FCM - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Zolo

TT

Indlæg af Zolo »

Måske er forsvarret godt nok, men jeg er bange for at det er trænerbænken som ikke har taktisk snilde, og ikke er gode nok til at motivere spillerne. Som jeg ser det løber man taktikløs rundt og alt for langt fra markeringerne det gav FCK frit spil i vore bageste rækker og det er livsfarligt med sådan nogle skarprettere som fck

Jesper BW1100

Re: For tyndt at tørre den af på Claus Bo

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lars Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det irreterede mig at dommeren i denne kamp
> åbenbart kun syntes det er Florescu der skal have
> en advarsel. FCK stopper altså i første halveg FCM
> spillere i omstillingspillet med hvad der er noget
> af de klareste professionelle frispark, Florescu
> og Salami må tage imod et par forselser hvor deres
> ben bare bliver fejet væk under dem uden at det
> fører til kort.

Det er jo altid en vurderingssag. Jeg er dog enig i at der er et par FCK'ere der godt kunne have reddet sig et par gule kort.

> Det bliver altså noget nemmere når man bare kan
> gører den slags uden det udløser de gule kort det
> burde.

Mjah. Havde næppe gjort den store forskel i dag.

> Ved det første mål ser det også ud til at Reid
> bliver revet i armen af Ailton ved det hovedstød
> der sætter situationen i gang. Hvis dette er
> rigtigt er det jo et eksempel på en situation hvor
> utilladelig spilmøde så sandelig får lov at betale
> sig.

Ailton foretager sig intet ulovligt. Det er blot dårligt timet af Reid.

> Den her slags kampe bliver altså ikke nemmere at
> klare sig i, hvis man pga. af noget der af nogen
> med sort humor omtales som "Brøndby reglen" og
> "FCK reglen" gør at dommeren lige giver BIF og FCK
> x antal % ekstra.

Dommeren var ikke med FCK i dag. Han havde et par fejl, men ikke nogen altafgørende eller bemærkelsesværdige (så skulle det da lige være da Atiba, ret tvivlsomt, bliver fløjtet offside i første halvleg.)
At give dommeren skylden for nederlaget i dag svarer vel til at give Peter Pedal (yndlingsabe btw.) skylden for finanskrisen. FCK var bare bedre i dag.

fcmmagic

Re: For tyndt at tørre den af på Claus Bo

Indlæg af fcmmagic »

enig, i en top kamp skal der være plads, at begynde at gyde nederlaget af på dommeren er for tyndt.

Claus (BW#1145)

Re: FCM - FCK - er jeg den eneste?

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Er jeg den eneste der ikke er pissedeprimeret over kampen idag? I mandags var jeg skidesur over at vi slog op i banen, og konstant øste lange bolde hen over midtbanen.
Idag er jeg "kun" træt af at vi tabte. Jeg synes at vi havde den rigtige indstilling til en kamp, jeg synes at vi på trods af at være nede med 3-0 forsøgte at komme tilbage. Det var da først de sidste 8-10 minutter at der gik lidt tomgang i den.
Indrømmet vi laver nogle grimme fejl, der bliver straffet prompte af et rigtig skarpt FCK hold (som jeg sagtens kan se som mestre).
Men i modsætning til i mandags virkede det som om at spillerne troede på at de kunne få gang i noget brugbart.
Jeg ser kampen som et godt afsæt til mindst 7 point i de næste 3 kampe, og jeg er sikker på at vi nu har været i bund spillemæssigt.

Husk at når ulven er såret, bliver den også nemt undervurderet.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nej du er bestemt ikke den eneste!

Vil give dig medhold i samtlige punkter, og jeg så også kampen på samme måde som dig

Lars

Towlie?

Indlæg af Lars »

Jesper BW1100 Skrev:
> Lars Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det irreterede mig at dommeren i denne kamp
> > åbenbart kun syntes det er Florescu der skal
> have
> > en advarsel. FCK stopper altså i første halveg
> FCM
> > spillere i omstillingspillet med hvad der er
> noget
> > af de klareste professionelle frispark,
> Florescu
> > og Salami må tage imod et par forselser hvor
> deres
> > ben bare bliver fejet væk under dem uden at det
> > fører til kort.
>
> Det er jo altid en vurderingssag. Jeg er dog enig
> i at der er et par FCK'ere der godt kunne have
> reddet sig et par gule kort.
>
> > Det bliver altså noget nemmere når man bare kan
> > gører den slags uden det udløser de gule kort
> det
> > burde.
>
> Mjah. Havde næppe gjort den store forskel i dag.
>
> > Ved det første mål ser det også ud til at Reid
> > bliver revet i armen af Ailton ved det
> hovedstød
> > der sætter situationen i gang. Hvis dette er
> > rigtigt er det jo et eksempel på en situation
> hvor
> > utilladelig spilmøde så sandelig får lov at
> betale
> > sig.
>
> Ailton foretager sig intet ulovligt. Det er blot
> dårligt timet af Reid.
>
> > Den her slags kampe bliver altså ikke nemmere
> at
> > klare sig i, hvis man pga. af noget der af
> nogen
> > med sort humor omtales som "Brøndby reglen" og
> > "FCK reglen" gør at dommeren lige giver BIF og
> FCK
> > x antal % ekstra.
>
> Dommeren var ikke med FCK i dag. Han havde et par
> fejl, men ikke nogen altafgørende eller
> bemærkelsesværdige (så skulle det da lige være da
> Atiba, ret tvivlsomt, bliver fløjtet offside i
> første halvleg.)
> At give dommeren skylden for nederlaget i dag
> svarer vel til at give Peter Pedal (yndlingsabe
> btw.) skylden for finanskrisen. FCK var bare bedre
> i dag.

Nu ser det ud til at Reid bringes mindre ud af balance ved at Ailton river ham i armen.

I forhold til kortene ville det sikkert have hjulpet forsvaret og vores chancer hvis vores spillere havde læst at dommeren godt tillod at man lige fældede en modspiller i omstillingsspillet når han var forbi, hvis det altså også gjalt os.

Af de offisder var det vel Antonssons der kunne diskuteres med mest belæg, men han prøver jo at ramme bolden så kort før keeperen så den får indflydelse, de andre ser rimlig tydlige ud fra den vinkel på TV hvor man har en god mulighed for at bedømme dem.

Nu ser jeg det som at vi ligsom mod BIF har nogle dele i dommerlinien imod os i dag, det er ikke ensbetydende med at CBL er blevet til Towlie. Men nu findes dette resultats forklaring nu nok i lidt flere grunde end bare en. Så ligsom en enkelt grund nok næppe vil kunne forklarer finanskrisen. Så er det nok for simpelt at forklarer dagens resultat med en enkelt grund. Derfor skrev jeg nu heller ikke at det ene og alene var CBLs skyld at FCK vandt. Jeg skrev bare at sådan som jeg så det så fik FCK nemmere ved at skabe dette resultat ved de ovenævnte skøn.

Jeg syntes også efterhånden man tit ser at en mand som Salami bliver udsat for mange fældninger hvor det er klart at man skal være meget kreativ for at konkluderer at hans sikkerhed bliver ignoreret af modspilleren, samtidig med at han har en tendens til at få advarsler for mindre voldsomme forselser selv.

JesperK

Nope, det er du ikke

Indlæg af JesperK »

Jeg er også helt enig. God kamp at følge, bortset fra fejlafleringerne, som dog var færre en set længe.

Forsvaret er helt på skøjter i nogle tilfælde og det får os til at se rigtig skidt ud (det var det også, ingen tvivl om det). FCK havde med lidt held fået 1-2 mål mere. Det er bekymrende.

Men midtbane og angreb gjorde det okay, med en del godt spil. Desværre laver FCK næsten ingen fejl, spiller hurtigt og sikkert og Kim C er uheldig med især 2 gode afslutninger. Og det er jo lige netop det, at vi ikke scorer, der gør, at vi aldrig får dem presset ud på glatis overhovedet.

De var bedre, sådan er det.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg er enig i at det offensivt faktisk så bedre ud end mod Vejle. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det skyldtes at FCK ikke var lige så defensivt indstillede. Men lad os da håbe det ikke er tilfældet :-)
Til gengæld var det en katastrofe defensivt i dag. Reid havde en decideret off-day og koster vel 2-2½ mål i dag. Det skal der lige rettes op på!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Må indrømme jeg har noget svært ved at dele din (og andres) optimisme efter nederlaget, der skal altså lidt mere til end blot at Danny Olsen tackler, selv om det da er dejligt at se. At spillerne gider at tackle når de spiller på hjemmebane foran et næsten udsolgt stadion, er altså ikke noget der får mig til at falde i svime.

For mig at se så døde kampen totalt ved 2-0 og spillerne gav op, det var helt tydeligt. Jeg kommenterede da også til sidemanden at vi nok ville få flere tæsk, men heldigvis blev det da kun ved de 3 mål. og igen står vi tilbage efter et nederlag og skal være glade for at vi ikke fik en langt større snitter end det vi gjorde, nøjagtigt ligesom vi gjorde efter nederlagene mod AGF og BIF, chancefordelingen talte snildt for langt flere prygl.

Det mest problematiske er dog at spillet stadig ikke fungerer, hverken fremad eller bagud. Ligesom landsholdet er vi blevet letlæselige og alt for nemme at afvise. TT udtalte før kampen, at han mente vi skulle over kanterne og det var der mulighederne var. Er der nogen der kan fortælle mig om vi kan spille på en anden måde end blot at lukrere på individuelle præstationer af kanterne, jeg har efterhånden svært ved at se det? Det er ihvertfald ikke fra den centrale midtbane målene kommer fra (Florescu, Salami & Thyge), de har jo helt meldt sig ud af det chanceskabende spil. Meget symptomatisk er holdet også faldet voldsomt i niveau sammen med specielt Danny O., der er altså en logisk sammenhæng. Vi har simpelthen ikke nok strenge at spille på for tiden og er blevet for forudsigelige i vores koncept og jeg må indrømme jeg syntes det er skidt man ikke formår at omstille sig og spille med lidt mere fleksibilitet..

HKP

Indlæg af HKP »

Claus (BW#1145) Skrev:
> Er jeg den eneste der ikke er pissedeprimeret over
> kampen idag? I mandags var jeg skidesur over at vi
> slog op i banen, og konstant øste lange bolde hen
> over midtbanen.
> Idag er jeg "kun" træt af at vi tabte. Jeg synes
> at vi havde den rigtige indstilling til en kamp,
> jeg synes at vi på trods af at være nede med 3-0
> forsøgte at komme tilbage. Det var da først de
> sidste 8-10 minutter at der gik lidt tomgang i
> den.
> Indrømmet vi laver nogle grimme fejl, der bliver
> straffet prompte af et rigtig skarpt FCK hold (som
> jeg sagtens kan se som mestre).
> Men i modsætning til i mandags virkede det som om
> at spillerne troede på at de kunne få gang i noget
> brugbart.
> Jeg ser kampen som et godt afsæt til mindst 7
> point i de næste 3 kampe, og jeg er sikker på at
> vi nu har været i bund spillemæssigt.
>
> Husk at når ulven er såret, bliver den også nemt
> undervurderet.

Nej, du er ikke den eneste. Indstillingen var ok. Ville være ret skidt, hvis man ikke kunne sætte sig op til en kamp imod FCK på SAS arena. Men faktum er at vi taber 0-3.

Vi spillede udmærket idag, bortset fra et par koks i forsvaret. Det er desværre bare det der udgør forskellen på et midterhold og et tophold. Vi kunne evt. råde bod på et par forsvarskoks, hvis vi havde noget sprængstof oppe foran... Det har vi bare desværre ikke.

JesperK

Indlæg af JesperK »

Glemmer du ikke lidt, hvor godt FCK i virkeligheden spillede? Især at alt lige pludselig lykkes for Almeida (med en god stor hjælp nuvel, men alligevel).

Et mål efter 2 min smadrer altid taktikken.

Jeg kan godt følge din argumentation i, at vi er for let læselige / at de andre hold, har læst vores spil. Her mangler vi nogle strenge at spille på.

Men det havde været en anden kamp, om Thyge scorer efter 5 min. Samme hvis Kim C havde haft lidt held i sprøjten. Vi har dog ingen kæmpechancer derudover, med mindre man tæller Dannys helkikser med. Det er problematisk, især med antallet af hjørnespark og mængden af spil på deres halvdel.

Desværre gør vi det lidt for nemt i perioder for FCK, i og med at vi klatter bolden væk og at ikke rammer folk i vores kontraløb gør os mindre farlige, end vi kunne ha været.

Der hvor jeg synes, vi gør det godt er at vi bliver ved med at forsøge, på trods af 2 mega nedture i starten af begge halvege og de store kiks i forsvaret. (Heinze var heller ikke fænomenal desværre - kunne vi godt ha brugt i dag)
Vi spiller endda bedre end et rigtigt godt FCK hold i flere momenter. Desværre kan vi ikke holde tempoet deroppe.

Jeg synes flere spillere ikke virker i topform, og det er altså et krav, når vi møder de bedste. Samtidig skal vi have lidt tur i den, for for alvor at få spillet i gang. Det havde vi ikke i dag.

HKP

Indlæg af HKP »

Prøv lige at tage et kig på FCK´s seneste udekamp. Det var i Vejle. Jeg ser Vejle som ligaens svageste hold i øjeblikket. Ikke desto mindre formåede de at klare uafgjort. Vi derimod....0 - 3.

Jeg synes bare at det sætter tingenes tilstand lidt i relief. Vi har MEGA problemer lige nu. Og så hjælper det altså ikke så meget at tale om dommeren, uheldige scoringer og hvis bare bla. bla. bla....

Nicolai Kammersgaard

Re: Synes det er mest pinligt af BW

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Davoos Skrev:
> er der nogle der vil forklare mig hvorfor Danny er
> udvalgt som syndebuk? udefra er han en af de
> fcmere jeg har mest respekt for når de møder mit
> hold

Fordi han var sindsyg dårlig de første seks måneder og lige skulle lære at takle og fighte ligesom Dennis Sørensen var i starten og så er der nogen som ikke kan se at han har ændret sig.

Nicolai Kammersgaard

JesperK

Indlæg af JesperK »

Jeg har ikke set Vejle - FCK, men jeg nægter at tro på, de spillede lige så godt som i dag.

Men derudover... det er jo ikke fordi, der er nogen der synes, det er fedt at tabe 3-0 hjemme til FCK. Tværtimod.
Når man ser på kampen, synes jeg det er forsvars-fadæser og godt FCK spil, for resten er ikke vanvittigt ringe.

Bobby

Re: FC Midterhold, evaluering & karakterer

Indlæg af Bobby »

Jeg er helt enig. Det er meget skræmmende, at vores midterforsvar er blevet så dårligt, og Reid er totalt faldet i niveau. Meget skræmmende at se, efter hans fadæse ved et første mål, hvordan han efterfølgende kaster sig ned med hænderne forrest og forsøger at redde bolden. Havde han fået hænderne på, havde han fået endnu en hjerneblødningudvisning! Så snak dog med den mand! Er mandskabsplejen forsvundet ud af FCM, da Erik forlod os?

Vi har vel på papiret det bedste FCM hold gennem tiderne. Men siden vi slog OB 3-0 har stort set ingenting fungeret. Det må i mine øjne falde tilbage på trænerteamet. Og jeg er bestemt ikke overbevist om, at det er dem vi skal statse på fremover. Jeg synes dog, man skal se tiden an ind til vinterpausen og så evaluere derfra. Men spillet og resultaterne skal altså til at blive bedre. Og så vil jeg altså gerne se en anden gejst fra spillerne og lidt mere koncentration.

Sidste år slog vi de andre tophold, men satte point til mod nogle af de små hold. Nu sætter vi stadig dumme point til mod de små hold og taber samtidig til topholdene!

Besvar