Allan Kuhn ny FCM træner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Dagens pressemøde

Indlæg af Cortez »

Har lige siddet og set tv-indslagene fra FCM TV igennem.

Interviewet med AK (skal lige vænne mig til ikke at skrive TT mere) er rigtig, rigtig godt. Jeg synes, AK rammer lige ned i det, vi har sukket efter: mere sikkerhed/farlighed i dødboldene, mere struktur/organisering og så ikke mindst at få højnet gejsten og motivaionen blandt spillerne.

I interviewet med Thygesen er dette også en af de ting, som vores anfører håber bliver en konsekvens af en ny mand ved roret. Det er åbenbart ikke blot os udefra, der har kunne se den manglende gejst og motivation. Spillertruppen har selv været klar over det (hvilket flere tidligere artikler også indikerer).

Selve pressemødet foregik lidt amatøragtigt efter min mening, men her kom det da også endnu engnag frem, at Ørgaard forventer en øget optimiske og motivation samt et fokus på den individuelle udvikling - noget som måske også har været en mangelvare under TT.

Herudover siger Ørgaard INTET om, at vi ikke skal forvente nyindkøb. Tværtimod siger han at transfervinduet endnu ikke er lukket...

Alt i alt, så synes jeg ledelsen i det mindste har erkendt de problemer der har været og ud fra det valgt den mand, de mener bedst kan løse de udfordringer. Så kan vi næsten ikke forlange mere...

/Cortez

Hov, og så lige en ting mere: Riddersholm er assistent. Iflg. Ørgaard fåes de ikke bedre...

mancity-dk

Re: Dagens pressemøde

Indlæg af mancity-dk »

Cortez skrev:
Hov, og så lige en ting mere: Riddersholm er assistent. Iflg. Ørgaard fåes de ikke bedre...

Kunne de så ikke holde ham væk fra tv ? :)

Brugeravatar
Ravnen

Re: Allan Kuhn ny FCM træner

Indlæg af Ravnen »

Det bliver kun Glen Riddersholm som bliver assistent. Kenneth Andersen er degraderet, og bliver nu tilknyttet akademiet: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ener-model

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Dagens pressemøde

Indlæg af Acebone »

Cortez skrev:Interviewet med AK (skal lige vænne mig til ikke at skrive TT mere) er rigtig, rigtig godt. Jeg synes, AK rammer lige ned i det, vi har sukket efter: mere sikkerhed/farlighed i dødboldene, mere struktur/organisering og så ikke mindst at få højnet gejsten og motivaionen blandt spillerne.
Det er også det mest væsentlige af de interviews i mine øjne. Og ja, da Kuhn nævnte dødboldene som sin kæphest, var det, som Ørgaard ville ha' sagt det, velkomment som roastbeef på en onsdag (hey, er det ikke onsdag i dag? :D). Hvis han kan få noget af den disciplin og organisation omkring standardsituationer, der prægede AaB i CL og UEFA Cuppen, banket ind i truppen, så er det meget positivt. Her tror jeg ligefrem, Allan Kuhn er bedre end Erik Rasmussen. Jeg kan anbefale alle at se det interview. Selve pressemødet er lidt noget grød.

http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=ba00245ca7 ... 8c6&page=1

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Ravnen skrev:
BW - 665 skrev:Ja for det er jo helt uhørt at en historie bliver lækket af en medarbejder til en journalist, inden et pressemøde?

Jeg tror også den er god nok, og heldigvis da! Hilser Kuhn velkommen med åbne arme
Jeg kan ikke mindes et eneste pressemøde i FCM, hvor der var reel spænding. Det plejer altid at blive lækket forholdsvist hurtigt, der må være en mulvarp som har været med alle årene.

Var ikk super spændende, men da vi startede FCM Racing var den da ikk lækket !
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep, interviewet med Kuhn lyder rigtigt godt og det glæder mig også meget at han siger at han har meget erfaring med dødbolde. De fine ord skal dog konverteres til noget konkret på fodboldbanen og der er tydeligvis ikke så let sagt som gjort, det har Thomasberg ihvertfald erfaret på den hårde måde..

Dennis

Re: Dagens træning

Indlæg af Dennis »

Var næsten nød til at tage to timer før fri fra arbejde så man kunne komme og jeg var da heller ikke den eneste der dukkede op. Aldrig set så mange mennesker til en FCM træning.

Det var 1,5 time med meget høj intensitet og en Kuhn med stor autoritet. Der manglede en del spillere, et par stykker pga skade og så blev der jo også spillet u21 idag.

Hvis det fortsætter sådan her med Ken så går det ikke længe inden han er på holdet. Han var utroligt skarp idag med en 4-5 kasser da de spillede på mål og fik da også stor ros af Kuhn under og efter træning.

CP var også en af dem der gik ind og tog lidt ansvar, han ser for alvor ud til at være klar til at tage kampen op. Virkeligt dejligt at se idag.

Thyge opførte sig nærmest som en anfører idag og reagerede i stedet for at kommentere på trænernes coaching idag.

Raska er den sidste jeg vil fremhæve idag. Fyldt med humør og ofrer sig 110% til træningen idag.

Der var dog også to der ikke havde den heldigste første dag med en ny træner. Jude havde i starten ikke den heldigse træning og det udviklede sig detsværre til en nærmest pinlig indsats fra hans side idag. Izunna havde også en halv ringe dag, men fik dog sluttet nogenlunde af.

Personligt syntes jeg der var stor forskel på afviklingen af en træning under TT og Kuhn. Der var ikke alt det brok over småting idag og kuhn fik hurtigt fortalt at han ik gad alt det brok. Når der bliver sagt noget skulle de bare lytte efter og så var det sådan. Glæder mig til at se hvor længe Siv skal have til at indordne sig, han plejer gerne at være god til at bitche over kendelser taklinger og holdkameraternes ageren til træning. Selv Glen lallede ikke rundt idag og tog sin opgave seriøst.

En spændende blanding af humør og professionalitet, sådan vil jeg beskrive Kuhn´s første træning. En kæmpe kontrast til de sidste to lørdagstræninger hvor frustrationerne tydeligt har været tilstede. Ingen spillere der hang med hovederne og en 5-6 spillere der tog ansvar og hele tiden animerede holdkammeraterne.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tak skal du have, det var fedt at få lidt update fra træningen. Det lyder som om det var et wake up for hele truppen, det er jo positivt.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Tak for en god beskrivelse af træningen, det lyder virkelig interessant.

På den ene side lyder det godt, at Kuhn giver udtryk for at han ikke vil have noget brok, og at spillerne ydede mere end normalt.

På den anden side er det skuffende at spillerne og måske Riddersholm, skal udsættes for denne her omgang for at komme op i omdrejninger. De har et job som er alle drenges drøm, samt en hyre der ikke er i den dårlige ende af skalaen for dette drømmejob. Det og adskillige andre faktorer burde i sig selv være motivation nok. (har andre sikkert sagt 1000 gange før)

Lad os håbe at det ikke kun er en overgangsfase, hvor spillerne kun yder her og nu for at gøre indtryk på ham den nye boss, men at han rent faktisk er den motivator vi har manglet.

Kunne være man skulle lette sin fede røv og komme ud og se noget træning.

Cortez

Kuhn træning dag 2

Indlæg af Cortez »

Var lige et smut forbi træningsbanen idag - ellers ikke noget jeg gør så tit, men vil da lige delagtiggøre jer andre i mine observationer.

Eftersom jeg ikke erindrer at have overværet et træningspas under Thomasberg, kan jeg ikke så godt sammenligne, men det jeg så til træningen gjorde mig i hvert fald i godt humør.

Generelt synes jeg, at der bliver gået til stålet. Enkelte spillere har desværre også den lade holdning som man også kan se hos dem i kamp. Uden at det skal lyde meget negativt. For de samme spillere strålede også i momenter. Jeg vil igen fremhæve Fagerberg fra træningen (skønt han er en af de, der falder under ovenstående kategori). Hvis han ville begynde at gebærde sig sådan i kamp, så sad han ikke udenfor længe.

En anden spiller der virkeligt gik forrest var vores anføre - dejligt at se, han er ved at få humøret tilbage. Jeg stod og snakkede med en anden tilskuer, og vi var enige om, at hvis vi igen kunne komme til at spille hurtigt pasningsspil, så ville det være guf for Thyge. Jeg synes, han har evnerne til det.

Izunna strålede også. Ham er der altså potentiale i. Og så synes jeg også at en Albæk i glimt viser sit værd. OG så for at jeg ikke skal falde i den ene lejr for eller imod Jude, så vil jeg også lige knytte en kommentar til ham: Han var ikke så ringe idag, som han normalt er i kamp ;-). CP blomstrer også lidt op idag - han mangler dog stadig noget.

Nu vil jeg ikke nævne alle spillere, men generelt synes jeg det var ganske fornuftigt det der foregik. Specielt i træningen hvor de spiller 3 mod 3 på en meget lille bane var der god energi og gejst. Gejst er også umiddelbart det prædikat jeg vil sætte på AK. Dejligt at høre, hvordan han råber spillerne op, og fortæller hvordan skabet skal stå. Samtidig med at han konstant kommer med opmuntrende tilråb og tager sig tid til nogle små hurtige kommentarer til hver enkelt spiller. Tror sgu egentlig godt jeg kan lide manden...

/Cortez

Brugeravatar
Sir Lago
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Indlæg af Sir Lago »

Hvad er i grunden AK foretrukne spillestil og formation? Er det med 2 desideret angribere eller kører han med en mand på toppen og offensive winger eller hvordan spiller han? Hvem husker det fra hans tid i AAB?

Jeg kan sgu ikke vente med at se det til på mandag... Need to know NOW!!!

BTW utroligt svært kamp han starter ud med, OB ude, som i mine øjne er i deres latterlige livs bedste form!
--- Hijos de putas... Hijos de VFF ---

Dennis

Re: Kuhn træning dag 2

Indlæg af Dennis »

Cortez skrev: Generelt synes jeg, at der bliver gået til stålet. Enkelte spillere har desværre også den lade holdning som man også kan se hos dem i kamp. Uden at det skal lyde meget negativt. For de samme spillere strålede også i momenter. Jeg vil igen fremhæve Fagerberg fra træningen (skønt han er en af de, der falder under ovenstående kategori). Hvis han ville begynde at gebærde sig sådan i kamp, så sad han ikke udenfor længe./Cortez
Fantastisk han er jo nærmest inde i en stime, to gode træningspas fra Ken i streg må være en rekord af en slags. Han plejer at være meget anonym til træning, men gik virkeligt også foran igår.
Cortez skrev: En anden spiller der virkeligt gik forrest var vores anføre - dejligt at se, han er ved at få humøret tilbage. Jeg stod og snakkede med en anden tilskuer, og vi var enige om, at hvis vi igen kunne komme til at spille hurtigt pasningsspil, så ville det være guf for Thyge. Jeg synes, han har evnerne til det.
/Cortez
Tror abselut det kommer til at klæ ham at han ikke er sikker på noget som helst mere. For under TT var Thyge vel nærmest lige så sikker som Rommedahl er på landsholdet

Cortez skrev: Dejligt at høre, hvordan han råber spillerne op, og fortæller hvordan skabet skal stå. Samtidig med at han konstant kommer med opmuntrende tilråb og tager sig tid til nogle små hurtige kommentarer til hver enkelt spiller. Tror sgu egentlig godt jeg kan lide manden...
/Cortez
Nu har der tidligere været en del snak om Glen og TT´s coaching og brugen af den. Så jeg vil gerne pointere at det ikke er den form for detalje coaching Kuhn laver. TT og særligt glen kunne jo coaching en vær spiller ned i mindste detalje så spilleren til sidst ikke har nogen anelse om hvad han skal gøre. Kuhn coaching var igår meget mere generalt og kørte også meget på indstillingen og humøret. Noget af det første han sagde til spillerne igår da han havde dem samlet var at hvis de mister boldet i kamp så har de 4-5 sekunder til at få bolden tilbage, sådan var det hvis man ville spille for FCM nu. Og det samme vil manden se til træning, hvis du mister bolder så sidder du der med det samme ellers skal Kuhn nok fortælle en hvad han syntes om det.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Kuhn træning dag 2

Indlæg af Ravnen »

Dennis skrev: Noget af det første han sagde til spillerne igår da han havde dem samlet var at hvis de mister boldet i kamp så har de 4-5 sekunder til at få bolden tilbage, sådan var det hvis man ville spille for FCM nu. Og det samme vil manden se til træning, hvis du mister bolder så sidder du der med det samme ellers skal Kuhn nok fortælle en hvad han syntes om det.
Haha, det lyder jo pragtfuldt, nu skal vi atter til at være aggresive og køre hurtigt omstillingsspil. Det er nok begrænset hvor meget han kan nå at påvirke inden mandag, men hold da op hvor bliver det her spændende at følge.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så er det slut med at brokke sig i pressen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... essekritik

Der er krummer i Kuhn!

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

synes det hele virker meget spændende og er generelt fortrøstningsfuld :) Det vigtigste er dog stadig at det er helt nye øjne, ideer og tanker om holdet der kommer til udtryk.

Besvar