FCK bliver i den grad holdt nede, selvom Mads Christoffer gør sit for at hjælpe dem, undskyld mig, men jeg kan ikke se meget internationalt snit over hans (manglende) linie.
Det er sjovt at folk herinde brokker sig over at dommeren var fck-venlig mens folk på bold.dk fx brokker sig over at vi laver mange frispark som ikke bliver dømt..
Med rette synes jeg. Vi begår i nogle sekvenser op mod 3 indiskutable frispark uden de bliver dømt. Der var var nogle på vores halvdel hvor et frispark ville have givet FCK lov til at flytte holdet op i boksen. Der skulle en del til at få frispark i søndags og kortene blev i lommen. Derfor kalder jeg det en international linje. Linjen synes jeg er fin til en topkamp sålænge dommeren har styr på at det aldrig bliver en ond forestilling.
Udover målet til FCK har jeg uendelig svært ved at se hvorfor vi skulle være utilfredse med dommeren. Tag de farvede briller af et øjeblik, FCMrose
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
FCK bliver i den grad holdt nede, selvom Mads Christoffer gør sit for at hjælpe dem, undskyld mig, men jeg kan ikke se meget internationalt snit over hans (manglende) linie.
Det er sjovt at folk herinde brokker sig over at dommeren var fck-venlig mens folk på bold.dk fx brokker sig over at vi laver mange frispark som ikke bliver dømt..
Med rette synes jeg. Vi begår i nogle sekvenser op mod 3 indiskutable frispark uden de bliver dømt. Der var var nogle på vores halvdel hvor et frispark ville have givet FCK lov til at flytte holdet op i boksen. Der skulle en del til at få frispark i søndags og kortene blev i lommen. Derfor kalder jeg det en international linje. Linjen synes jeg er fin til en topkamp sålænge dommeren har styr på at det aldrig bliver en ond forestilling.
Udover målet til FCK har jeg uendelig svært ved at se hvorfor vi skulle være utilfredse med dommeren. Tag de farvede briller af et øjeblik, FCMrose
Mads Kristoffer Kristoffersen dømmer en ganske glimrende kamp i min optik. Lægger en linje, som han mere eller mindre følger hele kampen igennem. Der vil altid være nogle tvivlskendelser, men det synes jeg ikke var så galt i søndags.
Det eneste vi kan klage over er FCKs mål, men der vil jeg mere skyde på baglinjedommeren. Hvorfor har man to ekstra dommere nede bag målet, hvis det ikke er for at se et sådan frispark? Generelt har jeg aldrig fattet meningen med de 2 baglinjedommere, for jeg har aldrig set dem dømme noget endnu. Nogle gange skulle man tro de bare var der til pynt.
Generelt har jeg aldrig fattet meningen med de 2 baglinjedommere, for jeg har aldrig set dem dømme noget endnu. Nogle gange skulle man tro de bare var der til pynt.
Jeg er helt enig med dig i, at det virker formålsløst, at have baglinjedommere når de overser en sådan forseelse. At du ikke har set dem dømme noget, er dog helt efter planen. De giver deres input til hoveddommeren gennem deres headset, så det er ikke meningen, at de skal stå og flagre med arme eller deres pind eller andet. Så de kan sagtens have dømt en masse ting, uden at du har set det (ligesom linjedommerne jo også kommer med andre input end blot offside og ude/inde.
Der er masser af situationer både herhjemme og internationalt hvor dommeren bag målet har givet information til banedommeren. Jeg fatter heller ikke at alle dommere på banen kunne overse at Sparv bliver trukket ned. Den kunne næppe være mere tydelig og klodset
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Generelt har jeg aldrig fattet meningen med de 2 baglinjedommere, for jeg har aldrig set dem dømme noget endnu. Nogle gange skulle man tro de bare var der til pynt.
Jeg er helt enig med dig i, at det virker formålsløst, at have baglinjedommere når de overser en sådan forseelse. At du ikke har set dem dømme noget, er dog helt efter planen. De giver deres input til hoveddommeren gennem deres headset, så det er ikke meningen, at de skal stå og flagre med arme eller deres pind eller andet. Så de kan sagtens have dømt en masse ting, uden at du har set det (ligesom linjedommerne jo også kommer med andre input end blot offside og ude/inde.
Ahh okay. Tak for input. Det gør mig lidt mere rolig generelt set. Troede de skulle markere ligesom man ofte ser linjevogterne gøre.
Men jeg har desværre ofte oplevet at de, ligesom i søndags, overser væsentlige forseelser, hvor de åbenlyst burde have fordel af deres position bagved målet til at se dem.
Når der går lidt for lang tid før en dommer fløjter i en situation, så er det typisk fordi han dømmer efter en kommunikation fra enten linjedommere eller dem bag målet, evt 4. dommer. Kan selvflg også være han lige vil situationen an selv, eks se om der er en “fordel” i situationen
Mads Kristoffer Kristoffersen dømmer en ganske glimrende kamp i min optik. Lægger en linje, som han mere eller mindre følger hele kampen igennem. Der vil altid være nogle tvivlskendelser, men det synes jeg ikke var så galt i søndags.
Det eneste vi kan klage over er FCKs mål, men der vil jeg mere skyde på baglinjedommeren. Hvorfor har man to ekstra dommere nede bag målet, hvis det ikke er for at se et sådan frispark? Generelt har jeg aldrig fattet meningen med de 2 baglinjedommere, for jeg har aldrig set dem dømme noget endnu. Nogle gange skulle man tro de bare var der til pynt.
Det er sjovt som man kan se forskelligt på. I min verden er det en dårlig dommerpræstation. Vi begår dobbelt så mange frispark som Fck, men frispark begået mod big Paul, bliver sjældent fløjtet. Måske fordi han er stor. F. Eks da Bjelland med tilløb takcler Paul i feltet med arm og hofte, så er det åbenbart godt forsvarsspil. Der var straffe, for det var ikke skulder mod skulder.
Var ovenud tilfreds med dommerpræstationen.
Han holder linjen hele kampen igennem, hvor han tillader der bliver gået til stålet.
At han misser frisparket på Sparv, det er selvfølgelig skidt, men hvis han ikke ser det, skal han heller ikke dømme det.
Mener heller ikke på nogen måde, at der var straffe på Paul. Havde det været omvendt, var jeg blevet rasende hvis den blev dømt.
Der var ikke i nærheden af at være straffe. Paul er alt for lang til om at eksekvere i situationen og er ude af balance. Katastrofe hvis dommeren ser det som straffe - det havde været en skamplet på vores fuldt fortjente sejr
Fun fact: sidste ti liga opgør mellem FCK og FCM er der kun een eneste gang scoret under 4 mål. Vores 2-0 sejr i parken!
Målgennemsnit per kamp: 4,7
Ingen uafgjorte, 5 sejre til hver
Det er sgu da underholdning
Jeg synes stadig at der bliver dømt for meget imod Paul!
Han må næsten aldrig noget - men der er bestemt også mange gange hvor han qua sin størrelse netop er med til at frisparket bliver reelt..
Men hvor vi kan brokke os over at han ikke får frispark pga sin højde, så kan man næsten sige at det modsatte skete for Mabil, som jeg synes fik en del fordi han var mindre
Paul må også være fandens svær at dømme for dommerne. Enormt uortodoks og flagrende med både arme og ben. Det er rigtigt at han ind i mellem har kampe hvor de fleste kendelser går ham imod, men vi har også set kampe hvor han får ultratynde straffespark. Efter modstanderholdenes trænere er begyndt at højlydt irritere sig over Pauls albuer synes jeg at dommerne er begyndt at dømme mere imod ham på det område. Ikke altid lige korrekt. Han er svær for alle - selv os fans
Kanon kamp og kæmpe ros til træner og team for sætte sig ned på rigtig rundbordsmaner og aftale; "hey når nu vores andre planer ikke fungere, hvad så med at prøve noget af den FCM DNA som var så god i gamle dage?"
Det var så fantastisk at se! Når det så er sagt så stiller jeg mig op i koret som spørger, hvorfor spillede vi ikke sådan fra start?
Jeg er helt med på at det ikke er noget helt nemt at ramme hver gang og spillerne skal spilles ind og alt det der. Men når nu vi ved at det er det som kræves for at vi kommer i Europa så virker det underligt hvorfor vi igen i år laver den samme fejl med ikke at være klar i CL og EL kval kampene?
Er vi ikke alle ret enige om at indsatsen mod FCK havde sendt os forbi Astana og Malmø?
Hvis vi er enige om at det er der vi skal være, hvorfor er vi der så ikke? Det her er jo ikke en aha-oplevelse af de helt store - det var præcist det samme sidste sæson... Mon vi laver samme nummer næste år?
Haha. Så kender vi Ståle igen. Det nederlag i søndags har virkelig gjort ondt. Man kan næsten høre hans smerte hele vejen fra Skt Petersborg til det jyske. Så nu skulle der igen lige sendes lidt spydigheder afsted. Så ved man at han ser os som en større trussel end han lige umiddelbart bryder sig om. Han er så forudsigelig. Fedt