Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:...selvom Celta har en interesse i at svække os, da Pione ikke vil være spilleberettiget for dem i EL, hvis vi kvalificerer os til gruppespillet.
Ikke helt rigtigt.
Gruppespillet er lidt sin egen turnering. Sålænge det kun er kval kampe betyder det ikke noget.

Lund7400
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Lund7400 »

Hvis Sisto er væk, så fornemmer jeg folk mener, at der er kantspillere nok. Jeg forstår ikke helt den holdning, særligt fordi Thorup ikke er vild med Royer - han ligner en færdig mand i klubben, og i hvert fald ikke en mand med niveau pt. Det efterlader os med Kadlec, Borring og Duelund som umiddelbare første valg (og udfordrer), men derefter følger så Mabil, David og garderinger som Hassan (i min optik mere værdifuld som 8'er) og Olsson.

Kadlec er disponeret for skader, Borring OK - ikke topklasse, Duelund mangler det sidste og Mabil og David er ikke gode nok. Altså ligner det en tilnærmelsesvis fast kantrolle for Hassan/Olsson, som så efterlader et hul centralt.

Så medmindre man fortsat tror på Royer, så mener jeg, at man bør hente en kant for Sisto. Det ændrer dog ikke på at man fortsat ogdp for alt i verden sjal hente en midterforsvar (Fenger/Bubacarr!).

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Der er også Thycosen og Anderson der kan blive rigtig spændende, men det er selvfølglelig ikke alderen der holder dem til jorden.


I forhold til Celta Vigo rygterne kan man hurtig blive grebet med af historine og rygterne (er selv faldet i).
Men giver det ikke ok mening, Celta Vigo har 2 mand ude, godt tidspunkt for Pione, formentlig en spillestil der passer. Og Midtjylland kommer nok ikke til at kunne få mere for ham end de cirka 6 mio. euro der har været rygter om.

Som jeg ser det, er det eneste den kan falde på, hvis Celta Vigo ikke har pengene, som selvfølgelig også er muligt scenarie,
£15.30m fra Manchester City for Nolito må dog varme lidt.

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af WBW »

Steffen am skrev: I forhold til Celta Vigo rygterne kan man hurtig blive grebet med af historine og rygterne (er selv faldet i).
Men giver det ikke ok mening, Celta Vigo har 2 mand ude, godt tidspunkt for Pione, formentlig en spillestil der passer. Og Midtjylland kommer nok ikke til at kunne få mere for ham end de cirka 6 mio. euro der har været rygter om.

Som jeg ser det, er det eneste den kan falde på, hvis Celta Vigo ikke har pengene, som selvfølgelig også er muligt scenarie,
£15.30m fra Manchester City for Nolito må dog varme lidt.
Det giver rigtig fin mening! Og de tilbagevendende rygter både denne sommer og sidste sommer, tyder på at interessen fra Celta er reel nok.

Og det er jo ikke verdens største hemmelighed, at Spanien er drømmeskiftet for Sisto. Endvidere tror jeg han vil passe godt til Celtas spillestil.

Som FCM kan man ikke undgå at være splittet omkring det. Under Sisto et skifte, og tror også tiden er rigtig for ham. Men hvor ville det dog også være lækkert hvis han blev en sæson og ramte det vidunderlige topniveau vi ved han har, og som han så småt er begyndt at vise igen.

Håber dog i det mindste han bliver nogle uger endnu, og får os i EL gruppespil

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

Interessen fra Celta er formodentlig reel nok. Men hele historien omkring de tweets der fortæller at Sisto er blevet enig med Celta om de personlige forhold, nager mig.

Hvor ofte sker det at en spiller forhandler med en klub som ikke har tingene på plads med den sælgende klub??. Jeg tror ikke på at vi vil sælge Sisto før vores skæbne ved EL gruppespillet er afgjort. Der kan også nemt nå at komme andre på banen så medmindre Celta sprænger banken fordi de vil have ham nu og her, så tror jeg ikke på at FCM har givet grønt lys for forhandlinger mellem Celta og Sisto.

Hvad der muligvis kan være sket derimod er at Sistos agent - storebror Sisto - har ladet sive nogle enkelte generelle krav såsom løn. Det kan være det som Celta Er klar på at indfri. Reelle forhandlinger tror jeg ikke på at der har været. Virker ikke logisk for mig.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Det er nok mest off-topic, men meget sjovt.
Ved ikke helt hvordan det skal læses, men er vel en der har spillet football manager.
https://oliverdawes.wordpress.com/2015/ ... elta-vigo/

Men om ikke andet, en for sjov simulering.
Sisto bliver solgt til Celta Vigo efter varme anbefalinger af deres scouts og scorer 20 mål og 13 assists, i 40 kampe i første sæson

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af THenry »

Jeg fornemmer på brormand Angelo, at Pione gerne vil videre, hvis der opstår en god mulighed, og Celta kunne godt være dette.

Det vil være en klub på et niveau, hvor han kan forvente spilletid, de har erfaring med danskere og den spanske spillestil passer meget god til ham, så jeg kan godt se det ske.

Dog tror jeg ikke en handel er lige op over, for ellers tror jeg ikke, at Sisto havde spillet i går mod FCN. Jeg tror også, at vi gerne vil spille de europæiske kvalkampe, inden vi slipper ham endeligt, men det bliver spændende at se, hvad der sker.

Lidt nyt omkring Pusic:
http://www.bt.dk/fodbold/paa-vej-vaek-n ... sferrygter

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:Det er nok mest off-topic, men meget sjovt.
Ved ikke helt hvordan det skal læses, men er vel en der har spillet football manager.
https://oliverdawes.wordpress.com/2015/ ... elta-vigo/

Men om ikke andet, en for sjov simulering.
Sisto bliver solgt til Celta Vigo efter varme anbefalinger af deres scouts og scorer 20 mål og 13 assists, i 40 kampe i første sæson
Synes faktisk FM ofte har halv realistiske stats på deres spil (ikke altid men ofte)

Her er Sisto and Kadlec fra vinteropdateringen i spillet.

Billede

Billede

Hvis man spiller andet en FCM er det næsten et must do, at købe Sisto (selv som store hold) Så personligt vil jeg da blive ked af hvis han ikke blev solgt for mere end 50mil og videresalgs klausul på.

Kadlec er faktisk blevet dårlige i denne update af spillet og det er vel logisk nok. Men han er stadigvæk ret god! Jeg spiller him på toppen i stedet for Pusic (som jeg altid sælger) I virkeligheden er det noget andet.. men synes faktisk det er synd kadlec ikke er angriber for os..

Bliver spændende at se hvor mange andre der byder på sisto. Han har helt sikker fortjent et godt skifte, selvom jeg gerne så ham i en sæson mere.

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

Rygterne i Spanien går åbenbart på at Sisto handlen kan gå igennem i dag. At klubberne er enige om en pris på 40M. Lad mig sige det sådan at hvis det er rigtigt at de sælger Sisto med hans nuværende form, FØR vores skæbne omkring EL gruppespillet er kendt, så er det den dårligste disposition af en sportsdirektør i dansk fodbold siden Ørgaard langede godt 20M over disken for Borring. CS og RA skal dog være undskyldt hvis Benham forlanger at de ikke tager risikoen for en skade til Sisto i de kommende kampe. Sisto salget er naturligvis noget Benham har forventet i en del vinduer efterhånden. Tvivler dog på at Benham som dreven gambler skulle have så lidt is i maven.

Jeg vil være meget overrasket (negativt) hvis rygterne skulle have noget på sig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Vijen »

Alle rygterne om Sistos snarlige skifte kommer fra Daniel Ortveds blog i går aftes, som blev fejloversat. Nu henviser alle medierne til hinanden og derfor kommer der så mange artikler.

Jeg nægter at tror på at Sisto er væk før at vi har EL kvalifikationen overstået, andet giver bare ikke mening. Det kan selvfølgelig være at vi har en stor handle klar, som kun afventer at Sisto er blevet solgt.

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af hviid »

Tror nu, at den er god nok. I hvert fald har NoticiasCelta endnu en historie om det her til morgen, hvor der skrives, at klubberne er enige om en pris på 4,5 millioner pund (ved ikke hvorfor det ikke er i euro):
http://noticiascelta.com/index.php/actu ... to-a-punto
Edit: Kan se at de refererer til en tyrkisk avis for det med aftalen, så måske er det stadig bare en historie, der kører i ring ;-)

Vijen
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Vijen »

hviid skrev:Tror nu, at den er god nok. I hvert fald har NoticiasCelta endnu en historie om det her til morgen, hvor der skrives, at klubberne er enige om en pris på 4,5 millioner pund (ved ikke hvorfor det ikke er i euro):
http://noticiascelta.com/index.php/actu ... to-a-punto
Edit: Kan se at de refererer til en tyrkisk avis for det med aftalen, så måske er det stadig bare en historie, der kører i ring ;-)
Det var præcis noticiacelta som brugte Daniel Ortveds blog i går aftes.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Vijen skrev:
hviid skrev:Tror nu, at den er god nok. I hvert fald har NoticiasCelta endnu en historie om det her til morgen, hvor der skrives, at klubberne er enige om en pris på 4,5 millioner pund (ved ikke hvorfor det ikke er i euro):
http://noticiascelta.com/index.php/actu ... to-a-punto
Edit: Kan se at de refererer til en tyrkisk avis for det med aftalen, så måske er det stadig bare en historie, der kører i ring ;-)
Det var præcis noticiacelta som brugte Daniel Ortveds blog i går aftes.
Som også både tipsbladet og fodbold-transfers.dk linker til.
Er noticiascelta troværdig?

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af hviid »

Steffen am skrev:Er noticiascelta troværdig?
Har spurgt en spansk kammerat, der er tidligere sportsjournalist på Marca. Han mener, at sitet er troværdigt.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af henker »

Ok, synes at 40 for sisto er for lidt. Da han er nu blevet bedre end for to sæsoner siden.. Så pris burde være mellem 50-60??

Låst