OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Re: Hermansen/Vejlgaard om situationen.

Indlæg af Vinding »

Colt Sivas Skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> Det rammer jo alle som du siger. I OB's sidste 2
> kampe i efteråret bliver 2 regulære mål
> underkendt. Djiby Fall's scoring til 2-1 mod Agf
> bliver han dømt offside selvom han er 2m onside.
> Mod Brøndby header Runstrøms bolden over stregen,
> men der bliver ikke dømt mål. Det er selvfølgelig
> en skidt tendens, men fejl vil ske når spillet går
> så hurtigt som det gør og de fleste spillere
> overspiller situationerne meget ved let kontakt.
> Giv dog dommerne bedre redskaber så spillet kan
> blive mere retfærdig. Heri kunne tv i begrænset
> omfang jo hjælpe meget.

Enig. Jeg mener dog at vi skal have 2 dommere, som i håndbold i stedet for et TV som i ishockey.

Vinding

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er nu ikke tilhænger af 2 dommere

Det vil give for mange underlige situationer fordi de måske også lige skal blive enige
Jeg synes at det fungerer godt med én dommer der feks lægger en vis linie i sine domme, en linie som feks spillerne før kampen bliver informeret om
I den ideelle verden var den jo det samme, men det kan jo ikke lade sig gøre pga forskellen på spillestil osv i forskellige lande

Jeg mener dog at liniedommerne skal bruges mere - noget som jo også er på vej, men det tager jo altså tid før det helt fungerer

Til sidst vil jeg mene at der som minimum bør være feks en chip i bolden, så man hurtigt kan bedømme om bolden er i mål eller evt ude over linien

PS vi kan altså ikke have en robot til at dømme kampene :-)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Klauzito Skrev:
> Jeg synes sgu Vejlgaard gør alt hvad han kan for
> at bortforklare. Han siger både der er straffe og
> frispark og det kan der lissom ikke være. Reid
> løber altså bare ind foran Djemba og hvis der skal
> dømmes frispark på det, skal der dømmes frispark
> hver gang i feltet.

Vejlgaard ævler løs om ingenting, og det er tydeligt at han prøver at bortforklare det alle, inklusiv ham selv, godt ved er en fejldom. Men det kan vi ikke bruge til en skid nu. Vi tabte, ganske fortjent, og så er den ikke længere.

Hausser

Re: OB - FCM

Indlæg af Hausser »

Grundet en fødselsdag så, så jeg desværre ikke den sidste halve time af kampen igår. Er der nogen der vil sætte ord på den sidste halve time, spillede vi godt og producerede vi nogle målchancer i den tid? Eventuelt, hvem spillede godt i den periode?

Er der nogen der har mod på at sætte karakterer på spillerne, eller ihvertfald give dem nogle individuelle kommentarer? Jeg så kun en katastrofal første halvleg og ca. et kvarter af anden, så det vil ikke være helt retfærdigt overfor spillerne hvis jeg gjorde det.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Man kan ihvertfald konstatere at Oliseh løb rundt og brillierede på ynglingeholdet, så kan da ihvertfald ikke ha været skadet.

I min optik så tabte vi ikke bare kampen på græsplænen, vi tabte den i høj grad også på det taktiske plan, da vi lod kampen foregå på¨de betingelser hvor OB er bedst og ikke forsøgte at satse på de aspekter hvor vi ved OB er svage.

Dennis (BW2479)

Re: Kevin Stuhr Ellegaard til sommer tak

Indlæg af Dennis (BW2479) »

dalle Skrev:
> Chap Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Overskriften siger det hele...
>
>
> luk. heinze er en pisse god målmand

Hvad bygger du det på? Han har lavet så utrolig mange fejl denne sæson. Rent statistisk set er han ligaens næst dårligste. Ligefrem at kalde ham pisse god er vist en kæmpe overdrivelse. Han er ikke top 3 keeper i ligaen og har ikke vist potentiale til det. Og det siger vel det hele. Vi har et mål om at have top 3 liga spillere i alle kæderne. FCK ejer vel reelt set 3 keepere der bedre end Lasse. At manden så har så lidt selvrespekt at han løber ned og lader sig hylde efter sådan en skandale kamp siger vel alt. Det vi så igår er hvad vi kan forvente med lasse som første målmand.

Med alle de kampe han har spillet så er det simpelthen ik godt nok. Det første mål er 110% hans. Og det er jo abselut ikke første gang denne sæson vi ser ham klovne rundt og vise fuldstændig mangel på rutine.

Der er vist ik andet end et par FCM fans der syntes Lasse er en "pisse god" målmand. Og de fleste af dem kommer ude fra Ringkøbing kanten eller er gået i klasse med ham. Prøv at spørg nogle Ob BIF eller FCK fans om de har lyst til at bytte med Lasse. Så kan du bagefter spørge videre i AAB Vejle eller Randers. Tvivler stærkt på at du for ham byttet væk! Lasse er for ringe til FCM, sådan er det bare.

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Hausser Skrev:
> I min optik så tabte vi ikke bare kampen på
> græsplænen, vi tabte den i høj grad også på det
> taktiske plan, da vi lod kampen foregå på¨de
> betingelser hvor OB er bedst og ikke forsøgte at
> satse på de aspekter hvor vi ved OB er svage.

Det er nu ikke helt korrekt. Helveg går ud med en skade og Nymann kommer ind lige før halvleg. I halvlegen skifter i Juelsgaard med Poulsen og så trykker i ellers hårdt på i vores højreside hvor Nymann tit er fanget i det fremadrettede spil. Kan godt følge de fleste der mener, at i skulle have brugt noget speed på toppen. Men i stedet for hvem? Frank Kristensen havde jo en vigtig rolle i de defensive dødbolde.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Simpelthen ved at rykke Thygesen tilbage på midten, Albæk på bænken og så en hurtig på top ved siden af Frank. Det var ufatteligt uinspireret det angrebsspil FCM leverede i går, så det næsten var et under, vi kom på tavlen...

Peter Ross

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Dennis (BW2479) Skrev:
Prøv at spørg nogle Ob BIF eller FCK fans om de har lyst til at bytte med Lasse. Så kan du bagefter spørge videre i AAB Vejle eller Randers. Tvivler stærkt på at du for ham byttet væk! Lasse er for ringe til FCM, sådan er det bare.

Spot on! En rigtig god målmand kan over en sæson betyde rigtig mange point. Men med til ligningen hører jo også forsvaret foran ham.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Lige præcis på den måde, tror det ville ha gjort ondt på det tunge OB-forsvar som vel er et af ligaens langsomste. I stedet fik de altså lov at spille på den måde som de gerne vil og benytte sig af de kompetencer hvor de er bedst.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og den skal man jo også lige have med. Heinze så bestemt ikke godt ud ved scoringen igår, men forsvaret foran ham, ligner altså også nogen der spiller serie 6 i flere situationer og de gjorde unægtelig også betingelserne vanskelige for ham.

Heinze kostede igår, men han reddede altså vores røv mod Esbjerg og ved flere lejligheder mod Brøndby og jeg syntes altså der er blevet længere mellem fejlene. Hverken Stephan Andersen, Jesper Christiansen, Zaza eller Onyszko kan sige sig fri for at have kostet mål i 2008/09-sæsonen..

Jesper BW1100

Hausser Skrev:
> Grundet en fødselsdag så, så jeg desværre ikke den
> sidste halve time af kampen igår. Er der nogen der
> vil sætte ord på den sidste halve time, spillede
> vi godt og producerede vi nogle målchancer i den
> tid? Eventuelt, hvem spillede godt i den periode?

Spillet var en del bedre end i første halvleg (kunne vel heller ikke være ringere?). Jeg vil fremhæve Borring, Kolja og Albæk for en stærk indsats i den sidste halve time. Dog var forsvaret stadig ikke oppe i gear og kunne godt have kostet et 3-1 mål. Vi presser OB lidt uden for alvor at blive farlige. Ken gør det egentlig ok, uden dog på nogen måde at blive farlig. CP laver et elendigt indhop hvor han er ved at koste mål, og ikke får hjulpet Borring meget over kanten. Danny udfordrer ikke nok, mens Frank er fuldstændig ufarlig. Ipsa og Reid gør det acceptabelt uden på nogen måde at nå et højt niveau.

> Er der nogen der har mod på at sætte karakterer på
> spillerne, eller ihvertfald give dem nogle
> individuelle kommentarer? Jeg så kun en
> katastrofal første halvleg og ca. et kvarter af
> anden, så det vil ikke være helt retfærdigt
> overfor spillerne hvis jeg gjorde det.

Heinze - 5
Koster målet og er rystende usikker på dødbolde. Ikke bestået.

Kolja - 7
5 for en horribel første halvleg, og 9 for en stærk anden halvleg = 7

Juelsgaard - 7
Ikke oppe i det niveau han var i de 2 første kampe, og udskiftningen i pausen kan godt retfærdiggøres.

Ipsa - 6
Har nogle fine indgreb, men de hovedløse beslutninger (som til hans forsvar dog er minimeret) skæmmer stadigvæk hans indsats. Ufattelig passiv ved 2-0 målet og står i vejen for Heinze ved 1-0 målet, som dog ikke er hans skyld i mine øjne.

Reid - 7
Stabil indsats, men er dog stadig en del af det forsvar, som sejler kampen igennem.

Borring - 7
Se Kolja

Danny - 7
Eneste mand på banen i 1. halvleg. Falder underlig nok i niveau i 2. halvleg hvor de resterende byder sig mere til.

Albæk - 8
Ikke så heldig i første halvleg, hvor han har nogle fejlafleveringer. Men opløftende indsats efter pausen, hvor han viser fin omgang med bolden, og endda begynder at dirigere rundt med medspillerne. Tegner godt for fremtiden.

Thyge - 7
Løber som en tosset - får ufattelig lidt ud af det.

Frank - 6
Komplet ufarlig kampen igennem

Ken - 7
Holder fint på bolden og en oplægger til assisten til Borrings mål. Er dog slet ikke i nærheden af at score på noget tidspunkt.

CP - 6
Han burde have noget at bevise efter at Julle har taget hans plads. Men med det han viste i går, var der ikke meget der tydede på han er starter næste gang. Fortsætter den dårlige form fra slutningen af efteråret.

Kim - UB

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

Jesper BW1100 Skrev:
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Grundet en fødselsdag så, så jeg desværre ikke
> den
> > sidste halve time af kampen igår. Er der nogen
> der
> > vil sætte ord på den sidste halve time,
> spillede
> > vi godt og producerede vi nogle målchancer i
> den
> > tid? Eventuelt, hvem spillede godt i den
> periode?
>
> Spillet var en del bedre end i første halvleg
> (kunne vel heller ikke være ringere?). Jeg vil
> fremhæve Borring, Kolja og Albæk for en stærk
> indsats i den sidste halve time. Dog var forsvaret
> stadig ikke oppe i gear og kunne godt have kostet
> et 3-1 mål. Vi presser OB lidt uden for alvor at
> blive farlige. Ken gør det egentlig ok, uden dog
> på nogen måde at blive farlig. CP laver et
> elendigt indhop hvor han er ved at koste mål, og
> ikke får hjulpet Borring meget over kanten. Danny
> udfordrer ikke nok, mens Frank er fuldstændig
> ufarlig. Ipsa og Reid gør det acceptabelt uden på
> nogen måde at nå et højt niveau.
>
> > Er der nogen der har mod på at sætte karakterer
> på
> > spillerne, eller ihvertfald give dem nogle
> > individuelle kommentarer? Jeg så kun en
> > katastrofal første halvleg og ca. et kvarter af
> > anden, så det vil ikke være helt retfærdigt
> > overfor spillerne hvis jeg gjorde det.
>
> Heinze - 5
> Koster målet og er rystende usikker på dødbolde.
> Ikke bestået.
>
> Kolja - 7
> 5 for en horribel første halvleg, og 9 for en
> stærk anden halvleg = 7
>
> Juelsgaard - 7
> Ikke oppe i det niveau han var i de 2 første
> kampe, og udskiftningen i pausen kan godt
> retfærdiggøres.
>
> Ipsa - 6
> Har nogle fine indgreb, men de hovedløse
> beslutninger (som til hans forsvar dog er
> minimeret) skæmmer stadigvæk hans indsats.
> Ufattelig passiv ved 2-0 målet og står i vejen for
> Heinze ved 1-0 målet, som dog ikke er hans skyld i
> mine øjne.
>
> Reid - 7
> Stabil indsats, men er dog stadig en del af det
> forsvar, som sejler kampen igennem.
>
> Borring - 7
> Se Kolja
>
> Danny - 7
> Eneste mand på banen i 1. halvleg. Falder underlig
> nok i niveau i 2. halvleg hvor de resterende byder
> sig mere til.
>
> Albæk - 8
> Ikke så heldig i første halvleg, hvor han har
> nogle fejlafleveringer. Men opløftende indsats
> efter pausen, hvor han viser fin omgang med
> bolden, og endda begynder at dirigere rundt med
> medspillerne. Tegner godt for fremtiden.
>
> Thyge - 7
> Løber som en tosset - får ufattelig lidt ud af
> det.
>
> Frank - 6
> Komplet ufarlig kampen igennem
>
> Ken - 7
> Holder fint på bolden og en oplægger til assisten
> til Borrings mål. Er dog slet ikke i nærheden af
> at score på noget tidspunkt.
>
> CP - 6
> Han burde have noget at bevise efter at Julle har
> taget hans plads. Men med det han viste i går, var
> der ikke meget der tydede på han er starter næste
> gang. Fortsætter den dårlige form fra slutningen
> af efteråret.
>
> Kim - UB

ja meget eing i din betragtning, men synes lidt for højt at sidde CP, det han viser og hans attituder på banen er børnehavsklasse og han vil gerne på landsholdet,så skal der en helt anden form til og for mig at se så virker han tung og meget langt fran formen. Problemt er at vi ikke kan skabe noget når vores fløje ikke kommer igennem, og vores 2 angribere ikke kan holde på bolden, men til deres foravar skal det lyde at vores sparkeri ikke gavner holdet og Ipsa og især Reid søger den lange bold hurtigt og vi får slet ikke spillet bolden op igennem banen. Vi må indse at vores spillestil er luret af og de fleste hold er dygtige nok til at lukke kanterne af, så der skal arbejdes på noget mere spil langs jorden og hurtige spil, og i mine øjne mangler vi især en stærk mand som kan spille det spil med en mand i ryggen og holde på bolden, vi hat haft sådan en i truppen men valgte desværre at udleje ham.

Colt Sivas

Re: Lørdags odds fidus !

Indlæg af Colt Sivas »

forzafcm Skrev:
> Der er ikke meget fidus over det. Det kan du kun
> tabe på det der. Kender selv meget(rigtig meget)
> til odds, og det er umuligt at vinde på 3 ud af 4
> høje odds. Så kan man lige så godt spille Lotto.
>
> Spil på FCM alene tak!

Hvad er chancen så for at http://ob.dk/forum/thread/254947.aspx går hjem? Jeg har godt sommerfugle i maven. Det hele står og falder med Vejle-Randers kampen.

Jesper BW1100

Re: Lørdags odds fidus !

Colt Sivas Skrev:
> Hvad er chancen så for at
> http://ob.dk/forum/thread/254947.aspx går hjem?
> Jeg har godt sommerfugle i maven. Det hele står og
> falder med Vejle-Randers kampen.

Det er kraftpetervælteme sygt godt oddset. 30 stærke for en 10'er, hvis Randers tager den i morgen. For helvede jeg ville ikke lukke et øje i nat, hvis jeg var dig. Personligt tror jeg mest på X'et i morgendagens kamp, men vil sq krydse fingre for Randers pga. din odds :-)

Besvar