Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

@FCM2000
Nu er det sgu dig der vrøvler
At sætte Zsolt Korcsmar ind som en ekstra forsvarer når modstanderne er gået kolde er absurd. Havde han gjort det havde jeg kastet op på stedet. Ja, det er træls de scorer til slut. Get over it!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
29. jul 2017, 15:16
@FCM2000
At sætte Zsolt Korcsmar ind som en ekstra forsvarer når modstanderne er gået kolde er absurd. Havde han gjort det havde jeg kastet op på stedet. Ja, det er træls de scorer til slut. Get over it!
Nu snakker vi om slut minutterne hvor FCM var sat under pres, så de var bestemt ikke gået kolde.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
29. jul 2017, 15:25
mousebreaker skrev:
@FCM2000
Nu snakker vi om slut minutterne hvor FCM var sat under pres, så de var bestemt ikke gået kolde.
Prøv at undersøge hvor mange gange, vi har sat en forsvarer ind for en angriber for at køre et resultat hjem, i slutningen af en kamp. Det har vi ikke gjort siden Benham tog over. Det er et af de taktiske indgreb fra hans side, som blev omtalt en del den første sæson.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
29. jul 2017, 15:41
FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:
@FCM2000
Det er et af de taktiske indgreb fra hans side, som blev omtalt en del den første sæson.
"hans" = Benham eller Thorup ?

Jo men :-) uanset så er det amatøragtigt, som jeg husker det så sejlede forsvaret til sidst, det er jo netop her man ved at sætte en international erfaren spiller ind, som kunne få skabt lidt ro på det, men nej man sætter en ung uerfaren spiller ind. :ugeek:

Ærgerlig Thorup: "Vi skal blive klogere" siger han til Aoh.dk, det gælder vel også ham/Benham selv eller ? målene piver ind, 7 kampe = 12 mål

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
29. jul 2017, 15:58
Kent skrev:
29. jul 2017, 15:41
FCM2000 skrev:

Det er et af de taktiske indgreb fra hans side, som blev omtalt en del den første sæson.
"hans" = Benham eller Thorup ?

Jo men :-) uanset så er det amatøragtigt, som jeg husker det så sejlede forsvaret til sidst, det er jo netop her man ved at sætte en international erfaren spiller ind, som kunne få skabt lidt ro på det, men nej man sætter en ung uerfaren spiller ind. :ugeek:

Ærgerlig Thorup: "Vi skal blive klogere" siger han til Aoh.dk, det gælder vel også ham/Benham selv eller ? målene piver ind, 7 kampe = 12 mål
Det fremgår jo ret entydigt af konteksten, at 'hans' refrerer til Benham, eftersom jeg ikke omtaler andre i indlægget. Hans (stadig Benham) begrundelse er, at det statistisk set oftere giver det ønskede resultat, når der skiftes offensivt ind i slutningen i stedet for defensivt, når man skal forsvare en føring. Det er du så velkommen til at mene er amatøragtigt - du er i hvert fald relativ professionel mandagstræner. Under alle omstændigheder, skal krittikken her ikke rettes mod Thorup men Benham.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
29. jul 2017, 14:03
Ja den skarpeste angriber p.t. er ikke at finde i truppen, nogle siger at han skal koncentrere sig om salg :lol: , men en langtidsskadet Filip Novák netop klarmeldt sidder på bænken, men var det ikke meningen at han skulle sælges ? kan han koncentrere sig om det :lol:

Jeg har sjældent hørt noget vrøvl
Hvorfor er det, at du ikke kan forstå, at Pusic ikke gider FCM? Og at FCM ikke gider Pusic? Pusic har nu 3 gange obstrueret en handel, så han stadig er i klubben. Hvor meget tydeligere vil du have, at FCM skal vise, at han er færdig i klubben? Pusic kommer aldrig til at spille for FCM igen.

Hvis ikke du kan se forskellen til Novak-casen, så hjælper det nok ikke, at jeg forsøger, at forklare den.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:
28. jul 2017, 10:36
Stoffer skrev:
28. jul 2017, 08:28
Jeg bemærkede, at Thorup lavede en klar offensiv indskiftning ved 2-2. Det var jo som sådan positivt, at han ikke ville leve med 2-2, men det var desværre også tydeligt, at Kroon ikke kunne gøre en forskel, og at han ikke påvirkede kampens udvikling.
Enig. Modstanderne så meget trætte ud. Kroon gjorde desværre et dårligt indhop, sådan er det jo engang imellem. Forstår ikke at Wikheim skulle ud medmidnre han var flad og jeg forstår slet ikke at Paul fik så lang snor. Det var helt klart en dårlig dag for Paul fra start til slut, banen var tung og glad. Ikke noget der er godt for en spiller a la Paul. Jeg var skuffet over at Paul ikke blev skiftet ud med Sørloth en halv time før tid, men kan faktisk også godt lide Esben Hansens forslag på TV (da modstanderne gik kolde), at skifte Borring ind for Onuachu fordi det primært så ud til at være langs jorden vi skulle forbi dem, da lange høje afleveringer var næsten umulige at kontrollere når de ramte jorden. Borring skulle da på kant og så skulle en af vores andre wings frem på top. Det lød faktisk som en god plan for mig.
1. Paul fik al for lang snor
2. Når man tage Paul ud til sidst og sætter Sørloth ind, så kan man kun ryste på hovedet, Sørloth løber direkte ned i forsvaret, et halvt hoved mindre end paul.
3. Man har en 28 årig Zsolt Korcsmár siddende på bænken, international erfaring tilmed, hvorfor sætter man ham ikke ind i stedet for en ung uerfaren Sørloth ? Zsolt Korcsmár kunne have stabiliseret forsvaret sammen med Kian hansen og Halsti og redde 2-2 hjem.

Det er det der, der gør at man ikke tror på Jess T. taktiske evner, for gang på gang laver han mærkelige opstillinger der ikke holder, tager de forkert beslutninger i kampen, noget der kendetegnede ham ligeså på u-21 landsholdet.

Ja den skarpeste angriber p.t. er ikke at finde i truppen, nogle siger at han skal koncentrere sig om salg :lol: , men en langtidsskadet Filip Novák netop klarmeldt sidder på bænken, men var det ikke meningen at han skulle sælges ? kan han koncentrere sig om det :lol:

Den eneste træner i ligaen der kan finde på at lave 3 defensive udskiftninger i en kamp er Ståle Solbakken. Vi havde ikke problemer med at forsvare den hjem. Vores problem er at et par rimeligt rutinerede spillere i slutfasen begår nogle utilgivelige/unødvendige børnefejl, og det kunne Korcsmar ikke have ændret på. Det var jo ikke i det åbne spil de skabte chancer, men på vores fejl = dødbolde

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:
@FCM2000
De var i den grad gået kolde - og det gør de også i returen hvis vi formår at holde tempo i boldomgangen.
At de kommer frem og får skabt et par dødbolde er irrelevant ifht om de er gået kolde eller ej. Vi dummer os gevaldigt og laver to gange nogle komplet tåbelige frispark hvor nummer to så bliver straffet.

@Pusic situationen:
Han er en glimrende spiller og jeg synes det er en falliterklæring at klubben ikke har kunnet håndtere ham - eller accepteret hanskan skeje ud. Det vidste man før han blev købt så det var bare en del af pakken. Her tænker jeg måske at det er Thorup og Pusic der bare har en dårlig kemi og så vinder træneren som oftest i længden, også i FCM. Thorup kom jo til efter Pusic og min fornemmelse var fra start at Pusic slet ikke var Thorups kop the, med de dispositioner han foretog på angrebsposten. I en sådan situation er det ikke en overraskelse at Pusic agerede som han gjorde - om man så kan lide det eller ej. Lad os håbe der kommer et salg i dette vindue - uanset hvad så tror jeg Thorup skal bindes på hænder og fødder før Pusic kommer i kamp. Dal Hende står formodentlig foran Pusic i angrebshierakiet .
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

tatoo skrev:
29. jul 2017, 17:34
Den eneste træner i ligaen der kan finde på at lave 3 defensive udskiftninger i en kamp er Ståle Solbakken.
Ironisk nok har Ståle kun én forsvarsspiller med på bænken til kampen mod Hobro idag.

Edit: For lige at holde mig OT, så synes jeg bestemt det ville have været hul i hovedet at sætte en forsvarsspiller ind istedet for Onuachu, især mod et svagt hold som Arka. Vi skulle jagte sejren, og kunne have nuppet den uden det ville have været unfair.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
29. jul 2017, 17:34
FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:
28. jul 2017, 10:36

Enig. Modstanderne så meget trætte ud. Kroon gjorde desværre et dårligt indhop, sådan er det jo engang imellem. Forstår ikke at Wikheim skulle ud medmidnre han var flad og jeg forstår slet ikke at Paul fik så lang snor. Det var helt klart en dårlig dag for Paul fra start til slut, banen var tung og glad. Ikke noget der er godt for en spiller a la Paul. Jeg var skuffet over at Paul ikke blev skiftet ud med Sørloth en halv time før tid, men kan faktisk også godt lide Esben Hansens forslag på TV (da modstanderne gik kolde), at skifte Borring ind for Onuachu fordi det primært så ud til at være langs jorden vi skulle forbi dem, da lange høje afleveringer var næsten umulige at kontrollere når de ramte jorden. Borring skulle da på kant og så skulle en af vores andre wings frem på top. Det lød faktisk som en god plan for mig.
1. Paul fik al for lang snor
2. Når man tage Paul ud til sidst og sætter Sørloth ind, så kan man kun ryste på hovedet, Sørloth løber direkte ned i forsvaret, et halvt hoved mindre end paul.
3. Man har en 28 årig Zsolt Korcsmár siddende på bænken, international erfaring tilmed, hvorfor sætter man ham ikke ind i stedet for en ung uerfaren Sørloth ? Zsolt Korcsmár kunne have stabiliseret forsvaret sammen med Kian hansen og Halsti og redde 2-2 hjem.

Det er det der, der gør at man ikke tror på Jess T. taktiske evner, for gang på gang laver han mærkelige opstillinger der ikke holder, tager de forkert beslutninger i kampen, noget der kendetegnede ham ligeså på u-21 landsholdet.

Den eneste træner i ligaen der kan finde på at lave 3 defensive udskiftninger i en kamp er Ståle Solbakken. Vi havde ikke problemer med at forsvare den hjem. Vores problem er at et par rimeligt rutinerede spillere i slutfasen begår nogle utilgivelige/unødvendige børnefejl, og det kunne Korcsmar ikke have ændret på. Det var jo ikke i det åbne spil de skabte chancer, men på vores fejl = dødbolde
Solbakken er en klog træner

Du skriver: Vi havde ikke problemer med at forsvare den hjem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ja ja

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves....

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

vdv 1 mål og vdv assist til Pusic mål i dag i kjellerup

vdv spillede godt efter det der siges i Kjellerup, fra en kjellerup fan

Man må sige, at vdv har vist power og Pusic ligeså, hvad så Thorup ?

Riss giver et straffe væk til Kjellerup

Kjellerup spillede lige op med AGF i sidste uge

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
31. jul 2017, 18:09

Jeg har hørt fra en FCM-fan at Rafa så tyk og tung ud. Sidst vi spillede mod Kjellerup scorede Bruninho. Jeg kan se et mønster.

Det er da glædeligt, at Rafa får nogle spilleminutter, men det er på træningsbanen han skal yde det, der skal til, for at komme i truppen.

Pusic spillede nok mest i mangel på bedre og for at blive vist frem for Allan Gaarde.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
31. jul 2017, 19:10
FCM2000 skrev:

Jeg har hørt fra en FCM-fan at Rafa så tyk og tung ud. Sidst vi spillede mod Kjellerup scorede Bruninho. Jeg kan se et mønster.

Det er da glædeligt, at Rafa får nogle spilleminutter, men det er på træningsbanen han skal yde det, der skal til, for at komme i truppen.

Pusic spillede nok mest i mangel på bedre og for at blive vist frem for Allan Gaarde.
Det er ikke det jeg hører Kent, faktisk kan jeg heller ikke se at manden er tyk, nuvel der er en lille skarer herinde, som sidder et vist sted, jer om det.

Men det er da godt klaret af jeres tykke og tunge mand, at scorer og lægge op til mål, efter lang pause, det samme med Pusic, som havde succes i Holland.

Men hvorfor kunne de andre slanke ikke scorer ? :?

THenry

Indlæg af THenry »

FCM2000 skrev:
31. jul 2017, 19:20
Kent skrev:
31. jul 2017, 19:10
FCM2000 skrev:

Det er ikke det jeg hører Kent, faktisk kan jeg heller ikke se at manden er tyk, nuvel der er en lille skarer herinde, som sidder et vist sted, jer om det.

Men det er da godt klaret af jeres tykke og tunge mand, at scorer og lægge op til mål, efter lang pause, det samme med Pusic, som havde succes i Holland.

Men hvorfor kunne de andre slanke ikke scorer ? :?
Haha. Jeg elsker efterhånden dine VDV-indlæg, Alan Hvedehave ;)

Låst