Nedrykningsbarometeret
Re: Nedrykningsbarometeret
Uafgjort mellem Brøndby og Silkeborg. Det må siges at være optimalt. Det er ikke meget, vi selv mangler at gøre nu.
Nej og resultaterne har flasket godt, hvis man har et lille øje på 5-6. pladsen. En sejr i morgen og vi kan pludselig begynde at overveje muligheden for 5. pladsen og dermed måske europæisk bold næste sæson.Acebone skrev:Uafgjort mellem Brøndby og Silkeborg. Det må siges at være optimalt. Det er ikke meget, vi selv mangler at gøre nu.
En sejr til FCK over AaB ville heller ikke været så dårligt 
Nu skal vi "bare" ned og få taget en sejr i Esbjerg og det kan jo blive svært nok
Nu skal vi "bare" ned og få taget en sejr i Esbjerg og det kan jo blive svært nok
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Tænk engang hvad en Fcm sejr vil betyde !!
Så vil vi være a point med Ob, som så vil være på 5 pladsen med 37 point og Fcm på 6 pladsen med samme antal point.
Ja det bliver muligvis svært, men hvis spillerne holder focus og tror på sig selv, og tager de løb som virkelig bliver nødvendig, så er alle muligheder åbne. Intet er umuligt, bare se hvad SønderjyskE gjorde ved Ob idag, intet er umuligt, så tro på det !!!!
Tror på vi er reddet hvis vi får 3 point mod Esbjerg, for vi skal nok få nogle point i de sidste kampe.
Ob er ramt hårdt, det flyder ikke for dem og Troels Bech er garanteret rasende på sine spillere.
Hvis Brøndby kan gøre det lidt svært for Ob i deres næste kamp, er der yderligere mulighed for point mod Ob, vil jeg mene.
En sejr vil betyde så meget, og pludselig er man oppe i tabellen og muligheden for en europa - league plads er inden for rækkevidde.
Go Fcm.
Så vil vi være a point med Ob, som så vil være på 5 pladsen med 37 point og Fcm på 6 pladsen med samme antal point.
Ja det bliver muligvis svært, men hvis spillerne holder focus og tror på sig selv, og tager de løb som virkelig bliver nødvendig, så er alle muligheder åbne. Intet er umuligt, bare se hvad SønderjyskE gjorde ved Ob idag, intet er umuligt, så tro på det !!!!
Tror på vi er reddet hvis vi får 3 point mod Esbjerg, for vi skal nok få nogle point i de sidste kampe.
Ob er ramt hårdt, det flyder ikke for dem og Troels Bech er garanteret rasende på sine spillere.
Hvis Brøndby kan gøre det lidt svært for Ob i deres næste kamp, er der yderligere mulighed for point mod Ob, vil jeg mene.
En sejr vil betyde så meget, og pludselig er man oppe i tabellen og muligheden for en europa - league plads er inden for rækkevidde.
Go Fcm.
-
Jens Mikkelsen
Nu skal jeg ikke være Mr. Negative, men hvor har jeg tit siddet og regnet på at bare vi vandt, så ville der ske sådan og sådan også plejer der at ske det samme, vi tager til Agf eller Efb og taber 
Nuvel jeg håber sindssygt meget på en sejr i dag, DET ER SÅ VIGTIGT !!!!
-
TrueWolfMidt
Det jeg mener er. Alt det negative, er noget som foregår oppe i spillernes hoveder. Hvis spillerne bliver sat ordentlig op til kampen og har troen og ikke mindste viljen til sejr kan man sommetider flytte grænser.Jens Mikkelsen skrev:Nu skal jeg ikke være Mr. Negative, men hvor har jeg tit siddet og regnet på at bare vi vandt, så ville der ske sådan og sådan også plejer der at ske det samme, vi tager til Agf eller Efb og taber
Ved godt det muligvis bliver en svær kamp, men lad os håbe det bedste, for hvor ville det være fedt med endnu en sejr. Spillerne har trods alt præsteret godt her i foråret. Lad stimen fortsætte.
Forza Fcm.
Jeg er lidt ligeglad med, hvem der rykker ud - Det er stadig vores eget spil og kvaliteten af det, vi har indflydelse på.Tucker82 skrev: Kunne være sjovt, at hører fra jer hvem I synes der skal rykke ned. Altså er der nogle hold, som f.eks vil være en fordel for FCM ikke at have i superligaen næste år - Og man kan selvfølgelig ikke byde på FCKskal være hold som er i nedrykningsfare...
Dog skal jeg på 15 dages tur til USA med 2 venner, som er AGF-fans, så jeg håber at vi ender over GF, men ikke at de rykker ud. Så skulle jeg høre på deres hyl hele ferien
Hvis vi vinder i aften bør man ikke kigge ned men op i tabellen. Vi vil være a point med Ob på 5. pladsen og 5 point efter Aab, men med en indbyrdes kamp i næste uge kan vi komme 2 point fra 4. pladsen med 4 runder igen. Hvis man kigger på holdnes form over de sidste 6 kampe er Efb det eneste hold der har klaret sig bedre end os, af de hold vi mangler at møde. Jeg er helt med på sommerudsalg og at vi skal spille nye spiller ind på holdet men hvis vi efter næste runde står med 40 point. Er det så ikke vær' at forsøge at få fat på den 4. plads. En 5. plads vil måske også være nok til at sikre en tur i Europa i næste sæson. Ja det er et drømme scenario for 2 svære kampe plus resten men det virker ikke helt umulig.
-
TrueWolfMidt
Ud over at vi snart er på 40 point eller i det mindste på vej, så må det give ro for spillerne, når de igen skal spille superligabold, igen på hjemmebane. Nu skal de ikke spekulere på nedrykning, men kæmpe om hvert eneste point i de næste 5 kampe, så skal vi nok komme derop. Om det bliver som 4 eller 5 eller 6'er i tabellen, men jo højere jo bedre, så kommer der også flere penge i fcm's pengekasse - så dejligt og fortjent.
En runde, hvor vi nærmest fik de resultater, vi havde bedt om på forhånd. FCM er i top seks og ude af bundstriden.
Jeg lukker min del af barometeret ned, og åbner kun igen, hvis vi kommer bekymrende tæt på stregen igen.
(forhåbentlig) sidste status:
Vi har efter 28 runder 37 points.
Højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig i de 15 sæsoner: 39 (AGF fik 38 i sæsonen 09/10).
Matematisk redning: Hvor mange points kan de andre bundhold max. nå (tager ikke højde for, at de skal møde hinanden).
Hold/ kampe/ points/max pointhøst
8 AGF 28 34 49
9 SønderjyskE 28 33 48
10 Brøndby IF 28 28 43
11 AC Horsens 28 28 43
12 Silkeborg IF 28 28 43
Forudsagt pointantal (baseret på nuv. pointhøst og bundholdenes pointsnit i foråret):
Hold/ kampe/ points/forventet pointhøst
8 AGF 28 34 40
9 SønderjyskE 28 33 39
10 Brøndby IF 28 28 34
11 AC Horsens 28 28 34
12 Silkeborg IF 28 28 34
Status efter 28 runde:
Vi er to points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (-3).
Vi mangler syv points for at redde os matematisk (-5).
Vi har tre point mere end det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig.
Barometeret står på smukt. Husk sunblock til de sidste fem kampe! posting.php?mode=quote&f=1&p=110895#
(forhåbentlig) sidste status:
Vi har efter 28 runder 37 points.
Højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig i de 15 sæsoner: 39 (AGF fik 38 i sæsonen 09/10).
Matematisk redning: Hvor mange points kan de andre bundhold max. nå (tager ikke højde for, at de skal møde hinanden).
Hold/ kampe/ points/max pointhøst
8 AGF 28 34 49
9 SønderjyskE 28 33 48
10 Brøndby IF 28 28 43
11 AC Horsens 28 28 43
12 Silkeborg IF 28 28 43
Forudsagt pointantal (baseret på nuv. pointhøst og bundholdenes pointsnit i foråret):
Hold/ kampe/ points/forventet pointhøst
8 AGF 28 34 40
9 SønderjyskE 28 33 39
10 Brøndby IF 28 28 34
11 AC Horsens 28 28 34
12 Silkeborg IF 28 28 34
Status efter 28 runde:
Vi er to points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (-3).
Vi mangler syv points for at redde os matematisk (-5).
Vi har tre point mere end det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig.
Barometeret står på smukt. Husk sunblock til de sidste fem kampe! posting.php?mode=quote&f=1&p=110895#
Siden Superligaens indførelse har det været en "tradition" at ET af oprykkerholdene bliver oppe, og det andet rykker ned igen.Tucker82 skrev:
Men er det ikke altid sådan, at hvert 2. år kommer der ok kvalitet op fra 1. Division (som vi har set i år) eller tager jeg helt fejl?
Det vil være første gang i år hvis både Randers & Esbjerg klarer frisag, så hvis jeg var Esbjerg ville jeg ikke vide mig for sikker... De kan da ikke være bekendt at bryde den tradition
Tja... Hvis ikke vi får 3 point i Odense på mandag, så tror baromeret skal åbnes igen....Noe skrev:En runde, hvor vi nærmest fik de resultater, vi havde bedt om på forhånd. FCM er i top seks og ude af bundstriden.Jeg lukker min del af barometeret ned, og åbner kun igen, hvis vi kommer bekymrende tæt på stregen
Weekendens kampe gik heldigvis rimelig vores vej, og vi er faktisk i en situation nu, hvor en sejr i Odense gør, at vi er matematisk sikret mod nedrykning.Kent skrev:Tja... Hvis ikke vi får 3 point i Odense på mandag, så tror baromeret skal åbnes igen....Noe skrev:En runde, hvor vi nærmest fik de resultater, vi havde bedt om på forhånd. FCM er i top seks og ude af bundstriden.Jeg lukker min del af barometeret ned, og åbner kun igen, hvis vi kommer bekymrende tæt på stregen
En sejr vil give os 40 point, hvilket vil være hhv. 11, 9 og 8 foran SIF, ACH og BIF. Med 9 point tilbage at spille om, kan SIF ikke nå os, ligesom det heller ikke vil være muligt for både ACH og BIF at overhale os, da de skal mødes indbyrdes og derfor ikke begge kan hente 9 point.
Så en sejr vil være umanerlig vigtig!
Så kan denne lortetråd endegyldigt lukkes - SKØNT!
Smæk. (lad os håbe, det var den sidste af den slags).Kent skrev:Så kan denne lortetråd endegyldigt lukkes - SKØNT!
Underligt ambivalent at sidde her og ærge sig over, at kampen mod ÅB betød farvel til Europa i år