R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Klasse - intet mindre. Vi er jo dybt begravet, og kun manglende skarphed fra BIF+JH redder os.

M.h.t. snakken om Kaba og Evander så har Evander for mig at se så stort et ego at han ikke hører til hos os. Selv om han er på banen viser han jo ingen glæde når hans medspillere scorer (Sisto mod OB) Forhåbentlig sælger vi både ham og Kaba til Januar og får nyt blod ind.

Med hensyn til JH´s skade, afhængig af hvor længe han er ude, er vi vel i markedet for en keeper. Ved ikke hvor MA står, da han ikke har spillet kampe længe.
Jeg har før nævnt en Ørjan Nyland som er fri på markedet. Vi kunne vel hente ham om ikke andet på en korttidskontrakt. Alt afhængig af hvor længe JH er ude.

Synes faktisk at Cools gør det rimeligt idag.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

UlveLars skrev:
24. okt 2020, 21:10
tubbe93 skrev:
24. okt 2020, 20:59
UlveLars skrev:
24. okt 2020, 20:48

Ja - med mindre, der er tale om båndede billeder fra midt i 2. halvleg, og det tror jeg ikke du skal regne med. Det ville jo være groft mediemanipulation
Jeg er enig i, at det ser skidt ud med Evander og Kabas ligeglade opførsel ved comebacket.

MEN vi har altså ikke set billeder, der viser, hvordan resten af spillerne på bænken opfører sig ved 3-2-målet. Ved 2-2 sidder James og Joel lige bag ved, og der er altså heller ikke nogen store glædesudbrud ved dem to.
Altså, vi ser dem jo ikke sidde og surmule i samme billede som jublen på banen, men det vil jo kameramæssigt også være vanskeligt, da de Kaba og Evander sidder modsat - på tribunen.
Men vi ser spillerne storjuble i klynge på banen,
, derefter klip til trænere og staff som jubler på sidelinien og derefter surmulerne på tribunen. Så hvis der ellers i alle tre situationer er tale om live-billeder, så er situationen - efter min mening - svær at bortforklare
Har du set billeder med James og Anderson, som også sidder på tribunen? Ved 2-2 sidder de også uden at juble.
Jeg vil gerne se et billede med de to som sammenligning.

Jeg er ikke uenig i, at det er for dårligt, at man ser så sur ud, når vi fuldfører et vildt comeback i sidste sekund. Men det hører altså med til historien, at det er vindere, der er utilfredse med (forhåbentlig) egen præstation og at blive skiftet ud, fordi de tror på, at de ville være med til at vende det.
Og hvis de andre på bænken også har siddet iskolde, så nedtoner det situationen en smule for mig.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlveLars skrev:
Vijen skrev:
24. okt 2020, 20:42
‘Har de vist billeder af at de sidder og surmuler imens alle de andre jubler?
Ja - med mindre, der er tale om båndede billeder fra midt i 2. halvleg, og det tror jeg ikke du skal regne med. Det ville jo være groft mediemanipulation
Altså man klipper rundt efter scoringen:
Scoringen + jubel
Viser Priske og Bak der jubler 5 sek efter scoringen
Viser spillerne
Viser Priske, der står fattet efter 13 sekunder
Viser Evander, der surmuler 15 sek efter scoringen
Viser spillerjubel.
Viser Kaba 20 sekunder efter scoring, der for mig at se ser fokuseret ud (og 2 andre spillere sidder ned bag ham).

Pointen ved ovenstående er, at hvis man først så Priske efter 13 sekunder ville man også tro, at han ikke jublede. Jeg har ikke set billeder, der viste hverken Kaba eller Evanders spontane reaktion på scoringen.

Hverken Evander eller Kaba udviste nogen eksemplarisk attitude, men vi skal jo ikke dømme dem på nogle kommentator-udtalelser fra folk, der nok heller ikke havde øjnene rettede mod dem i scoringsøjeblikket (og jo allerede havde et narrativ kørende om deres dårlige attitude(. Kaba kan i princippet have jublet igennem i 10 sek uden at vi har set det.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:
24. okt 2020, 23:33
UlveLars skrev:
Vijen skrev:
Scoringen + jubel
Viser spillerne
Viser spillerjubel.
Viser Kaba 20 sekunder efter scoring, der for mig at se ser fokuseret ud (og 2 andre spillere sidder ned bag ham).

Pointen ved ovenstående er, at hvis man først så Priske efter 13 sekunder ville man også tro, at han ikke jublede. Jeg har ikke set billeder, der viste hverken Kaba eller Evanders spontane reaktion på scoringen.

Hverken Evander eller Kaba udviste nogen eksemplarisk attitude, men vi skal jo ikke dømme dem på nogle kommentator-udtalelser fra folk, der nok heller ikke havde øjnene rettede mod dem i scoringsøjeblikket (og jo allerede havde et narrativ kørende om deres dårlige attitude(. Kaba kan i princippet have jublet igennem i 10 sek uden at vi har set det.
Det er jo nok kun Joel og James der kan svare på det, da de sad bag de 2

JBT

Indlæg af JBT »

Kent, hvis du ser bare ind smule ind i Kaba og Evanders personligheder, og med tanke på, hvad de generelt udviser i disse forbindelser, ja så skal man nok være meget sort-rød for ikke at tænke, at der sgu nok på ingen måde blev jublet i hverken 10, 20 eller 30 sekunder.

Jeg er ikke menneskekender, men de er jo dem selv nærmest, altid.. og forstår godt vindertyper har det sådan, men der er intet nyt i at præcis de to her laver det stunt - tildels Mabil (men nu er vennen sisto kommet, så han er blevet mere fattet)

Hvem husker ikke attituden, ved en helt særlig episode på Amager stadion, for ikke så længe siden. Føj da

Og der lignede det for første gang at priske og fcm var ude at skide mht at forklare denne type sager som om man nærmest aldrig havde behandlet, eller set det før... det skal man simpelthen få styr på, og sker kun ved at gå til hovederne selv. Evt give dem køl på i den kommende kamp. At det så er Liverpool er jo bare ærgerligt for dem, og uheldigt for holdet. Men Kaba og Evander kan sagtnes undværes, som de spiller pt. (og de har ikke præsteret længe, hvis vi taler topniveau i en fremadrettet top, top klub. Faktum)

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Kent skrev:
UlveLars skrev:
Vijen skrev:
Scoringen + jubel
Viser spillerne
Viser spillerjubel.

Nu er det jo ikke kun et enkeltstående tilfælde med Evander. Skruer vi tiden små 13 måneder tilbage, så stod vi med en anden kamp i København, dengang var modstanderen Fremad Amager. Her husker jeg tydeligt, hvordan Evanders egocentriske verdensbillede kom til udtryk.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/pr ... -ske-i-fcm

Jeg nægter samtidig at tro på, at de to er ofre for decideret medie-manipulation, da nogle af de viste sekvenser er gengivelser og ikke live billeder. Det skulle samtidig undre mig mere, hvis tv-stationerne ikke havde et par kameraerne rettet mod vores spillere og bænk under hele kampen.

I forhold til Kaba, så må Kaba vel ses som værende en "såret løve" (ingen reference til FCC). Han kommer fra den franske liga til Superligaen (et karrieremæssigt skridt nedad), hvor han heller ikke har været i stand til at spille kontinuerligt godt. I følge Transfermarkt, brugte Kaba i den foregående sæson 279 minutter på banen for hvert mål. I indeværende sæson har det indtil videre været 260 minutter, en lille forbedring, men stadig langt fra hvad man kan forvente af spiller med Kabas kvaliteter. Dette skaber selvfølgelig en del personlige frustrationer, som eksempelvis også kom til udtryk igen i går.

Jeg skal ikke tage noget fra Kaba, der var en vigtig brik i forbindelse med vores kvalifikation til ChL. Her tager jeg hatten af for ham. Når det så er sagt, så minder mandens formkurve mest af alt om en sinus bølge, nogle gange er han sprudlende (dog ofte uden at score) og andre gange er han helt væk og decideret hæmmende for angrebsspillet.

I bund og grund forsøger jeg at nærmere mig den konklusion, at jeg synes det er pinagtigt at se to fuldvoksne individer skabe sig som hovedpersonerne i MTV's Sweet 16, når far/mor har givet afsnittets hovedperson den forkerte farve Ferrari i fødselsdagsgave. Fodbold er en holdsport, og jeg formoder at klubben er bedst tjent uden et par primadonnaer, der udadtil signalerer at de kun spiller for dem selv.

Tilføjelse: Jeg håber at de begge to kommer på bedre tanker og ændrer deres indstilling til tingene, da de begge har nogle formidable kvaliteter, som er guld værd.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vedrørende udsagnet med formidable kvaliteter hos Evander og Kaba:
Evander har været ringe i så lang tid af 2020 jeg kan huske. Der har været momenter undervejs, men det generelle niveau har været skuffende. Han har de kvaliteter der skal til, for at blve “for god til superligaen”, men skader har ødelagt der for ham, og måske mentaliteten også spiller skidt ind.
Kaba er bare pivringe. Han har ikke de “formidable” kvaliteter der skal til. Han er dog ganske god med fødderne i kombinationsspillet. Synes også han er en god afslutter med fødderne, hvis han kan komme i skudposition i feltet. Han er kold nok, når målmanden skal passeres med indersiden. Han er dårlig til at placere sig i feltet og tager sjældent de rigtige løb.
Hans hovedspil er en katastrofe. Slet og ret. Han attituder og beslutningstagen er ret dårlige, selvom jeg synes man har fået pillet en del tåbeligheder ud af hans spil. Han er et fejlkøb. Vi skal huske på at vi købte en 24-årig spiller, ikke en udviklingsspiler som man har 3-4 år til at modne, ligesom vi har med Brumado. Hvis klubben troede nok på ham, så ville Pfeiffer ikke være købt ind.
Pfeiffer er vist også omkring de 24, bliver spændende at se hvilke kvaliteter han besidder - og mangler

Helt fantastisk sejr i dag. Den her sejr er mere værd, end hvis vi havde domineret og vundet med en pind. Det giver så meget tro på tingene, næste gang vi kommer bagud. Samtidig holder det narrativet væk i medierne,om vi kan spille i begge turneringer eller ej. Kampen viste at det kan vi nok ikke, men nu har vi lidt mere tid til at bevise det modsatte.

Pione har allerede bevist sig overfor mig. Mærkelige briller, frugtkure, manglende snørrebånd, omtale sig selv i 3. person etc etc. Det er altsammen lige meget, når bare man præsterer. Det gør Pione, omend jeg gerne havde set ham lave et par assister mod Brøndby i stedet for at køre ego-trippet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Kent skrev:
UlveLars skrev:
Vijen skrev:
Scoringen + jubel
Viser spillerne
Viser spillerjubel.

Vi kan naturligvis kun kommentere på det vi ser, og findes der billeder der viser, at de bryder ud i vild jubel umiddelbart efter scoringen, så skal jeg være den første til at give dem en uforbeholden undskyldning - men det scenarie finder jeg ikke som det mest sandsynlige (når man kender dem og ser deres surmuleri 15 sek efter sådan en vital scoring).
Hvilket narrativ kommentatorerne har kørende forholder jeg mig slet ikke til - jeg har mit eget😉

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg skal først se kampen senere i dag, så det her kommer inden det:

Hvorfor er I optaget af attitude, hvis Evander og Kaba spillede en dårlig kamp? - Så er der rigeligt at problematisere der. 99,9 % af mit fokus er optaget af produktet på banen for spillere. Vi har alligevel ingen reelle forudsætninger for at evaluere på attitude/personlighed.

Og man må bare sige, at hvis Evander heller ikke mod bif viser noget, når han får chancen, så har han et større problem (ifht. at komme til en stor liga) end om han surmuler. Han spiller mod en midtbane hos bif, der består af nogle unge (omend dygtige) knægte og så Radosovic, det bør han simpelthen kunne sætte sig igennem. Skuffende.

Jeg gruer for at se kampen. Godt med sejr. Men endnu en kamp hvor præstationen ikke er godkendt. Det kan ikke blive ved sådan her - særligt ikke når man gerne vil være mester.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Stoffer skrev:
25. okt 2020, 10:24

Hvorfor er I optaget af attitude, hvis Evander og Kaba spillede en dårlig kamp? - Så er der rigeligt at problematisere der. 99,9 % af mit fokus er optaget af produktet på banen for spillere. Vi har alligevel ingen reelle forudsætninger for at evaluere på attitude/personlighed.

Og man må bare sige, at hvis Evander heller ikke mod bif viser noget, når han får chancen, så har han et større problem (ifht. at komme til en stor liga) end om han surmuler. Han spiller mod en midtbane hos bif, der består af nogle unge (omend dygtige) knægte og så Radosovic, det bør han simpelthen kunne sætte sig igennem. Skuffende.

Jeg gruer for at se kampen. Godt med sejr. Men endnu en kamp hvor præstationen ikke er godkendt. Det kan ikke blive ved sådan her - særligt ikke når man gerne vil være mester.
Jeg er bekymret for attitude problemet, fordi det har en tendens til at skabe intern splid i en spillertrup. Dette er eksempelvis tydeligt hos FCK, hvor tingene i øjeblikket sejler rundt. Her harmonerer de forskellige kliker ikke, og jeg antager at der også må være nogle kliker i Midtjylland, da dette er ret alment i holdsport med så mange deltagere.

Samtidig er det vel ingen hemmelighed, at sindstilstanden for en spiller har direkte indflydelse på spillet på banen. Så min frygt er at disse to individer for alvor kan skade det momentum vi har haft oven på kvalifikationen til ChL.

JBT

Indlæg af JBT »

Kampen vender først da Kaba og Evander bliver skiftet ud.
Man er sgu heldige med ikke at være bagud med en 4-5 stykker inden da. Takket være Jesper Hansen.

Hvad der er mest bekymrende er faktisk at sisto er så god som han er - pga, at svend Gravesen siger det er en hylde man normalt ikke henter fra. Det kan man ligeså godt få sig omstillet til at det bliver hurtigst muligt, hvis man vil udvikle klubben yderligere til at spille i dobbelt kampe i ugen, for sisto afgør det jo nærmest enerådigt da han kommer ind. Han er med i alt, scorer og har to kæmpe chancer for at lukke den. Jens gjorde det også godt.

Jeg tvivler stadig på disse 2 kampe i ugen, hvis ikke man har spillere som sisto i fremtiden, det var mere held end forstand i går, uanset hvad end Priske, Erik, Mikael Andersson eller andre udtaler sig.

Os meget sjovt at hansen sikkert har set de sidste 35 min. fra briksen med kommentar på hans tlf eller iPad, som han sagde. Og han var meget klar i mælet da han blev interviewet efter kampen, at de blev kørt rundt på røv og albuer den første time og var heldige.

Jeg tror ikke just det bliver nemmere i fcn om ikke så længe, men selvom det gir ro på bagsmækken med en sejr er der sgu fortsat ikke styr på kvaliteten i spillet og presset som en enhed. Det virkede ikke som energien. Eller jo, for at vende tilbage til hvor det hele startede, så lallede Kaba og Evander jo især bare rundt som om de var på turist fart i Kattegatcentret. Magter dem ikke længere.

Man taber og vinder sammen som hold, det er uanset hvem man er.

974

Indlæg af 974 »

Kaba og Evander sprudlede vel ikke ligefrem igår!

Evanders styrke er bestemt ikke det defensive, men det var jo stort set det eneste han fik mulighed for i første halvleg, så måske Priske bare havde fejlbedømt Brøndbys styrke?
Kaba kunne jo derfor heller ikke lige sprudle noget særligt, da vi havde nok at gøre med at forsvare os

Til gengæld vil jeg mene at de trods alt i den første times tid var med til at gøre Brøndbyspillerne mere møre, hvilket vel gjorde at vi trods alt med de helt rigtige indskiftninger endte med at kværne Brøndby den sidste halve times tid!

Og måske det rent faktisk er en lille smule af taktikken - dog ikke naturligvis at komme bagud 0-2 :P

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
25. okt 2020, 10:24

Ah, Stoffer. Det undrer mig noget, at du ikke kan se det problematiske i, at Kaba og Evander ikke kan glæde sig over medspillernes comeback og tre point til holdet.
Alle seriøse hold arbejder da ud fra at fungere som en kollektiv enhed, hvor ingen er større end holdet. Og det gør man vel netop for at optimere præstationen på banen.
Når man tager med BS på militær overlevelseslejr er det vel netop for at lære at yde et stykke arbejde, der kommer andre end sig selv til gode.

974

Indlæg af 974 »

UlveLars skrev:
25. okt 2020, 12:20
Ah, Stoffer. Det undrer mig noget, at du ikke kan se det problematiske i, at Kaba og Evander ikke kan glæde sig over medspillernes comeback og tre point til holdet.
Alle seriøse hold arbejder da ud fra at fungere som en kollektiv enhed, hvor ingen er større end holdet. Og det gør man vel netop for at optimere præstationen på banen.
Når man tager med BS på militær overlevelseslejr er det vel netop for at lære at yde et stykke arbejde, der kommer andre end sig selv til gode.
Men er så det ikke også velvidende at mange spillere har "issues" med dette?
Hvis alle spillere havde denne for dig force, så ville fodbold da blive vildt kedeligt i længden...
Så må man da tage til takke med de unoder der så dukker op af og til?
Her har vi tydeligvis 2 egoer, som når det flyder for dem kan præstere noget helt unikt, og når det ikke gør det, så ser vi deres mindre positive sider..

Jeg ville sgu helst ikke undvære de her typer, selv om de da af og til kan pisse mig af :lol:

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Fuldstændig enig i, at har marginalerne og heldet på vores side i kampen, men uanset skal en kamp vel altid ses over 90 minutter. Jo, BIF havde flere gode muligheder i 1. halveg og et par stykker lige efter pausen. Men jeg tæller et par stykket til os før pausen og fem efter pausen udover de tre mål. Derudover har vi mest boldbesiddelse og otte hjørnespark mod deres tre.

Og de får altså først udvisningen efter 80 minutter, hvor Sisto kort forinden kan sikre os føringen ved at spille bolden i stedet for at forsøge selv.

Vi har en klart bedre målmand, hvilket bliver afgørende. De har bedre angriber end Kaba, hvilket kunne have været afgørende.

Jeg tror Priske vil konkludere efter at have set kampen igen, at vi selv er skyld i de fleste omstillinger, vi får imod os. Og begge mål (Evander og Frank) sker efter dumme fejl, som nemt bør kunne rettes.

Så jeg synes også, der er noget godt at tage med fra kampen, selv om de havde så mange chancer. Om ikke andet fik vi igen bevist, at vi kan ændre momentum fra bænken som mod Young BOYS og Slavia.

Besvar