FCM-AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hekler

Re: AGF fans et god argument for et register over farlige fans

Indlæg af Hekler »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Din holdning til emnet, som iøvrigt er ganske flot
> belyst i Pitch ( FCM-fanmagasin) er jo netop din
> holdning og ikke partout den rigtige !

Hvad er det for en holdning?

Artiklen handler jo netop om hvad registeret er og ikke er.

Hvis man vil have et register for at frasortere flere så vil det jo kun give mening hvis der er flere ting man kan komme i registeret for. Kan vi ikke blive enig om det?

Hvis ja, så kan jeg kun igen opfordre til at man læste artiklen igen, for et register i den nuværende form vil IKKE holde flere væk, med mindre det er et gummiregister, som politiet kan smide alle de har lyst i uanset om der er hold i det.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Martin Skrev:
> Udemærket artikel er jeg enig i...
>
> Men jeg vil samtidig sige, at det er på grænsen af
> det sindsyge det forslag der er strikket sammen,
> men vis vi kan få fjernet ølkastere og
> ballademagere uden det bliver på denne sindsyge
> måde, så er jeg helt klart fortaler af sådan et
> registrer... Bare det bliver med alm.
> rettigheder...

Problemet er jo at et register enten intet har med ølkastere at gøre, eller også så kan du nægtes adgang til alt fodbold i 2 år fordi du er blevet beskyldt for ølkast.

Det som du og mange andre vil have ud af et register, kan simpelthen ikke lade sig gøre.

Men er problemet nu så stort?
Den vil jeg gerne komme tilbage til, men jeg har ikke læst Herning Folkeblad endnu, da jeg lige er kommet hjem fra arbejde.

Ranger (AGF)

Re: Raska

Indlæg af Ranger (AGF) »

Så er den jo ikke værre end Raskas skuespil i samme situation. Der sker jo ikke noget. Han overspiller ret meget.

Men hvis det er til nogen trøst, så fik Kari at vide af dommeren, at han lænede sig op ad endnu et gult kort, og derfor slappede han lidt af indtil han blev skiftet ud.

Graulunds så jeg godt. Den var..."ikke heldig", hvis man skal udtrykke sig mildt med briller på. Troede også, at han ville ryge ud. Enten ser dommeren den ikke, eller også skønner han, at han ikke fører den igennem. Ligner dog rødt kort.

Har så også hørt, at Dadus tackling på Krabbe var til rødt. Men den kunne jeg ikke se fra vores afsnit, og har ikke set den efterfølgende.

Ellers gik kampen, som de fleste egentligt havde ventet (i hvert fald hos os). Jeg regnede personligt med, at det var jeres kanter, der afgjorde det, og det var det også. Bemærkelsesværdigt, at Simon Poulsen kan få lov til at score på samme måde kamp efter kamp, men svært at dæmme op for.

Og som det blev sagt, da vi gik ind i bussen efter kampen: "Var der nogen af jer, der talte én chance til os?"
- Kan være, at det går bedre, når vi skal op mod AaB's vaklende forsvar.

Dahl Nielsen

Re: Raska

Indlæg af Dahl Nielsen »

Ranger (AGF) Skrev:
> Så er den jo ikke værre end Raskas skuespil i
> samme situation. Der sker jo ikke noget. Han
> overspiller ret meget.

Som jeg ser det oppe fra Nordea-tribunen, prikker Árnason lige spidsen af sin støvle i hovedet på Raska, og det ser nu altså mistænkeligt meget bevidst ud. Men om jeg ikke har opfattet situationen korrekt, skal jeg ikke kunne sige.

Dog bliver Raska efter episoden liggende i samme stilling, som FØR Árnason prikkede til ham, så for mig at se ligner det i hvert fald langt fra skuespil. Om Árnason sparker hårdt eller ej, er sådan set fuldstændig underordnet - det kan sagtens gøre ondt på Raska. Hvis man bevidst sparker en liggende keeper i hovedet, bør det koste en udvisning. Og med et gult i bagagen i forvejen bør den mindste tvivl om et tidligt bad til islændingen vist hurtigt blive slået til jorden...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hooliganregister - Ballademagerregister - voldsmandregister

Ja man kunne vel kalde det flere ting, når man nu vælger at ville registrere bestemte type i samfundet ?

I mange år har folk også i visse tilfælde inden en jobansættelse skulle fremvise en straffeattest, og índenfor børne-unge området skal der endda indhentes en attest med henblik på at undgå ansættelse af personer, der har begået "udåd" mod børn og unge ( dagligt kaldet pædofiliattest)

Hvis du laver en gemen søgning på ordet hooligan på feks EB.dk, ser du hurtigt et par eksempler på noget af det man prøver at undgå:

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 244846.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 292275.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article304795.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article279321.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article154130.ece
http://ekstrabladet.dk/incoming/article66066.ece

Modsvar til dette kunne fra samme nyhedsmedie være:

http://ekstrabladet.dk/112/article325471.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 338995.ece

En episode hvor det i teorien kunne have gået ud over flere af os fans var da der var inde-dm i Brøndby sidste vinter http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 333886.ece

Den politimæssige fremgangsmåde kan jeg her kun billige..

Straffen kom heldigvis til sin rette: http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 336034.ece

SUMMA SUMMARUM på de mange links er at jeg VIL af med den type ballademagere, også dem der hærger på gaderne og diskotekerne i weekenden osv

Jeg gider dem simpelthen ikke !!!

Koster det nogle irriterende, og måske uretfærdige karantæner, så kan JEG personligt godt leve med det !

bw152/michael

Tribuneindsatsen mod AGF...

Indlæg af bw152/michael »

Lad os prøve at få lidt mere gang i debatten omkring vores egen indsats på tribunen, i stedet for det kun handler om spillernes indsats på banen kan vi også kigge indad og se på vores egen indsats på tribunen..

I mine øjne var stemningen mod AGF aldrig helt i top, nærmere en hel del fra.
Flere gange sang tribunen ikke det samme og flere gang var den venstre side af midten lidt foran det tempo som man sang i på højre side af midten.
Generelt mangler vi meget på den stemningsmæssige side, vores opbakning kan være meget bedre. Jo jeg er godt klar over at Dams og Ross ikke var på plads i capotårnet idag (dams i starten), men det er ikke en undskyldning. Flere gange overdøvede AGF fansne os meget.

Den nye sang som blev prøvet var folk ikke helt klar på, her er lidt hjælp så i kan være med 100% næste gang:

http://www.youtube.com/watch?v=G6eBg8QnuJI
I omkvædet skal der så bare synges:
- Sha la la la la la la osv.
- Shå lå lå lå lå lå lå osv.

Sådan skifter den bare hele tiden der hvor de synger nananananananana skiftede vi bare mellem shalalalala og shålålålå
Teksten er supernem så alle burde kunne følge den, idéen er så at den skal bruges som "hoppesang" hvor alle selvf. hopper samtidig med den synges.

/Michael Meyhoff - Fodbold er vigtigere end gode seertal!

Hekler

Re: Tribuneindsatsen mod AGF...

Indlæg af Hekler »

bw152/michael Skrev:
> Flere gange sang tribunen ikke det samme og flere
> gang var den venstre side af midten lidt foran det
> tempo som man sang i på højre side af midten.

Nu kunne i jo også bare holde tempoet i stedet for at ændre det og så nøjes med at synge sammen med os andre.

Chap

Indlæg af Chap »

bw152/michael Skrev:

> Flere gange sang tribunen ikke det samme og flere
> gang var den venstre side af midten lidt foran det
> tempo som man sang i på højre side af midten.

Dette var så også pga. at tempoet var alt for langsomt grundet den alm. trommeslager ikke var der.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Sang venstre side med? :-)

Ej men nu vi er ved snakken så virker det tit som om det er trommen der følger dem der synger i stedet for at vi følger den. Det er vel det den er med til? Bla til pippi sangen, det ender altid med et helt vildt opskruet tempo så vi kun kan holde til det i 60 sekunder.

Og ja i søndags var i mine øre det ringeste i længe.

Hvad skal vi gøre for at få folkt til at stå tættere og få pensinister med pibe væk fra asa? Kunne man lave en løbeseddel der forklarer om asa. Så kunne man have en stak af dem i lommen i stikke dem der der bare står og kigger. Tror det virker bedre end at råbe af dem. Men vil det virke? Skal vi have monteret sæder på asa for at få folk til at stå tættere?

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

asa er efter min mening alt for stort, der jo kun ca. 50 der synger hele tiden.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Altoriso Skrev:
> SUMMA SUMMARUM på de mange links er at jeg VIL af
> med den type ballademagere, også dem der hærger på
> gaderne og diskotekerne i weekenden osv
>
> Jeg gider dem simpelthen ikke !!!

>
> Koster det nogle irriterende, og måske uretfærdige
> karantæner, så kan JEG personligt godt leve med
> det !

What the fuck??
Behøver jeg at begrunde hvorfor jeg er dybt dybt imod det du fyrer af der?

Jeg skal fanme ikke i karantæne bare fordi du vil af med voldsmænd og jeg tilfældigvis havde samme jakke på som ham der sparkede ud efter en kontrollør eller stod det forkerte sted på tribunen eller uden for stadion.

Lund

HKP

Indlæg af HKP »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Sang venstre side med? :-)
>
> Ej men nu vi er ved snakken så virker det tit som
> om det er trommen der følger dem der synger i
> stedet for at vi følger den. Det er vel det den er
> med til? Bla til pippi sangen, det ender altid med
> et helt vildt opskruet tempo så vi kun kan holde
> til det i 60 sekunder.
>
> Og ja i søndags var i mine øre det ringeste i
> længe.
>
> Hvad skal vi gøre for at få folkt til at stå
> tættere og få pensinister med pibe væk fra asa?
> Kunne man lave en løbeseddel der forklarer om asa.
> Så kunne man have en stak af dem i lommen i stikke
> dem der der bare står og kigger. Tror det virker
> bedre end at råbe af dem. Men vil det virke? Skal
> vi have monteret sæder på asa for at få folk til
> at stå tættere?

Jeg er normalt én af dem der står på Nordea og synger med indimellem. Jeg står dog ikke i ASA.

Søndag sad jeg på en sponsorplads (Faxe Kondi) ca. 50 stole fra AGF-sektionen.
Jeg ved ikke om det er noget grundlag overhovedet, når man sidder så langt væk, men i denne sektion sidder der også overvejende fcm-fans,men.......Hold kæft, hvor var der i mine ører enorm klasseforskel overfor galehuset.

Den eneste gang jeg hørte noget overhovedet fra Nordea var et par enkelte: "vi vil ha´sejren"!! Ellers Nada! Og så tænker man naturligvis at alle 500 AGFere der var der, er naturligvis folk der råber og synger med. Klart. Men alligevel, kan det passe at man føler sig på udebane bare man sidder på den anden side af midterlinjen?? Jeg synes det var helt utroligt, for vi kunne intet høre fra Nordea.

Jeg har stået på Nordea mange gange, hvor der var en rigtig god stemning, men det må da virkelig have været skidt i søndags.

Det er ikke ment som kritik, jeg er ikke selv en "all singer", men det her er bare en reel beskrivelse af atmosfæren ud fra den plads jeg sad på.

Jeg mener også at der står aaaaaalt for mange piberygere på Nordea, som i løbet af kampen måske siger 8 - 10 ord. Jeg synes, at man burde lave et afsnit midt på Nordea for sæsonkortholdere og ellers priser som på Faxe kondi. Jeg tror det ville kunne hjælpe...

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Det er lydbilledet på SAS Arena du har været udsat for. Du har siddet lige ud for der hvor AGFs fans høres bedst, imens du skal befinde dig ude på banen (i Nordea enden naturligvis) for at høre Nordea tribunen bedst.

Men generelt var vi da ikke særligt imponerende i søndags og vi manglede i den grad en capo der kunne sit kram. Samtidig var der også diverse 1. gangsbrugere af trommen så det var rimeligt jammerligt.

Lund

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Du er måske inde på noget der HKP, hvis det er den prisforskel der gør udslaget burde den væk. Har jo været oppe før om man kunne lave et sæssonkort til asa brugere, men kan jo ikke lade sig gøre.

Kunne man forestille sig at de smider sæder på hele nordea indtagen asa. Så ville vi da helt sikkert slippe for nyderne, de vil da sikkert hellere sidde nede men er for skide nærrige til at købe en billet til langsiden. Men kommer vel også meget an på hvor ambisionsnivoet ligger og om bw ikke vil gå rigtigt langt før man opgiver den nuværende model.

Der er jo rigtigt mange muligheder. Kunne også flytte asa op i en af de to hjørner. Men faxe på vestegnen er jo heller ikke opstået på en dag. Personligt syntes jeg bare det er mega frustrende når vi kunne se hvor godt det kunne blive de 45 min af loko kampen. Kampen i søndags sætter vel store spørgsmålstegn ved om potentialet er der på nyværende tidspunkt.

Og har bestemt ikke noget med GF´s indsats at gøre. Det var jo på ingen måde imponerende, har vi jo hørt meget bedre derovre fra.

Jeg er stadig skuffet og syntes det er pisse irriterende vi startede det her efterår så godt.

------------------ikke seriøst at vores capoer drikker dagen før kamp, 45 min let træning og så ellers putte i lædersengen. Og hold nu kæft med den lever Dams du er et svagt menneske :-) --------------------------------------------

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Thomas Lund Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > SUMMA SUMMARUM på de mange links er at jeg VIL
> af
> > med den type ballademagere, også dem der hærger
> på
> > gaderne og diskotekerne i weekenden osv
> >
> > Jeg gider dem simpelthen ikke !!!
>
>
> >
> > Koster det nogle irriterende, og måske
> uretfærdige
> > karantæner, så kan JEG personligt godt leve med
> > det !
>
> What the fuck??
> Behøver jeg at begrunde hvorfor jeg er dybt dybt
> imod det du fyrer af der?
>
> Jeg skal fanme ikke i karantæne bare fordi du vil
> af med voldsmænd og jeg tilfældigvis havde samme
> jakke på som ham der sparkede ud efter en
> kontrollør eller stod det forkerte sted på
> tribunen eller uden for stadion.
>
> Lund

Argh... det vil jeg sgu heller ikke Lund :-)

Men jeg synes fandme stadig at der skal renses ud i de udskud, og jeg håber at det tiltag kan hjælpe med det

så det er jo klart at bevisførelsen skal være grundig og iorden

Men det er sgu ret kompliceret, synes jeg

Besvar