nu har blitz, romerlys og fyrværkeri ikke meget med fodbold at gøre. Der er det et meget latterligt argument..RL/UBM skrev:Nu snakker vi på stadion! Men ja det var ikke det smarteste sted at tænde en blitz, selvom der var lidt mere.. Og nej det fortæller ikke en skid!Le Compte skrev: Problemet er jo at visse folk er hjernedøde. På FCK-turen i sidste uge blev der på hjemvejen tændt et eller andet fyrværkeri (ikke ret voldsomt) men til gengæld placeret 15 skridt fra en benzin stander i Nyborg. Det eksempel fortæller vel det hele?
Hvor mange eksempler på farlige situationer skal man give før folk fatter at det ikke skal med til fodbold?
Muligt at nogle kan styre det. Men så skal vi IQ teste folk ved indgangen for at se om de er for dumme til at have det med i lommen? Fyrværkeri/romerlys mv er potentielt farligt. Man har bestemt det er ulovlig derfor skal folk lade det blive hjemme.
Jeg kunne også sige at jeg gerne vil have jagtgevær med til fodbold. Det er ulovligt men det skaber stemning når jeg skyder op i luften. Derfor syntes jeg det er en super god ide. Og som det siges: "guns don't kill people. People kill people". Så jeg syntes at hvis det sker under kontrollerede forhold så er det ok med våben på stadion. Og foresten også med kamphunde og hårde stoffer. Så længe jeg har kontrol over det og ikke skader andre..
Det handler bare om at organisere det ordenligt! Hvis man havde nogle spande til at stå nede foran, hvor man kunne smide sit affald i når det er brændt ud.
Jeg ved det kan lade sig gøre i paris på den måde, så mon ikke det også kan her?
Nu har et jagtgevær ikke meget med Tifo/fodbold at gøre, derfor er det et meget latterligt eksempel!
Hårde stoffer er op til folk selv, for det skader kun en selv..
Så gik det galt med et kanonslag
Re: Så gik det galt med et kanonslag
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
UBM som pyroteknik.
Efter at have været i bus med en del fra UBM her til Farum, vi jeg foreslå et kompromis.
Jeg er enig i at UBM er for stive til at det er sikkert for dem at fyre LYS af.
Til gengæld kan man med fordel brænde den mest spritstive af
Jeg foreslår Lars, er rimelig sikker på han fungere ca. som et blitzlys...
/Hekler
/Hekler
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Hahahahahaha, det lyder som en fremragende ide!!
Men samarbejdet BW/ubm på bustur gik godt - tiltrods for at vi som altid var basket i æ hat!
Men samarbejdet BW/ubm på bustur gik godt - tiltrods for at vi som altid var basket i æ hat!
Det er da med til at sætte en festlig stemning og bruge det i forbindelse med en tifo, har det da absolut noget med fodbold at gøre!Le Compte skrev: nu har blitz, romerlys og fyrværkeri ikke meget med fodbold at gøre. Der er det et meget latterligt argument..
Vi kommer kun for roulade!
Re: UBM som pyroteknik.
Du skal være hurtig! Ellers går han ud som et lysHekler skrev:Efter at have været i bus med en del fra UBM her til Farum, vi jeg foreslå et kompromis.
/Hekler
Det er så der vi ikke bliver enige.RL/UBM skrev:Det er da med til at sætte en festlig stemning og bruge det i forbindelse med en tifo, har det da absolut noget med fodbold at gøre!Le Compte skrev: nu har blitz, romerlys og fyrværkeri ikke meget med fodbold at gøre. Der er det et meget latterligt argument..
Jeg syntes ikke det hører hjemme på tribunerne hvor folk står tæt sammen. Eftersom et er både ulovligt og farligt. Jeg kan ikke se det er en festlig stemning hvis jeg skal stå og frygte at mine øjne bliver ødelagt af kastet/tabt/eksploderende fyrværkeri/blitz eller hvad I kalder det.
Min pointe er at visse ting er ulovlige og selvom folk syntes de fede så skal vi holde dem fra stadion. Selvom man går til fodbold skal man jo følge landets love. Desuden vil klubberne jo heller ikke have det ind på tribunerne. Og når de er vært ved arrangementet så følger man de retningslinier de stiller op. Ellers må man blive væk.
Jeg kan ikke se andet end at I siger: "Jeg syntes det er fedt". "Jeg kan godt styre det". Ergo bør alle bare acceptere det.
Måske skal jeg køre for stærkt ud fra samme begrundelse. "Jeg syntes det er fedt". "Jeg kan godt styre det". Ergo bør alle bare acceptere det.
Eller måske spritkørsel?
Find selv flere eksempler..
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
- Thomasbokr
Fuldstændig enig, bare fordi nogle enkelte mener, at det er fedt gør det det ikke lovligt. og nogle af de argumenter og kommentar der kommer for og som besvarelse er andres enlig går over i det barnlige, såsom det er bare kommet for at blive, lev med det.. Tænk lige lidt på, at det måske er det, at man ikke ved om der pludselig er den der tænder et romerlys, der kan være med til, at nogle bliver væk fra udebaneture. Jeg ved ihvertfald at jeg har været meget nervøs nogle gange for at tage med på udebaneture, fordi jeg var bange for at komme til skade, da jeg viste at UBM ku finde på at tage romerlys med, (vil dog også indrømme, at jeg har en fobi mod fyrværkeri og lignende, er altid nervøs for at lortet går i smadder, lidt ligesom at nogle har en fobi mod mørke, og andre mod edderkopper), samtidig med at nogle af dem drikker som et hul i jorden. De to ting er en fy fy coctail. plus at romerlys osv. er ulovligt. DERFOR hold det væk fra stadion, jeg ved godt at en af jer sikkert vil skrive, at det kommer jeg aldrig til at bestemme, og det er kommet for at blive, men måske et eller andet sted, håber jeg bare at en enkelt af jer der kunne finde på det, er voksen nok til at rykke sine nosser på plads, og tænke over konsekvenserne af deres handlinger inden de udføre dem. Ellers ender det galt.. STOP for fanden mens legen stadig er god...Le Compte skrev:Det er så der vi ikke bliver enige.RL/UBM skrev:Det er da med til at sætte en festlig stemning og bruge det i forbindelse med en tifo, har det da absolut noget med fodbold at gøre!Le Compte skrev: nu har blitz, romerlys og fyrværkeri ikke meget med fodbold at gøre. Der er det et meget latterligt argument..
Jeg syntes ikke det hører hjemme på tribunerne hvor folk står tæt sammen. Eftersom et er både ulovligt og farligt. Jeg kan ikke se det er en festlig stemning hvis jeg skal stå og frygte at mine øjne bliver ødelagt af kastet/tabt/eksploderende fyrværkeri/blitz eller hvad I kalder det.
Min pointe er at visse ting er ulovlige og selvom folk syntes de fede så skal vi holde dem fra stadion. Selvom man går til fodbold skal man jo følge landets love. Desuden vil klubberne jo heller ikke have det ind på tribunerne. Og når de er vært ved arrangementet så følger man de retningslinier de stiller op. Ellers må man blive væk.
Jeg kan ikke se andet end at I siger: "Jeg syntes det er fedt". "Jeg kan godt styre det". Ergo bør alle bare acceptere det.
Måske skal jeg køre for stærkt ud fra samme begrundelse. "Jeg syntes det er fedt". "Jeg kan godt styre det". Ergo bør alle bare acceptere det.
Eller måske spritkørsel?
Der er aldrig sket noget ved brugen af pyro, i forbindelse med vores kampe.
Og jeres snak om, at det er farligt i blandt en masse mennesker. Er det farligt, at der er et tændt lys på jorden? 2. I står ikke i det, længere er den ikke.
Og nej, du skal ikke regne med, at jeres såkaldte farvel-til-lys-tale vil virke positivt.
Lys er fedt, ser godt ud, skaber en syg stemning på tribunen , sætter gang i folk , og har været en del af denne kultur længe.
Jeg står af her; jeg kunne ligeså godt ringe og diskutere romerlys med Dan Hammer i Parken.
Skål og ha´ en god pause;)
Og jeres snak om, at det er farligt i blandt en masse mennesker. Er det farligt, at der er et tændt lys på jorden? 2. I står ikke i det, længere er den ikke.
Og nej, du skal ikke regne med, at jeres såkaldte farvel-til-lys-tale vil virke positivt.
Lys er fedt, ser godt ud, skaber en syg stemning på tribunen , sætter gang i folk , og har været en del af denne kultur længe.
Jeg står af her; jeg kunne ligeså godt ringe og diskutere romerlys med Dan Hammer i Parken.
Ofte sker der heller ikke noget når folk kører for stærk. Det er stadig forkert og ulovligt!MBS/UBM skrev:Der er aldrig sket noget ved brugen af pyro, i forbindelse med vores kampe.
Det skaber også en syg stemning hvis man drikker en masse øl og kører bil det er også forkert og ulovlig!
....og du tror ikke blot det er et spørgsmål om tid? Det var da virkelig det tyndeste argument jeg længe har hørt. Det er gået galt masser af gange til fodboldkampe rundt omkring i verden - det er da bedøvende ligemeget hvilket stadion det er foregået på.MBS/UBM skrev: Der er aldrig sket noget ved brugen af pyro, i forbindelse med vores kampe.
Hvis jeg konsekvent kører over for rødt, vil det efter al sandsynlighed nok også gå galt på et eller andet tidspunkt, right?
....og du tror ikke blot det er et spørgsmål om tid? Det var da virkelig det tyndeste argument jeg længe har hørt. Det er gået galt masser af gange til fodboldkampe rundt omkring i verden - det er da bedøvende ligemeget hvilket stadion det er foregået på.
Hvis jeg konsekvent kører over for rødt, vil det efter al sandsynlighed nok også gå galt på et eller andet tidspunkt, right?
Lad nu være med at sammenligne romerlys, med at køre overfor rødt, køre spritkørsel, skyde med et jagtgevær på stadion eller hvad der efterhånden er blevet nævnt i den her debat.
Romerlys er ulovligt på stadion ja, men det er ikke farligere end nytårsaften i de større byer, hvor mange mennesker er samlet. Så skal vi jo forbyde alt krudt og kugler.
Dem der fyrer romerlys af, gør det alligevel i en gruppe hvor alle ved det. Er der overhovedet nogle af dem der er meget imod romerlys herinde, der har været ved at blive ramt på stadion?
Nu har det været på tribunerne formentlig før du blev født, og fordi nogle tosser gør det ulovligt ændre det ikke min holdning til og den kultur jeg går indfor!Le Compte skrev: Det er så der vi ikke bliver enige.
Eller måske spritkørsel?
Det har fungeret tidligere, men i dagens Danmark gælder det bare om at lave hårdere og hårde straffe for, at komme problemerne til livs! Men det hjælper ikke en meter, vi vil altid være og det er lige meget hvad straffen er.
Jeg tager glædeligt et år mere i karantæne og en bøde på 510, hvis det kan få folk til at indse at det er en del af tribune kulturen for en del mennesker i Danmark.
I stedet for at give folk straffe, burde man se på en løsning som alle kan være med til..
Jeg ved også at rigtig mange spillere synes det vild fedt at komme ind til sådan en kulisse og jeg vil da også selv elske det, hvis jeg spillede.
Klubberne har jo ikke noget at skulle have sagt i den sag, de er bare nikkedukker.
Nu er folk godt klar over konsekvensen og de er villige til at tage den straf det koster dem.
Ja hvis du vil sætte andres liv på spil så held og lykke...
Outlaws skrev:....og du tror ikke blot det er et spørgsmål om tid? Det var da virkelig det tyndeste argument jeg længe har hørt. Det er gået galt masser af gange til fodboldkampe rundt omkring i verden - det er da bedøvende ligemeget hvilket stadion det er foregået på.
Lad nu være med at sammenligne romerlys, med at køre overfor rødt, køre spritkørsel, skyde med et jagtgevær på stadion eller hvad der efterhånden er blevet nævnt i den her debat.
Romerlys er ulovligt på stadion ja, men det er ikke farligere end nytårsaften i de større byer, hvor mange mennesker er samlet. Så skal vi jo forbyde alt krudt og kugler.
Dem der fyrer romerlys af, gør det alligevel i en gruppe hvor alle ved det. Er der overhovedet nogle af dem der er meget imod romerlys herinde, der har været ved at blive ramt på stadion?
Var som sagt med med i København hvor folk fandt på at tænde lortet 15m fra benzinstanderen. Hvis ikke det viser at visse folk ikke kan styre det så ved jeg ikke hvad der skal til?
Jeg sammenligner det med spritkørsel hvis jeg vil. Er der måske nogen er dem der er imod spritkørsel , som har været tæt på at blive slået ihjel af en spritbilist. (Det er ikke spor farligt, set i lyset af hvor mange der gør det)
Skydevåben er jo også kun farligt i det omfang folk misbruger det. Når en flok fans bruger romerlys som kasteskyts så er man da nødt til at forbyde det. Stemning eller ej...
Det kan slet ikke sammenlignes! Og det eksempel kender jeg ikke noget til og hvad har det med stadion at gøre?Le Compte skrev:
Var som sagt med med i København hvor folk fandt på at tænde lortet 15m fra benzinstanderen. Hvis ikke det viser at visse folk ikke kan styre det så ved jeg ikke hvad der skal til?
Jeg sammenligner det med spritkørsel hvis jeg vil. Er der måske nogen er dem der er imod spritkørsel , som har været tæt på at blive slået ihjel af en spritbilist. (Det er ikke spor farligt, set i lyset af hvor mange der gør det)
Skydevåben er jo også kun farligt i det omfang folk misbruger det. Når en flok fans bruger romerlys som kasteskyts så er man da nødt til at forbyde det. Stemning eller ej...
Ja, dog ikke MCH. Min nevø og jeg stod nedenfor en gruppe der affyrede romerlys under tilsyneladende kontrollerede forhold, resultatet blev at gnister lavede hul i min nevøs jakke. Heldigvis var den ikke lavet af et letantændeligt materiale, for så havde det sgu været en katastrofe. Det værste var at der ikke var en sjæl der opdagede at flere folk flygtede fra røg og gnister, og du skal ikke bilde mig ind at i vil reagere anderledes.Outlaws skrev:Er der overhovedet nogle af dem der er meget imod romerlys herinde, der har været ved at blive ramt på stadion?
http://www.pro-pyro.dk/Regler.html
Her er der lidt om gældende dansk lovgivning, og husk det er ikke møntet på stadions specifikt, men alment.
Jeg hæfter mig lidt ved denne her:
§ 39. For anvendelse af konsumfyrværkeri gælder ud over det, der følger af §§ 34-36 følgende:
1) Anvendelse af nytårsfyrværkeri, må ikke finde sted i mindre afstand end:
a) 100 m fra bygninger med let antændeligt tag, stakke eller anden opbevaring i det fri af let antændelige stoffer, herunder
fyrværkeri, større oplag af træ, brændsel, brændbar emballage og lignende, oplag af brandfarlige væsker, F-gas eller
overjordiske naturgasinstallationer og
Er i klar over at de grillede frankfurtere bliver grillet på en gasgrill? Der er næppe 100 m fra salgsstedet til de steder hvor i vil benytte pyry.