Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af Ravnen »

Jan Rindom var på stadion for at syne Haugaard for U21-landsholdet. Det er altså tegn på at Haugaard har efterladt sig et indtryk. Vi skal huske at det var meget få kampe han havde, inden han her til sommer fik tjansen, han henter erfaring ind og jeg synes han er vokset meget gennem efterårets kampe.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Klaus Egelund beretter i dag i EB men øget interesse på Pione Sisto fra 2 tyske topklubber hvoraf den ene er HSV (topklub?! Hmm) anyway mener han at vide at mindsteprisen fra FCM's side starter ved 6 mio euro (45 mio kr) Klaus plejer at være særdeles velinformeret når det kommer til FCM så selvom den slags aldrig skal tages for mere end det er tror jeg ikke forventninger til prisen er helt skudt ved siden af! Det årets profil (kåret af kollegaer), 19 år og en vigtig brik i FCM guldjagt ligesom klubben med Benhams indtog ikke længere er tvunget til salg..

Michael Qureshi fra BT (snart EB) mener iøvrigt også at vide at frikøbsklausulen på Kristoffer Olson er på 1,5 mio (og ikke de 3,75 som et svensk medie tidligere var ude med) Urena er noget dyrere med en klausul på 4,5 mio. Jeg vil sindssygt gerne beholde begge omend jeg syntes Urena's 4,5 er lige i overkanten.. Men man kan jo vælge at se på det som en samlet pakke om 6 mio for dem begge er i min verden "et must bye" og langt under det jeg forventer vi senere kan tjene ind igen! FCM melder da også at man gerne så begge spillere tilknyttet men at der lige nu er lidt knaster med de personlige vilkår i kontrakterne..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

45 mio kr, synes jeg er for lidt for Sisto. Han skal under alle omstændigheder ingen steder før senest til sommer, for et mesterskab er mere værd for os.
Desuden skal Sisto have tid til at lære og vokse lidt mere, inden han evt. står overfor Bundeslige-forsvarer, vi skal gerne sikre os at Sisto ikke bare ender på bænken et sted, det ville være skidt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi har en mission for Sisto, der hedder: Pas, landshold, mesterskab. Det kan med rimelighed opfyldes i det næste halvår, og så kan vi se frem til en rigtig sjov sommer.

Jeg er enig med Ravn i, at 45 mio. er for lidt lige nu! Overvej i øvrigt, hvor bizart det udsagn havde været inden Benham.

Noget helt tredje er, at jeg ikke er overbevist om, at HSV er den rigtige klub for Pione. HSV er lidt et galehus, hvor man godt kan ryge ud på et sidespor. Det er desværre ikke sikkert, Ajax vil betale den store sum, vi må kræve, men ellers ville det være det helt rigtige sted, tror jeg.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Med mindre Sisto bliver alvorlig skadet så vil hans pris kun gå en vej og det er op. Det vil være helt hul i hovedet at sælge ham til vinter - også selvom det ville være en rekordsum allerede nu. Hans værdi er mere end den pris og skal der et mesterskab og evt. Europæisk kvalifikation i hus så er det netop det som han kan der kan være den afgørende faktor.

Noe

Indlæg af Noe »

Kan se, at Haugaard bliver diskuteret lystigt rundt omkring. Jeg tror ikke, at tidspunktet er til at skifte. Dels kan man argumentere, at han på papiret har gjort det lige så godt som Løssl sidste efterår (15 mål imod/16 kampe/4 clean sheets mod 16/16/4). Dels har vi ikke de allerbedste erfaringer med at hente "færdige" målmænd til klubben: Raska, Tidman, Onuszko, Anders Rasmussen, og Kaper Jensen er det svært at blive særlig imponerede af. Skal vi have ny målmand, skal han bruge tid. Det har vi ikke, så længe et mesterskab er på spil.

Hvad med vores polske målmand, har han fået spilletid i Vejle?

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det er alt for farligt at skifte målmand nu, jeg vil nærmere være nervøs for at han fik en skade, så jeg tænker der bør tænkes i tre målmænd truppen i foråret hvis det skulle ske. Heinze kan ikke erstatte Haugaard som det ser ud nu.
Stabilitet er alene årsagen til at vi ligger hvor vi gør. Lad os antage at Haugaard med fuld tillid, ferie, genindførelse af Oliver Kahn garnet (som jeg savner :lol: ) og træningsturnering på La Manga kan lægge 15-20 % på sit spil og holde 4-5 clean sheets i foråret så er vi allerede meget langt. Manden har kun spillet omkring
Hvis vi på transfermarkedet i stedet får tilført mere power i offensiven og får lappet Sviachenko og Femi sammen, så vi kan stille et stabilt forsvar foran Haugaard hele foråret, bør det række til at vi kan holde kursen. Jeg tror Sviachenkos fravær har haft meget at sige i forhold til Haugaards præstationer. Vi har stort set ikke kunne stille de samme to centerforsvarer i to på hinanden følgende kampe hele efteråret. I det lys er det imponerende at der ikke er lukket flere mål ind.

Noe

Indlæg af Noe »

Uldkraemmeren skrev:Det er alt for farligt at skifte målmand nu, jeg vil nærmere være nervøs for at han fik en skade, så jeg tænker der bør tænkes i tre målmænd truppen i foråret hvis det skulle ske. Heinze kan ikke erstatte Haugaard som det ser ud nu.
Enig. Jeg tror mere på at Heinze skifte græsgange. Der er sket en del, siden han kom på kontrakt i forsommeren, og han kan ikke være tilfreds uden udsigt til spilletid. Jeg gætter på at man enten satser på Wolanski (hvis han stadig imponerer), eller henter et topprospekt ind, der kan vente et halvt år med evt. at vippe Haugaard af pinden.

oros

Indlæg af oros »

Vi har stort set ikke kunne stille de samme to centerforsvarer i to på hinanden følgende kampe hele efteråret. I det lys er det imponerende at der ikke er lukket flere mål ind.
Præcis! Og vi husker alle, hvordan det gik for Lössl med det omskiftelige forsvar i foråret...

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Noe skrev:Kan se, at Haugaard bliver diskuteret lystigt rundt omkring. Jeg tror ikke, at tidspunktet er til at skifte. Dels kan man argumentere, at han på papiret har gjort det lige så godt som Løssl sidste efterår (15 mål imod/16 kampe/4 clean sheets mod 16/16/4). Dels har vi ikke de allerbedste erfaringer med at hente "færdige" målmænd til klubben: Raska, Tidman, Onuszko, Anders Rasmussen, og Kaper Jensen er det svært at blive særlig imponerede af. Skal vi have ny målmand, skal han bruge tid. Det har vi ikke, så længe et mesterskab er på spil.

Ved ikke hvad der sker med ham. Har fulgt lidt med i VB. Han fik et par kampe i starten bl.a så jeg kampen mod AGF hvor han faktisk reddede Vejle fra et nederlag (VB vandt 1-0) Kort derefter var han ikke i truppen og stod opført som skadet. Mod slutningen af sæsonen hvor han ikke var opført som skadet var han slet ikke i truppen. Det synes jeg ser mærkeligt ud, for han kom til VB for at få spilletid, men jeg tror han har spillet under en håndfuld kampe.

Men det kan jo være at han stoppede sammen med Hermansen.

Er der nogen der ved hvad planerne er med ham fremadrettet ? Mon ikke det er meningen at han skal køres ind som førstevalg.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

tatoo skrev:
Noe skrev:Kan se, at Haugaard bliver diskuteret lystigt rundt omkring. Jeg tror ikke, at tidspunktet er til at skifte. Dels kan man argumentere, at han på papiret har gjort det lige så godt som Løssl sidste efterår (15 mål imod/16 kampe/4 clean sheets mod 16/16/4). Dels har vi ikke de allerbedste erfaringer med at hente "færdige" målmænd til klubben: Raska, Tidman, Onuszko, Anders Rasmussen, og Kaper Jensen er det svært at blive særlig imponerede af. Skal vi have ny målmand, skal han bruge tid. Det har vi ikke, så længe et mesterskab er på spil.

Ved ikke hvad der sker med ham. Har fulgt lidt med i VB. Han fik et par kampe i starten bl.a så jeg kampen mod AGF hvor han faktisk reddede Vejle fra et nederlag (VB vandt 1-0) Kort derefter var han ikke i truppen og stod opført som skadet. Mod slutningen af sæsonen hvor han ikke var opført som skadet var han slet ikke i truppen. Det synes jeg ser mærkeligt ud, for han kom til VB for at få spilletid, men jeg tror han har spillet under en håndfuld kampe.

Men det kan jo være at han stoppede sammen med Hermansen.

Er der nogen der ved hvad planerne er med ham fremadrettet ? Mon ikke det er meningen at han skal køres ind som førstevalg.
Jeg synes der var rygter om dengang man købte ham at det måske var en spiller der bare skulle købes, udvikles lidt, og så sælges videre.. Men ikke nødvendigvis en spiller der skulle spille i FCM..

Jeg ville dog også meget hellere høre godt nyt fra vores egen mand i Hobro, Oliver Korch, det ville glæde mig at se ham komme tilbage og udfordre Haugaard i forhold til pladsen som 1. målmand ligesom Haugaard i en periode pressede Lössl..

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Mener også at det var fremme at vi bare ville udvikle ham og så sælge og tjene nogle mill.

Hvis der er nogen der skulle presse Haugård vil jeg hellere have at det er Wolanski fremfor Korch.

Jeg vil dog mene at hvis vi skal have en klassekeeper, så tror jeg nu nok at Benhams scouting system skal finde ham.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

En del af årsagen til at jeg godt kunne tænke mig at korch også har en fremtid i FCM er lidt at et par af de seneste store talenter er egentlig nogen vi har hentet som næsten færdige spillere og ikke folk der sådan har været igennem hele systemet fra talenthold til akademi over reservehold til førstehold eller sådan noget.

Fx Haugaard og Banggaard blev jo hentet som relativ "gamle" spillere. Og wolanski vil jo så blive endnu en brik i den historie hvor Korch for mig at se er mere "ægte" fcm. (selvom han vidst også oprindeligt kommer fra ikke-ulveland)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Nu har vi jo Sisto som om nogen er ægte FCM. Det samme med Jesper Lauridsen :)

Låst