Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af mousebreaker »

Nu skal man jo selvlflg altid passe på med ikke at overfortolke tingene, men når jeg læser denne artikel lader det til at Rasmus Falks primære fokus er den hjemlige andedam.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... b-i-januar
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

mousebreaker skrev:Nu skal man jo selvlflg altid passe på med ikke at overfortolke tingene, men når jeg læser denne artikel lader det til at Rasmus Falks primære fokus er den hjemlige andedam.

Og skifter man mon til sin favoritklub:

http://footy.dk/wp-content/uploads/2014 ... s-falk.jpg

Eller til den nye dreng i klassen???
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:
mousebreaker skrev:Nu skal man jo selvlflg altid passe på med ikke at overfortolke tingene, men når jeg læser denne artikel lader det til at Rasmus Falks primære fokus er den hjemlige andedam.

Og skifter man mon til sin favoritklub:

http://footy.dk/wp-content/uploads/2014 ... s-falk.jpg

Eller til den nye dreng i klassen???
Der er godt nok randt meget vand gemmen åen siden da.

Vil ligeledes sige man skal passe på hvordan man fortolker ting, men hvis det er Brøndbys bedste håb at klinge sig fast på den, ser det skidt ud (for Brøndby)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

O skrev:
ThygeM skrev:
TrueWolfMidt skrev:Ja, men nu har de jo måske også solgt Dumic for knap en million. Wow. Så kan Brøndby vel også godt overgå Fcm's bud og byde 36 mill.
Modsat jer har vi et budget vi forsøger at overholde - derfor er det en kæmpe fordel for ansættelse af nye spillere at det er de løntunge drenge der smutter - såsom Semb, Rashani og Elmander. Det frigør midler (Ved godt i ikke bruger den slags) indenfor budgetrammen! Mit bud er at i løbet af de næste par år vil i være den eneste klub der lever udelukkende på en eksterns nåde! Prøv og tænk hvad FCK og Bif kunne bruge af penge hvis vi %mæssigt ifht omsætning bankede ligeså store underskud af som i har gjort de seneste tre år - Fck ville kunne købe Messi uden at blinke med øjnene!
At nævne Brøndby og budgetoverholdelse i samme sætning og samtidig indikere at Brøndby er veldrevne grænsende til økonomiske-helgener er fandeme god humor! :D Ja, jeg går naturligvis ud fra, at du lavede fis :)
Dr kan man så bare se hvor meget du følger med... Vi var en klub på konkursens rand da JBA trådte til. Der blev lavet en femårsplan hvor man kalkulerede med underskud frem til og med 2017. I 2013 var der budgetteret med -45 mio Dkk og resultatet blev -39,8. I 2014 var der budgetteret med -40 mio og resultatet (renset for stadion-nedskrivning dvs virtuelle penge) var -33 mio. 2015 er så året hvor vi for alvor er ved at få styr på forretningen - der var fra start budgetteret med - 30mio og den ender nu i -10-14 mio. Altså har vi forbedret vores regnskab med 30 mio på 2 regnskabsår! Det er ikke sexet at være regnskabsfan - men det er sådan JBA vil have det og sådan bliver det - derfor giver det også mening med alle de afgange og trup-slankning som vi har gang i PT!! Modsat har i til gengæld har øget jeres underskud med 50-60% på den halve omsætning ifht vores vel og mærke i samme periode!! Vi ejer vores eget stadion og har et tilskuersnit der er højere end MCH Arenas totalkapacitet - dvs vi har mulighed for at hente ydeligere indtægter på fanbasen - modsat jer!

Tror Arff er bagud sådan cirka 40-0 :o :D :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:
O skrev:
ThygeM skrev: Modsat jer har vi et budget vi forsøger at overholde - derfor er det en kæmpe fordel for ansættelse af nye spillere at det er de løntunge drenge der smutter - såsom Semb, Rashani og Elmander. Det frigør midler (Ved godt i ikke bruger den slags) indenfor budgetrammen! Mit bud er at i løbet af de næste par år vil i være den eneste klub der lever udelukkende på en eksterns nåde! Prøv og tænk hvad FCK og Bif kunne bruge af penge hvis vi %mæssigt ifht omsætning bankede ligeså store underskud af som i har gjort de seneste tre år - Fck ville kunne købe Messi uden at blinke med øjnene!
At nævne Brøndby og budgetoverholdelse i samme sætning og samtidig indikere at Brøndby er veldrevne grænsende til økonomiske-helgener er fandeme god humor! :D Ja, jeg går naturligvis ud fra, at du lavede fis :)
Dr kan man så bare se hvor meget du følger med... Vi var en klub på konkursens rand da JBA trådte til. Der blev lavet en femårsplan hvor man kalkulerede med underskud frem til og med 2017. I 2013 var der budgetteret med -45 mio Dkk og resultatet blev -39,8. I 2014 var der budgetteret med -40 mio og resultatet (renset for stadion-nedskrivning dvs virtuelle penge) var -33 mio. 2015 er så året hvor vi for alvor er ved at få styr på forretningen - der var fra start budgetteret med - 30mio og den ender nu i -10-14 mio. Altså har vi forbedret vores regnskab med 30 mio på 2 regnskabsår! Det er ikke sexet at være regnskabsfan - men det er sådan JBA vil have det og sådan bliver det - derfor giver det også mening med alle de afgange og trup-slankning som vi har gang i PT!! Modsat har i til gengæld har øget jeres underskud med 50-60% på den halve omsætning ifht vores vel og mærke i samme periode!! Vi ejer vores eget stadion og har et tilskuersnit der er højere end MCH Arenas totalkapacitet - dvs vi har mulighed for at hente ydeligere indtægter på fanbasen - modsat jer!

Nu er Arff måske den jeg har allermest respekt for på dette forum og er ovebevist om han godt kan svare for sig selv, men er nysgerrig om hvorfor du hiver ham ind i den her diskussion?

Ydermere modsiger du dig selv, du taler om alle de muligheder og opbakning Brøndby har, desto værre er det da at der stadig er minus 10-14 millioner + at i har Danmarks næstdyreste trup og ikke har noget højere end en 3. plads siden 05/06 sæsonen.

Hvis vi skal nogenlunde holdet emnet til transfer må BIF da være Danmarksmester i enten at lave fejlkøb.

Hvis vi laver en rangliste baseret på sportslige resultater kontra økonomi de sidste par år, må FCM være i spidsen efterfulgt af AaB (og Hobro?) mens BIF og AGF klarer sig i den anden ende.

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Kent skrev:EB (Klaus Egelund) melder i dag at Brøndby har trukket sig ift Falk, og at det enten bliver FCM eller udlandet.
Spændende. Af ren nysgerrighed - hvor har du det fra? Det står ikke nogle steder på nettet, og ingen på Twitter skriver det - heller ikke Egelund selv :) Så vidt jeg kan se.

O

Indlæg af O »

ThygeM skrev:
O skrev:
ThygeM skrev:
Modsat jer har vi et budget vi forsøger at overholde - derfor er det en kæmpe fordel for ansættelse af nye spillere at det er de løntunge drenge der smutter - såsom Semb, Rashani og Elmander. Det frigør midler (Ved godt i ikke bruger den slags) indenfor budgetrammen! Mit bud er at i løbet af de næste par år vil i være den eneste klub der lever udelukkende på en eksterns nåde! Prøv og tænk hvad FCK og Bif kunne bruge af penge hvis vi %mæssigt ifht omsætning bankede ligeså store underskud af som i har gjort de seneste tre år - Fck ville kunne købe Messi uden at blinke med øjnene!

Hvad Arff har med dette at gøre, har jeg svært ved at begribe.

Det er fint, men hvor du egentlig vil hen, forstår jeg til gengæld ikke. Brøndby er da om nogen en klub, som har levet højt på sukkerfar - fint illustreret af Kasi Jespers tabte skattesag så sent som i går. Jeg antager, at du hentyder til Benham, når du nævner FCM ikke har budgetter - i øvrigt formår du at gøre det på yderst elegant vis - det skal du ha' ;) Det runger dog en anelse hult, med tanke på hvordan BIF har (fået) finansieret adskillige spillere.

Dog er budgetter, modsat hvad du tror, nået til Herning og FCM budgetterer med overskud på 5 mio. BIF budgetterer med negativt resultat, hvilket gør dem til en bedre drevet og økonomisk ansvarlig klub? Ja, OK. BIF har uomtvisteligt højere tilskuersnit, hvilket må betegnes som ganske forventeligt. En klub i den bedste liga, fra Københavnsområdet der huser over 1/5 af befolkningen, bør kunne mønstre flere på lægterne end en klub fra landet, hvor det mest hyppige transportmiddel er en traktor efterfulgt af en Puch Maxi m. mælkekasse, for nu at holde fast i fordommene ;)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Pro tip: Ignorer Thyge, han aner ikke hvad han snakker om. Det gælder faktisk alt jeg har læst fra ham omkring dansk fodbold. Han huserede også på debatsiden en overgang, men forsvandt stille og roligt igen efter hans uvidenhed blev udstillet gang på gang. Jeg forudser noget af det samme vil ske her.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ulvefar skrev:
Kent skrev:EB (Klaus Egelund) melder i dag at Brøndby har trukket sig ift Falk, og at det enten bliver FCM eller udlandet.
Spændende. Af ren nysgerrighed - hvor har du det fra? Det står ikke nogle steder på nettet, og ingen på Twitter skriver det - heller ikke Egelund selv :) Så vidt jeg kan se.
Noget så gammeldags som den trykte avis ;-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

jonas386 skrev:Pro tip: Ignorer Thyge, han aner ikke hvad han snakker om. Det gælder faktisk alt jeg har læst fra ham omkring dansk fodbold. Han huserede også på debatsiden en overgang, men forsvandt stille og roligt igen efter hans uvidenhed blev udstillet gang på gang. Jeg forudser noget af det samme vil ske her.
Takes one to know one! ;)

Ulvefar

Indlæg af Ulvefar »

Kent skrev:
Ulvefar skrev:
Okay. Lyder bare mærkeligt, at ingen har citeret det, nævnt det eller at EB ikke har lagt noget op på sin hjemmeside :) Men der kan da godt være noget sandhed i det. Tror personligt ikke, at han ryger til BIF. Og jeg ved, der stadig er kontakt med FCM, men at det ikke er førsteprioriteten for Falk.

Det lader til, at alt kan ske :) Spændende bliver det.

oros

Indlæg af oros »

jonas386 skrev:Pro tip: Ignorer Thyge, han aner ikke hvad han snakker om. Det gælder faktisk alt jeg har læst fra ham omkring dansk fodbold. Han huserede også på debatsiden en overgang, men forsvandt stille og roligt igen efter hans uvidenhed blev udstillet gang på gang. Jeg forudser noget af det samme vil ske her.
....et statement fra kælderværelset i Ålborg! :lol: :lol: :lol: :lol:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
Ulvefar skrev:
Hvad er det nu det er for noget, en avis? :-O
Har du et link, mail, twitter, arto noget? ......eller? ;)

Udover Falk, der er ingen der har hørt nogle rygter omkring Duncan eller Urena?

Evt. Back-up på 8'eren.
Ser ud til Oliseh er uden kontrakt, han fik da virkelig tryllet sidst han var hos os, selvom det ikke var så mange kampe han nåede at få inden han blev solgt og skulle spille Champions League.
http://www.transfermarkt.co.uk/sekou-ol ... eler/76075

Ved dog ikke om det er en lotto kupon, synes nogle af de afrikanske spillere ikke holder så længe?
(Pimpong, Baba Collins, Salami, Poku og Femi?)

EDIT: Taknemmelig youtube klip
https://www.youtube.com/watch?v=cGAFOiY-yqw

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
Har du et link, mail, twitter, arto noget? ......eller
Kan berolige med, at det naturligvis var en digital udagave og ikke et fysisk eksemplar, som jeg læste det i :D
Ved ikke om dette kan læses uden login, men: http://www.pressreader.com/denmark/ekst ... 2/TextView

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
Steffen am skrev:
Har du et link, mail, twitter, arto noget? ......eller
Kan berolige med, at det naturligvis var en digital udagave og ikke et fysisk eksemplar, som jeg læste det i :D
Ved ikke om dette kan læses uden login, men: http://www.pressreader.com/denmark/ekst ... 2/TextView
Så er jeg straks mere rolig ;)

Jeg kan bekræfte at det kan læses uden login. :)

Låst