Vit. Guimaraes - FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SteffenO
Geografisk sted: Thy

Re: Vit. Guimaraes - FCM?

Indlæg af SteffenO »

Synes der er tre ting der bare ikke var godt nok i går, Glen venter for længe med udskiftningerne, og vi er helt væk på dødboldene, og så Krestian "fumle peter", er jeg den eneste der synes han spillede et af du dårligste i FCM-trøjen til dato. ? spiller fuldstændig uden sikkerhed i sit spil, når han får hans hjerneblødninger og stormer med frem har han slet ikke kontrol over noget og smider bolden væk, så mangler vi pludselig en i forsvaret,(tak til JP fordi han var vågen) og så bliver han jo bare ved med at sparke efter vores angribere den ene gang efter den anden uden at den bliver i egne rækker. For mig at se spiller Ipsa en meget bedre kamp, og spillere meget mere sikkert.

Ellers synes jeg at Kasper Jensen stod udemærket, havde kun 1 gang han skulle ud og hænge efter bolden. Stod rimelig sikkert, men hans udspark rammer jo aldrig nogle.
Dejlig at holde nullet.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

SteffenO skrev:Synes der er tre ting der bare ikke var godt nok i går, Glen venter for længe med udskiftningerne, og vi er helt væk på dødboldene, og så Krestian "fumle peter", er jeg den eneste der synes han spillede et af du dårligste i FCM-trøjen til dato. ? spiller fuldstændig uden sikkerhed i sit spil, når han får hans hjerneblødninger og stormer med frem har han slet ikke kontrol over noget og smider bolden væk, så mangler vi pludselig en i forsvaret,(tak til JP fordi han var vågen) og så bliver han jo bare ved med at sparke efter vores angribere den ene gang efter den anden uden at den bliver i egne rækker. For mig at se spiller Ipsa en meget bedre kamp, og spillere meget mere sikkert.
Ja, jeg stod også og rasede over de situationer. I et halvt skrøbligt og nyt forsvar, der skal kaptajnen ikke løbe afsted, og alle gangene (ret mig hvis jeg tager fejl), der mister han den, det hurlumhej er han ikke teknisk dygtig nok til! Nu fik det så ingen konsekvenser igår, hvilket var dejligt. Når det så er sagt om Bak's præstation, så skal det da også lige nævnes, at han ellers gjorde kanon figur igår, alle de gange, han lige ødelagde Vitórias spil, ved en præcis glidende tackling osv. Han spillede rigtig aggressivt igår!

Generelt synes jeg, at vores forsvar spillede rigtig flot igår! Det var første gang i jeg ved ikke hvor lang tid, at jeg faktisk stod med en tryg følelse, når portugiserne ellers var i angreb. Man stolede på forsvaret nok skulle klare den, og det var fantastisk igen at have det sådan!!! De spillede rigtig flot sammen- og Ipsa viste, at han da fortjente en plads i forsvaret :)

Hvis de kan spille i sådan tempo til aab-kampen, med en så god defensiv rolle også, så skal der nok stå 6 point på kontoen efter næste runde, angrebssituationerne skal bare lige gøres færdig, og så skal der indøves et system ved dødboldene, så man kan få scoret nogle kasser dér også.
FC Midtjylland

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

SteffenO skrev:Synes der er tre ting der bare ikke var godt nok i går, Glen venter for længe med udskiftningerne, og vi er helt væk på dødboldene, og så Krestian "fumle peter", er jeg den eneste der synes han spillede et af du dårligste i FCM-trøjen til dato. ? spiller fuldstændig uden sikkerhed i sit spil, når han får hans hjerneblødninger og stormer med frem har han slet ikke kontrol over noget og smider bolden væk, så mangler vi pludselig en i forsvaret,(tak til JP fordi han var vågen) og så bliver han jo bare ved med at sparke efter vores angribere den ene gang efter den anden uden at den bliver i egne rækker. For mig at se spiller Ipsa en meget bedre kamp, og spillere meget mere sikkert.

Ellers synes jeg at Kasper Jensen stod udemærket, havde kun 1 gang han skulle ud og hænge efter bolden. Stod rimelig sikkert, men hans udspark rammer jo aldrig nogle.
Dejlig at holde nullet.
Kristian Bak Nielsen var i mine øjne MOM. At vi kunne holde dem stangen på midten skyldes i mange tilfælde en agressiv og forudseende Kristian Bak Nielsen, der bandt kæderne fortræffeligt sammen! Har vi set den samme kamp?

Kasper Jensen var ikke just sikker i sine indgreb. MEGET usikker, og skabte mange farlige situationer i kampen med forkerte beslutninger (udspark, parader, tøven på stregen etc.) Positivt var det dog, at han og resten af forsvaret holdt nullet.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Nogle der har Herning Folkeblad i dag, der lige vil ligge karakterene herind? beskrivelsen behøves slet ikke, bare lige karakterene :)
FC Midtjylland

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

FCM Fan nr. 1 skrev:

Dejlig at holde nullet.
Kristian Bak Nielsen var i mine øjne MOM. At vi kunne holde dem stangen på midten skyldes i mange tilfælde en agressiv og forudseende Kristian Bak Nielsen, der bandt kæderne fortræffeligt sammen! Har vi set den samme kamp?

Kasper Jensen var ikke just sikker i sine indgreb. MEGET usikker, og skabte mange farlige situationer i kampen med forkerte beslutninger (udspark, parader, tøven på stregen etc.) Positivt var det dog, at han og resten af forsvaret holdt nullet.
SteffenO skriver kun noget negativt om KBNs spil, når han har bolden - det kommenterer du til gengæld slet ikke på. Har vi læst det samme indlæg?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Dejligt at se at vi begynder at kunne spille bolden og tage styringen også i sådanne kampe, desværre mangler vi stadigt noget vej endnu, da vi stadigt har svært ved at lave den afgørende og målchancegivende pasning.

Også rart at vi holder nullet. Det er ved at høre til vanlig vis at vi lukker mål ind, så defensiven har godt at at få nogle gode kampe med også og selvom jeg ikke er den store fan af Ipsa, må jeg erkende at han spillede mere sikkert end Bak i går.

0-0 er et okay resultat, men så er det heller ikke bedre. Jeg syntes at det er ærgeligt at vi ikke får hentet sejren og i det mindste får ramt målet, for vi må forvente at det er en hel anden slags kamp og ikke mindst stærkere modstander vi møder i returen. De er på hjemmebane og vil give den maks gas. Jeg tror vi får det uhyre svært i portugal, hvis ikke at vi får et hurtigt mål, eller at vores forsvar, kan holde nullet hen til den sidste del af de 90 min.

David

Indlæg af David »

AlwaysFCM skrev:Nogle der har Herning Folkeblad i dag, der lige vil ligge karakterene herind? beskrivelsen behøves slet ikke, bare lige karakterene :)

Kasper Jensen 02
Kolja 4
Kristian Bak 7
Ipsa 7
Julle 4
Albæk 7
Poulsen 7
Izunna 7
Rilwan 02
Sly 4
Jude 7
Jansen 02
Senest rettet af David 29. jul 2011, 14:18, rettet i alt 1 gang.

master1

Indlæg af master1 »

pr0j3ct skrev:Dejligt at se at vi begynder at kunne spille bolden og tage styringen også i sådanne kampe, desværre mangler vi stadigt noget vej endnu, da vi stadigt har svært ved at lave den afgørende og målchancegivende pasning.

Også rart at vi holder nullet. Det er ved at høre til vanlig vis at vi lukker mål ind, så defensiven har godt at at få nogle gode kampe med også og selvom jeg ikke er den store fan af Ipsa, må jeg erkende at han spillede mere sikkert end Bak i går.

0-0 er et okay resultat, men så er det heller ikke bedre. Jeg syntes at det er ærgeligt at vi ikke får hentet sejren og i det mindste får ramt målet, for vi må forvente at det er en hel anden slags kamp og ikke mindst stærkere modstander vi møder i returen. De er på hjemmebane og vil give den maks gas. Jeg tror vi får det uhyre svært i portugal, hvis ikke at vi får et hurtigt mål, eller at vores forsvar, kan holde nullet hen til den sidste del af de 90 min.
Jeg er faktisk helt enig. - Ved ikke, hvor godt et 0-0 resultat er pt.
Synes ikke, at jeg normalt er særligt pessimistisk, men har mine bange anelser for resten af sæsonen. Dette fordi vi IGEN så en kamp, uden afslutninger. Man skabte ingen chancer.

Sly var igen helt væk i 2. halvleg og da Janssen endelig kom ind, løb han igen rundt helt alene. Ingen spiller ham.

Vi må se i øjnene, at ingen angriber er god, hvis holdet ikke gør ham god. Så kan vi hente nok så mange. Hvorfor hente en angriber mere ?.......og så Simon C, som ikke har vist mere, end vores egne, det skulle da lige være hvis man vil af med Sly eller Jude, der efter min mening stadig mangler lidt.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Undskyld mig master1, men hvornår har vi sidst spillet en hel kamp uden at kreere chancer?! Jeg synes det er lige lovligt hurtigt du gør det til en tendens..

Og slap nu lige af mht. Janssen, det var hurtigt du mistede tålmodigheden med ham. Du var selv inde på det efter kampen mod Silkeborg - han mangler at blive spillet helt ind, og det bliver man altså ikke med 15-20 min hist og her. Han skal spille med fra start og det har han altså ikke prøvet særlig mange gange endnu.

Jeg synes personligt 0-0 er et stærkt resultat.. Havde selvfølgelig gerne set at vi havde puttet lidt ekstra på offensivt, men med det enorme fokus vi havde på at holde Vitoria fra et farligt udebanemål - så er det sku forståeligt at der ikke er kræfter og overskud til at levere det vi er vant til på modstanderens banehalvdel.

Kristian spiller stærkt defensivt, men stod det til mig skulle det forbydes at forsøger at lege kreativ midtbanespiller efter sine bolderobringer.

Kasper Jensen giver mig bange anelser hver gang han skal involveres i noget. Alle målspark synes at blive sparket tilfældigt og hans aktioner i feltet er på ingen måder beroligende.. Lössl tilbage, tak.

Rilwan, Sly og Jude kommer til kort overfor nogle store og hurtige forsvarer. Men håber og tror der bliver mere plads til dem i returopgøret.

Jakob Poulsen leverer en god og kontrolleret indsats.. Det samme gør Albæk, men jeg synes ikke han bliver sat nok i scene på den "højrekant", han er en af vores bedste boldspillere og så dur det sku ikke han står på højrekanten med armene i vejret 2/3 af kampen.

Resten spiller stabilt.

master1

Indlæg af master1 »

jakobV skrev:Undskyld mig master1, men hvornår har vi sidst spillet en hel kamp uden at kreere chancer?! Jeg synes det er lige lovligt hurtigt du gør det til en tendens..

Og slap nu lige af mht. Janssen, det var hurtigt du mistede tålmodigheden med ham. Du var selv inde på det efter kampen mod Silkeborg - han mangler at blive spillet helt ind, og det bliver man altså ikke med 15-20 min hist og her. Han skal spille med fra start og det har han altså ikke prøvet særlig mange gange endnu.

Jeg synes personligt 0-0 er et stærkt resultat.. Havde selvfølgelig gerne set at vi havde puttet lidt ekstra på offensivt, men med det enorme fokus vi havde på at holde Vitoria fra et farligt udebanemål - så er det sku forståeligt at der ikke er kræfter og overskud til at levere det vi er vant til på modstanderens banehalvdel.

Kristian spiller stærkt defensivt, men stod det til mig skulle det forbydes at forsøger at lege kreativ midtbanespiller efter sine bolderobringer.

Kasper Jensen giver mig bange anelser hver gang han skal involveres i noget. Alle målspark synes at blive sparket tilfældigt og hans aktioner i feltet er på ingen måder beroligende.. Lössl tilbage, tak.

Rilwan, Sly og Jude kommer til kort overfor nogle store og hurtige forsvarer. Men håber og tror der bliver mere plads til dem i returopgøret.

Jakob Poulsen leverer en god og kontrolleret indsats.. Det samme gør Albæk, men jeg synes ikke han bliver sat nok i scene på den "højrekant", han er en af vores bedste boldspillere og så dur det sku ikke han står på højrekanten med armene i vejret 2/3 af kampen.

Resten spiller stabilt.
Jeg forstår, hvad du mener, og måske, jeg udtrykker mig forkert.
Jeg har hele tiden haft stor tiltro....og har det stadig til "spilleren" Janssen. Men en angriber er aldrig bedre, end holdet gør ham til,og det er her jeg ser et problem, som også var der i foråret.
Janssen har , som du korrekt skriver ikkke haft meget spilletid. Men hvorfor ikke ?? Ja, han har været skadet, men heller ikke når han har haft indhop, har man spillet ham. I Wales blev han heller ikke spillet. Det er bestemt ikke hans kvaliteter, jeg anfægter, men holdets.

Hvorfor forsvinder Sly stadig i 2.halvleg ? Hvor mange chancer har vi kreeret ? Jeg er stadig bekymret, for vi er stadig alt for svingende.

Synes dog, at Julle er blevet rigtig god, og Albæk også viser gode kvaliteter....men er det nok ??

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vil lige rose en spiller, som jeg synes har vist lovende tegn gennem nogle kampe nu, og lige så i går. Mads Albæk, sikke et pasningsspil han leverer, godt overblik. Han virkede ret fejlplaceret på kanten, han bør ind og ligge centralt på midtbanen og agere playmaker.
Jeg så det også i en kamp ved U21 EM, hvordan Mads ligger dybt på midtbanen og fordeler boldene ud, han er virkelig god til det.

Havde håbet på en 1-0 sejr, men 0-0 er ikke så slemt endda, såfremt vi da kan score et mål i Portugal!

ArneR

Indlæg af ArneR »

Kent skrev:
ArneR skrev:Gennem min arbejdsplads, som var officiel partner under EM, var jeg så heldig at komme i loungen til semifinalen. Der var der ingen problemer med at få både hvidvin, og rødvin, samt Carlsberg Export, med 5,7% alkohol. Moral er godt, og dobbelt moral er dobbelt så godt.
Men kunne du også få det med ud på tribunen? Der må godt serveres normal øl i loungen, men det må ikke tages ud på tribunen. Sådan har det i hvert fald været til de UEFA-kampe jeg har været med til.
Ja, ingen problemer med at få det med ud på tribunen. Det blev hældt over i et plastikkrus ved døren udt til tribunen. Så masser af stærk øl der.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

David skrev:

Kasper Jensen 02
Kolja 4
Kristian Bak 7
Ipsa 7
Julle 4
Albæk 7
Poulsen 7
Izunna 7
Rilwan 02
Sly 4
Jude 7
Jansen 02
Tak David.

Izunna viste igen igår, at han lige er på et højere niveau, og mere spillet ind på holdet end Salami. Det var ærgeligt med Hassan og Sly, at de ikke helt fik gang i den, men det skyldes i særdeleshed, at der konstant var to fra Vitória over hver af dem. Vitória havde jo også udtalt på forhånd, at de ville fokusere meget på netop de to. Derfor er det også svært for dem, at få det farlige spil helt på det øverste niveau, specielt når Vitória er kanon til at stå så skide kompakt.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Ravnen skrev:Vil lige rose en spiller, som jeg synes har vist lovende tegn gennem nogle kampe nu, og lige så i går. Mads Albæk, sikke et pasningsspil han leverer, godt overblik. Han virkede ret fejlplaceret på kanten, han bør ind og ligge centralt på midtbanen og agere playmaker.
Jeg så det også i en kamp ved U21 EM, hvordan Mads ligger dybt på midtbanen og fordeler boldene ud, han er virkelig god til det.

Havde håbet på en 1-0 sejr, men 0-0 er ikke så slemt endda, såfremt vi da kan score et mål i Portugal!

Ja Mads er godt spillende!
Jeg synes dog ikke det er et problem, han spiller jo ikke kant, og hvis du ser hvor meget vores midtbane vandre rundt, så kan man jo ikke ligefrem sige han er på en kant.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

jakobV

Indlæg af jakobV »

Jeg synes simpelthen ikke det er rigtigt hekler... Du har ret i at ideen med albæks position er at han skal bevæge sig ind i banem, mem det sker alt for lidt. Mod vitoria så vi det alt for lidt, og det er en skam med de evner han besidder ;)

Besvar