Jeg er dybt uenig med dig her. Jeg var yderst glad da jeg læste disse udtalelser fra Ankersen! Jeg har længe savnet at klubben gik ud og sagde fra overfor både medierne, især BT, men også overfor Glen!Ravnen skrev:FCM burde overveje at ansætte en spindoktor, det er dumt at bære brænde til sådan et bål, det ser ikke særligt kønt ud..
Ja, Glen er en stor del af klubbens historie og vil altid være det. Men han er fortid, endda efter eget valg. Han er dog endnu ikke blevet fortid i mange fans, mediers og muligvis hans eget hoved. Alle fans snakker om ham endnu, medier skriver hele tiden om ham, han selv kommenterer for ofte om klubben og har ved flere lejligheder, vist upassende opførelse i forbindelse med træning, kamp og medierne. Når man ser på hvor meget han endnu fylder, er det ikke utænkeligt det også er gældende for nogen af spillerne. Og det er en uacceptabel faktor, for Thorup!
At hele denne sag har strakt sig over så mange måneder, skyldes i min optik at klubben ikke fra starten, gav en udtalelse som den idag. Hvis det havde været tilfældet, tror jeg stormen havde lagt sig meget tidligere. I stedet har historien hele tiden lagt der, og alle interne begivenheder i klubben har kunne sættes i forbindelse med dette. På samme måde, som manglende resultater, ville være blevet sat i forbindelse med Glen, hvis dette havde var scenariet. Nu er man kommet rigtig godt igang med sæsonen i alle turneringer, og Thorup får stille og rolig sat sit præg. Alligevel går snakken stadig om Glen. Og historierne bliver ved med at komme.
Derfor synes jeg det er et smart træk af klubben at gå ud og sige, ja det skyldes uenigheder mellem Glen og Steinlein, ja den nuværende grundlæggende sportslige ledelse støtter Steinlein og ja, Glen har skabt uro i klubben. Med disse udtalelser får man lagt låg på mange af mediernes spørgsmål. Jeg er godt klar over der vil blive kogt suppe på disse udtalelser de kommende uger, det kan ikke undgåes. Men det er min holdning at skriverierne vil stoppe hurtigere, efter disse udtalelser.
Man kan altid diskutere om man kan lide Steinlein eller ej. Jeg synes han gør det godt, og i mine øjne er det Glen der brænder alle broer og for mig personligt, også en del af sit gode ry i FCM.
Klubben agerer professionelt med disse udtalelser, og støtter og beskytter de personer der er nutid i klubben. Folk fra fortiden, har haft deres del af historien, og har derved også opbrugt deres taletid. Ligegyldigt hvor stor FCM hjerte man har.