Aab - Fcm.
Re: Aab - Fcm.
Har siddet og set kampen igen på tv. og jeg har intet at indvende over hverken indsats, eller dispositioner.
De to hold annullerede hinanden godt, og det var klart marginaler der fik det til at gå den ene frem for den anden vej. Specielt hæfter jeg mig ved den måde vi kommer ud til anden halvleg og vinder initiativet og får skabt flere, små chancer. Lidt held lidt mere skarphed i afslutningerne, eller en dom den rigtige vej så var det endt anderledes.
Forsvaret spillede rigtigt godt, og ser man på at Aab i den første time havde 10-11 hjørnespark som også blev afværget vidner det lidt om hvor hårdt de faktisk måtte arbejde.
Der bliver sagt at backs ikke støttede angrebet, det passer simpelthen ikke. L. var meget med i venstre siden men det blev ikke til de løb til baglinjen som vi nogle gange har set, men sådan er det tit mod Aab.
Rømer blev mere presset, når Sparv gik ned efter bolden så gik han ikke frem og fordelte den, men blev nede i bagkæden, på den måde blev Banggard presset ud oven i Rømer der ikke havde noget sted at gå hen når Aab pressede med 3.4 mand.
De to hold annullerede hinanden godt, og det var klart marginaler der fik det til at gå den ene frem for den anden vej. Specielt hæfter jeg mig ved den måde vi kommer ud til anden halvleg og vinder initiativet og får skabt flere, små chancer. Lidt held lidt mere skarphed i afslutningerne, eller en dom den rigtige vej så var det endt anderledes.
Forsvaret spillede rigtigt godt, og ser man på at Aab i den første time havde 10-11 hjørnespark som også blev afværget vidner det lidt om hvor hårdt de faktisk måtte arbejde.
Der bliver sagt at backs ikke støttede angrebet, det passer simpelthen ikke. L. var meget med i venstre siden men det blev ikke til de løb til baglinjen som vi nogle gange har set, men sådan er det tit mod Aab.
Rømer blev mere presset, når Sparv gik ned efter bolden så gik han ikke frem og fordelte den, men blev nede i bagkæden, på den måde blev Banggard presset ud oven i Rømer der ikke havde noget sted at gå hen når Aab pressede med 3.4 mand.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Men er faktum ikke, at vi står med 0 point? Har du så stadig ikke noget at indvende - det kan vel ikke været tilfredsstillende at tabe?Hekler skrev:Har siddet og set kampen igen på tv. og jeg har intet at indvende over hverken indsats, eller dispositioner.
Det er fint, at vi siger, at vi annulere hinanden godt, men omvendt, så må du da have noget at indvende, når selv Glen kan se, at vores offensiv er total ufarlig - hvis man ser bort fra Rilwan's forsøg, så kommer vi vel ikke for alvor igennem på noget tidspunkt...
I min verden, så havde vi været bedre stillet med enten Peter eller Poulsen istedet for Rilwan - Tim synes jeg skal vurdere på en kamp, men faktum er vel, at han ikke ligefrem spillede som en landsholdspiller, hvis det er tilfældet, så går der nok ikke lang tid inden han kommer til at varme bænk sammen med en dansk
Aabs angreb var også fuldstændig ufarligt, på den måde annullerede vi faktisk hinanden, fordi begge hold stod særdeles defensivt på banen.
Heklers beskrivelse af kampen er sådan som jeg også oplevede det. Det kunne let have været os som havde scoret det første mål på de to store chancer lige inden Aabs første mål, og så havde resten af kampen haft et andet forløb.
Tim Sparv blev i øvrigt kåret til vores bedste spiller i BT, de var imponerede af ham.
Heklers beskrivelse af kampen er sådan som jeg også oplevede det. Det kunne let have været os som havde scoret det første mål på de to store chancer lige inden Aabs første mål, og så havde resten af kampen haft et andet forløb.
Tim Sparv blev i øvrigt kåret til vores bedste spiller i BT, de var imponerede af ham.
Ja, jeg så jo ikke kampen, desværre!
Men ud fra det, jeg kan læse mig til, var det en ganske lige kamp. Gameplanen var tæt på at lykkes - og en fejldom - straffe - lukkede kampen. En anden fejldom - straffe igen - forhindrede, at den kunne være åbnet igen i slutminutterne.
En kompetent dommer - og resultatet havde været 1-1!
Jeg har også lyst til at spørge: Spillede FCM virkelig til fem (5!) gule kort og AaB kun til et? Eller burde AK47
have haft gult i forbindelse med sit skuespil? Burde en AaB'er have haft kort i forbindelse med det ikke-dømte straffe til Duncan?
På sigt er det også forhold, der kan komme til at gøre sig gældende: Dickoh får gult for noget, han ikke har begået, mens AaB'eren slipper. Karantænerne kommer senere - og til den tid, skal vi så igen høre på, hvor 'svinsk' FCM spiller.
Min afsluttende kommentar skal være, at jeg synes, det er fint, Glen prøver noget andet end det, vi de seneste år, har tabt kampene på.
Men ud fra det, jeg kan læse mig til, var det en ganske lige kamp. Gameplanen var tæt på at lykkes - og en fejldom - straffe - lukkede kampen. En anden fejldom - straffe igen - forhindrede, at den kunne være åbnet igen i slutminutterne.
Jeg har også lyst til at spørge: Spillede FCM virkelig til fem (5!) gule kort og AaB kun til et? Eller burde AK47
have haft gult i forbindelse med sit skuespil? Burde en AaB'er have haft kort i forbindelse med det ikke-dømte straffe til Duncan?
På sigt er det også forhold, der kan komme til at gøre sig gældende: Dickoh får gult for noget, han ikke har begået, mens AaB'eren slipper. Karantænerne kommer senere - og til den tid, skal vi så igen høre på, hvor 'svinsk' FCM spiller.
Min afsluttende kommentar skal være, at jeg synes, det er fint, Glen prøver noget andet end det, vi de seneste år, har tabt kampene på.
oros skrev:Jeg har også lyst til at spørge: Spillede FCM virkelig til fem (5!) gule kort og AaB kun til et? Eller burde AK47
have haft gult i forbindelse med sit skuespil? Burde en AaB'er have haft kort i forbindelse med det ikke-dømte straffe til Duncan?.
Nej det gjorde vi ikke. Man kan sige dem som du selv nævner. Ak47 skulle have haft for hans skuespil og et evt. straffe til Duncan skulle jo så også have resulteret i et kort, til Aab`eren. Men jeg syntes den situation kan diskuteres.
Da Ak47 ikke skulle have haft det straffe, skulle Dickoh`s selvfølgeligt ikke have været givet og dertil vil det have været mere ligeligt fordelt i kampen, i modsætning til den nuværende situation, som du rigtigt nok nævner også kommer til at koste os på sigt.
AK skulle have haft gult for film - vi skulle have haft straffe efter Duncan blev slagtet i feltet... Men vi kan desværre ikke gøre så meget nu :/oros skrev:Ja, jeg så jo ikke kampen, desværre!
Nej, det kan vi ikke. Men vi kan se på det med åbne øjne og erkende det, hvis de er gode nok. Er de det, skal vi jo ikke klynke, men nærmere bede træneren tage hånd om det. Fem gule i en kamp er for meget efter min mening. Det amputerer jo holdet om nogle runder...Men vi kan desværre ikke gøre så meget nu :/
-
RiddleMaker
Kampen er uploadet på YouTube, hvis det skulle have interesse for dem der ikke har set den.
https://www.youtube.com/watch?v=et1uR87M57Q
AK blev fældet 15 sekunder før det påståede straffe på Duncan, så det virker lidt hult at argumentere for, at kampen havde sluttet 1-1 med en kompetent dommer.
Episoden jeg omtaler sker ca. 2:02:25
AK blev fældet 15 sekunder før det påståede straffe på Duncan, så det virker lidt hult at argumentere for, at kampen havde sluttet 1-1 med en kompetent dommer.
Enig det virker hult at argumentere for at kampen havde sluttet 1-1, specielt eftersom at der stod 2-0 på daværende tidspunkt.RiddleMaker skrev:Kampen er uploadet på YouTube, hvis det skulle have interesse for dem der ikke har set den.
Men rart at se episoden igen, som ikke viser kontakt ved det påståede frispark til AK og samtidig viser og ikke mindst med lyd beviser at duncan skulle have haft straffe.
1) En kompetent dommer havde jo givet AK gult for film og dømt målspark.pr0j3ct skrev:Enig det virker hult at argumentere for at kampen havde sluttet 1-1, specielt eftersom at der stod 2-0 på daværende tidspunkt.RiddleMaker skrev:Kampen er uploadet på YouTube, hvis det skulle have interesse for dem der ikke har set den.
Men rart at se episoden igen, som ikke viser kontakt ved det påståede frispark til AK og samtidig viser og ikke mindst med lyd beviser at duncan skulle have haft straffe.
2) AK flimede igen ved det påståede frispark. Heller ikke der, var der kontakt.
3) Da AaB jo ikke fik tilkendt straffe, havde stillingen med stor sandsynlighed fortsat været 1-0, da Duncan bliver savet over. Derfor var resulatet med stor sandsynlighed blevet 1-1.
Vi kan ikke gøre noget ved det, på den måde er det ligegyldigt. De to situationer er dog kampafgørende, når man sætter dem sammen. Samtidig får FCM et gult kort for meget og AaB to gule for lidt. Og det er en skidt statistik.
Nå, AaB fortjente sejren desværre. Fred være med det!
Det er ingen overraskelse at du er enig i trænerens beslutninger, men derfor kan de godt være forkerte, og kan jo godt være at Glenn indser det og holder internt i træner gruben.Hekler skrev:Har siddet og set kampen igen på tv. og jeg har intet at indvende over hverken indsats, eller dispositioner.
Dispositionerne kan altid diskuteres, men at starte en 3 mands midtbane op uden en af dem kan afleverer frem af i banen i deres første aflevering, og uden vores absolut bedste midt/midt til at dirigerer spillet med tempo og ikke tempo er en kæmpe træner fejl som Glenn må være mand nok til at tage på sine skuldre. Tanken om at det er sådan vi vil spille vores UEFA kampe uden Poulsen så vil vi aldrig ha bolden og vi vil blive udstillet for vores mangler som i Ålborg. I sådan en kamp hvor Åab er uden deres 3 største profiler fra sidste sæson (Kusk-Thomsen- Wurts ) skal man da netop ha det mod som Glenn så ofte udtaler vi har, bare efter kampen mod Brøndby taler han om mod med indskiftningen af Paul med Izu for at gå efter 1 mål mere.
Håber at vi lærer noget af dette, Hasan er ikke central offensiv midt, og Poulsen er bare vores omdrejnings punkt på holdet, samt vores backs er bare ikke gode nok.
Meget enig i det ovenfor skrevne, men mht. Backsene, synes jeg vi skal have lidt tålmodighed med Lauridtsen. Han skal nok vokse med opgaven, tror jeg. Og normal er Bak jo ganske udemærket.
/Cortez
/Cortez
Bak er ganske habil, men mange udsving og skader gør at det snart tid til at tænke anderledes, Lauridsen har jeg mine tvivl om og er faktisk tilhænger af Møller på den position.Cortez skrev:Meget enig i det ovenfor skrevne, men mht. Backsene, synes jeg vi skal have lidt tålmodighed med Lauridtsen. Han skal nok vokse med opgaven, tror jeg. Og normal er Bak jo ganske udemærket.
/Cortez
Indrømmet, jeg har tænkt det samme mht. Møller, men lad os nu lige give Lauridtsen chancen.
Hvis ikke Bak skal spille bach de næste mange år - var det tre år han fik? - hvor skal han så spille?
/Cortez
Hvis ikke Bak skal spille bach de næste mange år - var det tre år han fik? - hvor skal han så spille?
/Cortez
-
RiddleMaker
Hvis man ikke kan se AK bliver fældet, så har man vist ualmindelig store Herning-briller på, men fred være med detpr0j3ct skrev:Enig det virker hult at argumentere for at kampen havde sluttet 1-1, specielt eftersom at der stod 2-0 på daværende tidspunkt.RiddleMaker skrev:Kampen er uploadet på YouTube, hvis det skulle have interesse for dem der ikke har set den.