Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

CasperA skrev:
29. maj 2019, 02:03
Mht. spørgsmål til Claus Steinlein i næste uges afsnit kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår den store 2029 plan bliver offentliggjort?
‪Dem der ligesom CasperA har hørt vores laaange sæsonevaluering helt til ende, ved at vi i næste uge, taler med direktøren for det hele: Claus Steinlein. ‬
‪Men hvad skal vi spørge ham om?‬
‪Hvad vil du gerne vide om status i FCM?‬
‪Kom med dine spørgsmål, så tager vi dem med til Claus

6256

Indlæg af 6256 »

Man fornemmer i afsnit 1 af 'Oprøret fra Heden' at Steen Hessel er meget skuffet over den manglende succes i Europa - hvordan forholder du dig til den kritik?
Steen snakker om, at FCM måske har undervurderet, hvor svært det er at spille i Europa, har I det, eller er den kritik ramt ved siden af? Hvis ja/nej, hvorfor? Eller ser du stadig FCM som en ung klub, der har brug for flere europæiske erfaringer, før vi spiller kontunuerligt med?

Hvad er transferstrategien? pt. i FCM? Sidste år skabte FCM en stor bred trup (dog med en del spillere udlejet). I det kommende vindue er det meldt ud, at der skal tyndes ud?

i forlængelse heraf, er U19 holdets succes kommet bag på jer? Hvorfor der skal gøres plads til flere af dem?

Hvad synes du om trupsammensætningen, med de mange forskellige nationaliteter? Er det godt/skidt? En udfordring relationsmæssigt både på og udenfor banen?

Peter

Indlæg af Peter »

I kan jo forholde ham Glen's kritik i forhold til udlejninger til 1 division i forhold til at få vores folk klar til at spille i superligaen

Og om det ikke ville være en mulighed på sigt at få presset vores andethold tilbage i divisionerne så de spillere vi har i truppen der ikke får meget spilletid kan testes på et højt niveau

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Peter skrev:
30. maj 2019, 18:35
Og om det ikke ville være en mulighed på sigt at få presset vores andethold tilbage i divisionerne så de spillere vi har i truppen der ikke får meget spilletid kan testes på et højt niveau
Lige det spørgsmål tror jeg godt, jeg kan svare på. Andetholdet kommer ikke tilbage til divisionerne. Det var meget upraktisk at have dem der, grundet reglerne om spilleberettigelse. Med reserveholdsligaen er det meget fleksibelt for den enkelte klub, der kan bruge de spillere de vil (fx har vi jo brugt nogle af vores spillere, der er udlejet til Fredericia eller har karantæne i superligaen). Desuden sikrer det en mere retfærdig afvikling af 2. division, fordi holdene der ikke skal forholde sig til, at de risikerer at møde alt fra et superligahold til et blandet u19/u17-hold alt efter kampterminer mv.

THenry

Indlæg af THenry »

Den 11. januar 2019 afviste Claus overfor Tipsbladet, at FCM har behov for et kursskifte ift. spillestilen for at opnå succes i Europa, og blev bl.a. citeret for følgende: "Vi synes, vi skal være endnu bedre til det, vi allerede er gode til. Der skal endnu mere power på, vi skal være endnu bedre på dødbolde, fysisk, være aggressive i presset. Det er den vej, vi går".

Jeg synes, vi har købt bedre boldspillere i de seneste 2 transfervinduer, og det ser ud til, at cheftræneren gerne vil spille med mere tekniske typer (f.eks. Evander over Okosun på midtbanen) så spørgsmålet er, om vi fortsat tror på, at det "gamle FCM DNA" med power-fodbold, fart og fysik er nok til succes i Europa, eller om vi skal være bedre på bolden fremadrettet for oftere at kvalificere os til europæisk gruppespil?

THenry

Indlæg af THenry »

Rasmus Ankersen har i en tidligere podcast omtalt problematikken med at gøre de unge talenter fra akademiet klar til 1. holdet. Jeg kan forstå, at der skal tyndes ud i truppen henover sommeren for at gøre plads til flere af de unge, men vi har stadigvæk rigtig mange spillere på kontrakt. Er der derfor konkrete planer om at finde endnu en strategisk samarbejdsklub udover Fredericia, eller hvordan sikrer vi at de mange nye talenter, der kommer op fra akademiet, får matchning på højt niveau, der kan udvikle dem yderligere?

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Spørgsmål til Claus:

Jeg ved godt Svend tidligere har afvist, at Evander skal afsted allerede i dette vindue, men kunne det måske give mening at tage den hurtige profit alligevel?

I vores nuværende system spiller vi uden 10’er, som jeg umiddelbart ser som Evander stærkeste position. Vi har i glimt set ham shine som 8’er, men dette har også skabt nogle defensive problemer.

Så i stedet for at skifte system og bygge for meget af vores spil op omkring ham, kunne det så give mening at tage den nemme profit allerede nu. Og så finde en spiller, evt. JP’s afløser for fortjenesten på Evander?

Tillægsspørgsmål: Har Evanders familie og deres indflydelse på Brumado og Patrick en betydning for om vi kunne finde på at sælge Evander allerede nu?

THenry

Indlæg af THenry »

Der er blevet snakket meget om, hvor definerende det var for os, da Thorup skiftede til 3-4-3 i Parken, da spillermaterialet passede bedre til et andet system. Nu har vi fået ny træner og nye spillere, hvor det måske giver mere mening med en 3-mandsmidtbane. Kan man forestille sig, at vi måske i nærmeste fremtid begynder at se et FCM spille med 3 mand centralt på midtbanen?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

‪Når solen er forsvundet og valget er ude af jeres tv og SoMe-feed, så ligger der en podcast klar til jer med direktøren for det hele. Kent og Krogh har været på MCH Arena og stillet jeres spørgsmål videre til Claus Steinlein. Den er klar kl. 06:00 i morgen.‬

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Kent skrev:
5. jun 2019, 20:30
‪Når solen er forsvundet og valget er ude af jeres tv og SoMe-feed, så ligger der en podcast klar til jer med direktøren for det hele. Kent og Krogh har været på MCH Arena og stillet jeres spørgsmål videre til Claus Steinlein. Den er klar kl. 06:00 i morgen.‬
Jeg sætter mig i bilen kl 5.30.. Så i må gerne skynde jer lidt mere ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Xort skrev:
5. jun 2019, 20:39
Kent skrev:
Sig ikke, at vi ikke er servicemindede: den er klar 5:29 ;)

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Kent skrev:
5. jun 2019, 21:41
Xort skrev:
5. jun 2019, 20:39
Kent skrev:
Sig ikke, at vi ikke er servicemindede: den er klar 5:29 ;)
Konge service :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

‪Sæsonens sidste podcast er nu klar i dit feed. Vi har været på MCH Arena og besøge Claus Steinlein for at få status på FCM efter sæsonen 18/19 og før transfervinduet åbner. https://soundcloud.com/user-336203398/s ... in-060619‬

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Claus har da fulgt med i valgkampen kan jeg høre :lol:

“Vi har dobbelt så mange trofæer som FCK de sidste to år”
“Vi har lige så mange trofæer som de store i KBH de sidste to år”

Glæder mig til at høre ham når vi har haft et skodår

“Vi var tre point bedre end FCK i runde 23 i denne sæson, det viser hvad vi står for i FCM, sammen dyrker vi drømmen, den der opgiver at blive bedre ophører med at være god” :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
6. jun 2019, 18:35
Claus har da fulgt med i valgkampen kan jeg høre :lol:

“Vi har dobbelt så mange trofæer som FCK de sidste to år”
“Vi har lige så mange trofæer som de store i KBH de sidste to år”

Glæder mig til at høre ham når vi har haft et skodår

“Vi var tre point bedre end FCK i runde 23 i denne sæson, det viser hvad vi står for i FCM, sammen dyrker vi drømmen, den der opgiver at blive bedre ophører med at være god” :)
Jeg kan allerede se nu, at jeg ikke orker at høre den podcast. Al respekt for det han udretter, men hans retorik er simpelthen så trættende.

Besvar