Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af pr0j3ct »

@Ravnen
Du har ret i det du skriver. Glen har en stor fortjeneste i udviklingen af vores hold, men ikke kun Glen også resten af staben. Men Stoffer har også en pointe, når han siger; Men tilføjelsen af bla. Duncan, Poulsen, Andersson, Jim og Sparv, som alle var meget veludviklede spillere da de kom til klubben har altså også betydet enormt meget for at nogle af de yngre spillere kunne blomstre. For det har han da ret i. De unge lærer da af den erfaring og modenhed, som eks. ovennævnte spillere bringer "med tilbage" fra udlands ophold.

@Stoffer
Selvom jeg langt hen ad vejen ikke deler din "kritiske" holdning omkring Glen. Så alt ære og respekt for at du trods alt bringer debatten op og holder ved trods den lidt hårde modgang du har fået. ;)

Problematikken i netop den debat du bringer, er nok tidspunktet.. For at stille sig så kritisk op overfor Glen, som du startede ud med, i nogle af dine første poster omkring emnet. Når jeg siger tidspunktet, mener jeg selvfølgeligt nu hvor holdet ligger bedre end nogensinde før, med en reel chance for at hente et længe ønsket mesterskab. Et hold der for det meste sprudler af og udstråler en enorm spille glæde, som selvfølgeligt kun bliver større som den positive periode fortsætter. Så dertil syntes jeg også Glen i den grad fortjener ros og respekt. Men ikke kun Glen, også resten af trænerstaben. Priske der i den grad har sat et punktum for vores dødbolde. Angrebstræning, der har hjulpet bla. Sly og Hassan til at ramme målet noget bedre. Omskolling af spillere som eks. Bak og ikke mindst den frihed vores trænerstab giver spillere som eks. Sisto til at udvikle deres store potentiale. Osv....

Glen er stadig en "ung" træner. Han lærer "forhåbentlig" af hans fejl og samler erfaring, med hver kamp og ny udfordring, der står foran ham og sådan skal det også være.

Personlig har jeg ikke altid været glad for Glen. I starten var jeg skeptisk. Endnu en assisten træner, som set så mange gange før, uden succes. Men Glen har udviklet sig og fortjener respekt.

Glen er dog ikke fejlfri og jeg er ikke altid enig med hvad han foretager sig. Jeg syntes eks. at Glen fejler på det groveste, når han i Tv står og siger at vi ikke skal være sådan efter dommerne, at vi skal give dem noget plads, for de er også mennesker og han så efterfølgende selv brokker sig over dommekendelser, både i kamp og medier. Eller når han som til kommende kamp mod Fck, udtaler at Hvis Fck taber, skal der et mirakel til at de henter Fcm`s 14 point forspring i foråret. Med tanke på sidste sæson, hvor vi bla. smed 9 point på de sidste få kampe, så spiller Glen til tider lidt for smart efter min mening, når han så ofte selv stiller sig op og erklærer at vi kun tager en kamp ad gangen og at medierne og omverdenen, skal huske hvad der skete sidste sæson.

Ang. Herinde på forummet. Så skal man passe på med at komme med kritiske røster, hvis ikke man meget hurtigt vil komme i modvind. Personligt kan jeg godt selv lide lidt modvind, være lidt anderledes (måske den frække dreng i klassen :D ) og er kun glad for at ikke alle følger flokken. Så som sagt. Alt ære og respekt for dine meninger og at du til trods for modvind, holder ved og prøver at debattere. Det mangler vi en del mere af herinde.

;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja du har ret i, at vi har brug for de her rollefigurer, lidt ældre spillere som de unge kan se op til. Der var dog nogle kritiske røster da Duncan ankom, fordi han i hvert fald i offentligheden, var kendt som en der ikke altid var seriøs nok. Men det billede er blevet visket helt og aldeles ud.

Jeg kan godt lide at vores forum har lidt selvjustits. Man kan ikke komme væltende ind fra højre og skrive en masse brok. Prøv at se de andre klubbers debatforums, der er så mange hadske og grove kommentarer at man krummer tæerne. Jeg kan godt lide at her i Ulvegraven, der skal man altså kunne levere nogle vandtætte argumenter hvis man vil slippe af sted med voldsom kritik.

Jeg synes Stoffer gør det fint, han støtter sin kritik op med hans synsvinkel på en ok måde.

Men det er bare det sædvanlige, at så snart vi har tabt en kamp (upåagtet at vi har vundet rub og stub indtil denne) så kommer der en ind og skriver det hele er noget lort (overdrivelse fremme forståelsen), Glen skal fyres osv. Så synes jeg gruppens selvjustits udmærket træder i karakter, for vi gider ikke have "trolls" til at ødelægge debatten, og det er nok den boks Stoffer havnede i alene pga timingen i sit indlæg? (lige efter et nederlag), og så får man altså svar på tiltale, hvilket vel også er okay? :)
Ulvegraven har et pænt højt debatniveau, når man tænker på at det er en fodbold-debat :geek:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg kan slet ikke forstå den ballade som Stoffers indlæg har skabt. Manden lægger op til en debat med et postulat som han underbygger med fine vinkler (at størstedelen af folk herinde, mig selv inklusiv, overhovedet ikke er enige diskvalificerer da ikke emnet som værende debatskabende; tværtimod.). Jeg synes niveauet herinde, alt taget i betragtning, er ganske fornuftigt. Jeg savner dog lidt mere aktivitet og konstruktiv kritik. Jeg magter ikke at skulle læse at ham og ham er for ringe hver gang vi har spillet. Det er ikke debatskabende. Det er Stoffers indlæg. Så tag debatten eller bare lad indlægget være hvis man ikke føler det relevant. Der er slet ingen grund til at stille spørgsmålstegn ved mandens tilhørsforhold. Jeg er sikker på at Stoffer er lige så engageret FCM'er som os andre! :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Ja du har ret i, at vi har brug for de her rollefigurer, lidt ældre spillere som de unge kan se op til. Der var dog nogle kritiske røster da Duncan ankom, fordi han i hvert fald i offentligheden, var kendt som en der ikke altid var seriøs nok. Men det billede er blevet visket helt og aldeles ud.

Jeg kan godt lide at vores forum har lidt selvjustits. Man kan ikke komme væltende ind fra højre og skrive en masse brok. Prøv at se de andre klubbers debatforums, der er så mange hadske og grove kommentarer at man krummer tæerne. Jeg kan godt lide at her i Ulvegraven, der skal man altså kunne levere nogle vandtætte argumenter hvis man vil slippe af sted med voldsom kritik.

Jeg synes Stoffer gør det fint, han støtter sin kritik op med hans synsvinkel på en ok måde.

Men det er bare det sædvanlige, at så snart vi har tabt en kamp (upåagtet at vi har vundet rub og stub indtil denne) så kommer der en ind og skriver det hele er noget lort (overdrivelse fremme forståelsen), Glen skal fyres osv. Så synes jeg gruppens selvjustits udmærket træder i karakter, for vi gider ikke have "trolls" til at ødelægge debatten, og det er nok den boks Stoffer havnede i alene pga timingen i sit indlæg? (lige efter et nederlag), og så får man altså svar på tiltale, hvilket vel også er okay? :)
Ulvegraven har et pænt højt debatniveau, når man tænker på at det er en fodbold-debat :geek:
Ja. Jeg kan godt se (nu) at tidspunktet for min post var en smule uhensigtsmæssig ifht. risikoen for at blive opfattet som en fan/troll med en pludselig indskyldelse.

Jeg er glad for svar på tiltale.

Til Proj3ct: Jeg er meget enig i at den trænerstab, som Glen står i spidsen for har gjort det rigtig godt. Den ros tilfalder Glen. Ligesom jeg er helt enig i at han kan blive endnu bedre, givet hans alder, hvilket kun er positivt for en klub som os, der netop tror på udvikling og at give plads til fejl. Hvor mange fejl vi kan tillade (Igen: Jeg snakker ikke nu eller til sommer, men på en længere bane) og de problematikker som du også sætter fingeren på kan vi jo så diskutere.

Til Ravnen: Jeg vil godt give dig ret i at de spillere som jeg først fremhævede også har bygget på deres spil. Noget som Glen helt sikkert skal have stor ros for. Ligesom han skal have meget stor ros for at udnytte den balance der i truppen ifht. lederskab kontra ungdommelig gåpåmod. En af mine største glæder ved holdet i øjeblikket er netop vores effektive presspil, som du med rette fremhæver er Glens signatur.

Puha, jeg er meget nervøs for i dag. Her står vi skulder ved skulder, uanset min lyst til at bringe en debat op. Så kan vi samle op på det her i den lange vinterpause, hvis der skulle være lyst til det.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Jeg kan godt lide at vores forum har lidt selvjustits. Man kan ikke komme væltende ind fra højre og skrive en masse brok. Prøv at se de andre klubbers debatforums, der er så mange hadske og grove kommentarer at man krummer tæerne. Jeg kan godt lide at her i Ulvegraven, der skal man altså kunne levere nogle vandtætte argumenter hvis man vil slippe af sted med voldsom kritik.
Selvfølgeligt skal der være selvjustists, men hvorfor skal den være i så høj grad at kommer man med lidt kritik, så falder hammeren med det samme og ofte fra de samme få personer? Ja mange andre fora har så hadske, og grove kommentarer at man kan krumme tæer, men har vi ikke også det lidt hen ad vejen, trods vores såkaldte selvjustists? prøv at kig svarene og hentydingerne igennem til eks. Stoffer, så syntes jeg da at der er nogle af dem der er på kantten til det tå krummende.
Enig. Selvom jeg heller ikke er enig i hans kritik af Glen, så syntes jeg det er fint, han tager debatten op og jeg respektere hans holdning.
Fuldstændig enig. Kritikken kommer ofte efter eks. nederlag. Men fodbold er også følelser og det skal man også acceptere. Hvis jeg må stille et lidt "flabet" spørgsmål og eks. Hvis ikke man må komme med kritik efter eks. et nederlag, hvor man er blevet skuffet, irriteret, osv. hvornår må man så? For herinde bliver man da for alvor "angrebet" hvis man kommer med kritik af eks. en spiller efter han har spillet godt. Eller for den sags skyld efter at vi har vundet en kamp.
Ikke helt Enig. Når folk rent faktisk debatterer, så jow, niveauet er fint. Men debatten er der i bund og grund ikke meget af, samt når den såkaldte selvjustits starter op herinde, bliver de enkelte debatter meget hurtigt lukket ned efter lidt mudderkast og lidt personlige hentydninger. Så personligt mener jeg at debatten kunne være meget, meget bedre og meget mere af den.

Fodbold er følelser, meninger og holdninger og vi er heldigvis forskellige. Den forskellighed skal der så også være plads til og der må siges at være delte meninger hvor vidt, det er tilfældet her på graven.

Personligt lader jeg ikke lidt modstand slå mig ud og jeg tager gerne kampen op og tager de tæsk der kommer. Det ved de fleste herinde vidst godt. :D Men jeg forstår godt at mange ikke vil deltage her på graven og ikke mindst at vi ikke rigtig tiltrækker nogle nye debattører til at give graven lidt mere liv.

Den debat kunne så til gengæld være værd at tage op? ;)

Noe

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
Ravnen skrev: Men det er bare det sædvanlige, at så snart vi har tabt en kamp (upåagtet at vi har vundet rub og stub indtil denne) så kommer der en ind og skriver det hele er noget lort (overdrivelse fremme forståelsen), Glen skal fyres osv. Så synes jeg gruppens selvjustits udmærket træder i karakter, for vi gider ikke have "trolls" til at ødelægge debatten, og det er nok den boks Stoffer havnede i alene pga timingen i sit indlæg? (lige efter et nederlag), og så får man altså svar på tiltale, hvilket vel også er okay? :)
Ja. Jeg kan godt se (nu) at tidspunktet for min post var en smule uhensigtsmæssig ifht. risikoen for at blive opfattet som en fan/troll med en pludselig indskyldelse.
Var egentlig ved at skrive en længere smøre som svar til Cortez, men ovenstående illustrerer det jo ganske fint. Vi kan sagtens slagte hellige køer, men man skal altså have lidt gefühl, når det kommer til timingen. Ros til Stoffer for at tage den til sig.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Se nu bare de her gode svar, det er et præcist billede på hvorfor Ulvegraven er rigtig god. Der kommer nogle gode velovervejede svar i denne debat :-)

pr0j3ct, du har ret. Der skal også være plads til følelser, fx. ærgelse og irritation når vi taber. Det er dog altid en god ide lige at vente lidt med at skrive til man har fået blodtrykket lidt ned igen :x :mrgreen:

Personligt er jeg STOR fan af Glen. Han havde nogle svupsere undervejs de første år, han skulle jo også skabe sig noget erfaring som træner, men jeg synes virkelig at han er vokset med opgaven, ligesom holdet er det. Der er ikke noget smukkere i fodbold, end når man kan se resultatet af et rigtig langt stykke seriøst arbejde, og det er hvad vi oplever i denne sæson :ugeek:

oros

Indlæg af oros »

http://www.bt.dk/fodbold/riddersholm-ac ... -arrogance
En god snak - især den første halve snes minutter. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe, Glen kanter sig ikke af sted langs muren. Det er godt at se og jeg synes såmænd han har ret i de betragtninger

http://www.bt.dk/fodbold/nye-stikpiller ... -solbakken
Stikpille 1:

»Vi er to konkurrenter med hvert vores setup. Den ene konkurrent er markant mere presset end den anden, og det kan man tydeligt mærke, og det er okay. Omvendt synes jeg også, at det hele (interviewet, red.) var med en gensidig respekt.«

Stikpille 2:

»Det er jo alment kendt, at Ståle Solbakken er en offentligt beskyttet person, som ingen tør at gå til. Det er flot af ham, at han har skabt den respekt om sig selv og sit virke. Det har han først og fremmest på grund af sine flotte resultater, men også fordi han har en enorm magt. Han er dygtig til at bruge den, men det betyder ikke, at han har patent på sandheden. Der er det rart, at man en gang imellem på saglig vis kan få lov til at modargumentere, selvom det altid er svært i sådan en sammenhæng.«

Stikpille 3:

»Jeg tror, han snakker om gummiben, fordi han er presset. En klub som FCK, der kun har vundet ét mesterskab i de seneste tre år, er presset. Når man så ser en direkte konkurrent spille med en kontinuitet, som man ikke havde forventet, så er der to ting at gøre: Den ene er at lægge sig fladt ned og erkende det, og den anden er at forsøge at spille lidt på det taktiske i kommunikationen. Men det preller af, fordi vi ikke føler, vi skal stå på mål for, at det skal være en udfordring for os, at vi har et forspring. Vi ser det tværtimod som en styrke, at vi har et forspring på otte point til dem.«

Stikpille 4:

»Hvis jeg var FCK, ville jeg fokusere ligeså meget på, at Randers og Brøndby ikke overhaler dem, for stærkere har de heller ikke været i efteråret. Vi har hver vores ting at fokusere på i vinterpausen, og så ved jeg selvfølgelig, at der vil komme en række angreb i pressen på FC Midtjylland omkring de her ting, og det tolker jeg egentlig bare som, at de ser os som en enorm trussel. Det vil vi bruge som en motivation og lade dem kommunikere med munden, mens vi vil lade fødderne tale.«

Stikpille 5:

»Min dagsorden var på værdig vis at repræsentere de værdier, vi står for i FC Midtjylland uden at lade mig fange i det spin, som Ståle forsøger på. Det er jeg ganske godt tilfreds med. Nu er det altid intervieweren, der sætter dagsordenen med sine spørgsmål, men jeg synes, det gik rigtig fint. Det var dejligt at se en indrømmelse fra Ståle på straffesparket (et ikke dømt straffespark begået af FCK's Mikael Antonsson på FCM's Jim Larsen, red.). Det er sjældent, vi ser det. Det var flot. Den ærlighed klædte ham, og vi glæder os til en helt ny Ståle i foråret.«
:lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Se baggrunden her, det omtalte interview http://www.bt.dk/superligaen/interviewe ... -slagsmaal

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det var godt nok frisk gjort. En lille julesmiler. ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Et lille juleindslag fra BT med snak om året, der er gået samt foråret: http://www.bt.dk/webtv_video/38206/1

oros

Indlæg af oros »

Mere Riddersholm:
http://www.bt.dk/superligaen/stort-inte ... kideballer

Afbalanceret, fornuftigt og vedkommende.... :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man kan ikke andet end være hammerstolt af Glen Riddersholm. Den mand har nogle gode værdier og en fantastisk måde at give dem videre på. Jeg håber klubben betaler ham en god løn, for det er Glen vi kan takke for de seneste års fremgang og succes, endda på trods af økonomisk krise undervejs.

Besvar