Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
XxxX

Re: Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af XxxX »

Colt Sivas skrev:Måske fordi man ikke er enig! Skal du bestemme hvad jeg mener eller må jeg det selv? Hvad hvis mandags kampe passer mig fint. Du går ud fra at når det ikke passer dig passer det heller ikke andre. Mandags kampe passer måske nogle med børn bedre fordi der ikke er tid i weekenden. Og ja det er udeholdets fans det går mest ud over. Men helt ærligt. Hvor mange er det? Vi taler jo ikke flere hundrede.
Har ikke på noget tidspunkt sagt, at jeg skal bestemme hvad du mener - selvfølgelig må du ha din egen holdning. Men hvis du læser godt efter, så skriver jeg at jeg ikke forstår de personer som ikke bakker op om noget, som vi fans i fællesskab kæmper for.
Ja, det er udeholdets fans det går udover - men vi er alle udefans!
Colt Sivas skrev:Ja jeg er enig i at fordelingen af mandags kampe ikke er fair. Og det er det protesten handler om? Intet andet. Men det bliver IKKE ændret under den nuværende tv aftale. Lige meget om i så bliver væk fra kampen.
Protesten handler STADIG om at mandagskampe ikke er optimale for superliga-fodbold! Ved ikke med dig, men jeg har svært ved at samle mine kammerater og drikke os fulde - PÅ EN MANDAG AFTEN! Der er for mange irritationsmomenter som spiller ind ved en mandagskamp, så derfor kæmper vi for at få det afskaffet.
Hvordan skulle det hjælpe at blive væk? Så giver man jo ikke sin mening til kende? I stedet ser det bare ud til, at man finder sig i det og går sin vej.
Colt Sivas skrev:Ok. Protesterne er hørt. Men hvad så? Hvis det er målet er missionen vel lykkedes. Men igen. Det bliver ikke ændret i nuværende tv aftale. Så skal kampen vel forgå på et andet plan?
Jeg tror fuldt og fast på, at bliver emnet blæst for meget op og får for meget kritik, så bliver det diskuteret godt og grundigt - og engang fremover droppet.
Nye ideer kan blive lagt på bordet om andre spille-tidspunkter i weekenderne i stedet for en mandag aften.
Colt Sivas skrev:Det er jo tydeligvis ikke alle der er enige. Ellers ville vi ikke have denne debat. Da Fck endnu har deres mandags kamp tilgode ved du heller ikke hvordan de vil forholde sig til det. Og det er heller ikke alle der boycot'er stemningen. Det er fint du har din holdning, men andre skal have lov til at have deres. Det bliver du også nød til at respektere.
Jeg tør vove pelsen og påstå at alle fans som følger sin klub hver weekend, gerne så sig fri for mandagskampe. Og da det er en fælles måde at vise sin utilfredshed på, tror jeg også fck vil hoppe med på vognen.
Det skulle ikke undre mig, at det er TV-tilskuerne som er ligeglad med afviklingen af mandagskampe og stiller store spørgsmålstegn ved problemet.
Igen, ja alle har ret til sin holdning - men jeg synes det er tæt på groteskt, at folk ikke forstår problematikken.
Colt Sivas skrev:Den bedste måde at vise din utilfredshed er ved at blive væk. Jeg tror at mandags kampe er kommet for at blive. Førhen var det Fck og særligt Brøndby der løb med størstedelen af tv pengene. Det var også galt. Nu bliver alle kampe vist og pengene bliver fordelt efter placering i ligaen. Jeg ved da godt hvad jeg fortrækker. Men du er så fokuseret på at nogle få personer ikke kan følge deres hold på udebane.
Hvordan hjælper det at blive væk? Det virker for mig mest som en tudefjæs-løsning.
Selvfølgelig er de kommet for at blive, men det er netop det vi prøver at forhindre. Og prøver man ikke noget, så sker der ikke noget.
JA! - jeg er fokuseret på at MANGE personer ikke kan følge deres hold på udebane! Tag det med i dine overvejelser, at der kan være langt fra Haderslev til Nordsjælland.
Colt Sivas skrev:Og så stort er problemet vel heller ikke. Hvis man som AaB tilhænger kan tage på udebane tur i Brøndby søndag kl. 18 kan man vel også mandag kl. 19. Den ene time er i mine øjne ikke verdens undergang. Så må du tage dig en lur i bussen. Det er ikke mit problem. Og uanset hvad vil der altid væren nogen der bliver ramt. Om de spiller fredag, lørdag, søndag eller mandag.
Fredag, lørdag og søndag er jo også weekenddage. Nok engang er problemet er det er om MANDAGEN.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jeg Lol'ler lige lidt af at xxxx mener det er pinedød nødvendigt at være stiv for at tage til fodbold og bruger det som begrundelse for at mandagskampe er noget lort mens andre hårdt hænger sig i at det er fordi det er umuligt at nå kampene pga. arbejde

XxxX

Indlæg af XxxX »

Mazter81 skrev:Jeg Lol'ler lige lidt af at xxxx mener det er pinedød nødvendigt at være stiv for at tage til fodbold og bruger det som begrundelse for at mandagskampe er noget lort mens andre hårdt hænger sig i at det er fordi det er umuligt at nå kampene pga. arbejde
Tillader mig lige at lol'e tilbage af Mazter81, som tydeligvis ikke kan læse.
Jeg skrev der var flere irritationsmomenter ved mandagskampe - ét af dem er at drikke lidt for meget.
Har aldrig skrevet det var "pinedød nøvendigt" at være stiv for at tage til fodbold. Og jeg antager du ikke har læst en brik hele mit indlæg eftersom du tror det er min begrundelse.

974

Indlæg af 974 »

Synes det var godt at "høre" at det lykkedes nogenlunde at holdt boycotten i hævd

Der manglede dog nok noget lyd ovre ved FCM-fansene, men OB´erne er nok også ret stærke for tiden lydmæssigt for jeg kunne ikke høre os nogen gange, desværre
Havde måske også tænkt at der kunnet have været mere visuelt, men måske flag mv er blevet stoppet ved indgangen

Desværre måtte jeg pga sygdom i familien blive hjemme og se kampen på TV

Men thumbs up for at boycotten var mærkbar lydmæssigt

Jan

Gæst

Indlæg af Gæst »

Selvom jeg ikke synes boycutten er en god ide på noget plan, så må jeg sige at OB.dk kammer fuldstændig over i følgende del af kampreferatet:

Trods intensive opfordring til at lægge maksimalt tryk på aftenens modstander, valgte OB’s fans på Stiften tribunen at undlade at give deres hold det rygstød, som kunne have ændret kampens indledende fase. Kampen mod mandagsfodbold fyldte åbenbart mere, end OB's kamp for det danske mesterskab. Det var en stemningsforladt indledning på kampen, hvor OB-spillerne forsøgte at kæmpe sig til et overtag, men uden den fornødne opbakning. Jonas Borring havde kampens første mulighed efter fire minutter, men sparkede over mål.

Stemningsboycut koster OB guldet?.. ahhh tror de selv på den i OB !!! LOL

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Næsten alt blev konfiskeret i odense...
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

974 skrev:Synes det var godt at "høre" at det lykkedes nogenlunde at holdt boycotten i hævd

Der manglede dog nok noget lyd ovre ved FCM-fansene, men OB´erne er nok også ret stærke for tiden lydmæssigt for jeg kunne ikke høre os nogen gange, desværre
Havde måske også tænkt at der kunnet have været mere visuelt, men måske flag mv er blevet stoppet ved indgangen

Jan
Nu var jeg selv på stadion.. Og synes lyden var fin. Man kan ikke regne lyden på tv for noget som helst. Det kommer an på hvor de har sat deres microfoner og har hørt at de os skruer ned for lyden i de mics der står tæt på udebane fansne. Men sådan gør man jo på alle stadions..
Men der var da en pæn sjat fcm fans med over selvom det var en mandags kamp :-)
Synes dog stadig gutterner skulle ha opbakning fra start så kunne man lave et banner som obs fans gjorder. Men lad det nu ligge.

Hutch17

Indlæg af Hutch17 »

Jesper-Sunds skrev:
974 skrev:Synes det var godt at "høre" at det lykkedes nogenlunde at holdt boycotten i hævd

Jan
Nu var jeg selv på stadion.. Og synes lyden var fin. Man kan ikke regne lyden på tv for noget som helst. Det kommer an på hvor de har sat deres microfoner og har hørt at de os skruer ned for lyden i de mics der står tæt på udebane fansne. Men sådan gør man jo på alle stadions..
Men der var da en pæn sjat fcm fans med over selvom det var en mandags kamp :-)
Synes dog stadig gutterner skulle ha opbakning fra start så kunne man lave et banner som obs fans gjorder. Men lad det nu ligge.
Vil gerne lige tilføje at der var lavet et banner, men Odense stasi kontrol ville ikke lade os få det med ind, fordi det var for stort.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Fra ob forum
Efter OB’s kamp mod FC Midtjylland er en del af jer blevet stødt over, at vi i vores kampreferat viser skuffelse over, at der igen blev gennemført en stemningsboykot i protest mod mandagskampe. Afsnittet af kampreferatet er af flere blevet opfattet således, at det er OB’s fans, der skulle være skyld i, at OB tabte til FC Midtjylland. Sådan var det bestemt ikke ment, og det beklager vi! Det har naturligvis aldrig været hensigten. Kampe afgøres på banen, og alle i OB og omkring holdet erkender, at indsatsen mod FC Midtjylland ikke var god nok.

I OB værdsætter og påskønner vi, at der leveres et kæmpemæssigt stykke arbejde fra en stor gruppe OB-fans. Og det er ikke blot et uendeligt antal arbejdstimer, der investeres i opbakningen til holdet på banen, det er også både penge, følelser og meget andet. Den stemning, der skabes til OB’s hjemmekampe har en fantastisk stor betydning for klubben, spillerne og alle omkring OB.

Netop derfor er vi skuffede over, at en del af klubbens fans holder fast i at ytre deres uenighed mod mandagskampe gennem en stemningsboykot. Vi respekterer fuldt ud jeres ret til at ytre jer, og det er klart og tydeligt, at fordelingen af mandagskampe ikke er ligelig klubberne imellem. Jeres protester og kritik er blevet hørt og taget til efterretning.

Jeres kamp for at afskaffe mandagskampe er ikke en kamp mod OB. Det er ikke en kamp mod TV2 Sport. Det er en kamp mod en TV-aftale, som skaber nogle økonomiske rammer om dansk fodbold, der er usammenlignelige med tidligere tider, og som giver dansk fodbold en gylden mulighed for at hæve niveauet i forhold til resten af Europa.

I OB bakker vi fuldt og helt op om TV-aftalen, som vi i fællesskab med alle de øvrige klubber har indgået. En del af denne aftale er, at der spilles mandagskampe. Den eksisterende TV-aftale gælder frem til 2012, og beslutningen om mandagskampe kan ikke ændres i den eksisterende aftale, uanset hvor længe og hvor højt der protesteres.

Når vi er kede af den manglende opbakning i det første kvarter af kampen, hænger det først og fremmest sammen med, hvor vigtig jeres opbakning er, når den kan høres og mærkes. Det ekstra tryk fra tilskuerpladserne er med til at sætte modstandere, dommere og omgivelser under pres, mens det er med til at løfte vores egne spillere.
Vi ses forhåbentlig i Parken torsdag aften – og på Fionia Park til næste hjemmekamp.

Morten Wamsler

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

"Jeres kamp for at afskaffe mandagskampe er ikke en kamp mod OB. Det er ikke en kamp mod TV2 Sport. Det er en kamp mod en TV-aftale, som skaber nogle økonomiske rammer om dansk fodbold, der er usammenlignelige med tidligere tider, og som giver dansk fodbold en gylden mulighed for at hæve niveauet i forhold til resten af Europa.

I OB bakker vi fuldt og helt op om TV-aftalen, som vi i fællesskab med alle de øvrige klubber har indgået. En del af denne aftale er, at der spilles mandagskampe. Den eksisterende TV-aftale gælder frem til 2012, og beslutningen om mandagskampe kan ikke ændres i den eksisterende aftale, uanset hvor længe og hvor højt der protesteres."

Skal jeg oversætte ovenstående?
Jeres protest betyder intet og vi er ligeglade med jer, så længe vi tjener penge nok. Vi sælger os selv for højstbydende, som en billig luder. Hvis vi kunne få flere penge for at spille tirsdag kl 23 ville vi gøre det, selvom det ville blive for gabende tomme tribuner. Det vigtigste er, at vi får en masse penge og at vores fine bandereklamer ses af så mange som muligt, så vi kan få flere sponsorkroner. Alt sammen skal naturligvis bruges til at smide flere penge efter spillernes lønninger.

I OB tager vi ikke ansvaret for tv aftalen, for det er ligesom alle de andre der også har været med til den. Aftalen gælder frem til 2012 hvor vi højst sandsynligt vil lave en endnu dårligere aftale hvor kampe kan flyttes fra uge til uge og placeres på endnu mere ublu tidspunkter, for vi tjener alligevel næsten intet på entreindtægter og som i sikkert ved, er de fleste klubber i SAS Ligaen på fallittens rand.

Lund

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Fremragende oversættelse, bruger du google translate?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Momme

Indlæg af Momme »

Alle folk der er imod mandagskampe kan efterhånden rende mig noget så grusomt.

Busturen mod Sønderjyske PÅ MANDAG - EN HELLIGDAG - er aflyst pga. for lidt tilmeldinger.

Jeg gider simpelthen ikke høre på mere tuderi fra folk, der ikke er for mandagskampe, når der ikke engang kan blive samlet én sølle busfuld på en hellidgag, som vil tage nogle km. sydpå og støtte FCM!!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Folk skal åbenbart noget vigtigere...?
Vi kommer kun for roulade!

MogensOestergaard

Indlæg af MogensOestergaard »

Brokkeriet mod mandagskampe fik endnu et nytteløst kapitel i og med at busturen mod AAB i går, søndag kl. 16.00, ligeledes blev aflyst.

Jeg forstår ikke brokkeriet mod mandagskampe, når der ikke engang kan samles folk nok til én bus til en kamp en søndag kl. 16.00, der foregår ca. to timers kørsel fra Herning.

Besvar