EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka
-
mousebreaker
Re: EL Q3/2: FC Midtjylland vs. Arka
Jeg kan sagtens acceptere at biive slået ud i runde 3 eller 4, hvis man spiller mod en 50/50 modstander, hvor man sidder med fornemmelsen bagefter at der blev givet alt.
Mod et hold der var marginaler fra at rykke ud af den polske række sidste sæson og som bookmakerne sætter os til over 80% for at slå ud, så er det ikke acceptabelt uanset måden og kvalrunde.
Kigger man tilbage på sidste sæson med 1,5 pointsnit (og sæsonen før var også forløst) og et EL exit mod et skodhold. Så er bunden nået og den sidste Thorup tilhænger må have forladt skuden.
Nu er kampen ikke ovre endnu, men Thorup og Bach Bak må ud begge to hvis det her ikke bliver vendt
Mod et hold der var marginaler fra at rykke ud af den polske række sidste sæson og som bookmakerne sætter os til over 80% for at slå ud, så er det ikke acceptabelt uanset måden og kvalrunde.
Kigger man tilbage på sidste sæson med 1,5 pointsnit (og sæsonen før var også forløst) og et EL exit mod et skodhold. Så er bunden nået og den sidste Thorup tilhænger må have forladt skuden.
Nu er kampen ikke ovre endnu, men Thorup og Bach Bak må ud begge to hvis det her ikke bliver vendt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Stort set det eneste vi har skabt og så får vi den scoring der sender os videre. 2-1...
Men hold dog op hvor har vi været dårlige.
Men hold dog op hvor har vi været dårlige.
kollektivt meltdown... Jeg vil virkelig gerne have de positive briller på, men jeg har svært ved se det positive... Antallet af reelle chancer vi har produceret har været katestrofalt!
Arka er uden tvivl et turneringshold, men de har altså spillet godt. Over evne. Jeg var selv sikker på, at vi ville vinde idag, men det blev udslagsgivende at vi spillede uafgjort i Polen....
FOR HELVEDE... GLEM ALT HVAD JEG SKREV... SORLØTH JEG ELSKER DIG!!!!
Arka er uden tvivl et turneringshold, men de har altså spillet godt. Over evne. Jeg var selv sikker på, at vi ville vinde idag, men det blev udslagsgivende at vi spillede uafgjort i Polen....
Haha, det virkede præcis som i Ungarn. Surt opstød fra min side og så vender det heleVijen skrev: ↑3. aug 2017, 22:00Hold kæft, hvor er det her pinligt.
Hvis det her ikke lykkes, så skal der være fyreseddel til Thorup. Målsætningen for ham hedder europæisk gruppespil og vi kan ikke engang nå playoff kampene.
Lange bolde lange bolde. Vi taber iøjeblikket på fight og vilje, det der skal være vores store styrke.
-
mousebreaker
Puha, der fik trænerduo'en nydt liv. Tænk sig, man scorer 2 mål på 1 skud indenfor rammen !!
Det må give panderynker at man ikke er i stand til mere. Men fuck det, videre..
Senest rettet af mousebreaker 3. aug 2017, 22:31, rettet i alt 1 gang.
Ved at være længe siden jeg fik nok af Thorup og ønskede ham væk, det ændrer dagens resultat ikke på for mit vedkommende. Jeg ønsker ham ikke i klubben.mousebreaker skrev: ↑3. aug 2017, 22:11Jeg kan sagtens acceptere at biive slået ud i runde 3 eller 4, hvis man spiller mod en 50/50 modstander, hvor man sidder med fornemmelsen bagefter at der blev givet alt.
Men vigtigt med en sejr, til trods for at vores niveau ikke er specielt godt og vi skal takke for held/marginaler for skaber godt nok ikke ret meget selv.
Godt mål af Sørloth.
Senest rettet af pr0j3ct 3. aug 2017, 22:38, rettet i alt 1 gang.
Er helt enig. Vi formår intet før til sidst og til tider virker det som om ingen har spillet samme, dog så jeg et par positive takter i dag (det negative kender vi alle og det er tydeligt kreativ spil dør under Thorup)MrWolf skrev: ↑3. aug 2017, 22:25kollektivt meltdown... Jeg vil virkelig gerne have de positive briller på, men jeg har svært ved se det positive... Antallet af reelle chancer vi har produceret har været katestrofalt!
Sørloth synes jeg er fantastisk, han er kynisk når han får chancerne og har faktisk et øje for sine medspillere, Kraev gav noget kreativ til sidt og det manglede vi indtil ham kom på banen. Men vi er videre og det er det der kommer til, at tælle! Så må vi håbe der kommer stabilitet og sammenspil i løbet af sæsonen og Playoff runden.
- DenStolteJyde
Det kan da kaldes effektivt at score på 200% af skuddene indenfor rammenmousebreaker skrev: ↑3. aug 2017, 22:29Puha, der fik trænerduo'en nydt liv. Tænk sig, man scorer 2 mål på 1 skud indenfor rammen !!
-
Fodboldfan
Tja, vi møder et hold der spiller på hjemmebane i begge kampe. Og spiller beton-parkér-bussen-totalt fodbold.
Når vores forsvar så er dårligt, kan vi ikke holde nullet, og når de så spiller så defensivt så er det svært at score. Det er vist recepten at slå FCM nemmest på, ser det ud til.
Vi er videre. Lad det blive ved det. Lad os se fremad! Skidt spillet - godt gået videre
Når vores forsvar så er dårligt, kan vi ikke holde nullet, og når de så spiller så defensivt så er det svært at score. Det er vist recepten at slå FCM nemmest på, ser det ud til.
Vi er videre. Lad det blive ved det. Lad os se fremad! Skidt spillet - godt gået videre
-
mousebreaker
Jeg har heller aldrig ønsket Thorup i klubben. Problemet er bare at trænere der vil træne i FCM under de vilkår de bliver budt, nok ikke hænger på træerne (hvis de skal være kvallificerede). Helt enig med Peter Bruchmann når han siger at Thorup bare er mellemleder hvor trænere normalt er chefen. Det er der ikke mange der vil indordne sig under.pr0j3ct skrev: ↑3. aug 2017, 22:30Ved at være længe siden jeg fik nok af Thorup og ønskede ham væk, det ændrer dagens resultat ikke på for mit vedkommende. Jeg ønsker ham ikke i klubben.mousebreaker skrev: ↑3. aug 2017, 22:11Jeg kan sagtens acceptere at biive slået ud i runde 3 eller 4, hvis man spiller mod en 50/50 modstander, hvor man sidder med fornemmelsen bagefter at der blev givet alt.
Men vigtigt med en sejr, til trods for at vores niveau ikke er specielt godt og vi skal takke for held/marginaler for skaber godt nok ikke ret meget selv.
Lige nu er jeg bare glad for EL drømmen lever. Det vil være så vigtigt for dansk fodbold hvis vi kan få to hold i gruppespil
At være SÅ tæt på at ryge ud til Polens nummer 13/Europas nr. 281 - og vel at mærke med den trup som Thorup har til rådighed - er simpelthen til grin.
Manden har været et totalt fejlmatch fra start, og er en middelmådig træner, som har gjort en ambitiøs mesterklub middelmådig på sølle to år; “Imponerende”.
Desværre forblindes folk - her i blandt tumperne Steinlein & Ankersen - nok af at de trods alt gik videre, og klubben kan dermed fortsætte sin middelmådige vej med Thorup ved roret…
Manden har været et totalt fejlmatch fra start, og er en middelmådig træner, som har gjort en ambitiøs mesterklub middelmådig på sølle to år; “Imponerende”.
Desværre forblindes folk - her i blandt tumperne Steinlein & Ankersen - nok af at de trods alt gik videre, og klubben kan dermed fortsætte sin middelmådige vej med Thorup ved roret…
Jeg er helt enig i dette.pr0j3ct skrev: ↑3. aug 2017, 22:30Ved at være længe siden jeg fik nok af Thorup og ønskede ham væk, det ændrer dagens resultat ikke på for mit vedkommende. Jeg ønsker ham ikke i klubben.mousebreaker skrev: ↑3. aug 2017, 22:11Jeg kan sagtens acceptere at biive slået ud i runde 3 eller 4, hvis man spiller mod en 50/50 modstander, hvor man sidder med fornemmelsen bagefter at der blev givet alt.
Godt mål af Sørloth.
Det er fantastisk at vinde sådan en kamp - men det gør ikke, at vi skal set bort fra, at det var en ringe gang fodbold, fcm spillede.
Edit: For mig vil denne kamp fremover være eksemplet når vi herinde diskuterer, om Thorup er en offensiv træner eller ej. Der var intet offensivt koncept at spore i kampen - spillerne var overladt til sig selv. Paul blev markeret flot af Arka, og så er der meget lidt at komme med for os. Spillet på den offensive tredjedel lykkedes slet ikke - dels fordi spillerne ikke ramte hinanden, det handler naturligvis om spillerne, men også fordi at man tydeligvis var helt uden ideer om, hvordan man skulle håndtere et vedvarende pres.
Senest rettet af Stoffer 3. aug 2017, 22:49, rettet i alt 1 gang.
Vi vandt med stor glæde.
Vi har slet ikke kvalitet til næste runde.
Vi var så svineheldige.
Thorup skal væk nu.
Vi har slet ikke kvalitet til næste runde.
Vi var så svineheldige.
Thorup skal væk nu.
Jeg har i længere tid netop forsøgt, at få en debat i gang om hvor defensive vi egentlig er selvom vi laver en del kasser (ofte mod svage SL modstandere) Hvis man gider kigge på stats, så ville man se at vi igen i dag ikke formåede at erobre ret mange bolde og at vi spiller langsomt.. Noget jeg synes har ændret sig helt radikalt under Thorup er vores kreativitet og uforudsigelighed (ved godt Poul bringer noget) Men det er tydeligt de kreative spiller ikke er foretrukket af Thorup. Jeg synes personligt Kreav var god i dag og havde gerne set ham fra start af! Men det passer ikke i Thorup's koncept.Stoffer skrev: ↑3. aug 2017, 22:43Jeg er helt enig i dette.pr0j3ct skrev: ↑3. aug 2017, 22:30Ved at være længe siden jeg fik nok af Thorup og ønskede ham væk, det ændrer dagens resultat ikke på for mit vedkommende. Jeg ønsker ham ikke i klubben.mousebreaker skrev: ↑3. aug 2017, 22:11Jeg kan sagtens acceptere at biive slået ud i runde 3 eller 4, hvis man spiller mod en 50/50 modstander, hvor man sidder med fornemmelsen bagefter at der blev givet alt.
Godt mål af Sørloth.
Det er fantastisk at vinde sådan en kamp - men det gør ikke, at vi skal set bort fra, at det var en ringe gang fodbold, fcm spillede.
Edit: For mig vil denne kamp fremover være eksemplet når vi herinde diskuterer, om Thorup er en offensiv træner eller ej. Der var intet offensivt koncept at spore i kampen - spillerne var overladt til sig selv. Paul blev markeret flot af Arka, og så er der meget lidt at komme med for os. Spillet på den offensive tredjedel lykkedes slet ikke - dels fordi spillerne ikke ramte hinanden, det handler naturligvis om spillerne, men også fordi at man tydeligvis var helt uden ideer om, hvordan man skulle håndtere et vedvarende pres.
Men lad os nu være glade for, at vi har mulighed for at komme i gruppespillet.. Så må vi tage den anden snak her i Thorup tråden.
Flot at vi er videre....!!!
Men hold nu op hvor var det en elendig fodboldkamp.... en af de ringeste fcm har spillet... og poul var jo direkte uduelig idag... Intet var han værd!!
Så.... trods et dyrt og meget bredt fodboldhold formåede vores træner endnu engang ikke at lægge den rigtige taktik, finde det rette spændingsniveau og det der i virkeligheden skal til for at vinde over polens 13. bedste hold.... jo, vi vandt i overtiden, men reelt var det jo en uafgjort.... der er absolut igen igen intet at være stolt over for JS, RA, CS....men mon ikke de nok skal hylde sig selv som det jo er kutyme i fcm....
Men hold nu op hvor var det en elendig fodboldkamp.... en af de ringeste fcm har spillet... og poul var jo direkte uduelig idag... Intet var han værd!!
Så.... trods et dyrt og meget bredt fodboldhold formåede vores træner endnu engang ikke at lægge den rigtige taktik, finde det rette spændingsniveau og det der i virkeligheden skal til for at vinde over polens 13. bedste hold.... jo, vi vandt i overtiden, men reelt var det jo en uafgjort.... der er absolut igen igen intet at være stolt over for JS, RA, CS....men mon ikke de nok skal hylde sig selv som det jo er kutyme i fcm....