SL: FCM - Hobro

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: SL: FCM - Hobro

Indlæg af pr0j3ct »

Flot hug af Urena.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ok præstation imod et meget svagt Hobro hold.

Det ærgrer mig at vi ikke spiller chancerne større istedet for konstant at skyde langt udefra og med stor vinkle.

Hassan på den centrale midt fungere bare ikke for mig, han kan jo ikke erobrer en bold og smider mange væk. Han redder den dog i dag med et mål og anden sidste fod på Pusic mål.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Godt med en sejr og clean sheet til forsvaret. Jeg må indrømme at jeg gerne vil beholde Bodurov efter sommer. Han virker stærk, hurtig og ok på bolden. På den lidt negative side så jeg gerne Pione på bænken en kamp eller to. Syntes han virker rådvild i hans afgørende aktioner og det ville måske være fint at få taget lidt ansvar fra ham igen. Hvad tror i andre der skal til for at få Pione i gang igen?

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Ok kamp fra holdet, forsvaret gør det super, og håber NK forsat spiller HB, når Rømer ikke har karantæne..
Pione skal en tur på bænken, og Duelund skal ind ved siden af Polle, og Hassan på kanten.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Der er i hvert fald noget med Sisto der ikke spiller. Hvad det præcist er, synes jeg det er svært at sige. Måske kommentatorene har ret at han føler han har for meget ansvar.
Tror det vil hjælpe meget med en afklaret fremtid både med klub og agent og ellers skal han bare huske at have det sjovt. Tror han føler stort pres.

Synes egentlig Rilwan gjorde det ok. Han trak et straffe der ikke blev dømt og var flere gange for hurtigt for Hobro spillerne.

Ved ikke med det slutprodukt. Har oplevelsen af der blev truffet mange forkerte beslutninger, enten skyder man for hurtig på mål, men der er også nogle gange hvor chancerne bliver forsøgt spillet større hvor det i stedet render ud i sandet.

Kanon af Uréna! Er en af dem der er lidt lunken omkring hans præstationer og fremtid i klubben, og vil udmiddelbart hellere have haft Paul ind. Men med Hobros offensive pres i 2. halveg gav det jo ok mening og man kan ikke tage fra Uréna at han KLART er den FCM spiller der scorer flest mål pr. spillet minut.

henker

Indlæg af henker »

KingJohn skrev:Ok kamp fra holdet, forsvaret gør det super, og håber NK forsat spiller HB, når Rømer ikke har karantæne..
Pione skal en tur på bænken, og Duelund skal ind ved siden af Polle, og Hassan på kanten.
er enig med at Duelund og polle skal spiller central. og hassan kant.

synes bare at vi skal giver Nisse flere kampene og han skal lære mere og arbejde mere med defensiv.. og ikke kommer for meget frem på banen for så risikerer man ofte svære ved at kommer tilbage på plads og forsvare ..

synes nu at jeg får øjne på at Poulsen har miste gnist eller tager jeg fejl??

og jeg begynder snart at være trætte af Sparv løber runde og tror at han kan tager alle´s pladser.. SLAP DOG AF Sparv!!! DCM hentyder til at defensiv og hjælper central forsvar + oprydder... ikke brusende frem og stjæler Poulsen´s plads.... idag lagde jeg mærke til at Sparv og Poulsen bytter plads.. vildt underligt at se på..

sisto må da indrømmer at han må afvente med udland endnu og forlænger med FCM og lære mere.. pga han stabiltet ikke godt nok...

dejlige at se Duelund kommer ind og laver nogle små lækkerier omkring 10-15 minutter på centralmidtbane.. og er skuffet over at urena kommer ind og tager hans plads.. burde royer ikke kommer ind i stedet.. og lade Duelund bevare sin plads i central??

forhåbentlige i de kommende kampene kommerFCM ikke brusende frem alt for meget - bedre at være dynamiske og opbygge sig op mod fremad.. det er tydelige at se at der er stor skilde vej mellem forsvar´s side og midtbane brusende alt for meget frem.. det er simpelthen for svært for forsvarer at hjælper og finde smuttevej til midtbane...

bare min mening..

henker

Indlæg af henker »

pr0j3ct skrev:
Steffen am skrev:I øvrigt håber jeg da aldrig jeg hører en ægte FCM fan sige at han håber holdet dummer sig.
Jeg håber at holdet dummer sig :twisted:

Nej jeg håbe på at se noget fremgang, noget vilje, og noget fight.
selvfølgelig er jeg en ægte FCM fan - og ønsker al FCM fremgang lang foran end BIF og FCK som jeg allermest hader ..

men for særledes på Thorups vegne vil jeg gerne se ham går af. .. eneste muligt er at får dårlige restutater til at lade ham går af.. men COME ON han er jo årets træner pga europæiske turning. så det bliver mega svært at får ham til at går af... ØVVVVVV

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ved ikke om vi skal tage den her, eller i tråden beregnet til det.
Men for det sportslige tror jeg nu stadig på Thorup. Tidligere succes trænere har også haft bølgedale og senere har præsteret.
Eneste fyringsgrund jeg kan se, er hvis Thorup har tabt omklædningsrummet og det afhænger ikke af resultaterne.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Resultatet behager mig naturligvis, men at Pione gang på gang, ja mange gange, skyder langt forbi eller over målet, det blev jeg sgu lidt træt af. Hvorfor bliver Kadlec ikke sat bedre op. I stedet for altid bare at skyde på mål, kan det til tider være en god ide, at lave en aflevering i stedet for. Igen i dag bliver vi tydeligvis bange for at tabe, da de smider Antipas på banen. Det kan ikke passe, at vi som hold, ikke kan holde presset imod Hobro i 90+ minutter. I hele første halvleg holder vi dem stort set fra chancer, det skal vi også kunne gøre i hele anden halvleg. Der skal arbejdes endnu hårdere og bedre med relationerne på træningsbanen. Ved ikke om det kunne være en ide, at i stedet for træning, at spille nogle træningskampe mod u-17 og u-19 måske det kunne give spillerne nogle relationer. Jeg føler lidt, at spillerne ikke rigtig ved, hvor de har hinanden. Vores spil frem ad banen synes jeg er alt for langsomt, modstanderen kan altid nå hjem på deres pladser, inden vi kommer frem til deres målfelt. Vores spil ligner ikke det fcm spil jeg er vant til at se. Der mangler noget. Er det manglende aggresivitet, er det manglende løb, eller er det bare manglende forståelse med hinanden ?

Noerum

Indlæg af Noerum »

Nu nåede jeg kun at se anden halveg i tv, grundet arbejdet. Men jeg synes godt nok ikke Kadlec viser ret meget, udover hans oplæg til Pusic. Han virker i hvert fald ikke som en stjerne i svøb. Dårlige førsteberøringer og lidt uopfindsom. Jeg havde ret store forventninger til ham, og forventede en klassespiller. Lige pt synes jeg ikke han bidrager med mere, end fx Duelund.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev: Ved ikke om det kunne være en ide, at i stedet for træning, at spille nogle træningskampe mod u-17 og u-19 måske det kunne give spillerne nogle relationer. Jeg føler lidt, at spillerne ikke rigtig ved, hvor de har hinanden.
Der er vel spillere nok til at
Andersen
NK - Kian - Bodurov - Novak
Sparv
Sisto - JP - Olsson - Kadlec
Pusic

kan spille mod

Wolanski
Rømer - Banggard - Daniel 'O - Bödvar
KBB/Jim/Kairinen
Urena - Rilwan - Duelund - Royer
Paul

(og Mabil ind, for den første der bliver træt)

Kunne så godt tænke mig at se A holdet spille mod u19 holdet, men det er en anden snak. ;)

MEN, synes godt vi kan glæde os over trods alt at vinde 3-0 med henholdvis et dødboldsmål efter bogen, et opspilsmål efter bogen og et perlemål af Uréna. :)
Næste uge kan vi mod SønderjyskE selv afgøre om 2. pladsen skal sikres inden tv-pengene udbetales.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg er meget positiv efter kampen i går. Vi dominerede stort set alle 90 minutter, men selvfølgelig får Hobro også en chance eller to. Det gør vel alle hold uanset hvem de spiller mod.
Mindre godt:
Sisto. Noget skal der gøres. Han stopper spillet næsten hver gang, og når han får sat sin mand (positivt) tager han ofte den forkerte beslutning. Vi bør kunne få meget mere ud af det.

Positivt:
Pusic. Et mål og 90 minutter. Det må give et boost hvis altså han får lov at starte næste gang, som jeg synes han skal. Ikke fordi han er bedre end Paul, men fordi han har brug for spilletid og noget tillid fra thorup.
Urena. Flere gode aktioner og et super mål. Jeg troede ikke der var plads til urena men jeg er kommet i tvivl.
Kadlec. Han ligner mere og mere et super godt køb. Flot assist og det kunne være blevet til flere og måske et mål med lidt mere medvind.
Nissen. Bestod igen. Fedt at han har fået så god en start.
Bodurov. Jeg bliver mere og mere imponeret og ser meget gerne en fast tilknytning.

Også plusser til Hassan og kian men jeg synes ikke der var nogen der faldt igennem.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg vælger også at tage ja-hatten på. Vi vandt 3-0, og der var aldrig tvivl om, hvor pointene ville lande. Det var en rigtig dejlig fornemmelse.

Tror vi skal helt ned i gear angående Sisto lige nu. Alle kender hans topniveau, men knægten er meget ung. Han skal bare have ro og spille sit fodbold. Det er en læreproces, og det skal vi give plads til. Sisto med overskud er en fabelagtig spiller, og det kommer igen, men lige nu må vi altså bare acceptere, at han ikke trækker læsset og i stedet fokusere på de ældre spillere, man retteligt kan forvente mest af.

Ureña supersub igen. Den mand passer måske ikke ind i systemet, men assist/mål laver han altså ret tit pr. minut. Smukt mål.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi så mod Manchester United hvad Sisto kan gøre hvis han får bare en smule plads. Plads er der ikke så meget af til ham i superligaen. Specielt lagde jeg mærke til i åb kampen hvor godt forberedte de var på at have opbakning for hans dribling ind i banen, som han da også blev ved og ved og ved med at gøre - og kom til at se skidt ud.

Med al den opmærksomhed han får så er det virkelig underligt at medspillerne ikke formår at udnytte den ekstra plads der opstår omkring ham. Her kan det være et problem at Kadlec er helt ny de gange de er tæt på hinanden. Den undskyldning har de andre ikke. Olsson fungerer godt med Sisto men han er ligesom Sisto meget afhængig af at dybdeløb uden bold fra de andre. Pusic løber i dybden og fungerer godt i det spil - men han spiller ikke ret ofte og han er angriber.

De dybdeløb der normalt flår et forsvar op skal komme fra midtbanen men hvem skal det komme fra - har vi en midtbanespiller der foretager de dybdeløb?

Jeg kan kun få øje på een og det er Duelund.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ros til holdet. Jeg havde to forudsætninger for succes inden kampen. 1. 3 point. 2. 3. point uden tvivl derom undervejs. - begge opfyldt til fulde, endda flankeret af en clean sheet og et utrolig vigtigt mål til Pusic - forhåbentlig banker han dem ind fra nu af.

Vi er i bedring. Men baggrunden var selvfølgelig også et utroligt ringe Hobro mandskab, som virker til helt at have opgivet overlevelse i Superligaen. Hvis sejren her skal have en større betydning, skal vi simpelthen slå Sønderjyske i næste runde før vi for alvor kan være ovenpå igen. Men masser af positivt at tage med, jeg håber det giver noget humør i truppen :-)

Besvar