EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka

Indlæg af tatoo »

Hold da kæft hvor er jeg glad for at det var Sørloth der stod foran mål og ikke Paul. Jeg er bange for Paul havde sparket langt over eller ved siden af.

Sørloth bliver en gevinst med eller uden Paul. Han har en fantastisk speed og god teknik, og god med fødderne.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Det var en fattig omgang fodbold. Kulissen var fantastisk og den gejst de polske tilskuere bragte virkede det til at vi var opsat på at matche. Det var fantastisk...

Spillet var sku ret elendigt. Jeg forstår godt taktikken med at spille i dybden, da vi oplevede at det virkede i Polen, men idag havde de parkeret bussen. Det var tydeligt at det var gameplanen. Men når det ikke virker, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke spiller bredt. Nissen kunne høvle indlæg ind hele tiden, når han ellers blev spillet.

Jeg synes at Thorup får en del kritik og jeg forstår den godt. Jeg føler også at der mangler system og struktur, men idag var præmisserne også anderledes. Vi møder et beton hold, der slår spillet i stykker igen og igen. Men fair nok... over to kampe skal vi slå dem så havde vi ikke gjort det, så havde jeg nok stillet mig op i koret.

Hansen... spillede sikkert og tog, hvad han skulle
Nissen... sikker og fin offensivt, men blev desværre ikke inkluderet nok i spillet pga dybde spil
Kian... sikkerheden selv idag. står i vejen for meget og viste noget mesterskabsspil
Kochsmar... middel. Laver nogle frispark som er unødvendige
Del Hende... Kom ikke frem til det store og havde lidt problemer defensivt
Sparv... lidt den gamle Sparv vi så. Meget deltagende i det opbyggende og kom i vejen for meget
Wikheim... Synes ikke han lykkes med meget, men forsøgte og fik en assist.
Poulsen...Kæmpede som sædvanlig men var lidt mere anonym end normalt
Hassan... Kæmpede bravt, men passer altså bedre på kanten. Lykkes ikke helt i positionen
Boring... Lykkes ikke med det men gav lidt tyngde i angrebet, men smed meget væk
Onuachu... Blev dækket hårdt op, men lykkes heller ikke med noget. Det var en dårlig kamp af ham. Toppen (eller bunden) var da han lavede noget, der let kunne være dømt som straffe foruden diverse andre frispark.
Sørloth... Kæmpede for det og ville det, men havde faktisk lidt problemer i koordineringen med Onuachu, men fremtvang selvmålet og scorede sejrsmålet, så det løfter klart hans præstation. Det er sjovt med ham, for han kan virke lidt anonym i kampene, men tydeligt at han har noget målnæse og det kan vi godt lide.
Kraev... Virkede ok, men fik ikke lang nok tid til at gøre en forskel
Novak... Lavede dumme frispark og virkede ikke specielt 'international' i hans spillestil. Nærmere som Tøfting i en brandert...
Thorup/Bak Bach... virkede lidt handlingslammede. At evne at sætte et hold op til at skabe så få chancer var ikke godt nok. Forstod godt deres udgangspunkt og var enig i at spille den igennem midten, da det havde vist sig at virke i Polen, men det gjorde det bare ikke på MCH. Savnede lidt plan B og C. Fair nok at sige, at det var at høvle bolde op på Sørloth og Onuachu, men det virkede jo heller ikke før det 93. minut. Vi skabte ikke nok! Men fair nok - Det var lidt ligesom Lyngby. Beton defensiv, når det er bedst, men det må bekymre at vi alligevel var 1 minut fra at ryge ud...

Er vi seedede til play off???

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

tatoo skrev:
3. aug 2017, 23:15
Hold da kæft hvor er jeg glad for at det var Sørloth der stod foran mål og ikke Paul. Jeg er bange for Paul havde sparket langt over eller ved siden af.

Sørloth bliver en gevinst med eller uden Paul. Han har en fantastisk speed og god teknik, og god med fødderne.
Synes en anden væsentlig ting med Sørloth er at han vinder utroligt mange af sine hovedstødsdueller, hvor Poul på trods af sin størrelse alt for ofte taber sine, enten fordi han er placeret forkert, mangler timing, eller laver frispark.. Poul skal vel snart Steppe op hvis Sørloth fortsætter de gode takter..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, vi fik 6 overraskelser og den 7. er på vej.

Lige nu kan vi møde:

E SEEDET
Panathinaikos Grækenland 15,080
Maritimo Portugal 14,866
Rosenborg (CL3) Norge 12,665
Hajduk Split Kroatien 11,550
Sheriff Tiraspol (CL3) Moldova 11,150
Apollon Limassol Cypern 10,710
FC Oleksandriya Ukraine 9,526
Videoton Ungarn 8,650
Røde Stjerne Beograd Serbien 7,325
Skënderbeu Korcë Albanien 6,825
FC Utrecht Holland 6,712
AEK Athen (CL3) Grækenland 6,580
Rheindorf Altach Østrig 6,570
AEK Larnaca Cypern 6,210
Hafnarfjordur (CL3) Island 6,175
Viitorul Constanta (CL3) Rumænien 5,870
Osijek Kroatien 5,550
Vardar (CL3) Makedonien 5,125
NK Domzale Slovenien 4,125
Östersunds FK Sverige 3,945
Shkëndija Tetovo Makedonien 3,375
Suduva Litauen 1,825

Får vi den 7. overraskelse, så bliver Panathinaikos også seedet og så kan vi ikke møde dem.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Suduva kunne være lækkert at møde igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det var da en utrolig positiv stemning herinde.

Jo, det regnede, dommeren var bekymrende ringe, vi kunne ikke sætte 3 afleveringer sammen og for mange høje bolde uden adresse,
Men for helved, vi kom videre i det 94. Minut og er seedet i Q4.

Shit der er nogle der gik før tid, der må ærgrer sig.

Sniper

Indlæg af Sniper »

En sær følelse at sidde med efter kampen, synes virkelig ikke vi fortjente at vinde den kamp, men på den anden side så havde Arka heller ikke fortjent at vinde i Polen. Men hvor er vi da rædderlige Idag, på intet tidspunkt formår vi at holde bolden mere end 4-5 afleveringer. Jeg synes både Rilwan og Paul rendte rundt som hovedløse kyllinger i store dele af kampen, Paul træffer alt for mange dårlige beslutninger med bolden. NK lykkedes sjældent med sine indlæg men stod ok defensivt. Dal hende var ikke god og Novak værre. Wikheim lykkedes ikke med noget og Borring helt anonym. Lyspunkterne i min optik var Polle, Kian(selvom han laver samme lange aflevering hver gang) Sparv, Sørloth og Kraev.
Det havde været en fiasko af rang både for klubben og DK hvis vi var røget ud til dette hold, det skete heldigvis ikke og jeg håber på fremgang i spillet til næste runde

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Pyha vi levet livet i Europa for tiden! Sportsligt er der sgu ikke mange plusser efter en jammerlig præstion med et meget jævn polsk hold! Lyspunkterne må være Kian Hansen der ligner en mand på vej tilbage i niveau samt Sørloth som virkelig stemplede ind på det helt rigtige tidspunkt. Godt set af Thorup og spille 4:4:2 mod Randers velvidende at det kunne komme i brug igen, som det gjorde idag.

Seedet næste runde!! Kom så med Suduva som vi jo allerede en gang har besejret!

Fedt, fedt, fedt...
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Due

Indlæg af Due »

Synes også godt vi kan rose Jesper Hansen idag. Så skidt ud i 1 halvleg da han ramler sammen med deres spiller. Men ellers okay sikker og har vel 3 rigtig gode og vigtige redninger.

Christian

Indlæg af Christian »

Fantastisk aften på MCH. Jeg mindes ikke at stemningen har været så god før.

Svære betingelser og ikke meget positivt at sige om spillet, men Arka gjorde det godt og spillede os klogt.

Jeg er bare glad for at vi er videre.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Europa handler om 1 ting: at gå videre. Det gjorde vi. Så er resten ligegyldigt.
Det kan godt være, at vi spillede skidt og ikke skabte meget. Men præmissen for kampen var også anderledes end en normal kamp. Vi har selv modtaget lignende nederlag, fx mod Man City. Dejligt at de marginaler, der var mod os i Polen, var med os i aften.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:
3. aug 2017, 22:39
Jeg har heller aldrig ønsket Thorup i klubben. Problemet er bare at trænere der vil træne i FCM under de vilkår de bliver budt, nok ikke hænger på træerne (hvis de skal være kvallificerede). Helt enig med Peter Bruchmann når han siger at Thorup bare er mellemleder hvor trænere normalt er chefen. Det er der ikke mange der vil indordne sig under.
Man kan jo så håbe at den lille omstrukturering der har været i ledelsen (ny titel til Steinlein, Ove P. ind osv.) kan ændre på dette fremadrettet.
Lige nu er jeg bare glad for EL drømmen lever. Det vil være så vigtigt for dansk fodbold hvis vi kan få to hold i gruppespil
Helt enig.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
4. aug 2017, 00:23
Europa handler om 1 ting: at gå videre. Det gjorde vi. Så er resten ligegyldigt.
Er det seriøst det du mener...?

Selvfølgelig er det SÅ fedt at vi er videre, men næste gang er fodboldguden ikke med os på den her måde... Da er vi NØDT TIL at have et koncept til den pågældende kamp!

Det kan da aldrig være en fed følelse at ryge ufortjent videre imod et polsk bundhold..... Der mangler jo åbenlyst et eller andet både foran, på midten og bagude....

Christian

Indlæg af Christian »

Arka ligger pt. Nr 5 i den polske liga og er efter de første 3 kampe ubesejrede.

Hvordan de klarede sig i sidste sæson er vel ikke relevant.

Besvar