Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Kent »

Hvis man er på twitter, så har Tap-in fodbold lagt et fint shot-map op for George, der viser, at han afslutter fra rigtig fine positioner. Han skyder altså ikke fra alle mulige vinkler og afstande, men træffer de rette valg. Hans xG per skud er ligaens 6. højeste med 0.18, bl.a. overgået af Paul (0.20) og Sørloth (0.19).
Han er en powerspiller, som jeg godt kan se passe ind hos os, såfremt hans løbearbejde bliver forbedret. Og det er den del, der er udfordringer, hvor der jo florere historier om manglende træningsiver og besøg på grillbarer lige efter træning - hvor han jo så i øvrigt kan tage en fransk hotdog sammen med Duncan ;-)
Så der er nogle tvivlsspørgsmål ved ham. Det der giver mig lidt ro i maven, ift at han ikke skal ende som en ny Bruninho, er at Ove P faktisk var træner for ham i en periode i Hobro. Så vi bør altså have et godt kendskab til, hvad han er for en fyr og der bør ikke være noget, som overrasker os.
Vi kunne ikke hente ham i vinter, da han har spillet for både Lyngby og Randers i denne sæson, og derfor er låst fra at kunne spille i flere klubber. Det ville have krævet en dispensation, som nok kun var kommet i hus, hvis Lyngby var gået konkurs.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

George er spændende, men hvis han skal være en succes i Fcm skal
han forbedre sin kondition væsentlig, ellers kan ikke følge med i vores
power bold.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ahhhh Duncan var nu heller ikke den hurtigste !! Mon ikke også at der ryger et par kilo når han begynder at træne med for alvor. Spændende signing.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
23. mar 2018, 07:23
Vi kunne ikke hente ham i vinter, da han har spillet for både Lyngby og Randers i denne sæson, og derfor er låst fra at kunne spille i flere klubber. Det ville have krævet en dispensation, som nok kun var kommet i hus, hvis Lyngby var gået konkurs.
Tak for info :)
En regel jeg ikke kendte
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
23. mar 2018, 15:22
Ahhhh Duncan var nu heller ikke den hurtigste !! Mon ikke også at der ryger et par kilo når han begynder at træne med for alvor. Spændende signing.
Jeg ser nu ikke George som værende en langsom spiller. Tværtimod. Jeg tror at mnm123's kommentar om at han ikke kunne følge med i vores power fodbold mere drejede sig om udholdenhed fremfor fart.

Det er jeg nu ikke så bekymret for. Er han ikke fit til at levere det Jes Thorup vil have han skal levere, så spiller han ikke. Det kan Rafa skrive under på. Så han skal nok komme i en noget bedre kondition fysisk forfatning i FCM trøjen
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Min anke er lidt mere om hans målinstinkter er gode nok. Afslutningsteknikken - er den god nok? Han er fysisk stærk, lynhurtig og alligevel har han ikke scoret mere selvom han iflg Kent's post i denne tråd afslutter fra gode positioner. Han er 24 år - stadig ung, men havde han været 21 så havde jeg været noget mindre skeptisk. Vi får se - selvom jeg er skeptisk kan jeg sagtens se at han kan ramme en serie af scoringer hos os og stå få et godt videresalg. Derfor hader jeg heller ikke signingen

mnm123

Indlæg af mnm123 »

TrueWolfMidt skrev:
Det er ikke hans hurtighed jeg peger finger ad. Det er hans udholdenhed der skal forbedres så han
er farlig i 90 min ind nu i Lyngby hvor han g¨r død efter 1 time. Altså så han kan tage flere høj intensive løb
en kamp.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
23. mar 2018, 16:41
TrueWolfMidt skrev:
Jeg ser nu ikke George som værende en langsom spiller. Tværtimod. Jeg tror at mnm123's kommentar om at han ikke kunne følge med i vores power fodbold mere drejede sig om udholdenhed fremfor fart.

Det er jeg nu ikke så bekymret for. Er han ikke fit til at levere det Jes Thorup vil have han skal levere, så spiller han ikke. Det kan Rafa skrive under på. Så han skal nok komme i en noget bedre kondition fysisk forfatning i FCM trøjen
Det rå talent (fart, fysik og atletiske evner) er klart til stede, og er også på et niveau over Superligaen. Thomas Nørgaard har bl.a. sagt, at hans fysik er på PL-niveau. Han holder i øvrigt rekorden i Randers i spring- og sprinttests: https://amtsavisen.dk/randersfc/Video-S ... kel/332631

Spørgsmålet er nok nærmere om han mentalt besidder viljen og motivationen til at arbejde hårdt. Dårlig form og til dels skader var vist årsagen til, at ikke kunne bruge ham i Randers, selvom de i den grad mangler angribere!

Hvis man skal se positivt på det, så burde det ikke være svært, at få en 24-årig i god form. Der er i hvert fald ikke nogle fysiologiske grunde til, at han ikke kan komme i form. Om ikke andet sender vi ham på stroppetur i Ødemarken med BS :lol:

Han virker ikke til at være nogen stor presspiller (men det er Paul jo engeltig heller ikke), men forhåbentlig bliver han nød til at arbejde hårdere i FCM, da konkurrencen er større end i de andre klubber, som han har været i, således vi kan forløse hans potentiale.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvad er nu det for en parodi Lyngby og Randers holder sig?
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/r ... ge-aftale/

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

mousebreaker skrev:
23. mar 2018, 06:10
Undrer mig over 2 ting.
1) at computeren har sagt god for George
2) at man henter ham nu og ikke i sidste vindue hvor Lyngby var på konkursens rand og ikke har kunnet sige nej. Der ville han give mening som en backup for Paul, hentet i sidste øjeblik.

18 mål i 63 kampe er ikke godt nok, men han vil formodentlig få flere chancer per kamp til at score hos os. Jeg hader som sådan ikke denne signing men jeg er bestemt heller ikke imponeret. Ser det som en bredde signing, så må vi se om George har psyken til ikke at spille ret ofte
Det er nok fordi han var lejet ud fra Randers til Lyngby.

I øvrigt ser det ud til at Lyngby endnu ikke har sendt penge til Randers for at indløse deres frikøbsklausul.

Låst