FCM - Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle

Re: Fagerberg vs. Nworuh

Indlæg af mrjelle »

er helt enig, er 100 % sikker på Fagerbergs tid nok skal komme. men præsterer du ikke må du på bænken, jude skabte en masse uro da han kom ind.
Håber han får chancen fra start imod Vejle.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

The FCM FAN Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu synes jeg at Fagerberg har fået chancen gennem
> hele foråret, og har jo ikke været tæt på at score
> en eneste gang.

Hvorfor skal en angriber altid bedømmes på mål? Fagerberg skaffer os så uendelig mange dødboldsituationer, og farlige indlæg, med hans snævre dirbblinger. Tror jeg talt 3 hjørnespark i 1. halveg igår, hvor han var den direkte årsag til det, tæller det ikke med?

Fagerberg får underkendt 2 mål i Aalborg, hvoraf den ene var helt ude i hampen, den anden kan diskuteres. på en god dag, havde det i hvert fald givet 2 mål.

Jude er en helt anderledes spiller. han er god at sætte ind, når vi er foran, og modstanderens forsvar står langt fremme og er trætte, da han løber som en i helvede, og løber hurtigere end de fleste. jeg emenre dog ikke han har fysikken til at spille fra start, men nu kan jeg heller ikke ligefrem påstå at jeg har set alle træningerne i år, så det har trænerne nok en lidt bedre vurdering af.

Alt i alt mener jeg helt klart Fagerberg af fremtidens mand, og der køres en unødig hetz på ham, fra nogles side af, og en utrolig positiv indstilling fra andres side. så nok en mand vi aldrig bliver enige om herinde..

Jydepower

Re: FCM karakterer "Onsides Bedømmelse" - KF

Indlæg af Jydepower »

At sige Fagerberg spillede til 00 / 02 i går - er ren selvmord.
Hvis man som en professionel kommentator / skribent giver ham det, så kunne man lige så godt skrive under på en opsigelseskontrakt.
- og grunden til at Fagerberg blev pilled' ud, var pga. en mindre skade i foden. Han gik i hvertfald med en ispose omkring sin højre inderside..

Kent

Re: Hvilsom

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> I det her klip,
> http://www.fcmtv.dk/fcmtv.php?id=b32f27bec95ba4068
> d1bfd9e1c650752&page=1 siger Thomasberg rent
> faktisk at Hvilsom laver den bedste yo-yo test af
> alle i klubben! Mener han rent faktisk den i
> KLUBBEN, eller mener han på akademiet? I fald det
> er det første, er det godt nok imponerede!

http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> At sige Fagerberg spillede til 00 / 02 i går - er
> ren selvmord.
> Hvis man som en professionel kommentator /
> skribent giver ham det, så kunne man lige så godt
> skrive under på en opsigelseskontrakt.

Nu er du godt nok ikke professionel kommentator, men jeg kan altså ikke lade være at fnise lidt af ironien i din påstand - hvis det er rent selvmord, hvad er det så at sige at han er helt fantastisk, i de kampe hvor det er elendigt? ;)

Nå spøg til side, jeg er i øvrigt enig i at det er meget snæversynet at vurdere ham så skidt. Forskellen på denne præstation og mange af hans dårlige kampe, var at han kun smed bolden væk én gang - de andre gange blev det til hjørnespark - plus han slipper bolden bedre.

> - og grunden til at Fagerberg blev pilled' ud, var
> pga. en mindre skade i foden. Han gik i hvertfald
> med en ispose omkring sin højre inderside..

Ahhh, tror du ikke du så fejl af Fagerberg og CP? Jeg så i hvert fald CP sætte sig på bænken fra starten af 2. halvleg og få bundet en ispose på højre baglår.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

FCM FAN, Shyyy.. at give Fagerberg 00 i Horsens' kampen siger vist nok om dit syn på Fagerberg(:

Men jeg kan sagtens følge jer i at han ikke er målfarlig - lige pt.
Meg jeg synes tilgengæld også at det nærmer sig mere og mere, og han begynder at få mere og mere indflydelse i spillet.
En af hans problemer er, at han gerne vil deltage aktivt i det opbyggende spil, og modtage bolden længere nede i banen. På den måde sætter han sig selv ud af spillet, da han ofte får problemer med at nå at komme ind i feltet og finde de huller som giver scoring.
- Hvor imod at Frank stort set ikke modtager bolden, andet i feltet hvor han altid er heldig med returboldene osv.

Men jeg tror på en måde at Fagerberg skal være vores stjerne indskifter. Jeg tror det ville være fint at få Jude til at løbe forsvaret trætte, og så få Ken ind og så kan han smadre igennem med sin fysik og teknik.. - Men hvem ved?!

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Jeg er ikke læge eller noget - men der er forskel på foden og låret ikke :D ?
Fagerberg kom lettere humpende med en ispose på foden..

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

den er god nok.... Fagerberg fik åbenbart en flænge i foden, der blev syet i halvlegen... om den så brød op eller hvad skal jeg ikke kunne sige

Hausser

Re: Reid - Berisha er en idiot

Indlæg af Hausser »

Vi kan godt blive enige om at Berisha generelt ikke var videre sympatisk i kampen, også selv om jeg ikke har set den stempling som fik Reid til at kalde ham for en idiot igen. Det ændrer dog ikke ved at det er både stupidt og uprofessionelt af Reid at lade sig citere på den måde og da specielt når både Duncan, Carsten Broe og Kenneth Emil alle har fået karantæne for lignende udtalelser.

Vi kan sagtens blive enige om at der bør være plads til følelser i fodbold, men DBU har jo nærmest malet sig op i et hjørne med det her og havde Horsens indberettet Reid, kunne det blive skæbnessvangert. Det lader Horsens heldigvis være med http://www.bold.dk/nyt/Horsens-Forkaste ... -opfoersel, måske fordi vi skal spille mod konkurrenterne Vejle i næste runde..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> Jeg er ikke læge eller noget - men der er forskel
> på foden og låret ikke :D ?
> Fagerberg kom lettere humpende med en ispose på
> foden..

Ups ja, jeg læste forkert - nå det så jeg så ikke, men jeg kondolerer da hvis din helt er skadet :)

Hausser

Re: Hvilsom

Indlæg af Hausser »

Har læst den der artikel, men syntes ikke jeg blev klogere af den. Thomas Rostgaard Andersen udtaler godt nok at det er den bedste test han nogensinde har har foretaget, men han er jo akademitræner i FCM og jeg ved ikke hvor meget han har at gøre med A-holdet i FCM. Endvidere er artiklen jo en af del af den artikelrække, som stiller skarpt på akademiet..

Uanset hvad, så er det dog fantastisk at unge Hvilsom kan følge med professionelle superligaspillere, men er han virkelig den spillere i FCM med den bedste kondition?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> FCM FAN, Shyyy.. at give Fagerberg 00 i Horsens'
> kampen siger vist nok om dit syn på Fagerberg(:
>
> Men jeg kan sagtens følge jer i at han ikke er
> målfarlig - lige pt.
> Meg jeg synes tilgengæld også at det nærmer sig
> mere og mere, og han begynder at få mere og mere
> indflydelse i spillet.

Jeg ved ikke om jeg synes han bliver mere målfarlig, han er gået fra at have rystende svage afslutninger til ikke at have en eneste - om det så er fordi han kun afslutter når han er sikker nu, skal jeg lade være usagt. Er dog enig i at han virker til at spille med en smule mere autoritet og overblik.

> En af hans problemer er, at han gerne vil deltage
> aktivt i det opbyggende spil, og modtage bolden
> længere nede i banen. På den måde sætter han sig
> selv ud af spillet, da han ofte får problemer med
> at nå at komme ind i feltet og finde de huller som
> giver scoring.

Tjaa, men omvendt er det også hans force, at deltage i 1-2 kombinationer og selv skabe spillet. Husker blandt andet et af vores bedste mål længe i vores hjemmebane sejr over AGF, hvor han spiller smukt bandespil med Danny, der finder ham i dybden med en fiks hælaflevering, hvorefter Fagerberg lidt heldigt laver tunnel på keeperen.

Han bliver endnu værre hvis han kun skal befinde sig i boksen - Fagerberg skal falde dybt, lidt som Rooney som han jo sammenlignes med, ellers kommer hans spidskompetencer ikke til sin ret.

> - Hvor imod at Frank stort set ikke modtager
> bolden, andet i feltet hvor han altid er heldig
> med returboldene osv.

Heldig? Du mener hvor han kan udnytte sin eminente placeringsevne og målnæse, samt sin fantastiske evner som afslutter - specielt med hovedet? Ja, så har du ret.

> Men jeg tror på en måde at Fagerberg skal være
> vores stjerne indskifter. Jeg tror det ville være
> fint at få Jude til at løbe forsvaret trætte, og
> så få Ken ind og så kan han smadre igennem med sin
> fysik og teknik.. - Men hvem ved?!

Jeg er helt uenig - jeg synes netop Fagerberg skal starte inde og kører i flæsket på forsvaret, for så kan der netop komme en væver type som Jude ind imod et fysisk mere nedbrudt forsvar, så han får bedre plads til sine dybe løb, og hurtige fodskift - Jude er pt. ikke en ret stor trussel imod et velorganiseret og friskt forsvar.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det må klart være Jude som skal have chancen fra start sammen med Frank, syntes det er på tide vi prøver noget nyt.

Selv de største tilhængere af Fagerberg, kan altså ikke komme udenom at han er pivhamrende uskrap og simpelthen ikke scorer nok mål og det er altså ikke fordi han ikke får rigeligt med spilletid og rigeligt med snor. Mon de samme folk ville være så tilfredse hvis nu det var Jude eller Kim C. der gang på gang fik chancen for start uden at score mål?

Der er altså ikke noget fuldstændigt urimeligt krav at udskifte en angriber som ikke har scoret mål i snart et halvt år. Der er jo ingen der snakker om at Fagerberg skal brændemærkes med et taber-symbol i panden og skylles ud med spildevandet, blot at der bør prøves alternative løsninger, på bekostning af en angriber som ikke scorer mål...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig skal en angriber da bedømmes på mål, det er da derfor de er med i kampene, for at lave nogle kasser og afgøre kampene. Det er fint de tilfører holdet nogle andre aspekter, men vel også forventeligt, og det gjorde Fagerberg bestemt igår, men ultimativt er det målene og måske de målgivende afleveringer som man bedømmer en angriber ud fra og der har Fagerberg ganske enkelt ikke været god nok.

Jeg vil vove at påstå at Jude ganske enkelt har en markant bedre målnæse end Fagerberg har, han ligner ganske enkelt ikke en angriber som kommer til at score specielt mange mål, så skal der ihvertfald ske noget eksplosivt i den nærmeste fremtid.

I øvrigt var der offside ved begge Fagerbergs mål i Aalborg, du kan selv nærstudere målene på onside.dk

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

BW - 665 Skrev:
> Ups ja, jeg læste forkert - nå det så jeg så ikke,
> men jeg kondolerer da hvis din helt er skadet :)

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed:

"Jeg fik en flænge i foden i 1. halvleg, som jeg fik syet. Nu må vi se, hvor galt det er fat."

Ken Fagerberg om årsagen til sin udskiftning.

Besvar