Jeg kan godt følge dig, en angriber må hovedsageligt måles på sit produkt. Men netop derfor er det også vigtigt at en angribe tør være egoistisk til tider - det var så alt for meget i dag, enig.mousebreaker skrev:Jeg er som sådan ikke helt uenig. Men når man i det der tæller mest som angriber, fejler så stort som han gjorde i dag, så..Stoffer skrev:Jeg synes absolut heller ikke at Paul var bedste mand, men jeg synes det er overdrevet, at fremhæve ham som noget særdeles negativt og ligefrem mene han var en "skændsel" eller "træningskegle er jeg ikke enig i. Han tog (mange) dårlige beslutninger, men han var også central i det direkte spil og bidrog ved at suge en del til sig.
Dejligt med en sikker og dominerende sejr. Holdet kommer med en flot fysisk og power.
Hvilket indtryk fik folk af Olsson i dag?
På positiv siden så tæller det også at han var med i situationen som fører til straffe nummer to. Der er bare ikke noget der kan gøre mig mere frustreret end når en spiller selv sparker på mål når alternativet er en lille triller til en medspiller som vil føre til et nemt mål i tomt net. Han kigger endda op inden han sparker på mål (ukvalificeret. Bliver jeg upopulær hvis jeg påstår at var det Rilwan der stod midt for mål istedet for Kadlec, så havde han afleveret? )Jeg bliver sindsyg over den slags. At han brænder den 100% chance kan jeg leve med. Det er situationerne hvor han bare har parkeret hjernen der ikke er til at leve med.
SL: Nordsjælland vs. Midtjylland
Re: SL: Nordsjælland vs. Midtjylland
Jeg synes dagens sejr var en holdpræstation. Måske kom Paul til at se lidt fjollet ud i nogle situationer, men hold da op han tager opmærksomheden fra FCN forsvaret og skaber plads til andre. Duelund og Olsson havde heller ikke deres bedste kamp, men igen som Paul, er de en del af en meget velsmurt maskine.
Det var dejligt at se Borring igen, synes han efterlod et meget lovende indtryk.
Det var dejligt at se Borring igen, synes han efterlod et meget lovende indtryk.
Du har nok ret i at det var overdrevent at kalde Paul en træningskegle. Men han var den eneste på banen som lavede fejl/dårlige beslutninger, som gav mig løst til at råbe at nu skulle han fandme tage sig sammen. Hans highlights i kampen var alle negative.Stoffer skrev:Jeg synes absolut heller ikke at Paul var bedste mand, men jeg synes det er overdrevet, at fremhæve ham som noget særdeles negativt og ligefrem mene han var en "skændsel" eller "træningskegle er jeg ikke enig i. Han tog (mange) dårlige beslutninger, men han var også central i det direkte spil og bidrog ved at suge en del til sig.
Dejligt med en sikker og dominerende sejr. Holdet kommer med en flot fysisk og power.
Hvilket indtryk fik folk af Olsson i dag?
Mikkel Andersen er fuld fortjent første keeper, ikke reserve. Jeg forstår ikke, at så mange stadig synes Dahlin er nummer 1. Manden har jo været skadet i det meste af et år.
Lækker sejr og gode præstationer hele vejen rundt. Paul er selvfølgelig lidt for uskarp.
Lækker sejr og gode præstationer hele vejen rundt. Paul er selvfølgelig lidt for uskarp.
Ikke for at bringe tråden ud i en direkte debat om Andersen vs. Dahlin, men din holdning til dette kan da på ingen måde være underbygget af dagens kamp, hvor Andersen ikke have noget som helst at se til? Så er interesseret i hvorfor du bringer det op her?Noerum skrev:Mikkel Andersen er fuld fortjent første keeper, ikke reserve. Jeg forstår ikke, at så mange stadig synes Dahlin er nummer 1. Manden har jo været skadet i det meste af et år. .
Jeg synes faktisk Mikkel Andersen har gjort det godt. Men det kan ikke vurderes ud fra idag! Dog er jeg også mest på Dahlin vognen. Når Dahlin står på mål virker forsvaret mere sikkert og der er en helt anden ro på spillerene. Med Mikkel virker det ofte til, at det bliver meget mere nervøst.
Der er vel pro/cons ved begge 2 og jeg synes det er fornuftigt, at give Dahlin en pause idag. Jeg føler mig dog ret sikker på, at Dahlin står på torsdag
Der er vel pro/cons ved begge 2 og jeg synes det er fornuftigt, at give Dahlin en pause idag. Jeg føler mig dog ret sikker på, at Dahlin står på torsdag
Fantastisk sejr, og flot spil. Har ikke set bedre pres spil end da vi vandt sidst i Ålborg. Glædeligt at man kan se hvad det er vi vil med vores spil. Idag var den bedste præstation længe. Vi dikterer kampen, og det håber jeg vil ske mange gange i år. Vi spiller meget direkte, og det synes jeg er måden vi skal spille på når det er muligt.
Eneste jeg er nervøs for er Banggård som ikke just har hurtige fødder. Der synes jeg vi skal have en der er noget hurtigere.
Jeg synes Onuacho spiller en god kamp, og selvfølgelig skal han score på mindst en af sine muligheder.
Eneste jeg er nervøs for er Banggård som ikke just har hurtige fødder. Der synes jeg vi skal have en der er noget hurtigere.
Jeg synes Onuacho spiller en god kamp, og selvfølgelig skal han score på mindst en af sine muligheder.
Naturligvis skulle Paul have scoret, men bare fordi han ikke gør det, så,er det jo ikke en håbløs kamp fra hans side. Kasper Hjulmand fremhæver fx Paul som en af de faktorer, der var med til at overmatche dem:
"»Vi kommer aldrig ud af deres greb i 2. halvleg, og vores reaktion efter deres scoring til 2-0 var ikke god nok. Men stor ros til Midtjylland, som overmatchede os - specielt med Paul Onuachu. Og når man kan sætte Sisto ind mod trætte ben, så gør det det ikke nemmere.«"
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... fescoring/
"»Vi kommer aldrig ud af deres greb i 2. halvleg, og vores reaktion efter deres scoring til 2-0 var ikke god nok. Men stor ros til Midtjylland, som overmatchede os - specielt med Paul Onuachu. Og når man kan sætte Sisto ind mod trætte ben, så gør det det ikke nemmere.«"
-
Steffen am
Indtil videre har Dahlin fået alle europa kampe og Andersen alle liga kampe.
I mine øjne virker det umiddelbart til Dahlin er lidt foran Andersen, hvilket også giver mening i forhold til at han blev hentet som 1. målmand.
Men med hans skade i mente, giver det god mening at de skifter, plus så stor forskel har der heller ikke været.
Nu har Thorup fået meget kritik, men synes han fortjener ros for i dag at give pause til Dahlin, Halsti og Sisto, der alle kan blive vigtige på torsdag. Og på trods af det, stærkt dominerer kampen
I mine øjne virker det umiddelbart til Dahlin er lidt foran Andersen, hvilket også giver mening i forhold til at han blev hentet som 1. målmand.
Men med hans skade i mente, giver det god mening at de skifter, plus så stor forskel har der heller ikke været.
Nu har Thorup fået meget kritik, men synes han fortjener ros for i dag at give pause til Dahlin, Halsti og Sisto, der alle kan blive vigtige på torsdag. Og på trods af det, stærkt dominerer kampen
-
mousebreaker
Vi har alle ret til at have vores mening. Men hvis du virkelig mener at Paul spiller en god kamp i dag - så er det svært at forestille sig at du kan finde en kamp hvor du mener han spiller skidt.tatoo skrev: Jeg synes Onuacho spiller en god kamp, og selvfølgelig skal han score på mindst en af sine muligheder.
At han er en opspilstation og skaber problemer for modstanderne grundet sin fysiske størrelse er en ting han altid vil kunne bidrage med og det er også årsagen til at han blev på banen ved 0-0 da Duelund bliver taget ud. Selvom jeg mener at Paul var forfærdelig i dag, så var jeg også af den holdning at han skulle blive på banen, pga den fysiske trussel han udgør. Vi havde total dominans og vi ville komme til en masse indlæg hvor han måske kunne blive udslagsgivende. Senere i kampen da vi kom foran med 2-0 havde jeg gerne set ham blive flået ud.
Han brænder en chance han bare ikke må brænde. Han sparker selv i en situation hvor han kunne spille en medspiller fri til et tomt mål, selvom han har kigget op og burde indse at Kadlec havde en nem scoring hvis han ville lægge den nemme aflevering. Han har andre situationer hvor han bare ikke har øje for sine medspillere men skal prøve at gøre det umulige. Han har sine sædvanlige dribleture bagud i banen hvor han på horribel vis får sat sig i en situation hvor han kan give en omstilling væk, fordi han lige skal være driblekonge og have sit shining moment. Denne gang fik han dog selv reddet kastanjerne ud af ilden.
Jeg kan godt lide Onuachu som spiller. Han er ufærdig og udviser mangel på spilintelligens, men han har en størrelse og en forbløffende fornuftig teknik af sin størrelse og er temmelig akavet. Det er bare en farlig coctail der er ubehagelig for et forsvar på alle niveauer. Han er meget svær at håndtere også på sine dårlige dage qua sin størrelse. I dag var en af de værste kampe jeg har set ham spille. Hans manglende aflevering til Kadlec havde været utilgivelig hvis vi ikke havde fået 3 point.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
I min verden virker Poul i perioder som et stort talent i andre virker han som et festligt indslag i en serie 5 kamp
Vi kan godt tillade os at glæde os over spillet idag. Skønt at vinde i Farum igen.
Jeg synes holdet ser giftigt ud, vi har mange målfarlige spillere. Enig i at Paul ikke spiller sin bedste kamp, han brændte også en Mærskdirektør imod Randers, men som Hjulmand også fremhæver efter kampen så gør han bare ondt på modstanderen. Kunne dog være skønt hvis han fik lidt mere boldforståelse og skarphed i sit spil.
Dejligt at Pione er tilbage i spillehumør. Og Kadlec skal nok score sine mål. Nu skal disse gode takter bare fortsættes..
Jeg synes holdet ser giftigt ud, vi har mange målfarlige spillere. Enig i at Paul ikke spiller sin bedste kamp, han brændte også en Mærskdirektør imod Randers, men som Hjulmand også fremhæver efter kampen så gør han bare ondt på modstanderen. Kunne dog være skønt hvis han fik lidt mere boldforståelse og skarphed i sit spil.
Dejligt at Pione er tilbage i spillehumør. Og Kadlec skal nok score sine mål. Nu skal disse gode takter bare fortsættes..
-
Steffen am
Forstår JP som at han mener Paul også tiltrækker sig så meget opmærksomhed at han giver plads til andre.
Det er vel heller ikke uvæsentligt, når Nordsjælland spillerne virker langsomme i tanke og handling ved andre spillere, måske specielt Rilwan, Kadlec, Sisto og de 2 backs.
https://www.youtube.com/watch?v=n9eAWc9 ... ture=share
Det er vel heller ikke uvæsentligt, når Nordsjælland spillerne virker langsomme i tanke og handling ved andre spillere, måske specielt Rilwan, Kadlec, Sisto og de 2 backs.
Tror ikke at der er ret mange der bedømmer hele Paul´s indsats, på at han brænder. Det folk de snakker om er bla. hans manglende øje for andre end ham selv. Som bla. også kommentatorerne var inde på under kampen, uagtet hvad Hjulmand så syntes.Kent skrev:Naturligvis skulle Paul have scoret, men bare fordi han ikke gør det, så,er det jo ikke en håbløs kamp fra hans side. Kasper Hjulmand fremhæver fx Paul som en af de faktorer, der var med til at overmatche dem:
Og ja Sisto gjorde et godt indhop og var i den grad medvirkende til at grebet blev fastholdt.
Præcis.Sniper skrev:Vi kan godt tillade os at glæde os over spillet idag. Skønt at vinde i Farum igen.
Jeg forstår ikke helt pointen. Ja Paul tiltrækker meget opmærksomhed og det er helt fint og det er der vel heller ingen der klandrer ham for? Det folk, ihvertfald det jeg selv klandrer ham for, er hans manglende spilforståelse, manglende øje for holdkammerater (alt for stort ego) alt for dumme boldtab, når han skal leje driblekonge, i stil med bambi på glat is og ting som dette. Hvad så eks. Hjulmand eller JP for den sags skyld mener kan jeg ikke bruge til så meget. Men derimod den enkelte bruger og hans/hendes mening og holdning i den enkelte debat kan jeg til gengæld bruge.Steffen am skrev:Forstår JP som at han mener Paul også tiltrækker sig så meget opmærksomhed at han giver plads til andre.
Men uanset hvad folks holdning er til Paul, så spillede holdet en fin kamp idag og det var en velfortjent og tiltrængt sejr på en bane hvor vi normalt har det særdeles svært. Også ros til Thorup for at have læst kampen godt og ligeledes fået sparet et par folk til de kommende kampe.
Ja, hvad ved Hjulmand dog om sådan noget? Han har jo ingen viden om fodbold ift. alle sofaeksperterne på ulvegraven.pr0j3ct skrev:Hvad så eks. Hjulmand eller JP for den sags skyld mener kan jeg ikke bruge til så meget. Men derimod den enkelte bruger og hans/hendes mening og holdning i den enkelte debat kan jeg til gengæld bruge.