Erik Sviatchenko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MrWolf

Re: Erik Sviatchenko

Indlæg af MrWolf »

Enig... Det kan godt være at han har en pointe men det virker temmelig patetisk, bedrevidende og gammelfar-agtigt på TV.

Ankersens svar var så iøvrigt ligeså overlegent som Sviatchenkos var kikset...

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Hvad var Ankersens svar?

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

For en meget sjælden gangs skyld er jeg enig med Ståle. Eriks udtalelser er idiotiske. Han burde holde sig for god til at komme med den slags nedladende kommentarer. Han skulle have fokuseret på sit eget mål, og muligheden for at vi nu har gjort sansynligheden for en pokal titel en hel del større.
Ingen af Ankersen brødrerne er kendt for at være de store retorikere, så han har sikkert udtalt sig på niveau med Erik - ikke prangende.
Men tak til Erik for en vigtig scoring, og kan vi så komme videre med noget mere væsentligt.

Flemse

Indlæg af Flemse »

MrWolf skrev:
2. nov 2018, 08:40
Ankersens svar var så iøvrigt ligeså overlegent som Sviatchenkos var kikset...
Fcmrose skrev:
2. nov 2018, 14:53
Ingen af Ankersen brødrerne er kendt for at være de store retorikere, så han har sikkert udtalt sig på niveau med Erik - ikke prangende.
Aaargh, man kan ikke bare omtale "Ankersen" uden at sætte et fornavn på. Jeg var overvist om, at der var tale om vores bestyrelsesformand!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nemt at komme til at sige noget forkert specielt på vej fra banen. Erik er dog så rutineret at der ikke rigtig er nogen undskyldning for at sige noget der er så dumt og unødvendigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Mazower

Indlæg af Mazower »

Den slags ligegyldige betaljer skal bare blive på banen, uagtet af hvad der må være sagt. Eriks kommentar om Robert Skov fremstår unødvendig belærende er i det hele taget ikke særlig heldig. Jeg kunne faktisk godt høre for mig William Kvist sige noget lignende, og det er ikke ment positivt. Men ok, man kan vel blive taget på det forkerte ben i et post match interview med høj puls. Ellers er Erik jo i går en kæmpe boss i forsvaret, og lukker FCKs offensiv helt ned.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg håber at Erik lærer af det her. Selv i forbindelse med det københavnske derby er hans kommentarer om Skov blevet et tema og FCK'erne tager selvflg imod med kyshånd. Først håndterer Robert Skov situationen helt korrekt da han bliver spurgt om det op til kampen og da Ståle bagefter bliver konfronteret med det så smider han selvklart en skraldespand tilbage i hovedet på Erik. Iflg Ståle har Erik utallige gange forsøgt at komme til FCK. Ham og agenten har ringet flere gange siger han. Det er jo et postulat der er gratis at fyre af.
1) hvem fanden gider tjekke det (som også kan), dermed gratis at postulere
2) der er ingen tidsangivelse sat på, så det kunne jo godt være sandt, men være en gammel historie. Ståle ved det giver pressen noget at skrive/spørge om.

Jeg håber at FCM er på forkant med dette og ikke tillader Erik at give interview før kampen, uanset om han er rutineret eller ej, så er det et forstyrrende element, hvilket Ståle selvflg ved alt om. Han tager alle marginaler med. Efter kampen må Erik stå skoleret for pressen og nedtone det hele.

Jeg er iøvrigt PISSE træt af danske sports"journalister". Ståle vikler dem om sin lillefinger gang på gang og de gør INTET for at stå imod. Et eksempel er gummibenudsagnet i 14/15. De kære sports"journalister" følger op på den alle som en resten af sæsonen og uanset hvad man siger så kunne det nemt have tippet marginaler i FCKs retning. Journalisterne ved godt at de løber Ståles ærinde, men tænk nu hvis de selv skulle lave lidt reelt arbejde i stedet for at tage hvad der kommer fra den norske fjeldabe.

Så har vi episoden mod AGF hvor Ståle igen igen er sit mest usympatiske jeg og går hen til Toutouh og snakker til ham da han skal skiftes ind. Helt utilbørlig optræden som jeg aldrig har set en træner gøre før hverken nationalt eller internationalt. Endnu har jeg ikke set een eneste "journalist" stille Ståle et kritisk spørgsmål om den episode. Ikke een. Hver gang det bliver nævnt så er det i jovial stemning hvor man joker lidt med Lex Ståle.

Jeg fatter ikke at danske sportsjournalister kan være så inkompetente

De eneste kritiske interviews jeg har set rettet mod Ståle (kan være selektiv hukommelse, indrømmet) er når det går sportsligt dårligt. Da hviler der jo en "forpligtigelse" i branchen på at være "kritisk" som man siger. Når man lytter til de spørgsmål som Zorniger får i år og de spørgsmål som Ståle fik sidste år, så er der i den grad forskel. De går i den grad til Zorniger mens Ståle nærmest fik et "det skal nok gå" klap på skulderen.

Det er rent opkast.

Det er dog ikke Ståles fejl. Han går med garanti ofte grinende hjem fra arbejde efter et møde med en "kritisk" journalist.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Erik har været utrolig tæt på et skifte til FCK. Både med Køb fra os, og også fra Celtic. Så der har da helt sikkert været flere samtaler imellem Erik og Ståle, hvor Erik sikkert også udtrykt en interesse i at skifte til FCK. De var jo enige ligefør vi fik Benham pengene og Steinlein aflyste handlen.

Det her er ikke andet end spin fra Ståle og et forsøg på at ødelægge harmonien i truppen og komme ind i Eriks hoved. Jeg tror dog der er så meget styrke inde i Eriks hoved, at han kan bruge det positivt og blive endnu bedre.

Ståle er en vinder og han er klar til at gøre alt for at vinde. At han så samtidig er en ekstrem dårlig vinder, gør bare at alle andre end FCK fans hader ham som pesten.

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
4. nov 2018, 16:34
Jeg håber at Erik lærer af det her. Selv i forbindelse med det københavnske derby er hans kommentarer om Skov blevet et tema og FCK'erne tager selvflg imod med kyshånd. Først håndterer Robert Skov situationen helt korrekt da han bliver spurgt om det op til kampen og da Ståle bagefter bliver konfronteret med det så smider han selvklart en skraldespand tilbage i hovedet på Erik. Iflg Ståle har Erik utallige gange forsøgt at komme til FCK. Ham og agenten har ringet flere gange siger han. Det er jo et postulat der er gratis at fyre af.
1) hvem fanden gider tjekke det (som også kan), dermed gratis at postulere
2) der er ingen tidsangivelse sat på, så det kunne jo godt være sandt, men være en gammel historie. Ståle ved det giver pressen noget at skrive/spørge om.

Jeg håber at FCM er på forkant med dette og ikke tillader Erik at give interview før kampen, uanset om han er rutineret eller ej, så er det et forstyrrende element, hvilket Ståle selvflg ved alt om. Han tager alle marginaler med. Efter kampen må Erik stå skoleret for pressen og nedtone det hele.

Jeg er iøvrigt PISSE træt af danske sports"journalister". Ståle vikler dem om sin lillefinger gang på gang og de gør INTET for at stå imod. Et eksempel er gummibenudsagnet i 14/15. De kære sports"journalister" følger op på den alle som en resten af sæsonen og uanset hvad man siger så kunne det nemt have tippet marginaler i FCKs retning. Journalisterne ved godt at de løber Ståles ærinde, men tænk nu hvis de selv skulle lave lidt reelt arbejde i stedet for at tage hvad der kommer fra den norske fjeldabe.

Så har vi episoden mod AGF hvor Ståle igen igen er sit mest usympatiske jeg og går hen til Toutouh og snakker til ham da han skal skiftes ind. Helt utilbørlig optræden som jeg aldrig har set en træner gøre før hverken nationalt eller internationalt. Endnu har jeg ikke set een eneste "journalist" stille Ståle et kritisk spørgsmål om den episode. Ikke een. Hver gang det bliver nævnt så er det i jovial stemning hvor man joker lidt med Lex Ståle.

Jeg fatter ikke at danske sportsjournalister kan være så inkompetente

De eneste kritiske interviews jeg har set rettet mod Ståle (kan være selektiv hukommelse, indrømmet) er når det går sportsligt dårligt. Da hviler der jo en "forpligtigelse" i branchen på at være "kritisk" som man siger. Når man lytter til de spørgsmål som Zorniger får i år og de spørgsmål som Ståle fik sidste år, så er der i den grad forskel. De går i den grad til Zorniger mens Ståle nærmest fik et "det skal nok gå" klap på skulderen.

Det er rent opkast.

Det er dog ikke Ståles fejl. Han går med garanti ofte grinende hjem fra arbejde efter et møde med en "kritisk" journalist.
Er fuldstændig på linie med dig i fht. den danske sportsjournalist stand. Hvis ikke det er decideret mikrofonholderi, så er det rip offs fra hinanden på kryds og tværs. Deres idé om kritisk journalistik begynder og stopper ved “at gå til” en tabende part med idéforladte “er det godt nok, hva’?”-spørgsmål. Der er en grund til at jeg forlængst er stoppet med at glo på programmer som Onside mv. Og det er ikke kun pga. FCK/BIF-favoriseringen.

Hvis du virkelig vil have opkastfornemmelser, så prøv at melde dig på Twitter og “abonner” på nogle såkaldte sportsjournalister og andre meningsdannere. Mage til selvsmageri og klappen på ryggen skal man godt nok lede længe efter.

/Cortez

Kim

Indlæg af Kim »

interessant interview med Erik fra ask my anything fra oddset

https://www.youtube.com/watch?v=xRt_P68ByKk

Dejlig dybt og ærligt!

/Kim

Fenris

Indlæg af Fenris »

Fin artikel om Erik og faderen Sergei: https://www.e-pages.dk/mediehusethf/1042/html5/

Besvar