Claus Steinlein

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Claus Steinlein

Indlæg af WBW »

Ravnen skrev:FCM burde overveje at ansætte en spindoktor, det er dumt at bære brænde til sådan et bål, det ser ikke særligt kønt ud..
Jeg er dybt uenig med dig her. Jeg var yderst glad da jeg læste disse udtalelser fra Ankersen! Jeg har længe savnet at klubben gik ud og sagde fra overfor både medierne, især BT, men også overfor Glen!

Ja, Glen er en stor del af klubbens historie og vil altid være det. Men han er fortid, endda efter eget valg. Han er dog endnu ikke blevet fortid i mange fans, mediers og muligvis hans eget hoved. Alle fans snakker om ham endnu, medier skriver hele tiden om ham, han selv kommenterer for ofte om klubben og har ved flere lejligheder, vist upassende opførelse i forbindelse med træning, kamp og medierne. Når man ser på hvor meget han endnu fylder, er det ikke utænkeligt det også er gældende for nogen af spillerne. Og det er en uacceptabel faktor, for Thorup!

At hele denne sag har strakt sig over så mange måneder, skyldes i min optik at klubben ikke fra starten, gav en udtalelse som den idag. Hvis det havde været tilfældet, tror jeg stormen havde lagt sig meget tidligere. I stedet har historien hele tiden lagt der, og alle interne begivenheder i klubben har kunne sættes i forbindelse med dette. På samme måde, som manglende resultater, ville være blevet sat i forbindelse med Glen, hvis dette havde var scenariet. Nu er man kommet rigtig godt igang med sæsonen i alle turneringer, og Thorup får stille og rolig sat sit præg. Alligevel går snakken stadig om Glen. Og historierne bliver ved med at komme.

Derfor synes jeg det er et smart træk af klubben at gå ud og sige, ja det skyldes uenigheder mellem Glen og Steinlein, ja den nuværende grundlæggende sportslige ledelse støtter Steinlein og ja, Glen har skabt uro i klubben. Med disse udtalelser får man lagt låg på mange af mediernes spørgsmål. Jeg er godt klar over der vil blive kogt suppe på disse udtalelser de kommende uger, det kan ikke undgåes. Men det er min holdning at skriverierne vil stoppe hurtigere, efter disse udtalelser.

Man kan altid diskutere om man kan lide Steinlein eller ej. Jeg synes han gør det godt, og i mine øjne er det Glen der brænder alle broer og for mig personligt, også en del af sit gode ry i FCM.

Klubben agerer professionelt med disse udtalelser, og støtter og beskytter de personer der er nutid i klubben. Folk fra fortiden, har haft deres del af historien, og har derved også opbrugt deres taletid. Ligegyldigt hvor stor FCM hjerte man har.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jeg synes det er det rene vanvid, det der er igang...! Vanvid fordi det er så mange der efterhånden er skredet og vanvid fordi de rent faktisk bare skrider fra en klub der er sportsligt ustoppelig pt. Det vidner altså om, at der har været noget alvorligt støj på de indre linjer.... Men på den anden side er det da også et tegn på at det er de helt forkerte folk man har haft i staben, hvis man smutter i en tid hvor man fører an i dansk fodbold og også har europæisk succes... Det er ikke en selvfølge at de "trænere" nogensinde kommer til at træne i en så succesfuldt klub igen..... Jeg synes faktisk det er helt ekstrem tabermentalitet... Men ønsker dem da go vind fremover.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

WBW, jeg synes faktisk ikke vi taler om Glen, i visse tråde har det været nævnt at det faktisk er bemærkelsesværdigt så lidt der er talt om trænerskiftet, fordi Jess Thorup på bemærkelsesværdig vis har løftet opgaven med glans fra første dag. Derfor har Glen heller ikke fyldt alverden og den her sag har mest været presset frem af medierne, som langt om længe har lugtet blod. Det er en blændende god historie at den pt. mest succesrige danske klub skulle have rod i de indre forhold. Det ville være komplet ubærligt for Københavner-aviserne hvis de slet ikke kunne finde på noget dårligt, at skrive om FCM i disse tider!
Netop derfor rammer Ankersen helt forkert. FCM har serveretten fordi klubben vælter sig i sportslig succes. FCM vælger selv hvad man vil tale om i øjeblikket da der er rigeligt at tale om. Det bedste ville være at lade historien få lov at dø ud. Nu vælger Ankersen i stedet det åbne opgør, og sætter så sin egen pointkonto op mod Glens. Det er et dumt træk, det skaber mere uro om en sag der dybest set ikke bør tales om.

FCM kunne let og elegant lukke alt det her ned, ved simpelthen at gøre Glen til æresmedlem, fejre ham, hænge et billede op af ham i loungen, og bruge lejligheden til at fremhæve det fantastiske resultat sidste sæson, det GULD vi så længe har drømt hedt om, som virkede så uopnåeligt. Så ville man fremstå med overskud og respekt. Det kan godt være der er nogle problemer mellem Claus og Glen med flere involveret. Men samtidig taler vi altså om dedikerede klubmennesker som også hver i sær har et bagland der ønsker FCMs bedste. Hverken Claus, Glen eller Rasmus har noget som helst ud af at puste mere til den her konflikt. For Claus og Rasmus risikerer det at fastlåse et billede af dårlig ledelse med utilfredse medarbejdere. For Glen risikerer det at skabe et billede af en træner som vil bestemme "for meget" og ikke er diskret nok efter at et job er overstået, det er bestemt noget klubber ligger mærke til, ingen har lyst til at ansætte en cheftræner der potentielt kan skabe splittelse. De eneste der har noget ud af den her historie er medierne og FCMs konkurrenter!

WBW

Indlæg af WBW »

Jeg forstår dine tanker omkring emnet, omend jeg synes det er en lidt for romantisk tankegang. Jeg er stadig helt af modsat holdning af dig, hvilket selvfølgelig bare er dejligt at man kan være uenig om ting ;)

Vil dog starte med at give dit ret i at der ikke bliver snakket synderligt meget om Glen her på graven, sagen er dog en helt anden når man kigger på Facebook og hører snakken på stadion.

Og ja det er selvfølgelig en god historie for medierne, og hvis man kigger neutralt på det, er det da også et spændende kig ind i maskinrummet i Danmarks pt mest interessante klub.

Som du selv nævner har FCM serveretten, og i min optik bruger Ankersen den helt korrekt, netop fordi sæsonstarten har været så god som den har, og hele snakken om tiden efter Glen, derfor ikke har været relevant.

Der er ingen tvivl om at hvis situationen havde været et FCM hold ude af Europa og med en midterplacering i superligaen, så havde medierne gået amok med Glens betydning og den interne uros store betydning for truppen.

Den mulighed fik de ikke. Derfor må de nu bruge en meget begrænset journalistisk tilgang til sagen, og f.eks gøre Ipsens opsigelse, til en stor sag. I min optik er det naturligt at en cheftræners tætteste trænere, følger med ved en opsigelse/fyring. Glen er nok ved at samle et godt hold sammen til hans næste job :D Denne journalistiske tilgang til klubben vil ikke stoppe foreløbig, da de, som du selv siger, ikke har noget skidt at skrive omkring FCM for tiden.

Det efterlader Ankersen og resten af FCM med 2 valg;

1. Fortsætte med at fortie sandheden, eller ihvertfald deres historie herom, og derved tvinge medierne til at fortsætte disse skriverier og gætterier.

2. Komme med deres syn på sagen, og derved netop bruge serveretten, til at styre, eller ihvertfald prøve på at styre, skriverierne i deres ønskede retning.

Efterlader det et billede af en klub med dårlig ledelse? Det synes jeg ikke. I min optik viser det en klub, som tager hånd om sager der potentielt kan skade klubben. Efter min mening, tog de dog hånd om det for sent. Postulatet omkring dårlig ledelse, er blot Glens (og måske Friis og Ipsen) holdning. Den kan ligeså let vendes om til at Glen har fået storhedsvanvid etc etc..

Der hvor kæden hopper helt af for mig, i forhold til dit indlæg, er at man skulle gøre Glen til æresmedlem, for at lukke sagen. Det er i min optik, decideret at pisse på nuværende æresmedlemmer og hele konceptet herom.

Ingen tvivl om at Glen rent sportsligt har fortjent denne hæder, og jeg tror da også nok han skal få den engang når røgen har lagt sig helt, og han har prøvet andre jobs. Man skal dog aldrig bruge en sådan hæder, for at lukke mediersager ned. Det ville være dybt til grin, og ikke ændre på kendsgerningerne om, at Glen overtræder en række normale former for adfærd efter en opsigelse/fyring.

Hele sagen er havnet lidt i en ond cirkel, og netop derfor ville jeg ønske der var blevet spillet med åbne kort fra starten af. Jeg synes dog det er logik, af ledelsen ikke vil lade medierne male et billede af dårlig ledelse og intern uro i klubben, og derfor har de været tvunget til disse udtalelser.

Nu har medierne ikke længere en oplagt tilgangsvinkel til sagen i forhold til klubben, andet end de sædvanlige 3-5 interviews, hvor Ankersen med god samvittighed kan genkende sine udtalelser fra idag. Så kan man håbe Glen vælger ikke at kommentere yderligere på det, og så burde sagen snart være lukket.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det her er på ingen måde kønt, og har vel udviklet sig til lidt af en farce. Jeg mener dog, at de store syndere i den sammenhæng er Glen og medierne. Sidstnævnte kunne man ikke forvente mere af, men det er trods alt tenderende til sindssyge at de kan udråbe en målmandstræners farvel som et helt stort nummer. Desuden er det som WBW siger, ikke unormalt at trænere følges ad. Jeg synes først det bør vække bekymring, såfremt Priske smutter, men det er jeg sikker på at Steinlein også ved, og man derfor gør alt for at holde på ham.

Glen VAR i egen optik større end klubben, den følelse sad jeg i hvert fald også med flere gange. Har tidligere sagt det, men gentager gerne, han virker enormt selvfed i nogle (og i særdeleshed visse) interviews, og hele hans indblanden i Steinleins ageren vidner om en mand, som ikke kender sin rolle. Steinlein er ingenlunde fejlfri heller, det vil ingen vel mene, men jeg synes eftertiden har vist, hvem som er/var vigtigst for klubben. Dette understreges også af Glens manglende format, jeg mener, det er sgu dårlig stil at entrere loungen så kort tid efter, at man har smækket med døren.

Ledelsen har derfor min fulde opbakning i forbindelse med denne udmelding, fordi man ikke længere hverken kan eller skal leve med Glens og mediernes konstante søgen efter sensationer. Den her artikel vil givetvis skabe røre, debat og interviews, men såfremt Glen ellers rådgives hensigtsmæssigt, så bør den også lægge låg på hele missilerne og give arbejdsro.

I øvrigt tvivler jeg på, at SÅ mange tilbage i klubben savner Glen. Jeg mener, alt fungerer til UG som aldrig før, og Thorup virker betydeligt mere velovervejet og respektabel end Glen. Jeg tror faktisk spillerne er rigtig godt tilfredse.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er ret splittet vedr denne udtalelse fra Ankersen.

Min første tanke var, at det sgu var for opmærksomhedsøgende det der. Sagen er nærmest lukket i medierne. Ja, BT får lidt at skrive om når en målmandstræner skrider, og fred være med det. Jeg synes dog at der blevet argumenteret fint for at "åbne sagen" igen her på graven.

Tidspunktet er dog helt ude i skoven efter min mening. Der er godt 3 uger til landskamppausen og 2 måneder til vinterpausen. I stedet vælger han at komme frem med det hele nu, hvor det hele vil eksplodere i medierne i en periode hvor vi skal spille 6 kampe. Hvor dumt er det på en skala fra et til ti - jeg vil sige 10 med pil op....! Man kunne have valgt denne offensive strategi fra start eller holdt roen til landskamppausen i det mindste.

Nu er det vel sådan at bestyrelsen har aftalt denne udmelding først og siden haft Steinlein med til bords, med et krav om hvordan han skal håndtere situationen de næste 3-4 uger. Ellers forstår jeg ingenting. Claus Steinlein må for alt i verden ikke begynde at bære brænde til bålet ved at udtale sig om noget som helst. Til gengæld skal han vise lidt format og rose Glen for det arbejde som GR har lagt i klubben og sige at sagen er fortid for ham og ellers henvise til RA.

De ting som Rasmus Ankersen fortæller om GRs opførsel i tiden efter opsigelsen er uden tvivl sande. Det er også fint at sige dette, men han burde lade være med at komme med et angreb på Glen ved eks at svare på spørgsmål om "Glen føler sig større end klubben". Det var journalistisk lokkemad som han desværre tog.

For mit vedkommende er der ingen tvivl om at succes'en havde stedet Glen til hovedet. Hvis rygterne om at han var gået til Steinlein med et højere lønkrav til sine nærmeste kollegaer i den fysiske stab (hvis jeg husker rigtigt) - så er der afgjort noget galt. Og guldbilledet taler også sit eget sprog - specielt når det var taget 2 måneder før det blev bragt. Var det i ugen op til Slagelse udekampen havde det været forståeligt. Men to måneder..... Ellers et sjovt billede i mit univers.

Jeg er glad for at Glen's første kommentar er meget sober, Steinleins skal satme være det samme. Så må vi bare håbe at Glen står for presset og holder denne linie. Rasmus Ankersen håber jeg også kan styre sin presseliderlighed og ikke kommer med yderligere angreb på Glen.

Vedr Glen's æresmedlemsskab. Jeg er helt enig i at et æresmedlemsskab ikke skal bruges som et medieredskab. Det ville være at pisse på Steinlein og faktisk også Thorup hvis man gav det til Glen nu. Ikke fordi hans arbejde for klubben ikke fortjener det - men fordi han ikke har kunnet holde afstand til klubben og spillerne.
Tiden læger alle sår - også dette - og Glen skal nok blive æresmedlem en dag. Fuldt fortjent. I hvert fald hvis han ikke begynder at opildne en konflikt i medierne den kommende tid.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

WBW

Indlæg af WBW »

mousebreaker skrev:Tidspunktet er dog helt ude i skoven efter min mening. Der er godt 3 uger til landskamppausen og 2 måneder til vinterpausen. I stedet vælger han at komme frem med det hele nu, hvor det hele vil eksplodere i medierne i en periode hvor vi skal spille 6 kampe. Hvor dumt er det på en skala fra et til ti - jeg vil sige 10 med pil op....! Man kunne have valgt denne offensive strategi fra start eller holdt roen til landskamppausen i det mindste.
Tidspunktet er en klassisk FCM strategi. Lige op til en stor nyhed/dag for landsholdet, i håb om at medierne har travlt med landsholdet i stedet for. Og denne gang lykkes det til UG. Danmark-Sverige i playoff kommer til at tage stort set alt fokus de næste uger, og Qureshi har også allerede meldt at playoff lodtrækningen vil overgå FCM historien.

Noe

Indlæg af Noe »

WBW skrev:
Tidspunktet er en klassisk FCM strategi. Lige op til en stor nyhed/dag for landsholdet, i håb om at medierne har travlt med landsholdet i stedet for. Og denne gang lykkes det til UG. Danmark-Sverige i playoff kommer til at tage stort set alt fokus de næste uger, og Qureshi har også allerede meldt at playoff lodtrækningen vil overgå FCM historien.
Præcis. Timingen er veltilrettelagt, og blev endnu bedre, da Sverige kom op af bowlen.

Ankersen vil slukke branden med dynamit her, og jeg tror faktisk der er gode chancer for at det lykkes.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Men mon ikke at historien ville blive begravet mere effektivt i en playoff periode med landsholdet.... det vil jeg gætte på. Samtidig med at vi ikke selv skulle spille kampe i op mod 14 dage.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

WBW

Indlæg af WBW »

mousebreaker skrev:Men mon ikke at historien ville blive begravet mere effektivt i en playoff periode med landsholdet.... det vil jeg gætte på. Samtidig med at vi ikke selv skulle spille kampe i op mod 14 dage.
Jeg tror faktisk denne timing er ganske fin. Landholdspausen rammer os efter kampen mod Esbjerg den 8/11, altså om 3 uger. Jeg tror medierne i disse 3 uger vil have stor fokus på landsholdet, og den fokus der vil ramme FCM vil være rettet mod Napoli kampene. Herefter rammer vi 12 dages pause, hvor alt fokus er på landsholdet. Hvis disse antagelser holder stik, vil det være en periode på 5 uger, hvor FCM ikke får den helt store tur i medierne. 5 uger, kan med den rette mediestrategi fra Ankersen og Steinlein, samt en forhåbentlig stille Glen, vise sig at være nok til at tingene køler af. Efter disse 5 uger, står der forhåbentlig topkamp mod FCK og kampe for videre deltagelse i Europa på overskrifterne

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg håber I har ret. Omkring Play Off er det i hvert fald klart at det tager en del af trykket. Den næste der siger noget her, skal i hvert fald ikke være en ansat i FCM.

At nogle fra staben følger Glen, synes jeg ikke er nogen stor historie. Jeg mindes da at høre at de ville gøre det, allerede i dagene efter Glens opsigelse?
Jeg kan tildels godt følge tanken om at Glen gjorde sig større end klubben. Fx er guld-billederne et fejlskud. Men hans måde at stille sig selv frem i lyset er jo en rimelig normal taktik når der er stort pres på holdet, sæsonen inden havde vi smidt det hele til allersidst, jeg tror det var helt bevidst fra Glen at han ville tage presset fra holdet mere og mere som afgørelsen om guldet nærmede sig. Vi har set Mourinho lave stort set det samme flere gange, og ligeledes andre toptrænere.

Når ligningen gøres op, må man også huske at Glen ikke bare har været vores cheftræner en årrække, men også før det har været i FCM i flere forskellige positioner. Det der giver ham så meget vægt er den ballast, og ikke som sådan at vi vandt guld.
Men Claus har jo også ballast, jeg synes faktisk Claus Steinlein gør det fremragende. Det er så pokkers bittert at de to som kunne gøre det sammen, ikke kunne finde fælles fodslag.
Men når alt kommer til alt, er klubben størst, også større end både Claus og Glen.
Senest rettet af Ravnen 18. okt 2015, 12:09, rettet i alt 1 gang.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Jeg er også ret sikker på, at denne udmelding er nøje planlagt af klubben. Hans Krabbe er rigtig dygtig til pressestrategi (han er vel at opfatte som en spindoktor), og at historien kommer ud samme dag som playoff-lodtrækningen er smart gjort.
Desuden er det ikke tilfældigt, at interviewet kommer i Politiken, som er mindre kritiske end EB og BT.

THenry

Indlæg af THenry »

Ja. Artiklen er næppe en tilfældighed. Plantet i Politikken meget sent en lørdag aften i efterårsferien, og aftenen inden lodtrækning for 2 meget afgørende EM-Kvalkampe, som medierne har fokuseret på i flere uger. At timingen bare bliver endnu bedre af, at vi skal op mod Svensken, og dermed mediehypen omkring denne kamp bliver endnu større, er ekstra heldigt, og helt perfekt.

Denne historie omkring Glens exit er så stor, at den ikke kunne ties ihjel(medierne ville aldrig lade den dø), og der ville komme noget ud på et tidspunkt, og vurderingen må have været, at dette tidspunkt er bedre end i vinterpausen, som vel må have været den næste mulighed. Indholdsmæssigt er det ikke køn læsning.

Glen bliver helt sikkert æresmedlem på et tidspunkt. Det er svært at forestille sig at klubbens første guldtræner ikke opnår denne hæder på et tidspunkt, men pt. vil det bare være ekstra benzin at hælde på bålet, så Glen må vente.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

THenry skrev:Denne historie omkring Glens exit er så stor, at den ikke kunne ties ihjel(medierne ville aldrig lade den dø), og der ville komme noget ud på et tidspunkt, og vurderingen må have været, at dette tidspunkt er bedre end i vinterpausen, som vel må have været den næste mulighed. Indholdsmæssigt er det ikke køn læsning.
Enig, det kunne/kan ikke ties ihjel og bare det mindste kvæk der kan relateres til Glens exit, så har medierne (specielt BT) været hurtigt ved tasterne og prøvet at røre lidt rundt i ilden for at se hvad der evt. kommer ud af det. Jeg er fuldstændig enig med mange af ovenstående om at tidspunktet er planlagt og perfekt, hvis et sådan findes. Det kunne ikke være et bedre, når nu man har ment at det har været nødvendig at komme ud med lidt til sagen. At det ikke er kønt er jeg også enig i.

At jeg så et eller andet sted, syntes at det er godt og nødvendigt, at der kommer lidt ud omkring Glens ageren i sagen, er noget helt andet. Der tegner sig efterhånden et helt andet billede, end det der blev skabt af fans, fodboldinteresserede, medierne og til dels også Glen selv, efter Glens "lidt mystiske" opsigelse og tiden derefter. Hvor det blev til Glen vs. Claus, det gode mod det onde, hvor Glen blev talt op og Claus, og til dels Fcm som klub blev talt ned.

Glen er fortid og det har jeg det helt fint med. Claus Steinlein, Thorup og holdet er nutid og det er det som det handler om for mig.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jeg må sige at jeg er skuffet over Ankersen nu. At genstarte en mediekrig imod Glen nu, er da totalt hul i hovedet. Det udstråler et mentalt underskud og kan kun blive til skade for klubben. Tabloid-aviserne higer efter møgsager i FCM og tro mig, de er alle klar på at gøre helvede hedt for FCM. Troede ærligt talt at en gut som Ankersen vidste lidt om hvordan man agerer i forhold til pressen og bruger spin rigtigt. Hvor er Hans Krabbe henne?? Det er da ham der ved hvordan man håndterer medierne...

Ankersen har intet behov for det her. Glen er fortid og lige nu kører det da på skinner! Hvorfor åbne det sår nu????? Det er da ren dumhed og egne dumme egoistiske interesser, det her!!! Kan han ikke lade Glen om at køre det niveau, så er han jo selv på samme level....

Besvar