Mulige nye spillere i FCM i foråret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
uschel

Re: Djiby Fall eller Peter Madsen til OB

Indlæg af uschel »

Har lige hørt at Peter Madsen er så tæt på OB, at han har været til forhandling i OB
kilde TV2 News

Lad dem bare købe ham. Det går godt i tråd med deres indkøb ar David Nielsen. Lekic etc griner

Arff

Re: Demba skadet!

Indlæg af Arff »

Uden at være helt sikker, så mener jeg også det var den skade Wayne Rooney han fik, og jeg mener han var klar igen efter lidt over 2 uger.

Arff

Mads Junker?

Indlæg af Arff »

Er der nogle der kender til Mads Junkers status nede i Vitesse, eller kunne han måske være en mulig "erstatning" for Dadu?

mrjelle

Re: Mads Junker?

Indlæg af mrjelle »

Jeg tror faktisk han er fast mand efterhånden, så tvivler på han er interesse for at vende hjem. Så skulle vi have snuppet ham i sommers hvor jeg mener han var utilfreds med manglende spilletid.
Han har dog fået en del siden hen, kan se han har scoret 5 mål.

http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=20

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg ville nu personligt gerne have både Fall og madsen til FCM. Tror ikke der skal meget til før Madsen begynder at bombe. Og Falls 24 mål i 39 kampe.... JO Tak.... men de ryger nok begge til OB..... og vi har et angreb der består af Franke og Baba.... og med al respekt for de to (jeg synes de er gode) så kan jeg ikke se dem skabe mål nok.......

Vi har brug for en ekstra angriber. Selvfølgelig kanm man også sige, at der muligvis er en grund til at både Madsen og Fall spøger i OB. De har måske givet op overfor Demba???? Kunne det være fordi vi står skarpest i konkurrencen? Det er jo længe siden FCK sidst har været meldt inde i kampen om ham.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Han er åbenbart ike voldsomt skadet. Der er kun tale om en forstuvning af foden. Både Bech og Le Fevre er optimistiske... kilde (bold.dk)

Kent

Indlæg af Kent »

mancitydk Skrev:
-------------------------------------------------------
> Han er åbenbart ike voldsomt skadet. Der er kun
> tale om en forstuvning af foden. Både Bech og Le
> Fevre er optimistiske... kilde (bold.dk)

Men er det ikke en meget forventelig udmelding? Ikke alvorlig - men alligevel ingen tidshorisont. Man skulle jo nødigt skræmme potentielle købere væk....
http://www.bold.dk/nyt/?vis=78458

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

jo det er rigtigt nok, men vi har jo før købt spillere med småskavanker (Røll, Raska)..... så det burde vel ikke afskrække os hvis vi fik lidt økonomisk kompensation....

Kent

Indlæg af Kent »

mancitydk Skrev:
> jo det er rigtigt nok, men vi har jo før købt
> spillere med småskavanker (Røll, Raska)..... så
> det burde vel ikke afskrække os hvis vi fik lidt
> økonomisk kompensation....

Nej, men hvis det fx betyder at Demba mister hele denne halvsæson (hvis skaden holder ham ude 1-2 md, og han så bagefter skal i form, så kan det meget hurtig koste hele den korte forårsæson), så er det en kompensation på måske 1.5 mio kr vi skal have forhandlet igennem (Demba vil jo efter sigende have koste 250.000 kr om måneden. Hvis han først for alvor er klar til juli, så er det 6*250.000 kr vi har betalt). Alternativet er at lade ham spille foråret i EfB, og så henter ham måske 2-3 mio billigere til sommer, hvor han nærmer sig kontraktudløb.

Men alt har sin pris.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

det kan du have ret i. Men hvis det ender med at vi ikke henter ham nu, så skal vi have en ny angriber nu alligevel. Vi mangler stadig en angriber, efter min mening, no offense jude og albæk, men tør bare ikke hænge min hat på dem. de mangler jo erfasring.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Kent Skrev:
> Nej, men hvis det fx betyder at Demba mister hele
> denne halvsæson (hvis skaden holder ham ude 1-2
> md, og han så bagefter skal i form, så kan det
> meget hurtig koste hele den korte forårsæson), så
> er det en kompensation på måske 1.5 mio kr vi skal
> have forhandlet igennem (Demba vil jo efter
> sigende have koste 250.000 kr om måneden. Hvis han
> først for alvor er klar til juli, så er det
> 6*250.000 kr vi har betalt). Alternativet er at
> lade ham spille foråret i EfB, og så henter ham
> måske 2-3 mio billigere til sommer, hvor han
> nærmer sig kontraktudløb.
>
> Men alt har sin pris.

Det er godt nok de færreste forstuvede ankler, der holder en ude i 2-3 måneder:)
Jeg ved selvfølgelig godt, at vi ikke kan være sikre på, at det BARE er en forstuvet ankel. Ledbånd kan nemt blive forstrukket i større eller mindre grad i forbindelse med forstuvninger, men stadig hvis det er tilfældet er 2-3 måneder lang tid.

Jeg har personligt døjet med skadede ankler, hvor skadestiden har varieret mellem halvanden uge til to måneder, og her skal det lige siges at de to måneder var fordi jeg begyndte for tidligt og forværrede skaden. Modsat mig har Demba jo også professionel hjælp, hvilket gerne skulle sikre ham de bedste rammer for restitution. Så normalt tager en sådan skade 2-3 uger, og så måske et par uger oven i, hvis ledbåndene er beskadigede.
Altså tror jeg ikke på at dette får den store konsekvens for Esbjerg økonomisk eller for Demba sportsligt

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

mancitydk Skrev:
> Jeg ville nu personligt gerne have både Fall og
> madsen til FCM. Tror ikke der skal meget til før
> Madsen begynder at bombe. Og Falls 24 mål i 39
> kampe.... JO Tak.... men de ryger nok begge til
> OB..... og vi har et angreb der består af Franke
> og Baba.... og med al respekt for de to (jeg synes
> de er gode) så kan jeg ikke se dem skabe mål
> nok.......
>
>
> Vi har brug for en ekstra angriber. Selvfølgelig
> kanm man også sige, at der muligvis er en grund
> til at både Madsen og Fall spøger i OB. De har
> måske givet op overfor Demba???? Kunne det være
> fordi vi står skarpest i konkurrencen? Det er jo
> længe siden FCK sidst har været meldt inde i
> kampen om ham.

OB har for lidt tid siden tilbudt EfB et ret stort mio beløb. Men hvad årsagen er til at sagen nu virker død kan jeg ikke svarer på. I stedet skulle Fall bliver præsenteret i OB i den uge vi går ind i - prisen på 8 mio ved jeg ikke om passer. Brink afviser på det kraftigste al forbindelse til Madsen, og det havde han ikke behøvet på den måde som han gør, hvis der havde været noget om sagen.

Konklusion: Fall ny mand i stribet, Madsen en and og Demba ligner ikke længere en mulighed.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

præcis min tanke. Er ganske enig i dine betragtninger...

Kent

Indlæg af Kent »

Jakob Jensen Skrev:
> Konklusion: Fall ny mand i stribet, Madsen en and
> og Demba ligner ikke længere en mulighed.

Helt enig. Sådan ser jeg det også.

Den første brik i det store angriberpuslespil er ved at blive lagt, men der er stadig nogle stykker i spil. Men nu er der en klub mindre i kapløbet om Demba, hvilket er godt for os ;-)

Arff

Indlæg af Arff »

Kent Skrev:
> Den første brik i det store angriberpuslespil er
> ved at blive lagt, men der er stadig nogle stykker
> i spil. Men nu er der en klub mindre i kapløbet om
> Demba, hvilket er godt for os ;-)

Nemlig.
For hvis OB køber Djiby Fall så er de ikke ude efter Demba, og hvis Peter Madsen biver i Brøndby mangler de heller ikke en ny angriber.
Så er der FCM og FCK(?), og jeg tvivler lidt på at FCK vil have fat i Demba, så derfor står vi med de stærkeste kort på hånden, med mindre FCK vil have ham, for så havde de hentet ham foran alle andre danske klubber alligevel.

Besvar