Så gik det galt med et kanonslag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Le Compte

Re: Så gik det galt med et kanonslag

Indlæg af Le Compte »

RL/UBM skrev: Nu har det været på tribunerne formentlig før du blev født, og fordi nogle tosser gør det ulovligt ændre det ikke min holdning til og den kultur jeg går indfor!
Det har fungeret tidligere, men i dagens Danmark gælder det bare om at lave hårdere og hårde straffe for, at komme problemerne til livs! Men det hjælper ikke en meter, vi vil altid være og det er lige meget hvad straffen er.
Jeg tager glædeligt et år mere i karantæne og en bøde på 510, hvis det kan få folk til at indse at det er en del af tribune kulturen for en del mennesker i Danmark.
I stedet for at give folk straffe, burde man se på en løsning som alle kan være med til..
Jeg ved også at rigtig mange spillere synes det vild fedt at komme ind til sådan en kulisse og jeg vil da også selv elske det, hvis jeg spillede.

Klubberne har jo ikke noget at skulle have sagt i den sag, de er bare nikkedukker.

Nu er folk godt klar over konsekvensen og de er villige til at tage den straf det koster dem.
Ja hvis du vil sætte andres liv på spil så held og lykke...
Ja andre ting som har eksisteret længere tid end mig.
Voldtægt
Mord
Tyveri
Røveri
Underslæb
Pyromani
Narkotiske stoffer
Skydevåben

Hvis bare der ikke var nogle "tosser" der havde forbudt disse ting. Vi skal jo bare vænne os til at det er kommet for at blive. Og desuden skaber nogle af disse ting en syg stemning..

PS jeg sætter ikke andres liv på spil. Det jeg har skrevet har jo været så hamrende ironisk at man skal være total ignorant for at tro jeg går ind for skydevåben eller spritkørsel. Ironien har været brugt for at få folk til at forstå at fordi noget er fedt så skal man ikke skide på at det er ulovlig og bruge det aligevel. Der er en grund til at det er ulovligt.

Jeg forstår foresten ikke at admin ikke cencurer de indlæg hvor folk forherliger brugen af romerlys og ligende? De opfordrer til ulovligheder og det kan jeg ikke forstå at denne side skal ligge plads til? Argumenterne ender jo aligevel i "det ser fedt ud, skaber god stemning" osv.

(her er jo ikke ytringsfrihed)
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Le Compte skrev: Ja andre ting som har eksisteret længere tid end mig.
Voldtægt
Mord
Tyveri
Røveri
Underslæb
Pyromani
Narkotiske stoffer
Skydevåben

Hvis bare der ikke var nogle "tosser" der havde forbudt disse ting. Vi skal jo bare vænne os til at det er kommet for at blive. Og desuden skaber nogle af disse ting en syg stemning..

PS jeg sætter ikke andres liv på spil. Det jeg har skrevet har jo været så hamrende ironisk at man skal være total ignorant for at tro jeg går ind for skydevåben eller spritkørsel. Ironien har været brugt for at få folk til at forstå at fordi noget er fedt så skal man ikke skide på at det er ulovlig og bruge det aligevel. Der er en grund til at det er ulovligt.

Jeg forstår foresten ikke at admin ikke cencurer de indlæg hvor folk forherliger brugen af romerlys og ligende? De opfordrer til ulovligheder og det kan jeg ikke forstå at denne side skal ligge plads til? Argumenterne ender jo aligevel i "det ser fedt ud, skaber god stemning" osv.

(her er jo ikke ytringsfrihed)
Synes du bliver ved med at snakke udenom det sagen handler om! Jeg gider ærligtalt ikke bruge mere af min tid på dig, du ironi passer bare ikke rigtig ind her og hvis du har lagt mærke til, har jeg faktisk prøvet at føre saglig debat med, måske derfor admin lader det stå? Der bliver jo ikke opfordret til noget ulovligt, men debatteret på helt réel hvis hvorfor vi er nogle mega psykopatiske fodbold fans, der kun kommer stoffer, vold og pyro :roll:
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Min personlige opfattelse af "fodboldfans" i Dk der føler trang til at anvende romerlys, kanonslag, blitz og hvad ved jeg, er at det er nogle umodne hvalpe, som får en eller anden form for kick af, at gøre noget der er ulovligt og som de selv synes er sejt.
Jeg tror det er den samme type kick, som en kleptoman får når han stjæler.

Hvis jeg skal tage udtalelser herinde, samt oplevelser på stadions som udtryk for hvem det er der fyrer skidtet af, så passer det for mig godt på ovennævnte beskrivelse. Det lyder som om en del af jer, samtidig får lige rigeligt hældt indenbords, og det er da en tåbelig cocktail.

Når man så dertil kan lægge at det er ulovligt, og vel generer 70-80 pct. af de resterende fodboldinteresserede fans, hvilket i sig selv burde få jer til at stoppe, så kan jeg ikke forstå man vil forsætte med at genere os andre og overtræde loven.

Jeg tager hatten af for de af jer der yder en indsats, ved at være stemningsskabende via sang, tifo's og jubel, men ryster samtidig på hovedet af, at I er så umodne og barnlige, at I ikke tager hensyn til loven og alle os andre på stadion.

Prøv at lade være med at være ligeglade, og tænk på at der formentlig er rigtig mange som har samme opfattelse som jeg, det er dumt og unødvendigt. Brug hellere energien på de andre positive tiltag, så i støtter jeres klub endnu bedre, og får flere med på en god stemning.

Hvis I virkelig vil arbejde for romerlys på stadion, så griber I det forøvrigt helt forkert an, for den måde det foregår idag, er jo lige nøjagtig årsagen til at det er forbudt. Der skal i stedet udføres en mængde lobbyisme og lign., så man en gang i fremtiden muligvis kan få lov til at fyre af under sikre forhold, med de korrekte forholdsregler, afstande osv.

Tænk på andre end jer selv!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

PS skrev:Min personlige opfattelse af "fodboldfans" i Dk der føler trang til at anvende romerlys, kanonslag, blitz og hvad ved jeg, er at det er nogle umodne hvalpe, som får en eller anden form for kick af, at gøre noget der er ulovligt og som de selv synes er sejt.
Jeg tror det er den samme type kick, som en kleptoman får når han stjæler.

Hvis jeg skal tage udtalelser herinde, samt oplevelser på stadions som udtryk for hvem det er der fyrer skidtet af, så passer det for mig godt på ovennævnte beskrivelse. Det lyder som om en del af jer, samtidig får lige rigeligt hældt indenbords, og det er da en tåbelig cocktail.

Når man så dertil kan lægge at det er ulovligt, og vel generer 70-80 pct. af de resterende fodboldinteresserede fans, hvilket i sig selv burde få jer til at stoppe, så kan jeg ikke forstå man vil forsætte med at genere os andre og overtræde loven.

Jeg tager hatten af for de af jer der yder en indsats, ved at være stemningsskabende via sang, tifo's og jubel, men ryster samtidig på hovedet af, at I er så umodne og barnlige, at I ikke tager hensyn til loven og alle os andre på stadion.

Prøv at lade være med at være ligeglade, og tænk på at der formentlig er rigtig mange som har samme opfattelse som jeg, det er dumt og unødvendigt. Brug hellere energien på de andre positive tiltag, så i støtter jeres klub endnu bedre, og får flere med på en god stemning.

Hvis I virkelig vil arbejde for romerlys på stadion, så griber I det forøvrigt helt forkert an, for den måde det foregår idag, er jo lige nøjagtig årsagen til at det er forbudt. Der skal i stedet udføres en mængde lobbyisme og lign., så man en gang i fremtiden muligvis kan få lov til at fyre af under sikre forhold, med de korrekte forholdsregler, afstande osv.

Tænk på andre end jer selv!
Hvordan kan du udtale dig om folk du ikke kender? men bare generalisere om en hel gruppe mennesker...
Desuden gør vi det ikke for os selv, men for spillerne på banen og for at det hele skal gå op i en større enhed.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

RL/UBM skrev:
Synes du bliver ved med at snakke udenom det sagen handler om! Jeg gider ærligtalt ikke bruge mere af min tid på dig, du ironi passer bare ikke rigtig ind her og hvis du har lagt mærke til, har jeg faktisk prøvet at føre saglig debat med, måske derfor admin lader det stå? Der bliver jo ikke opfordret til noget ulovligt, men debatteret på helt réel hvis hvorfor vi er nogle mega psykopatiske fodbold fans, der kun kommer stoffer, vold og pyro :roll:
Jeg syntes mere at det er tilhængerne af romerlys og ligende der taler uden om. Når der tales om det er farligt. Så bruges argumentet "at det er aldrig gået galt for os". "Eller VI har styr på det". Eller et andet fantastisk argument: "det er kommet for at blive, så lev med det"

Alle de eksempler jeg så har trukket frem ved jeg godt ikke har noget med fodbold at gøre. Men hvis jeg brugte 3 ovenstående argumenter så var de vel lovlige. Hvis du ikke kan se at de eksempler er brugt for at skyde disse 3 "fantastiske" argumenter ned så vil du ikke føre en reel debat.

Jeg siger ikke du/i bruger stoffer hvis du føler dig fortørnet over det. Jeg skriver i ovenstående hvorfor jeg trækker de ting ind i debatten. Holdningen blandt mange af jer er at skidt med det er ulovligt. Hvis jeg syntes det fedt så skidt med regler og hensyn til andre på stadion.

Jeg vil gerne stå på stadion og være med til at skabe stemning uden at folk går amok med romerlys. Jeg tror ikke folk kan styre det når der scores og hele tribunen "vælter". Der får man både øl, fans, og flag i hovedet. Og det er fint nok det kan jeg leve med. Men hvis den fan der vælter ned i mig har et romerlys i hånden så syntes jeg ikke det er fedt..

Husk tribunenerne er for os alle som vil skabe stemning ikke kun jer der vil fyre krudt af... Måske kan i få et APA (All Pyro Area) :D

Fint nok du ikke vil bruge mere tid på mig det må du selv om. Jeg vil gerne bruge tid på denne debat for jeg syntes vi andre bliver taget som gidsler i denne sag. Det er også vores sikkerhed det gælder. Jeg er så tilpas glad for mit syn at jeg ikke gider få det brændt ud.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

974

Indlæg af 974 »

RL/UBM skrev: Desuden gør vi det ikke for os selv, men for spillerne på banen og for at det hele skal gå op i en større enhed.
Grav dybt i det inderste og du vil finde ud af at det primært er for dig selv du gør det...
Hvis klubberne får bøder for tilskuernes lovløshed vil det på sigt sikkert koste penge for spillerne på banen, samt forhøjede billetpriser for os andre tilskuere..

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

974 skrev:
RL/UBM skrev: Desuden gør vi det ikke for os selv, men for spillerne på banen og for at det hele skal gå op i en større enhed.
Grav dybt i det inderste og du vil finde ud af at det primært er for dig selv du gør det...
Hvis klubberne får bøder for tilskuernes lovløshed vil det på sigt sikkert koste penge for spillerne på banen, samt forhøjede billetpriser for os andre tilskuere..
Jeg har endnu ikke hørt om at Midtjylland skulle ha fået en bøde.. Men male fanden på væggen er sgu for nemt, tror nu nok man vil søge dialog med fansne først!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Le Compte skrev: Jeg syntes mere at det er tilhængerne af romerlys og ligende der taler uden om. Når der tales om det er farligt. Så bruges argumentet "at det er aldrig gået galt for os". "Eller VI har styr på det". Eller et andet fantastisk argument: "det er kommet for at blive, så lev med det"

Alle de eksempler jeg så har trukket frem ved jeg godt ikke har noget med fodbold at gøre. Men hvis jeg brugte 3 ovenstående argumenter så var de vel lovlige. Hvis du ikke kan se at de eksempler er brugt for at skyde disse 3 "fantastiske" argumenter ned så vil du ikke føre en reel debat.

Jeg siger ikke du/i bruger stoffer hvis du føler dig fortørnet over det. Jeg skriver i ovenstående hvorfor jeg trækker de ting ind i debatten. Holdningen blandt mange af jer er at skidt med det er ulovligt. Hvis jeg syntes det fedt så skidt med regler og hensyn til andre på stadion.

Jeg vil gerne stå på stadion og være med til at skabe stemning uden at folk går amok med romerlys. Jeg tror ikke folk kan styre det når der scores og hele tribunen "vælter". Der får man både øl, fans, og flag i hovedet. Og det er fint nok det kan jeg leve med. Men hvis den fan der vælter ned i mig har et romerlys i hånden så syntes jeg ikke det er fedt..

Husk tribunenerne er for os alle som vil skabe stemning ikke kun jer der vil fyre krudt af... Måske kan i få et APA (All Pyro Area) :D

Fint nok du ikke vil bruge mere tid på mig det må du selv om. Jeg vil gerne bruge tid på denne debat for jeg syntes vi andre bliver taget som gidsler i denne sag. Det er også vores sikkerhed det gælder. Jeg er så tilpas glad for mit syn at jeg ikke gider få det brændt ud.
Jeg har ikke brugt det som argumenter, jeg har faktisk prøvet at komme med forslag til løsninger, på hvordan man kunne få legaliseret brugen af pyro.
Hvad andre skriver må stå for deres egen regning.

Hvis du føler dig som et gidsel,vil jeg gerne høre til hvilke kampe, hvordan og hvorledes?

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

RL/UBM skrev: Jeg har endnu ikke hørt om at Midtjylland skulle ha fået en bøde..
Var det så ikke netop en idé at stoppe INDEN det sker... Skal vi derhen hvor folk bliver forbrændt og kommer til skade, eller at FCM får bøder og/eller pålæg om kampe uden tilskuere, før i fatter pointen?

For igen at referere til spritbilisme, så siger du formentlig også til dine kammerater at de skal lade være at køre spritkørsel FØR de sætter sig ud i bilen, og ikke først når de har kørt nogen ihjel... Eller hvad?

Og jo - det kan sagtens bruges som argument - PRINCIPPET er nøjagtig det samme!!

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

RL/UBM skrev:
Le Compte skrev:
Hvis du føler dig som et gidsel,vil jeg gerne høre til hvilke kampe, hvordan og hvorledes?
FCK turen MC Donalds i Nyborg og "fyrværkeri" ved tankstationen. Jeg måtte vente til det var brændt ud før jeg kunne træde op i bussen. Måske er jeg hysterisk men jeg holdte mig et pænt stykke væk i den situation.

Og hvis der dukker fyrværkeri op på MCH Arena så vil jeg også føle mig som gidsel. Jeg har betalt for at se fodbold. Ikke for at risikere at få mine øjne brændt ud. Eller få skamferet mit ansigt (yderligere) :D

Andro

Indlæg af Andro »

Ralle skrev:
RL/UBM skrev: Jeg har endnu ikke hørt om at Midtjylland skulle ha fået en bøde..
Var det så ikke netop en idé at stoppe INDEN det sker... Skal vi derhen hvor folk bliver forbrændt og kommer til skade, eller at FCM får bøder og/eller pålæg om kampe uden tilskuere, før i fatter pointen?

For igen at referere til spritbilisme, så siger du formentlig også til dine kammerater at de skal lade være at køre spritkørsel FØR de sætter sig ud i bilen, og ikke først når de har kørt nogen ihjel... Eller hvad?

Og jo - det kan sagtens bruges som argument - PRINCIPPET er nøjagtig det samme!!
Bortset fra at spritbilisme er uendeligt mange gange farligere. Et romerlys er et romerlys, det er ikke et kanonslag. Man kan få brandskader, men hvis lyset bare ligger på jorden omgivet af folk, sker der næppe noget. Specielt ikke hvis det er omgivet af folk, der støtter op om pyroteknik.

Kanonslag og raketter kan jeg forstå, at man er bange for, for det er farlige sager, men romerlys er da harmløse. De skaber god stemning, og det ser godt ud, så hvorfor ikke bare nyde den gode stemning i stedet for at tude over en fare, der er tæt på ikke-eksisterende? Det bliver først farligt, når man begynder at kaste med dem, og det tror jeg ikke på vil ske på Nordea.

At FCM skulle få kampe uden tilskuere pga. romerlys er utopi. Selv hvis hver person i UBM antænder et romerlys på én gang, vil det stadig være et meget mindre lysshow end hvad f.eks. Brøndby laver. De har vel romerlys hver gang, og de er mig bekendt ikke blevet dømt til kampe uden tilskuere eller fået kæmpebøder pga. romerlys. Det er sgu at male fanden på væggen at komme med det argument mod pyroteknik.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

RL/UBM

I mine øjne er det noget I gør for jeres egen skyld, fordi I tror i er seje.
Umodne Barnlige Møgunger ;)

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

PS skrev:RL/UBM

I mine øjne er det noget I gør for jeres egen skyld, fordi I tror i er seje.
Umodne Barnlige Møgunger ;)
Du er så sej! Men ja jeg tager da gerne lige et år mere i karantæne fordi jeg synes det er sejt :roll:
Prøv lige at tænke dig om, vi gør det jo nok fordi der er en mening bag!

Enig med Andro! Så slipper jeg for at svare 8-)

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Andro skrev:Et romerlys er et romerlys, det er ikke et kanonslag. Man kan få brandskader, men hvis lyset bare ligger på jorden omgivet af folk, sker der næppe noget. Specielt ikke hvis det er omgivet af folk, der støtter op om pyroteknik.
Det er netop når folk tror at de kan styre det - det går galt. Selvom det ligger på jorden og er omgivet af folk der går ind for det kan det gå galt. Man kan falde, bliver skubbet og lande på lyset. Den risiko er til stede. Der sker måske ikke noget de første 2000 gange, men på et eller andet tidspunkt går det galt.
Andro skrev:Kanonslag og raketter kan jeg forstå, at man er bange for, for det er farlige sager, men romerlys er da harmløse. De skaber god stemning, og det ser godt ud, så hvorfor ikke bare nyde den gode stemning i stedet for at tude over en fare, der er tæt på ikke-eksisterende? Det bliver først farligt, når man begynder at kaste med dem, og det tror jeg ikke på vil ske på Nordea.
Hvis de var harmløse var der nok ikke et forbud imod dem. Men kan se at du erkender at der - om ikke stor - er en risiko. Du ønsker bare ikke at forholde dig til den som et ansvarligt menneske. Hvis/når det går galt må vi håbe at det går ud over dem selv.
Andro skrev:At FCM skulle få kampe uden tilskuere pga. romerlys er utopi. Selv hvis hver person i UBM antænder et romerlys på én gang, vil det stadig være et meget mindre lysshow end hvad f.eks. Brøndby laver. De har vel romerlys hver gang, og de er mig bekendt ikke blevet dømt til kampe uden tilskuere eller fået kæmpebøder pga. romerlys. Det er sgu at male fanden på væggen at komme med det argument mod pyroteknik.
Fortsætter denne glidebane med romerlys i DK er det ikke et utænkeligt scenario.

Og så lidt general. Syntes at det er lidt komisk, at "folk" snakker om at gerne ville tage sin straf for, at have romerlys med på stadion. For de har da travlt nok med at gemme sig i en flok eller bag bannere for ikke at få straffen. Ja romerlys eksistere i "fan miljøet". Må så være op til os der ikke bryder sig om den trend at stoppe det.

En af gangene hvor der her i Odense blev lavet en tifo ala den mod fck i søndags(hele tribunen dækket af en stor tegning). Var der en smartass der valgte at tænde et romerlys mens vi alle stod under plastic tifo'en.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Hutch17

Indlæg af Hutch17 »

Colt Sivas skrev: Og så lidt general. Syntes at det er lidt komisk, at "folk" snakker om at gerne ville tage sin straf for, at have romerlys med på stadion. For de har da travlt nok med at gemme sig i en flok eller bag bannere for ikke at få straffen. Ja romerlys eksistere i "fan miljøet". Må så være op til os der ikke bryder sig om den trend at stoppe det.
Nu er der jo heller ingen grund til at direkte bede om at få karantæne! Hvis man kan undgå det, ved at stå bag et banner, så gør man da det. Men hvis man så får karantæne tager man den da med glæde for at holde den fantastiske kultur i live.
Kald det drengestrenger, kald det idioti, kald det lige hvad i har lyst til. Men ultras kulturen er kommet for at blive :!:

Besvar