Ny rutineret angriber TAK!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny rutineret angriber TAK!!

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:Før du spiller klog:

http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2390982.ece

Kun køb efter salg

- Lige nu holder vi os til, at den sportslige afdeling siger, at de har en god trup at arbejde med. De vil gerne arbejde med den samme flok, så vi vil ikke købe spillere, medmindre vi sælger, siger han.

Ud af vagten; fagerberg, borring m.fl. Thygesen rejser nok selv, >Ilsø sælges.
Det er det mest fornuftige indlæg, du har lavet i tråden. Nu mangler du bare at fjerne den nedladende tone, så er du ved at være på et ordentligt debatniveau.

Du har så ændret din holdning en del nu. Hvasser forholder sig jo stadig til det, du sagde om, at indermillionerne skulle bruges på angribere. Det gør han ret i at reagere på; ergo har det intet at gøre med at "spille klog".

Hvis FCM vitterligt sælger de spillere dér, ja, så burde der være råd til en angriber, men det er også lettere sagt end gjort i dette marked.

Fagerberg har f.eks. kontraktudløb til nytår, så han kan ikke sælges for en rød reje. Thygesen har efter sigende en sign-off på 3 mio., så det kommer også til at ramme os. Borring har vist så lidt, at vi hænger på ham, hvis han ikke opper sig.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

FCMReal skrev:
Hvasser skrev:Det begynder at virke som en farce. Niveauet i denne debat begynder at give mig mindelser om debatsiden.dk, og det er sgu skidt!

FCMReal:
Nu prøver jeg én sidste gang at tale til din logiske sans, og jeg stoler på at du denne gang vil tænke bare en lille smule over dit svar inden du skriver det.

Søren Bach, koncerndirektør siger at pengene ikke skal bruges på ny-indkøb.
Jens Ørgaard, siger at pengene ikke skal bruges på ny-indkøb.

ALT der er meldt ud omkring vores økonomi er at den er sløj, og at vi skal ændre noget for at få det hele til at løbe rundt.

Kan du ikke se, at der ikke er penge til bare at købe en ny angriber hvis det går skidt?
Før du spiller klog:

Kun køb efter salg

- Lige nu holder vi os til, at den sportslige afdeling siger, at de har en god trup at arbejde med. De vil gerne arbejde med den samme flok, så vi vil ikke købe spillere, medmindre vi sælger, siger han.

Hvad nu hvis den sportslige sektor siger her til sommer, vi mangler en klasseangriber ?

Men er du så ikke også enig FCMREAL? Du nævner jo selv eksemper på folk der gerne skulle væk for at få økonomien til at hænge sammen. Det du gerne vil have er dog en klasseangriber, det vil vi alle vist, men det er der ikke penge til pt. Og selv om der har været en række dårlige køb så kunne det jo tænkes at der er blevet lært en lektie, hvilket en del af de signaler der er sendt fra ledelsen den sidste tid, og som er blevet linket her på sitet jo også tydeligt viser. Man vil ikke bruge mange millioner på enkelte spillere sådan som økonomien er pt... bliver der skaffet økonomisk rum i budgettet kan der hives en angriber ind, men vi xskal nok ikke satse på Nordstrand, Prica eller Søren Larsen, men nok nærmere på folk som Kim Aabech (her taler jeg ikke type, da jeg godt ved han ikke er boksspiller, jeg taler kun budgetmæssigt) eller måske en tippeliga / Allsvenskan spiller....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Hvasser skrev:
FCMReal skrev:
Før du spiller klog:

Kun køb efter salg

Åh, gud.

Som du kan se, så er der mange som har været inde på at vi skal sælge hvis vi skal købe. Det har jeg endda selv argumenteret for i denne tråd.

Det har ikke noget med de millioner som vi evt. kan få ind fra Indien. Hvis du læser den artikel du selv giver et link til så understreger de flere gange at de penge er til akademiet.

Jeg kan forstå at du ikke læser hvad Acebone skriver, hvor mange andre herinde ignorere du bare? For hvis du letter lidt på skyklapperne så vil du faktisk se at jeg er mere end fair overfor dig i forhold til rigtigt mange andre brugere.

Hvis du er en rigtig mand så tag og læs hvad alle skriver herinde, svar på det sagligt, uden dumme kommentarer og så vil det blive meget nemmere for dig at færdes i vores forum.
Hausser, jeg anklager dig for at fejlcitere hvad der er fakta, fakta er jo at det er den sportslige sektor der har sagt nej til indkøb, men det var jo dengang, se dog på tabellen altså forårtabellen, og se hvem der scorer mål for FCM hvor er angriberne ??

Kuhn er gået sin vej

Og hvem er træner fra sommer af.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

mancitydk skrev:
FCMReal skrev:
Hvasser skrev:Det begynder at virke som en farce. Niveauet i denne debat begynder at give mig mindelser om debatsiden.dk, og det er sgu skidt!

FCMReal:
Nu prøver jeg én sidste gang at tale til din logiske sans, og jeg stoler på at du denne gang vil tænke bare en lille smule over dit svar inden du skriver det.

Søren Bach, koncerndirektør siger at pengene ikke skal bruges på ny-indkøb.
Jens Ørgaard, siger at pengene ikke skal bruges på ny-indkøb.

ALT der er meldt ud omkring vores økonomi er at den er sløj, og at vi skal ændre noget for at få det hele til at løbe rundt.

Kan du ikke se, at der ikke er penge til bare at købe en ny angriber hvis det går skidt?
Før du spiller klog:

Kun køb efter salg

Hvad nu hvis den sportslige sektor siger her til sommer, vi mangler en klasseangriber ?

Men er du så ikke også enig FCMREAL? Du nævner jo selv eksemper på folk der gerne skulle væk for at få økonomien til at hænge sammen. Det du gerne vil have er dog en klasseangriber, det vil vi alle vist, men det er der ikke penge til pt. Og selv om der har været en række dårlige køb så kunne det jo tænkes at der er blevet lært en lektie, hvilket en del af de signaler der er sendt fra ledelsen den sidste tid, og som er blevet linket her på sitet jo også tydeligt viser. Man vil ikke bruge mange millioner på enkelte spillere sådan som økonomien er pt... bliver der skaffet økonomisk rum i budgettet kan der hives en angriber ind, men vi xskal nok ikke satse på Nordstrand, Prica eller Søren Larsen, men nok nærmere på folk som Kim Aabech (her taler jeg ikke type, da jeg godt ved han ikke er boksspiller, jeg taler kun budgetmæssigt) eller måske en tippeliga / Allsvenskan spiller....
enig enig, jeg har på intet tidspunkt nævnt mange million indkøb, nej det jeg mangler er evnen til at finde billige modeller, som vokser vildt, prøv at se FCN som finder en billig Bille, nordstrand osv. som så voksede. Den evne mangler jeg virkelig i FCM.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:Og hvem er træner fra sommer af.
Riddersholm, forhåbentlig. Men hvad har det nu med noget at gøre?

Btw, Hausser er en helt anden person.

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

FCMReal skrev:
Hausser, jeg anklager dig for at fejlcitere hvad der er fakta, fakta er jo at det er den sportslige sektor der har sagt nej til indkøb, men det var jo dengang, se dog på tabellen altså forårtabellen, og se hvem der scorer mål for FCM hvor er angriberne ??

Kuhn er gået sin vej

Og hvem er træner fra sommer af.
Apropos fejlcitater, så hedder jeg Hvasser på dette forum - Hausser er en helt anden debattør.

Ja - Det kunne være fedt med en ny angriber, det synes vi alle sammen.
Hvis vi kan sælge en midtbanespiller og evt, en af de andre dyre drenge så kan vi måske hente en angriber.

Vil du ikke godt forholde dig til følgende:
Hvasser skrev:Jeg kan forstå at du ikke læser hvad Acebone skriver, hvor mange andre herinde ignorere du bare? For hvis du letter lidt på skyklapperne så vil du faktisk se at jeg er mere end fair overfor dig i forhold til rigtigt mange andre brugere.

Hvis du er en rigtig mand så tag og læs hvad alle skriver herinde, svar på det sagligt, uden dumme kommentarer og så vil det blive meget nemmere for dig at færdes i vores forum.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Acebone skrev:
FCMReal skrev:Og hvem er træner fra sommer af.
Riddersholm, forhåbentlig. Men hvad har det nu med noget at gøre?

Btw, Hausser er en helt anden person.
Jeg siger som Holmstrøm, FCM bliver aldrig et tophold med Riddersholm.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Ja, jeg kan godt se din pointe, men vi har dem jo faktisk... vi har netop solgt Viktor Fischer for noget mere end FCN fik for Danny Olsen.... men vi har desværre altid været bedst til at få skudt nogle eminente midterforsvarere og midtbanespillere afsted, tænk bare på Femi, Kristian Bak, Simon kjær, Mikkel Thygesen og Winston Reid... i den modsatte ende har vi kun Morten Skoubo og Zidan.. men de var så omvendt også i klubben da vi eksisterede under andre forudsætninger, der var lidt mindre pres på fra omgivelserne da Skoubo scorede for os, så en dårlig stime fra ham gjorde knap så meget. Og hvad angår Zidan var det jo vel egentligt i den periode han var her at der begyndte at komme pres på os...

Nu er det sværere for de unge at få den ro der skal til for at få scoret de der to - tre kampe i træk, der gør at de kommer mere regelmæssigt. Og ja på den bane var det ærgerligt at miste Frank, men der er altså også flere aspekter i den sag. Som jeg ser det er Frank 34 år gammel og blev tilbudt en et års forlængelse, der ville træde i kraft til sommer. Altså ville han være 35 når den udløb. Så er man altså for alvor i risikozonen for skader og den slags, som FF jo altid har døjet meget med. Oveni det er så økonomien der gør at der ikke kan forhandles på samme grundlag som i tiderne før den berygtede finanskrise. De spillere der tjente godt før finanskrisen kan således ikke automatisk forvente en ny blankochek. Det er ganske som på det almindelige arbejdsmarked. Man får mere i gode tider end i dårlige tider... FF ville have en 2 årig kontrakt fra sommeren af (altså til det 36 år) og med en uændret løn (på ca 3 mio kr årligt). Jeg synes desværre at det derfor er logisk at parterne må skilles, især når Randers åbenbart havde penge der brændte i lommen. Personligt tror jeg de brænder nallerne på den historie....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:Havssser kan vi lave en aftale ?

Du passer dit og jeg passer mit, så før du gør ren for min dør, så pas din egen dør, netop derfor gider jeg ikke noe og accetone
Genialt at skrive sådan på et åbent debatforum. I øvrigt er du ved at overskride Ulvegravens regler. Bare til info...
FCMReal skrev:Jeg siger som Holmstrøm, FCM bliver aldrig et tophold med Riddersholm.
Dig om det, men igen - hvad har det med emnet at gøre?

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Kære FCMReal.

Fint, hvis du ikke vil debattere. Men så skal du altså finde noget andet at give dig til end at skrive herinde på Graven. Når man skriver herinde må man forvente at andre er af en anden opfattelse, og så argumenterer man sagligt.

Det er ærgeligt for vores debatter herinde hvis du bare blander dig med støj, og hver gang kritiserer Ørgaard for dårlige indkøb men ikke finde dig i at vi andre kan ha' en anden opfattelse. - Så spiller vi åbenbart kloge:
FCMReal skrev:Før du spiller klog:
Det er mit håb at du vil prøve at tænke over de her ting så vores debatforum kan blive et sted hvor der er plads til alle.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Syntes det er fint og ansvarsfuldt at folk pludselig har fået de økonomiske briller på, men så er der altså også en anden virkelighed bør forholde sig til, nemlig en ganske plausibel nedrykning.

Lige nu er vi ligaens dårligst præsterende mandskab målt på resultater og hvem har seriøst en forventning om det pludselig vender med et trylleslag når den nye sæson starter? Til den tid vil Thyge og måske også andre næsten helt sikkert være væk og hvem tror så vi kan hæve os over den dynge af midter/bundhold som vi p.t præsterer markant under, hvad skal give os tro på det?

Vi starter i forvejen med 7-8 akademispillere pr kamp og stiller næsten hele U21 hold, men alligevel snakker vi om et yderligere fokus på at give de unge chancen for at redde økonomien? :shock: Det kan altså nemt ende i en total katastrofe det her og hvad jeg hører er der altså ikke nogen guldfugl på vej op fra akademiet som pludselig slår igennem, efter at Fischer smuttede, det er vist jævnt skidt med store talenter lige for tiden :(

Kort og godt, vi SKAL have en angriber udefra, ellers frygter jeg det kan ende helt galt for os.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg synes, det er et godt indspark, Sylvester.

Problemet er bare, at vi måske ikke rigtig kan gøre noget ved den pokkers risiko. Vi ser det allerede nu. Store klubber som AaB og EfB ligger under stregen - hvem havde troet det for et år siden? Det kan blive vores virkelighed, det har du ret i.

Hvis vi skal bevare positiviteten, så må vi tænke på, at andre klubber også har økonomiske problemer. Det er altså ikke kun os, der er i den kattepine her.

Jeg tror dog ikke, vi ender som forårets dårligste hold. Det er en formkurve, der er rigtig træls nu, men den kan og skal vendes.

974

Indlæg af 974 »

Sylvester skrev: Lige nu er vi ligaens dårligst præsterende mandskab målt på resultater og hvem har seriøst en forventning om det pludselig vender med et trylleslag når den nye sæson starter?
Kort og godt, vi SKAL have en angriber udefra, ellers frygter jeg det kan ende helt galt for os.
Lige nu ligger vi nr. 4 - take it or leave it!!
http://ekstrabladet.dk/sport/resultater ... extraid=12

Jeg er helt med på at vi behøver en rigtig god angriber

Lad nu være med at være så pokkers sortseende Sylvester :oops:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes folk skal passe på med, at komme med absolutte udmeldinger. Selvom det ville være rart, hvis vi kunne få vores drift til at hænge sammen, så er det ikke et realistisk scenarie i mine øjne. Og nok heller ikke ønskværdig. Sammenhængen mellem resultater og lønbudget er så stor i fodboldens verden, at der altid vil være en kæmpe fristelse i at spænde buen meget hårdt, og bruge penge på forventet efterbevilling. Derfor er der stort set ingen fodboldklubber i DK, hvor driften kører rundt. Og de klubber hvor den gør, er normalt de klubber, der rykker ned.

De økonomiske forudsætninger for danske fodboldklubber gør, at hvis man vil være med der, hvor det er sjovt, så må man løbe økonomiske risici. Og det gøres der også i stor stil - og virkeligheden er jo også, at der altid er nogle, der betaler regningen i sidste ende. Der er altid investorer mv, som er villig til at redde klubber, når de har frådset alle pengene væk i jagten på resultater. Se bare AaB - kan man tænke sig en ringere klub og et dårligere tidspunkt at lave en aktieemission? Alligevel har de jo fortegnet for 32 mio - på trods af at de melder ud, at de sandsynligvis skal bruge flere penge indenfor 1 år igen. Det er jo ekstremt bemærkelsesværdigt at Lyngby (og til dels Frem) er de eneste topklubber, der er gået konkurs indenfor de sidste mange år, når man ser på hvor mange penge klubberne har smidt.

Så når vi måske får 50-100 mio kr fra en indisk investor, så vil en del af de penge naturligvis gå til at styrke førsteholdet. Spørgsmålet er hvor mange, og hvor lemfældigt de bliver brugt. Men der er konjunkturerne med os - det er lettere og billigere at finde gode spillere nu, end sidst vi kom til penge, hvor transfermarkedet var rødglødende.

Personligt håber jeg på to investeringer: 1 angriber (Nordstrand/Macena/Tim Janssen) samt 1 højre back (har hørt om en kroat, der hedder Filip Marcic, der skulle være god :shock: ). Thyges afgang kan nok gøre plads til næsten begge lønninger, og så er der kun transferen, der skal finansieres. Med de to investeringer synes jeg vi vil stå stærkt, men så skal andre afgange naturligvis erstattes.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Jeg synes det er en relavant pointe Sylvester inddrager (også udover det specifikke fokus på angrebet). Med ni spillerunder tilbage og mesterskabet så godt som afgjort så er fokus i den danske superliga rettet mod henholdsvis 'sølvkampen' i den fine ende af tabellen og kampen om at undgå nedrykning i den modsatte. 'Midterfeltet', er uhyggelig tæt - ja nærmest historisk tæt - og består groft sagt af klubber for hvem sæsonen, på baggrund af de kommende kampe, kan blive såvel en katastrofe, som en placering der i bedste fald giver medaljer eller i det mindste mulighed for deltagelse i europæisk fodbold. Dertil kommer tillige slutplaceringens indflydelse på antal hjemmekampe i næste sæson, tv-penge præstige mv. Kort sagt, der er uhyggelig meget på spil og der er endnu ingen blandt de resterende 11 som er sikker på noget som helst (om end 'førerholdet' OB pt. qua deres pointmæssige forspring er tættere på sølv end AaB er på nedrykning).

Selvom nedrykningen er forholdsvist langt væk, så bør det holdes in mente at nedrykningstruede hold til tider får adrenalin-muskler og faktisk overpræsterer i deres sult for overlevelse, hvilket meget vel kan komme til at koste FCM point i en topstrid, der af samme årsag så kan blive forvandlet til en midt- eller i værste fald en bundstrid. Som jeg ser det handler det ikke så meget om at have 'angriberen' lige nu, men derimod om at indse at så længe man vinder - fx 1-0 i samtlige kampe - så bliver man minimum treer og man rykker i al fald ikke uden for de sjove pladser med risiko for deroute.

Kravet er altså at der laves mål og at føringen holder hjem i HVER kamp. Pt. drejer det sig ikke om hvem der laver dem, eller hvor mange. Den snak må der som situationen tager sig ud nu tages højde for efter sæsonafslutningen. man kan således betragte det som en mulighed for at gøre flere spillere kompetente afsluttere, således at en evt. ny angriber snarere købes for at supplere målhøsten end for at skulle stå for den.

Ser man på topstriden, så er det svært at fratage OB favoritværdigheden. De har det på papiret letteste slutprogram, og deres seks point ned til ulvene luner. Deres 'held' kan dog sagtens vende, for de seks point kan nemt blive en sovepude, og med et nederlag til overlevelsestruede FCN i næste opgør, er det pludselig mindsket til henholdsvis tre og to til os og Bif.

Sidstnævnte kan ulvene, med forbehold for de øvrige kampe, passere med en sejr på hjemmebane, men det må forventes, at blive en gyser såfremt OB går i stå. BIF har ligesom FCM været uhyre svingende i deres præstationer. Man fornemmer dog at det for FCM's vedkommede i dette forår i mange tilfælde været et spørgsmål om marginaler førend FCM med lidt held havde fået flere point end tilfældet er nu. Ikke fordi spillet har været prangende - i de fleste kampe har modstandernes præstationer dog langt fra været det heller - men fordi drengene (og især en fyr som Bak) har vist en (for de seneste sæsoner) sjælden set vilje til at ville sejren selvom man er kommet bagud med et og flere mål. Den vilje gav den formidable start på sæsonen mod FCK, den gav den vandvittige fight og point i en uskøn affære mod Lyngby, det gav point mod OB i en medrivende kamp der faktisk føltes som en sejr. Opretholdes denne gejst og går bare lidt flere bolde i mål, så ser i lyset af den pt. generelle standard i suppen rigtig godt ud for klubben. Kombineres det endvidere med godt spil og held, så ved man snart ikke hvad det kan føre til :-) .
BIF har derimod langt fra samme gejst og det kommer, som jeg ser det, til at koste dem i dette forår, med mindre der sker noget drastisk. Deres spil virker opgivende og selvom der er lyspunkter i form af yngre kræfter (Wass fx) som gør en god figur, så er det usammenhængende. Brøndby har ligesom FCM fået point og har også haft en enkelt god præstation, men som jeg ser det, så er det spørgsmål om tid før det ender galt for dem, såfremt de ikke tager sig sammen. Ligesom FCM har de et lidt blandet slut-program og møder foruden os, en række af de hold der kæmper for overlevelse. De kampe kan de meget vel gå hen og tabe og såfremt der ikke høstes tilstrækkelige mængder af point, så vil Henrik Jensens røv sandsynligvis blive gloende og spillet forhåbentlig blive endnu værre. Der er nemlig ingen tvivl om at de spiller for at sikre sig europæisk deltagelse og at der af samme årsag bides negle på direktionsgangene pt. BIF bør derfor ikke overlades chancen for at blive en trussel, og vinder FCM kampen mod dem, så tror jeg ikke de rejser sig igen førend i næste sæson. Kort sagt bør FCM mest af alt frygte sig selv. de andre hold præsterer ikke bedre fordi de er bedre, men fordi de (bundholdene) kan finde gejst. Den gejst har FCM allerede og såfremt den opretholdes og der måske fokuseres på at opsøge heldet lidt mere så må det simpelthen give en forløsning på et tidspunkt. Devisen må være at det er slut med at stå af i Roskilde, når man kan tage hele vejen til Parken og hente den pokal og så i øvrigt glæde sig over udsigten til at kunne smykke sig med en chl. kval og DM-sølv i det solbeskinnede Farum, hvor man traditionen tro kan slutte af med et godt glas rødvin, hvis øllet er blevet for tyndt :-)

Besvar