SønderjyskE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Ørgaard

Indlæg af Jesper BW1100 »

fcmmagic Skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan jo ikke trække Baks salgspris ind i
> årsregnskabet for 2008 ?

Du spørger hvor mange penge Ørgaard har tabt? Så går jeg udfra du mener generelt. Og der har han ikke tabt penge for FCM, men derimod tjent hvis du ser på transferaktiviteten. Og det er du vist også ved at få forstået...

Hausser

Re: Ynkelige tudekoner

Indlæg af Hausser »

Du mener altså ikke at man som fan kan tillade sig at have ambitioner på niveau med dem som FCM selv har? Foråret er ikke godkendt og det tror jeg hverken du eller andre i fuldt alvor vil påstå og derfor er kritikken særdeles berettiget.

Og ellers er det da super at du kan referere til nogle resultater som allesammen er opnået i August måned. Jeg ved ikke om du har kigget i kalenderen, men vi befinder os altså i December. Hvordan syntes du selv det er gået siden hen?

For mig at se, så er der også meget der tyder på at Thomasberg har været kraftigt overvurderet i sin tid som assistenttræner, for det virker jo som om at det taktiske er en markant svaghed. TT kan ikke motivere spillerne, det er helt tydeligt men han har jo altid fået ros for at været et taktisk geni, men hvor meget har vi lige set til det i år? FCM kan spille over kanterne og hvad er det så ellers vi kan, ud over planløst losseri, er der ikke nogen der kan fortælle mig det? Når kantspillet ikke har fungeret, har vi jo absolut intet haft at falde tilbage på, tværtimod er vi totalt kollapset. Holdet savner i den grad ideer og løsninger og det samme gør trænerne i høj grad.

fcmmagic

Indlæg af fcmmagic »

Jesper BW1100 Skrev:
> fcmmagic Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Du kan jo ikke trække Baks salgspris ind i
> > årsregnskabet for 2008 ?
>
> Du spørger hvor mange penge Ørgaard har tabt? Så
> går jeg udfra du mener generelt. Og der har han
> ikke tabt penge for FCM, men derimod tjent hvis du
> ser på transferaktiviteten. Og det er du vist også
> ved at få forstået...

De spillere du nævner er jo for de fleste enten tidligere Ikast Spillere eller
Akademi spillere:

Kristian Bak er ikke en Ørgaard har fundet han var ikast spiller, Scoubo ej heller, Allan Bak ej heller, femi akademispiller fundet af andre end ørgaard.

Nemlig ham der havde andel i spilleren, den afrikanske forbindelse.

Jesper BW1100

Hausser Skrev:
> Du mener altså ikke at man som fan kan tillade sig
> at have ambitioner på niveau med dem som FCM selv
> har? Foråret er ikke godkendt og det tror jeg
> hverken du eller andre i fuldt alvor vil påstå og
> derfor er kritikken særdeles berettiget.

Jo selvfølgelig kan du tillade dig at have ambitioner. Efteråret (som jeg går udfra du mener) har spillemæssigt ikke været godkendt, men det har det nu været pointmæssigt. Kritik er velkomment og også på sin plads efter en kamp som i dag. Men det bliver bare hult når det udelukkende går på at folk vil skifte halvdelen af holdet, samt træneren, ud. Hvad taler for at det skulle ændre noget? Faktum er at vi i LANG tid har været dårlige ude. Også før TT overtog trænerposten. Så det har nærmere noget mentalt der skal arbejdes med. Og det bliver ikke nødvendigvis nemmere bare fordi du sælger 8 spillere, henter 3 klassespillere samt en ny træner. Og når kritikken så blandt andet kommer fra folk, som udelukkende er på banen herinde, når det går skidt og der skal kommenteres negativt, er det ikke altid lige til at debattere videre konstruktivt med dem (generelt perspektiv og ikke myntet på dig).

> Og ellers er det da super at du kan referere til
> nogle resultater som allesammen er opnået i August
> måned. Jeg ved ikke om du har kigget i kalenderen,
> men vi befinder os altså i December. Hvordan
> syntes du selv det er gået siden hen?

Spillemæssigt er det dalet, men vi har fået de point vi skal have.

> For mig at se, så er der også meget der tyder på
> at Thomasberg har været kraftigt overvurderet i
> sin tid som assistenttræner, for det virker jo som
> om at det taktiske er en markant svaghed. TT kan
> ikke motivere spillerne, det er helt tydeligt men
> han har jo altid fået ros for at været et taktisk
> geni, men hvor meget har vi lige set til det i år?
> FCM kan spille over kanterne og hvad er det så
> ellers vi kan, ud over planløst losseri, er der
> ikke nogen der kan fortælle mig det? Når
> kantspillet ikke har fungeret, har vi jo absolut
> intet haft at falde tilbage på, tværtimod er vi
> totalt kollapset. Holdet savner i den grad ideer
> og løsninger og det samme gør trænerne i høj grad.

Jeg synes stadig det er mentalt hos spillerne. Når de får lidt medgang flyder spillet jo som vi så fra de bedste tider med Erik. Der skal arbejdes mentalt med dem, og så tror jeg nok TT er en ganske fornuftig træner at have ved roret.

Jesper BW1100

fcmmagic Skrev:
> femi akademispiller fundet af andre end ørgaard.

Du bør måske få dine postulater undersøgt inden du kommer med dem. For det første bliver akademispillerne udvalgt af Ørgaard samt trænerne. Men med hensyn til Femi var han ikke akademispiller, men en Ørgaard fandt via sine forbindelser.

> Nemlig ham der havde andel i spilleren, den
> afrikanske forbindelse.

Hvem tror du så har skaffet de afrikanske forbindelser til akademispillerne? Bare fordi det er akademispillere er det ikke ensbetydende med at Ørgaard ikke har haft en finger med i spillet.
Men hvis vi (endnu engang) skal køre videre på din leg og kun fokusere på dem Ørgaard direkte har hentet, hedder det:

Femi (Overskud på 25 mio)
Simon Poulsen (Overskud på 26 mio)
Dennis Sørensen (Købt for mellem 1 og 1,5 mio. Solgt for 8-10. Overskud på 7-8 mio)
Mikkel Thygesen (Hentet for under 1 mio. Solgt for 15 mio. Overskud på mere end 14 mio) (Er så senere hentet hjem igen, men ændrer jo ikke ved at ovenstående er godt skuldret)
Zidan (Hentet for 3 mio. Solgt for 25. Overskud på 22 mio)

Du vil altid komme til kort i en diskussion vedrørende Ørgaards generelle transferevner. Hans eminente evner til at sælge spillere vil til enhver tid opveje de mindre succesfulde østeuropæiske indkøb.

Hausser

Og så kommer undskyldningerne

Indlæg af Hausser »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... over-banen. Den her gang var det banens som var skyld i spillerne ikke gad spille fodbold, ikke investerede nok i kampen og ikke gad løbe for hinanden og generelt bare var ligeglad. Vi har efterhånden hørt det en del gange, undskyldningerne for hvorfor man endnu engang har præsteret på et niveau hvor et danmarksseriehold kan være med.

Kan godt forstå at ligalandsholdsspillere som Thygesen og C.P, føler et behov for at bortforklare endnu en pinlig og direkte vanærende indsats, som udelukkende bidrog med en smag af tyndskid på smagsløgene, men hvor har Carsten Broe dog ret når han siger det er rent tuderi.

Jesper BW1100

Re: Og så kommer undskyldningerne

Stop nu CP og Thyge. Det var udelukkende egen mangel på evner der var skyld i den ringe indsats i dag. Vi skal være glade for det ene point.

Chap

Indlæg af Chap »

Hold kæft hvor er jeg ved at være træt af vores latterlige undskyldninger! Hvad sker der for at udtale sådan noget lort her:

Mikkel Thygesen: "Det er ikke en undskyldning, men banen var en kæmpe fordel for Sønderjyske i og med, at de ikke spiller på jorden."

Måske de skulle begynde at kigge lidt ind af i stedet for konstant at give andre/andet skylden. Men eftersom det bliver ved og ved, så virker det ikke til at Thomasberg har noget imod det - det er skræmmende!

forzafcm

Oddser spillerne på kampene? :(

Indlæg af forzafcm »

Håber ikke at FCM-spillerne oddser på kampene.

Claus J

Karakterer fra sporten .dk (BT)

Indlæg af Claus J »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... idtjylland

Skal vi lege find fem fejl??

Jeg starter med den første: Resultat 1-0

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jesper BW1100 Skrev:
> Jo selvfølgelig kan du tillade dig at have
> ambitioner. Efteråret (som jeg går udfra du mener)
> har spillemæssigt ikke været godkendt, men det har
> det nu været pointmæssigt. Kritik er velkomment og
> også på sin plads efter en kamp som i dag. Men det
> bliver bare hult når det udelukkende går på at
> folk vil skifte halvdelen af holdet, samt
> træneren, ud. Hvad taler for at det skulle ændre
> noget? Faktum er at vi i LANG tid har været
> dårlige ude. Også før TT overtog trænerposten. Så
> det har nærmere noget mentalt der skal arbejdes
> med. Og det bliver ikke nødvendigvis nemmere bare
> fordi du sælger 8 spillere, henter 3
> klassespillere samt en ny træner. Og når kritikken
> så blandt andet kommer fra folk, som udelukkende
> er på banen herinde, når det går skidt og der skal
> kommenteres negativt, er det ikke altid lige til
> at debattere videre konstruktivt med dem (generelt
> perspektiv og ikke myntet på dig).

Man kunne jo vende spørgsmålet om og spørge hvad der taler for IKKE at ændre noget? For mig at se har vi været i spillemæssig krise siden August og trænerne har altså haft 3 måneder til at ændre det, løfte holdet og motivere spillerne, men der er de altså mislykkedes katastofalt. Der er jo ingen fremgang at spore og vi har stadig ikke de ideer der skal til for at vinde kampe, når Danny O. eller Borring ikke er lykkedes på fløjene.

At debatten så går på at man skal skifte halvdelen af holdet, kan jeg godt følge dig i er useriøst og uden hold i virkeligheden, selv om man da godt kunne ønske sig det efter en kamp som idag. Jeg mener sådan set at materialet er godt nok og ville stille mig tilfreds med én ny angriber og én ny kantspiller som skal være førstereserve + afgang af 6-7 spillere som ikke har klassen og det er så det.
> Spillemæssigt er det dalet, men vi har fået de
> point vi skal have.

Målsætningen var 2 point i snit og en top 3 placering og komme langt i pokalen, så nej, vi har ikke fået de point vi skal ha. Point er en komparativ størrelse og jeg kunne snildt have stille mig tilfreds med 25 point i år, hvis nu BIF, FCK og OB blot have fået 22, men sådan forholder det sig ikke.

> Jeg synes stadig det er mentalt hos spillerne. Når
> de får lidt medgang flyder spillet jo som vi så
> fra de bedste tider med Erik. Der skal arbejdes
> mentalt med dem, og så tror jeg nok TT er en
> ganske fornuftig træner at have ved roret.

Må jeg spørge, hvad giver dig den tro? Hvor er det at du kan se indikationer på, at TT har evnerne til at løfte holdet ud af en mentale krise som vi befinder os i?

Hausser

Re: Karakterer fra sporten .dk (BT)

Indlæg af Hausser »

Hva med den her

KOLJA AFRIYIE 4
Overløbet ved 1-0

DANNY CALIFF 7
Gav intet væk

Det var vist omvendt.

Og så er det ikke ligefrem korrekte kommentarer Florescu "Styrede FCM-midtbane", Ipsa " Stort set fejlfrit" og Frank "Godt arbejde" får med sig..

Jesper BW1100

Re: Karakterer fra sporten .dk (BT)

7 til Ipsa og Califf er hen i vejret.

Thomasnoerum

Re: En flok møgforkælede drengerøve

Indlæg af Thomasnoerum »

fcmmagic Skrev:
> Ja en flok forkælede drenge med floresco i
> spidsen, synes godt nok han er faldet af de sidste
> 2 månedere !!!

det er jo ikke mærkeligt at de er forkælede, og ikke rigtigt gider, når det ikke for nogen konsekvenser for dem, at spille af lort. jeg ville da også hellere havde 200.000 om måneden for at lave ingenting, ind for at lave en hel masse..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jesus christ. Det er fandme også unfair, at der er en knold eller 2, for så kan man jo ikke løbe i gennem, og give sig 100 % i nærkampene, eller sparke ordentligt til bolden forøvrigt. Det må klart skyldes banen, at CP ikke ramte præcist med 1 indlæg i hele kampen!

Ynkeligt!

Peter Ross

Besvar