Velkommen til Arek Onyszko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Velkommen til Arek Onyszko

Indlæg af Kent »

jpskoubo skrev:Det har du vist misforstået, for der er ikke tale om, at nogen skal opdrage på andre - det jeg mener, er at FCM skal være sit ansvar bevidst som superligaklub og gå foran med et godt eksempel og ikke ansætte voldsdømte personer - det ansvar står man altså ikke ved...
Så det er et godt eksempel IKKE at ansætte voldsdømte personer.... Så hvis bare alle virksomheder i DK var gode eksempler, så ville vi effektivt sørge for at en voldsdom havde en følgestraf i form af arbejdsløshed resten af livet. Fremragende!

Jeg mener bestemt ikke at FCM ansætter Arek for at vise social ansvarlighed, - de ansætter ham fordi han er en god målmand. Men at gå i den anden grøft og sige at det er decideret uansvarligt at ansætte ham, er simpelthen for enøjet.

Måske forældrene skulle bruge lejligheden til at give deres børn en nuanceret forståelse for, hvilke fejltrin mennesker begår, og hvilke konsekvenser det har. Og forklare dem, at den virkelige verden (og menneskene i den) altså ikke er sort/hvid som på Disney Channel, men fyldt med en masse grå elementer som man skal lære at håndtere. Men det kræver selvfølgelig at man som forældre står ved sit eget ansvar som opdrager....

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Vel talt Kent, det er helt vildt så overdrevet folks forargelse over ansættelsen at Arek er. Det er jo for faen ikke Josef Fritzl vi har ansat.

Det er tidligere talt om andre fodboldspillere som har været voldelige (kan ikke huske om det er her eller på bold.dk), her kommer jeg så til at tænke på Tøfting, han var vel nogle gange lige hård nok på grønsværen og næverne har vist også af og til siddet lidt løst udenfor, og så vidt jeg husker har han vist også privat omgang med enkelte medlemmer af en motorcykelklub der har for vane at være nævnt i pressen dagligt. Er tøffe så også bandlyst i dansk fodbold, eller er han god nok som forbillede?

Jeg mener Fcm har bedømt situationen helt rigtigt, den forbrydelse der er blevet begået er ikke i orden, men så er det altså heller ikke værre. Giv manden en chance og lad de andre klubber om hade kampagnerne, så har vi dk's bedste målmand og er blevet styrket mere end man næsten kunne håbe i dette transfervindue.

pow21

Indlæg af pow21 »

Man kan jo så spørge hvorfor klubben har sikret sig at kunne komme nemt ud af kontrakten hvis manden laver lort igen, når vi ansætter ham LIGE efter han rent faktisk har slæbt sin ex op igennem et lejlighedskompleks i håret. Manden skal endda afsone sin fængselsstraf mens han er her. Det virker en smule modstridende.

Jeg håber vi gjorde det rigtige ved at signe Arek, jeg er dog ved at få mine tvivl. Vi har sendt Heinze afsted, og jeg synes faktisk han udviklede sig rigtig godt i foråret. Jeg håber han gør en forskel, men det er en stærk signing til forsvaret der kan gøre en forskel for os. Personligt så jeg ikke målmandsposten som vores svageste led, så jeg håber ikke der blev skibbet mange penge afsted i sign on til Arek!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Mon ikke de punkter der er i kontrakten hovedsaglig drejer sig om at Fcm ikke straffes okønomisk, hvis der skulle dukke yderligere op, og endnu vigtigere at man giver Fcm mulighed for at irettesætte ham via økonomien, hvis han ikke lærer at styre sine udtalelser til pressen, og får lidt bedre styr på livet ved siden af fodbolden.

Og jo Heinze var et af de svage led, han kan sikkert blive god, men var det ikke endnu.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jeg synes klart at Lasse Heinze er en god målmand, men Arek er bare den bedste i ligaen efter min opfattelse.

Jeg mener det er rigtig godt, at Lasse er udlejet til SIF. Han får helt sikkert en masse spilletid og det er efter min bedste overbevisning erfaringen der mangler hos ham.

Som skrevet tidligere: Godt gået Ørgaard og velkommen til Onyszko.

På glædeligt gensyn Heinze :D

Besvar