EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: EL KVAL: 1/2 Ferencvaros-FCM

Indlæg af Arff »

Densestar7430 skrev:
13. jul 2017, 11:45
Mit bud/håb på dagens opstilling:

Hansen
Nissen - Korcsmar - Kian - Dal Hende

Sparv

Kroon - Drachmann - Poulsen - Rilwan

Paul

Tror vi kommer med et defensivt udgangspunkt. Derfor både Drachmann og Sparv. Derudover håber jeg virkelig Kian er klar til at starte, ellers må Riis ind.
Jeg tror bestemt du har fat i den lange ende ift. start-11 - jeg tror dog på én ændring.

Hvad mener du med "defensivt udgangspunkt"? :-)

Personligt tror jeg, vi kommer til at se et FCM hold som vi plejer - fremadtænkende, aggressive og i et højt/semiihøjtpres, men måske ogsp lidt mere forsigtigt end mod mindre hold. Jeg tror måske man tager lidt færre risici i dag, for hvis vi holder dem fra at score vil det se rigtig fornuftigt ud. Naturligvis kommer der faser i kampen, hvor vi kommer til at stå lidt dybere, men jeg tror vi går på banen for at vinde. Har vi et godt resultat i slutningen af anden halvleg går vi måske lidt dybere ned, men jeg tror udgangspunktet bliver som i alle andre kampe. Jeg ved at der er blevet arbejdet hårdt på presspillet, relationerne og den defensive struktur - hvornår går vi i pres, hvornår lukker vi dem ned, og hvordan deres spillere agerer. F.eks. ved jeg, at deres venstre kant sjældent søger mod bolden men derimod er glad for at søge bagrum.

Jeg tror også en af nøglerne bliver, at vi får vores presspil til at fungere. En anden nøgle bliver at undgå de idiotiske personlige fejl vi har haft tendens til at lave siden Erik (Bodurov) forlod klubben - vi skal være kyniske i begge ender. Paul har ikke råd til at brænde 4 mega chancer i dag, for jeg tror ikke vi kommer til at vade i dem. En anden ting vi kan udfordre dem på er vores offensive dødbolde - de skal sidde lige i skabet, for vi har efterhånden en del gode headere igen, i form af bla. Zsolt, NK, Dal Hende, Paul og til dels Tim.

Jeg holder fast i mit 2-1 bud :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
13. jul 2017, 12:28
http://www.aoh.dk/artikel/thomas-doll-o ... iller-mere

Han har været træner for vdv, og ja vi er også andre, der har samme holdning.
Ja. I er åbenbart flere, der lever i fortiden. Doll er vel rent faktisk en af de få, der har mindre grundlag for at udtale sig end dig.

Som han selv udtaler, så er der jo nogle spillere, der er færdige i en tidligere alder end andre.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:

Og vi er rigtig mange der tæller dagene med længsel til vi endelig slipper for at skulle sponsore VdV's pensionstilværelse i Danmark.
Men sådan er folk heldigvis forskellige....

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Pas nu på du ikke bliver en karikatur af dig selv. Du kan i det mindste skrive hvad linket handler om, og hvorfor det er relevant for tråden.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Arff skrev:

Jeg tror bestemt du har fat i den lange ende ift. start-11 - jeg tror dog på én ændring.

Hvilken ændring tror du vi får se, ift Densestars opstilling? Og uden at ville lægge ord i munden på ham, tror jeg han mener et defensivt udgangspunkt i og med han tror på en Sparv - Drachmann - Poulsen midtbane, hvor Drachmann er mere defensivt minded end Duelund vil være det.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Arff skrev:
Densestar7430 skrev:
13. jul 2017, 11:45
Mit bud/håb på dagens opstilling:

Hansen
Nissen - Korcsmar - Kian - Dal Hende

Sparv

Kroon - Drachmann - Poulsen - Rilwan

Paul

Tror vi kommer med et defensivt udgangspunkt. Derfor både Drachmann og Sparv. Derudover håber jeg virkelig Kian er klar til at starte, ellers må Riis ind.

Personligt tror jeg, vi kommer til at se et FCM hold som vi plejer - fremadtænkende, aggressive og i et højt/semiihøjtpres, men måske ogsp lidt mere forsigtigt end mod mindre hold. Jeg tror måske man tager lidt færre risici i dag, for hvis vi holder dem fra at score vil det se rigtig fornuftigt ud. Naturligvis kommer der faser i kampen, hvor vi kommer til at stå lidt dybere, men jeg tror vi går på banen for at vinde. Har vi et godt resultat i slutningen af anden halvleg går vi måske lidt dybere ned, men jeg tror udgangspunktet bliver som i alle andre kampe. Jeg ved at der er blevet arbejdet hårdt på presspillet, relationerne og den defensive struktur - hvornår går vi i pres, hvornår lukker vi dem ned, og hvordan deres spillere agerer. F.eks. ved jeg, at deres venstre kant sjældent søger mod bolden men derimod er glad for at søge bagrum.

Jeg tror også en af nøglerne bliver, at vi får vores presspil til at fungere. En anden nøgle bliver at undgå de idiotiske personlige fejl vi har haft tendens til at lave siden Erik (Bodurov) forlod klubben - vi skal være kyniske i begge ender. Paul har ikke råd til at brænde 4 mega chancer i dag, for jeg tror ikke vi kommer til at vade i dem. En anden ting vi kan udfordre dem på er vores offensive dødbolde - de skal sidde lige i skabet, for vi har efterhånden en del gode headere igen, i form af bla. Zsolt, NK, Dal Hende, Paul og til dels Tim.

Jeg holder fast i mit 2-1 bud :-)
Personligt tror jeg vi kommer til at spille noget mere afventende end du ligger op til. Jeg tror vi har så meget respekt for modstanderen at vi prøver at "fedte" den hjem i dag.

Med den mere defensive indstilling hentyder jeg til min startopstilling med Drachmann i stedet for Duelund.

Jeg ser umiddelbart 2 mulige ændringer ift. den start 11'er.
- Riis i stedet for Kian. (Du ved helt sikkert bedre end jeg, hvor tæt Kian er på at kunne starte).
- Due i stedet for Drachmann (Passer bedre til den mere offensive stil du tror på).

974

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:

Lyder nu til at han selv har bud på hvorfor ;-)

"Jeg ved godt, at han ikke har tidligere tiders dynamik. Det sker jo i forskellige aldre for spillere. Nogle kan spille til de er 38 år, andre stopper som 30-årige. Rafa begyndte jo også, da han var 17 år. "

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Benzo skrev:
13. jul 2017, 12:52
Hvilken ændring tror du vi får se, ift Densestars opstilling? Og uden at ville lægge ord i munden på ham, tror jeg han mener et defensivt udgangspunkt i og med han tror på en Sparv - Drachmann - Poulsen midtbane, hvor Drachmann er mere defensivt minded end Duelund vil være det.
Jeg så træningen i tirsdags, så derfor vi (må) jeg ikke komme med mit bud :-) Det skal i øvrigt siges, at det hold vi spillede med i Derry ikke var det hold der blev trænet dagen før afrejse (sidste tirsdag).
Densestar7430 skrev:
13. jul 2017, 13:07
Personligt tror jeg vi kommer til at spille noget mere afventende end du ligger op til. Jeg tror vi har så meget respekt for modstanderen at vi prøver at "fedte" den hjem i dag.
Muligvis kan det ende sådan, men jeg tror ikke vi stiller os ned. Det er der flere grunde til, men først og fremmest ligger det ikke i vores DNA at stille sig langt ned og være afventende - de gange vi har gjort det, er det også endt skidt (5-4-1-opstillingen i Parken blandt andet). En anden grund er, at vores forsvar har været svageste led, så derfor vil det slet ikke give mening at gøre - hvert fald ikke i min verden :-) Men jeg tror også det bliver mere kontrollerende end mod f.eks. Derry, hvor vi satte bolden på spil hele tiden - det tror jeg ikke vi ser i dag. Der kommer også til at være stort fokus på vores såkaldte restforsvar, så vi ikke bliver mere sårbare over for omstillinger imod, end højst nødvendigt.
Densestar7430 skrev:
13. jul 2017, 13:07
Med den mere defensive indstilling hentyder jeg til min startopstilling med Drachmann i stedet for Duelund.

Jeg ser umiddelbart 2 mulige ændringer ift. den start 11'er.
- Riis i stedet for Kian. (Du ved helt sikkert bedre end jeg, hvor tæt Kian er på at kunne starte).
- Due i stedet for Drachmann (Passer bedre til den mere offensive stil du tror på).
Jeg tror også både at Kian og Janus starter. Kian er sammen med Zsolt nr. 1 og 2 i forsvaret, de skal spilles sammen hurtigst muligt, og derfor giver det bedst mening med de to. Samtidig har Riis kostet begge mål imod indtil videre, så derfor vil det være et kæmpe sats at spille ham når Kian er klar.
Mht. Janus vil det ikke give mening at spille med ham i begge kampe mod Derry, for så at smide ham på bænken i dag - jeg tror du har ret i, at vi stiller med en lidt mere defensiv indstillet midtbane end vi så i foråret.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

1-2 bliver resultat
Fra FCM scorer Jakob Poulsen og Paul Onuachu.

Pako

Indlæg af Pako »

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

FCM2000 skrev:

Kan godt forstå uvidende udefra vurderende mennesker ikke har den fjerneste forståelse for at han sidder ude. Men hvis dem der ser hans fysiske tal og hans træning ikke vurderer ham god nok, så kan han hedde Ronaldo eller Messi. Hvis han ikke er klar til opgaven, så skal han ikke spille.
Lad nu være med at blive ved med at kræve ham på holdet. Ha tillid til at de højt uddannede eksperter der er rundt om ham dagligt tage den vurdering.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lupus1999 skrev:
13. jul 2017, 18:10
FCM2000 skrev:

Kan godt forstå uvidende udefra vurderende mennesker ikke har den fjerneste forståelse for at han sidder ude. Men hvis dem der ser hans fysiske tal og hans træning ikke vurderer ham god nok, så kan han hedde Ronaldo eller Messi. Hvis han ikke er klar til opgaven, så skal han ikke spille.
Lad nu være med at blive ved med at kræve ham på holdet. Ha tillid til at de højt uddannede eksperter der er rundt om ham dagligt tage den vurdering.
Jeg må desværre sige, at den tror jeg ikke på holder alene, har du set hans fysiske tal ?, dem tror jeg ikke på at trænerstaben deler rundt :roll:

Jeg tror desværre mere på at JT ledelsesstil/person har en vis indvirkende.

Nu kan man se, at han JT foretrækker en midtbane med, Sparv-Poulsen-Drachman, JT står for løbefodbold, ikke den form for fodbold der trækker tilskuere, spillere som vdv og Duelund er mere teknisk fodbold.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
13. jul 2017, 18:10
FCM2000 skrev:

Well nu kan jeg finde masser af eksempler på underlige valg i Thorups opstillinger, med start fra u21 slutrunden hvor jeg første gang noterede mig hans beslutninger. Når det så er sagt så finder jeg heller ikke grund til at spille med Rafa hvis han ikke er i form/viser den nødvendige vilje til at komme i form.
For mig er problemet ikke at han ikke er noget lyn på banen, det kan jeg sagtens leve med, for en Rafa i den rigtige kondition burde nemt kunne opveje de ulemper der følger med at han er langsom.
Mit problem med ham er at han åbenbart ikke er i stand til at bide tænderne sammen og gøre det der kræves. Hvis Rafa gav den en ordentlig skalle så tænker jeg at Thorup ville have mere end svært ved at holde ham ude af startopstillingen. Så meget kvalitet teknisk på bolden og overblik må han have at han er langt foran resten. Ellers får man ikke det CV han har.
Jeg tænker alt det der hindrer Rafa i at komme på banen sidder mellem ørerne på .. Rafa. Så her vil jeg mene at Thorup gør rigtigt i at lade ham sidde ude.
Alt det jeg her har skrevet er uden at have set ham på træningsbanen, men som jeg fornemmer det, så tror jeg ikke det er langt fra sandheden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nogle som har et link der virker.

Besvar