent, at en trænerfyring løser noget som helst. Fordi trænerne rent faktisk ikke betyder så fandens meget. Der er naturligvis ekstreme tilfælde hvor de gør, men det er ikke hverdag, og derfor er det mest sandsynlige scenarium, at en fyring af Thorup ikke ændrer noget. I så fald skal man i hvert fald ramme den rette erstatning - og diskussionen af hvem det kunne være, er langt mere interessant end de sædvanlige rants om Thorups uduelighed.
Men lad så mig stille dig et spørgsmål ( eller to). Lad os sige at vi eks. taber de næste 5 kampe, vi ryger ud af top 6, vi spiller dårligt, og spillerne har tabt modet, slår ud med armene og skændes indbyrdes og løber ikke for hinanden. Så skal man bare lade stå til fordi det alligevel ikke hjælper at skifte træner? Og skifter man så træner så fortsætter ovenstående scenarie fordi et trænerskifte alligevel ikke ændrer noget ?
Man kan jo altid opsætte hypotetisle scenarioer, hvor en trænerfyring kan blive det eneste greb man har. Generelt mener jeg, at der er to gode grunde til at skifte træner: hvis han har tabt omklædningsrummet eller hvis man har en bedre kandidat. Frem mod Thorups kontraktudløb næste sommer, er det helt naturligt at diskutere om han har fået nok ud af holdet og om han har skabt den udvikling, man ønsker. Jeg er selv splittet ift dette, og har ikke noget klart svar. Det er ikke en no-brainer at forlænge med Thorup, men hvis man skifter, skal det være fordi man har en bedre kandidat - og så skal man altså længere op end den Jonas Dal-hylde man kiggede på sidst. Jeg tror udviklingen dette efterår, bliver afgørende for Thorups fremtid i klubben.pr0j3ct skrev: ↑27. aug 2017, 22:12Men lad så mig stille dig et spørgsmål ( eller to). Lad os sige at vi eks. taber de næste 5 kampe, vi ryger ud af top 6, vi spiller dårligt, og spillerne har tabt modet, slår ud med armene og skændes indbyrdes og løber ikke for hinanden. Så skal man bare lade stå til fordi det alligevel ikke hjælper at skifte træner? Og skifter man så træner så fortsætter ovenstående scenarie fordi et trænerskifte alligevel ikke ændrer noget ?
Nu smurte jeg også kun ekstra på fordi der jo altid vil være forskel på hvornår den enkelte syntes at nok er nok.Kent skrev: ↑27. aug 2017, 22:36Man kan jo altid opsætte hypotetisle scenarioer, hvor en trænerfyring kan blive det eneste greb man har. Generelt mener jeg, at der er to gode grunde til at skifte træner: hvis han har tabt omklædningsrummet eller hvis man har en bedre kandidat. Frem mod Thorups kontraktudløb næste sommer, er det helt naturligt at diskutere om han har fået nok ud af holdet og om han har skabt den udvikling, man ønsker. Jeg er selv splittet ift dette, og har ikke noget klart svar. Det er ikke en no-brainer at forlænge med Thorup, men hvis man skifter, skal det være fordi man har en bedre kandidat - og så skal man altså længere op end den Jonas Dal-hylde man kiggede på sidst. Jeg tror udviklingen dette efterår, bliver afgørende for Thorups fremtid i klubben.pr0j3ct skrev: ↑27. aug 2017, 22:12Men lad så mig stille dig et spørgsmål ( eller to). Lad os sige at vi eks. taber de næste 5 kampe, vi ryger ud af top 6, vi spiller dårligt, og spillerne har tabt modet, slår ud med armene og skændes indbyrdes og løber ikke for hinanden. Så skal man bare lade stå til fordi det alligevel ikke hjælper at skifte træner? Og skifter man så træner så fortsætter ovenstående scenarie fordi et trænerskifte alligevel ikke ændrer noget ?
Det er helt fair at du er splittet, det kan jeg sagtens respektere. Jeg er personligt bare nået til det punkt hvor jeg syntes at Thorup ikke har fået nok ud af holdet bla. grundet manglende udvikling. Hvem den rette erstatning kunne være har jeg ikke noget klart svar på, for det kender jeg ikke nok til de forskellige trænere til at kunne svare ordentligt på, men jeg er helt enig i at Jonas Dahl hylden ikke er den rette.
Jeg er kølet lidt ned igen og har et lidt mere nuanceret syn på Thorup idag end i går, hvor skuffelsen over en kamp bliver smidt i overtiden, den tredje kamp på ganske få uger (så vidt jeg husker, Arka i Polen, Apollon i Cypern og så Lyngby i går) stadig sad i kroppen.
Jeg tror heller ikke det hjælper noget at smide Thorup på porten her og nu, og havde dommerne i de to seneste skuffelser været deres opgaver voksne, mener jeg også at vi ville have haft en helt andet fornemmelse om Thorups projekt lige pt (mener det manglende straffe mod Apollon og det fejlagtigt annullerede mål i går).
Min anke om Thorup går på at han ikke formår at skabe et ordentligt offensivt flow, det virker ikke til at vi har nogle planer for hvad vi skal med bolden, bortset fra plan A som er bolde ned af sidelinjen til kanter/backs og så indlæg. Mod nogle hold går den taktik fint, feks FCN med deres små spillere der bliver presset på fysikken, men mod hold som kan stå imod vores fysik bliver det altså for let at dæmme op for, og Thorup virker ikke til at evne en alternativ løsning. Nu ved jeg godt vi scorer mange mål, men jeg vil påstå det i højere grad skyldes at vi simpelthen har en bedre trup end 12/13 andre suppehold, og så bliver de mast på kvaliteten.
Synes ikke Thorup skal skylles ud med badevandet, er ok med at han får sæsonen ud, men medmindre han opnår et eller andet som man ikke lige forventer (mesterskab!), så mener jeg bestemt ikke hans kontrakt skal forlænges. 3 år bør være rigeligt til at han kan sætte sit aftryk, og indtil videre (her 2år og nogle måneder inde) synes jeg ikke det aftryk er positivt.
Jeg tror heller ikke det hjælper noget at smide Thorup på porten her og nu, og havde dommerne i de to seneste skuffelser været deres opgaver voksne, mener jeg også at vi ville have haft en helt andet fornemmelse om Thorups projekt lige pt (mener det manglende straffe mod Apollon og det fejlagtigt annullerede mål i går).
Min anke om Thorup går på at han ikke formår at skabe et ordentligt offensivt flow, det virker ikke til at vi har nogle planer for hvad vi skal med bolden, bortset fra plan A som er bolde ned af sidelinjen til kanter/backs og så indlæg. Mod nogle hold går den taktik fint, feks FCN med deres små spillere der bliver presset på fysikken, men mod hold som kan stå imod vores fysik bliver det altså for let at dæmme op for, og Thorup virker ikke til at evne en alternativ løsning. Nu ved jeg godt vi scorer mange mål, men jeg vil påstå det i højere grad skyldes at vi simpelthen har en bedre trup end 12/13 andre suppehold, og så bliver de mast på kvaliteten.
Synes ikke Thorup skal skylles ud med badevandet, er ok med at han får sæsonen ud, men medmindre han opnår et eller andet som man ikke lige forventer (mesterskab!), så mener jeg bestemt ikke hans kontrakt skal forlænges. 3 år bør være rigeligt til at han kan sætte sit aftryk, og indtil videre (her 2år og nogle måneder inde) synes jeg ikke det aftryk er positivt.
Her er jeg delvist uenig. Thorup fungerer som katalysator for det blødende sår vi på nuværende tidspunkt ser i truppen. Fjernes Thorup, stoppes blødningen selvfølgelig ikke med det samme, men det får ro til at hele.
Jeg har på Twitter hørt rygter om, at spillerne har fået fri indtil næste mandag p.g.a. Landholdspausen. Nogen der kan be- eller afkræfte det?
/Cortez
/Cortez
Sorry, var for hurtig til at stille spørgsmålet, inden jeg havde undersøgt programmet på fcm.dk selv. Jeg kan bekræfte at spillerne har fri i denne uge.
Det synes jeg godt nok er problematisk, når man kigger på de spillemæssige kvaler vi har i øjeblikket. Her kunne en uge på træningsbanen da i dén grad være velgørende. At give fri en hel uge fri er ganske enkelt slapt!
/Cortez
FCK og BIF holder også ferie i denne uge (dog kun fra torsdag, så vidt jeg kunne se), måske er det generelt i klubberne. En uge lyder dog af meget, ja.
Klubbens hjemmeside er i øvrigt også gået på ferie, er i hvert fald nede...
Klubbens hjemmeside er i øvrigt også gået på ferie, er i hvert fald nede...
Så fodboldspillere skal ikke have ferie som alle andre? Mange er jo med landshold, så vi kan alligevel ikke have en normal træningsuge. Desuden er vi den klub der har spillet flest kampe siden sæsonen startede, så der har ikke været mange muligheder for fri.Cortez skrev: ↑28. aug 2017, 12:57Sorry, var for hurtig til at stille spørgsmålet, inden jeg havde undersøgt programmet på fcm.dk selv. Jeg kan bekræfte at spillerne har fri i denne uge.
Det synes jeg godt nok er problematisk, når man kigger på de spillemæssige kvaler vi har i øjeblikket. Her kunne en uge på træningsbanen da i dén grad være velgørende. At give fri en hel uge fri er ganske enkelt slapt!
/Cortez
Jeg synes det er små sko, at brokke sig over dette.