Landshold
Re: Landshold
Jeg er helt uenig. Albanien kom ud med en helt anden taktik end forventet, og derfor havde man det forkerte mandskab på banen. Det tog Olsen klogeligt konsekvensen af i halvlegen, og det ændrede fuldstændig kampbilledet. Det er godt og modigt trænerarbejde, og det var uheldigt at vi ikke vandt. At det gik udover Pione er naturligvis ærgerligt, men det kan Olsen ikke tage hensyn til.
-
mousebreaker
Jeg er enig med Kent. Jeg vil tilføje at i anden halvleg opgiver Albanesien (som MO formodentlig vil kalde dem, eftersom de i hans sprog hedder albanesere) det høje pres fra start, sandsynligvis fordi de vurderede at det ville koste for mange kræfter. Det var med til at give andre arbejdsbetingelser for de spillere der startede anden halvleg.
Pione's indsats kan man diskutere. Jeg synes det var nøjagtig det samme som vi har set de seneste måneder i FCM. Han er slet ikke i nærheden af 2014 niveau. Mangler skarpheden. Ofte stopper han op lige efter han har sat en mand - og når han fortsætter i højt tempo så mangler han lige det sidste touch, hvilket betyder at han ofte mister bolden. Det må også være sværere for en spillertype som Pione at komme tilbage fra en lang skadespause, modsat eks en midterforsvarer. Det han gør er jo det absolut sværeste at gøre på en fodbold bane. Det er der hvor alt skal sidde i skabet for at man ikke selv kommer til at se lidt skidt ud. Det er derfor at vi som tilskuere elsker den type spillere og giver dem længere snor end andre. Der findes ikke mange af slagsen - heller ikke internationalt. Derfor er det også svært ikke at beundre en spiller som Messi.
Jeg tror dog at Piones problemer i øjeblikket er mere af mental karakter i stedet for fysisk. Ligeså snart han han får noget personlig succes med en kasse eller to, så tror jeg den gamle Pione popper op igen. Det er første gang at han har prøvet at komme tilbage fra en lang skadespause og skullet mærke at hans sædvanlige touch lige skal findes igen.
Jacob Poulsen spillede en rigtig god anden halvleg synes jeg, selvflg også under andre forhold end i det man så i første halvleg, men ikke desto mindre en god kamp af ham. Måske Sisto havde været bedre tjent med en jokerrolle. Komme ind når modstanderne er ved at være trætte - men det er bagklogskab.
Pione's indsats kan man diskutere. Jeg synes det var nøjagtig det samme som vi har set de seneste måneder i FCM. Han er slet ikke i nærheden af 2014 niveau. Mangler skarpheden. Ofte stopper han op lige efter han har sat en mand - og når han fortsætter i højt tempo så mangler han lige det sidste touch, hvilket betyder at han ofte mister bolden. Det må også være sværere for en spillertype som Pione at komme tilbage fra en lang skadespause, modsat eks en midterforsvarer. Det han gør er jo det absolut sværeste at gøre på en fodbold bane. Det er der hvor alt skal sidde i skabet for at man ikke selv kommer til at se lidt skidt ud. Det er derfor at vi som tilskuere elsker den type spillere og giver dem længere snor end andre. Der findes ikke mange af slagsen - heller ikke internationalt. Derfor er det også svært ikke at beundre en spiller som Messi.
Jeg tror dog at Piones problemer i øjeblikket er mere af mental karakter i stedet for fysisk. Ligeså snart han han får noget personlig succes med en kasse eller to, så tror jeg den gamle Pione popper op igen. Det er første gang at han har prøvet at komme tilbage fra en lang skadespause og skullet mærke at hans sædvanlige touch lige skal findes igen.
Jacob Poulsen spillede en rigtig god anden halvleg synes jeg, selvflg også under andre forhold end i det man så i første halvleg, men ikke desto mindre en god kamp af ham. Måske Sisto havde været bedre tjent med en jokerrolle. Komme ind når modstanderne er ved at være trætte - men det er bagklogskab.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
At Albanien kommer anderledes ud end træneren tror, burde også kunne i møde kommes under første halvleg. Så må man omrokere eller indrette sig efter det hvis det er nødvendigt. Vi spildte 45 minutter på ikke at være sat rigtigt op til kampen, og ikke evne at reagere på siatuationen på banen.
Jo det blev bedre i anden halvleg, men hvordan. Høje bolde opefter. Det mest simple man overhovedet kan ty til, når intet andet virker. Når boldene blot skal sendes af sted i første sals højde, så er der ikke den store forskel på Danmark og Albanien. Vi trænger sådan til en ny landstræner med nye ideer.
Jo det blev bedre i anden halvleg, men hvordan. Høje bolde opefter. Det mest simple man overhovedet kan ty til, når intet andet virker. Når boldene blot skal sendes af sted i første sals højde, så er der ikke den store forskel på Danmark og Albanien. Vi trænger sådan til en ny landstræner med nye ideer.
-
mousebreaker
MO har imo været en fantastisk landstræner. Hans problem har bare været at vi alle årene han har været træner, ikke har haft spillere til rådighed der kunne gøre sig gældende i de store klubber i Europa. Det tætteste vi kommer på er vel Agger - og han er midterforsvarer. Olsen har fået os til 5 af 8 slutrunder på den baggrund. Det er intet mindre end imponerende. DBU sender i min verden guld på gaden. Når det er sagt så har han også haft sin tid. Vi står nu for første gang siden årtusindeskiftet med en talentmasse der banker på i de store klubber i Europa. Måske ikke så tosset at få ny inspiration ind. Behøver ikke være en dansker efter min mening. Uanset hvad, så ser fremtiden for landsholdet interessant ud.
@Ravnen: Jeg synes da det viser handlekraft at skifte to mand ud i pausen. Mange trænere venter til der er spillet 65-70 minutter før de foretager den første. Hvem siger at MO ikke forsøgte at ændre undervejs i første halvleg?? Mig bekendt plejer han ikke bare at lade tingene gå sin vej i apatisk tilstand når det ikke kører på banen. Jeg kan heller ikke genkende din kommentar med høje bolde. Jeg synes da at vi forsøgte at komme til indlæg oftere end vi sendte høje bolde op mod Bendtner. Når FCM spiller så spiller vi da laaaaangt mere på lange bolde end landsholdet gjorde i går, uden at det får samme kommentarer med på vejen.
@Ravnen: Jeg synes da det viser handlekraft at skifte to mand ud i pausen. Mange trænere venter til der er spillet 65-70 minutter før de foretager den første. Hvem siger at MO ikke forsøgte at ændre undervejs i første halvleg?? Mig bekendt plejer han ikke bare at lade tingene gå sin vej i apatisk tilstand når det ikke kører på banen. Jeg kan heller ikke genkende din kommentar med høje bolde. Jeg synes da at vi forsøgte at komme til indlæg oftere end vi sendte høje bolde op mod Bendtner. Når FCM spiller så spiller vi da laaaaangt mere på lange bolde end landsholdet gjorde i går, uden at det får samme kommentarer med på vejen.
Han er jo kun nødt til at være "handlekraftig" i pausen, fordi hans taktiske oplæg, hele hans forarbejde som han har haft måneder til at lave, falder til jorden med et brag og holdet ikke formår at tilpasse sig.
William Kvist har åbenlyst ikke været skarp i lang tid, det var en klar fejl at starte med ham, og så i en eller anden form for offensiv rolle han ikke har spillet siden FCK tiden..
Sisto gør han en bjørnetjeneste ved først at vise ham tillid til startopstillingen og så bare flå ham ud i pausen, jeg tvivler stærkt på at det lige er sådan noget der skal få Sisto "igang" i denne efterår, og som kommentatorerne sagde så var det Nicolaj Jørgensen der burde have været skiftet ud, men Jørgensen fik anden halvleg til at forbedre det i, det gjorde Sisto ikke. Jeg synes ikke Sistos indsats berettigede Olsen til at flå ham ud i pausen.
Yossuf Poulsen gjorde absolut en fin figur, jeg ville også være startet med ham hvis jeg skulle have sat holdet.
Jeg er enig i at Olsen har gjort det ok over årene.
William Kvist har åbenlyst ikke været skarp i lang tid, det var en klar fejl at starte med ham, og så i en eller anden form for offensiv rolle han ikke har spillet siden FCK tiden..
Sisto gør han en bjørnetjeneste ved først at vise ham tillid til startopstillingen og så bare flå ham ud i pausen, jeg tvivler stærkt på at det lige er sådan noget der skal få Sisto "igang" i denne efterår, og som kommentatorerne sagde så var det Nicolaj Jørgensen der burde have været skiftet ud, men Jørgensen fik anden halvleg til at forbedre det i, det gjorde Sisto ikke. Jeg synes ikke Sistos indsats berettigede Olsen til at flå ham ud i pausen.
Yossuf Poulsen gjorde absolut en fin figur, jeg ville også være startet med ham hvis jeg skulle have sat holdet.
Jeg er enig i at Olsen har gjort det ok over årene.
Men du synes jo også kun det er et problem fordi Sisto er FCM spiller. Sisto og Jørgensen var vel lige anonyme i første halvleg, og om det var den ene eller den anden der røg ud er nok ikke så vigtigt. Forskellen er bare at Jørgensen har spillet noget bedre end Sisto det sidste stykke tid, og derfor får han selvfølgelig også lov til at blive inde. Det er ikke Olsens job at få spillere "i gang", hans job er at vinde fodboldkampe, og han skal selvfølgelig ikke tage hensyn til spillernes ego.
Ja nu er det jo et FCM forum, så selvfølgelig har jeg FCM-briller på. Jakob Poulsen er også langt bedre end William Kvist 
Men jeg er lige så stor fan af landsholdet. Når Olsen valgte at bruge Sisto fra start, så må han også vise lidt tillid, Sisto ville jo formentlig være kommet bedre i gang i anden halvleg lige som resten af holdet. Jeg synes faktisk Sisto viste gode takter i første halvleg, det er altid svært at debutere.
Jeg tror ikke Jørgensen blev inde fordi han havde spillet bedre end Sisto den seneste tid i Superligaen. Jeg tror nærmere det handlede om fysisk højde, fordi Olsen ville spille mere direkte.
Anden halvleg var bedre, men missionen lykkedes jo faktisk ikke. Vi fik ikke scoret.
Men jeg er lige så stor fan af landsholdet. Når Olsen valgte at bruge Sisto fra start, så må han også vise lidt tillid, Sisto ville jo formentlig være kommet bedre i gang i anden halvleg lige som resten af holdet. Jeg synes faktisk Sisto viste gode takter i første halvleg, det er altid svært at debutere.
Jeg tror ikke Jørgensen blev inde fordi han havde spillet bedre end Sisto den seneste tid i Superligaen. Jeg tror nærmere det handlede om fysisk højde, fordi Olsen ville spille mere direkte.
Anden halvleg var bedre, men missionen lykkedes jo faktisk ikke. Vi fik ikke scoret.
-
mousebreaker
Nu er det jo sådan at man laver en taktisk ud fra hvad man forventer modstanderne foretager sig. Albanerne plejer at stille sig i en beton defensiv satsende på omstillinger. Men den albanske træner tog fusen på Olsen og spillede med højt pres. Ligesom det skete med FCM - APOEL, blev vi taget lidt på sengen og fik ikke spillet til at fungere.Ravnen skrev:Han er jo kun nødt til at være "handlekraftig" i pausen, fordi hans taktiske oplæg, hele hans forarbejde som han har haft måneder til at lave, falder til jorden med et brag og holdet ikke formår at tilpasse sig.
Ja den forstod jeg ikke meget af. Kvist burde slet ikke være udtaget efter min mening. Det er så både Olsens svaghed og styrke. Han har altid vist stor loyalitet overfor visse spillere. Ikke altid man forstår ham.Ravnen skrev: William Kvist har åbenlyst ikke været skarp i lang tid, det var en klar fejl at starte med ham, og så i en eller anden form for offensiv rolle han ikke har spillet siden FCK tiden..
Landtræneren kan og skal være fløjtende ligeglad med, om det er noget der gør det lettere/sværere for Sisto at komme i gang med efteråret. Hvis Sisto lader sig gå på af det, så må han jo spørge MO eller PB hvad der lå til grund for udskiftningen. Men mon ikke det hele kommer af sig gennem evaluering/feedbackRavnen skrev: Sisto gør han en bjørnetjeneste ved først at vise ham tillid til startopstillingen og så bare flå ham ud i pausen, jeg tvivler stærkt på at det lige er sådan noget der skal få Sisto "igang" i denne efterår
Jeg er enig i betragtningerne omkring hvorfor det var Sisto og ikke Jørgensen der måtte ud - at det var pga hovedspillet. Sisto gjorde det ikke decideret ringe - men bestemt heller ikke godt. Og når man ikke gør det godt - så risikerer man at blive taget ud. Jeg havde ligesom dig troet at Youssuf Poulsen skulle starte inde. Og at Sisto muligvis kunne få en jokerrolle. Nu starter han med Sisto som ikke har nogen relationer med de andre spillere. Man så det et par gange hvor eks Bendtner trækker ned til dybdeløb hvor Siste spiller bolden til en 1-2 kombination på kanten af feltet. Der var flere gange hvor kammeraterne ikke løber de ruter som Sisto så ud til at forvente. Det gør bare start 11'eren med William Kvist endnu mere kritisabel. Vi er ikke vant til at have driblere på det danske landshold med det niveau Sisto har. Hvorfor så ikke starte med Jacob Poulsen som kender ham. Det siger jeg ikke fordi jeg er FCM mand - slet ikke. Men fordi det i mit hoved giver mening.Ravnen skrev: Som kommentatorerne sagde så var det Nicolaj Jørgensen der burde have været skiftet ud, men Jørgensen fik anden halvleg til at forbedre det i, det gjorde Sisto ikke. Jeg synes ikke Sistos indsats berettigede Olsen til at flå ham ud i pausen.
Faktisk så jeg helst at Sisto slet ikke var blevet udtaget - eller for den sags skyld andre FCM spillere, på trods af at man da er stolt når landstræneren massivt kigger på de spillere vi har i vores klub. Vi kunne dog godt have brugt 14 dage med spillerne hjemme til træning og restitution
-
Steffen am
Jeg må indrømme at jeg er en lille smule fan af at bruge spillere fra samme klub sammen, i hvert fald der hvor det giver mening. F.eks. dem Durmisi og Agger og til dels Jørgensen og Kvist (giver lidt mening her).
Men hvis man så til 2. halveg kunne have sat Poulsen og Sisto ind, som kender hinandens løb og pasninger. (Og Duncan i stedet for Bendter, når nu han ikke scorede, men er nok også mindre realistisk)
Hvis i putte det i kategorien for ønsketænkning, så er det ok. Men det ville jeg djævlme gerne have set, og tror på at det kunne have været positivt
Men hvis man så til 2. halveg kunne have sat Poulsen og Sisto ind, som kender hinandens løb og pasninger. (Og Duncan i stedet for Bendter, når nu han ikke scorede, men er nok også mindre realistisk)
Hvis i putte det i kategorien for ønsketænkning, så er det ok. Men det ville jeg djævlme gerne have set, og tror på at det kunne have været positivt
Endnu en kønsløs og elendig indsats af landsholdet. Olsen viser endnu engang at han ikke formår at sætte sit hold op, og træffe de rette taktiske valg forud for kampen. Vi var heldige at få uafgjort...
-
Steffen am
3-1 til U21 holdet over Ukraine. Godt med et landshold der kan vinde.

http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Septembe ... ef_ukraine
Jeg hæfter mig ved at der står anfører ud for Banggard,
synes Riddersholm nogle gange snakkede om at der var lige lidt nok lyd på manden.
Nogen der har en fornemmelse af om han vokset med opgaven, eller om det primært er bundet i at han er en stabil og fast kort på midteraksen på u21 holdet?
http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Septembe ... ef_ukraine
Jeg hæfter mig ved at der står anfører ud for Banggard,
synes Riddersholm nogle gange snakkede om at der var lige lidt nok lyd på manden.
Nogen der har en fornemmelse af om han vokset med opgaven, eller om det primært er bundet i at han er en stabil og fast kort på midteraksen på u21 holdet?
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Når man tager en spiller hjem fra England, som rykker ned med sit hold (wigan) og bruger ham på landsholdet, så skriger det til himlen, at man begår en kæmpe fejl. Ligeledes har han endnu ikke præsteret i Fck som det var ønsket. William Kvist er en færdig spiller på landsholdet, i hvert tilfælde hvis jeg skulle bestemme. Nu må vi se om Olsen bliver klogere.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... en/5759502
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... en/5759502
-
Steffen am
Er normalt større fan af Olsen end det virker til de fleste er i dette land. Men ja, at bruge en mand, der ikke engang er fast mand i FCK, det er skidt, virkelig skidt.
Ærgerligt det kun er halvdelen af KianChenko på landsholdet denne gang, men god konkurrence i midterforsvaret
(vel næsten som det eneste sted på landsholdet?)
Ærgerligt det kun er halvdelen af KianChenko på landsholdet denne gang, men god konkurrence i midterforsvaret
(vel næsten som det eneste sted på landsholdet?)
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Her er lidt stof til eftertanke for Morten Olsen.
http://aoh.dk/artikel/glad-sisto-fik-si ... ent=aoh.dk
http://aoh.dk/artikel/glad-sisto-fik-si ... ent=aoh.dk
-
Steffen am
Nu har Landsholdet spillet 3 kampe uden scorringer, senest mod Portugal med 4 FCM spillere på bænken, hvoraf 3 må betegnes at være offensive.
Søndag er det Frankrig i en træningskamp, hvor der kan forsøges lidt.
Tænker i bare der er en lille chance for at vi kan se Duncan, Poulsen og Sisto på banen samtidig, eller i hvert fald 2 af dem?
Tror det var i Albanien kampen Sisto kom af banen da Poulsen kom på, synes det var lidt ærgerligt det ikke var samme halveg de fik.
Søndag er det Frankrig i en træningskamp, hvor der kan forsøges lidt.
Tænker i bare der er en lille chance for at vi kan se Duncan, Poulsen og Sisto på banen samtidig, eller i hvert fald 2 af dem?
Tror det var i Albanien kampen Sisto kom af banen da Poulsen kom på, synes det var lidt ærgerligt det ikke var samme halveg de fik.