Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Stor optur hvis vi kan hente svia hjem igen. Efter en noget svingende start synes jeg Han har været helt fantastisk på det sidste.
Han er helt færdig i Celtic, med en træner der ikke vil bruge ham og jeg tror ikke han har vist nok til at blive solgt videre til en attraktiv klub i England.
Vi har før vist at vi på kort tid kan få en spiller i form og sælge ham yderst fornuftigt og det tror jeg er Eriks håb og plan. Et år i Fcm inklusiv udstilling i Europa, og så får han et udlands eventyr mere inden karrieren stopper.
Jeg gætter på at vi giver markant mindre end vi fik for ham og at det afspejles i de klausuler der samtidig gives.
Han er helt færdig i Celtic, med en træner der ikke vil bruge ham og jeg tror ikke han har vist nok til at blive solgt videre til en attraktiv klub i England.
Vi har før vist at vi på kort tid kan få en spiller i form og sælge ham yderst fornuftigt og det tror jeg er Eriks håb og plan. Et år i Fcm inklusiv udstilling i Europa, og så får han et udlands eventyr mere inden karrieren stopper.
Jeg gætter på at vi giver markant mindre end vi fik for ham og at det afspejles i de klausuler der samtidig gives.
Jeg hilser Erik velkommen tilbage med åbne arme. Jeg kan ikke forestille mig, at vi har givet mere end 15 mio. kr. til Celtic her og nu. Rodgers har kørt ham ud på et sidespor, og de skulle have slået til, hvis de kunne få 28 sidste sommer. Nu er der tikket et år mere af hans kontrakt, og det er kun logisk, at evt. engelsk interesse er kølnet. Så selvfølgelig er han faldet i pris.
Hvis de 3 mio. euro skal have noget på sig, så må det være med klausuler. F.eks. en for CL-gruppespil. Og der er jeg i øvrigt enig i, at det ikke er realistisk, at vi rammer det. Kan vi gå i EL-gruppespil, er det super.
Hvis de 3 mio. euro skal have noget på sig, så må det være med klausuler. F.eks. en for CL-gruppespil. Og der er jeg i øvrigt enig i, at det ikke er realistisk, at vi rammer det. Kan vi gå i EL-gruppespil, er det super.
-
Steffen am
Har ikke helt styr på de holds niveau, men ja, mon ikke Celtic er en af de sværrere?AltidFCM skrev: ↑25. maj 2018, 17:59Helt sikkert! Jeg gad godt at vide, hvordan vi står i forhold til de skotske mestre. Men for vores chancer i både CL og EL, håber jeg naturligvis på en 'nemmere' lodtrækning.Steffen am skrev: ↑25. maj 2018, 17:57Kunne være vildt hvis vi får overgangen på plads, og skal møde Celtic![]()
![]()
Legia og APOEL kender vi lidt.
Astana blev FCK lidt trætte af, men burde måske have vundet hvis de var på toppen? Garabag Agdam gætter jeg på ligner i niveau.
og Dinamo Zagreb mener jeg sammen med resten af de kroatiske hold er på vej frem og måske den sværrest mulige sammen med Celtic i 2. runde.
Sheriff, Ludogorets (og Maribor) mangler jeg også lidt fornemmelse af.
Bate Borisov og resten af Hviderusland troede jeg egentlig var på vej tilbage, men er stadig kun en enkelt plads efter Danmark på ranglisten. Og
Malmø ville i hvert fald være specielt.
-
Steffen am
Men omkring Erik,
lyder det så ikke til at man er enig med Erik, men mangler at blive enige med Celtic?
lyder det så ikke til at man er enig med Erik, men mangler at blive enige med Celtic?
Jo sådan læser jeg det også. Så mon ikke det er nært forestående.
-
Fodboldfan
Hvis vi henter Svia på en fast, George til angrebet og Drexler som falsk 9'er, så behøver vi vel ikke flere? Medmindre vi sælger Wikheim...
Mulige transfers ud:
Synes vores opstilling ser særdeles stærk ud, og hvis vi kan gå sådan ind til den nye sæson, så er det vel (på papiret) det stærkeste FCM hold nogensinde.
Mulige transfers ud:
- Duelund - er vist blevet lovet en transfer, så afsted med ham
- Wikheim - har spillet fantastisk i foråret, hvilket må tiltrække opmærksomhed, men håber vi holder på ham.
- Awer Mabil - det var (en dyr) lottokupon, som vi vel skal være glade for at få den halve pris for.
- Simon Kroon - Der er for meget konkurrence på de pladser, og han har ikke vist at han kan være med på topniveau.
- Erik Sviatchenko
- Mayron George
- Dominick Drexler
Synes vores opstilling ser særdeles stærk ud, og hvis vi kan gå sådan ind til den nye sæson, så er det vel (på papiret) det stærkeste FCM hold nogensinde.
Den opstilling ser jo unægtelig spændende ud. Også på backup-pladserne.
Jeg er dog i tvivl om Drexler (hvis han kommer) er tiltænkt angrebet eller midtbanen? Kender ham simpelthen ikke godt nok til at kunne vurdere det. Hvis han ikke er tiltænkt midtbanen, mener jeg vi mangler nioget her. Sparv og JP bliver jo ikke yngre, og selvom specielt JP har godt det fantastisk, mener jeg at vi med de to sammen mangler noget fart. Sparv er fantastisk som 6’er, men lader meget tilbage at ønske i det kreative, fremadrettet spil, som den midtbaneopstilling vi spiller med skal kunne. Hvis Drexler er tiltænkt midtbanen, mon så JP’s rolle bliver en anelse mere som balancespiller med Sparv som backup i de kampe, hvor vores udtryk bliver mere defensiv?
Spændende bliver det i hvert fald, men er ikke sikker på at Svia og Drexler (!) tilgangene er de sidste vi ser.
/Cortez
Jeg er dog i tvivl om Drexler (hvis han kommer) er tiltænkt angrebet eller midtbanen? Kender ham simpelthen ikke godt nok til at kunne vurdere det. Hvis han ikke er tiltænkt midtbanen, mener jeg vi mangler nioget her. Sparv og JP bliver jo ikke yngre, og selvom specielt JP har godt det fantastisk, mener jeg at vi med de to sammen mangler noget fart. Sparv er fantastisk som 6’er, men lader meget tilbage at ønske i det kreative, fremadrettet spil, som den midtbaneopstilling vi spiller med skal kunne. Hvis Drexler er tiltænkt midtbanen, mon så JP’s rolle bliver en anelse mere som balancespiller med Sparv som backup i de kampe, hvor vores udtryk bliver mere defensiv?
Spændende bliver det i hvert fald, men er ikke sikker på at Svia og Drexler (!) tilgangene er de sidste vi ser.
/Cortez
Hov, jeg glemte jo helt George 
Er han tiltænkt som spydspids eller kant - altså ikke WB, men som backup eller evt. Erstatning for Duelund? George’s fart gør ham vel til en oplagt kant ala Sørloth?
/Cortez
Er han tiltænkt som spydspids eller kant - altså ikke WB, men som backup eller evt. Erstatning for Duelund? George’s fart gør ham vel til en oplagt kant ala Sørloth?
/Cortez
-
Fodboldfan
Man kan anskue det sådan: Jakob Poulsen bliver stadig fast mand i så mange kampe han kan holde ud at spille næste sæson, hvis han opretholder niveauet. Derfor skal en Drexler spille på en af de to falske 9'er pladser. En falsk 9'er kan sagtens falde tilbage og spille offensiv midtbane, drible en mand og lægge bolden af. Det skulle være Drexlers styrker.Cortez skrev: ↑26. maj 2018, 09:02Den opstilling ser jo unægtelig spændende ud. Også på backup-pladserne.
/Cortez
Men jeg synes ikke vi "mangler noget på midtbanen". Vi har Danmarks bedste kreatør (JP) og en meget habil defensiv midtmidt i Sparv. Ja de bliver ikke yngre, men kan sagtens holde en sæson mere. De er begge SÅ vigtige, både mentalt for truppen, for kontinuiteten og for erfaringens skyld. Jeg ville blive ekstremt overrasket, hvis enten JP eller Sparv ikke er faste valg på de to centrale pladser i næste sæson. Hvorfor så forlænge med dem begge? Hvad der så sker med JPs og Sparvs pladser i 19/20 sæsonen må tiden vise.
Derudover er mange af de offensive spillere i stand til at spille flere pladser. Det er netop det geniale ved vores 4-3-3 system med to falske 9'ere. Der er en enorm taktisk fleksibilitet i den. Derfor skal man heller ikke se de offensive pladsers opstilling som "faste", men snarere omskiftelig, alt efter hvilken spiller der er med i kampen. Alle spillerne har netop forskellige styrker, om spilleren hedder Wikheim, Hassen, Onyeka etc.
Jeg tror måske mere Frank kommer til at banke på til Sparvs plads i næste sæson, det er jo egentligt den plads han var tiltænkt da han kom i truppen. Han har spillet den offensive plads mere af nødFodboldfan skrev: ↑26. maj 2018, 09:12Man kan anskue det sådan: Jakob Poulsen bliver stadig fast mand i så mange kampe han kan holde ud at spille næste sæson, hvis han opretholder niveauet. Derfor skal en Drexler spille på en af de to falske 9'er pladser. En falsk 9'er kan sagtens falde tilbage og spille offensiv midtbane, drible en mand og lægge bolden af. Det skulle være Drexlers styrker.Cortez skrev: ↑26. maj 2018, 09:02Den opstilling ser jo unægtelig spændende ud. Også på backup-pladserne.
/Cortez
Men jeg synes ikke vi "mangler noget på midtbanen". Vi har Danmarks bedste kreatør (JP) og en meget habil defensiv midtmidt i Sparv. Ja de bliver ikke yngre, men kan sagtens holde en sæson mere. De er begge SÅ vigtige, både mentalt for truppen, for kontinuiteten og for erfaringens skyld. Jeg ville blive ekstremt overrasket, hvis enten JP eller Sparv ikke er faste valg på de to centrale pladser i næste sæson. Hvorfor så forlænge med dem begge? Hvad der så sker med JPs og Sparvs pladser i 19/20 sæsonen må tiden vise.
Derudover er mange af de offensive spillere i stand til at spille flere pladser. Det er netop det geniale ved vores 4-3-3 system med to falske 9'ere. Der er en enorm taktisk fleksibilitet i den. Derfor skal man heller ikke se de offensive pladsers opstilling som "faste", men snarere omskiftelig, alt efter hvilken spiller der er med i kampen. Alle spillerne har netop forskellige styrker, om spilleren hedder Wikheim, Hassen, Onyeka etc.
-
Fodboldfan
Nej.henker skrev: ↑26. maj 2018, 09:37Mon europæiske turnering kan lokke ham her?
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j ... n-for-alt/
Det bliver spændende at se hvor man tænker Drexler skal spille! Jeg tror sagtens man kan smide ham ind som falsk 9, angriber og indvendig angriber, men jeg tror faktisk han er tiltænkt, at skulle afløse JP på sigt! Tror ikke Kairinen er klar fra næste sæson. Hvis han ikke er tiltænkt der, så tror jeg man finder endnu en afløser.Fodboldfan skrev: ↑26. maj 2018, 08:31Hvis vi henter Svia på en fast, George til angrebet og Drexler som falsk 9'er, så behøver vi vel ikke flere? Medmindre vi sælger Wikheim...
Mulige transfers ud:
- Wikheim - har spillet fantastisk i foråret, hvilket må tiltrække opmærksomhed, men håber vi holder på ham.
- Awer Mabil - det var (en dyr) lottokupon, som vi vel skal være glade for at få den halve pris for.
Ind:
- Simon Kroon - Der er for meget konkurrence på de pladser, og han har ikke vist at han kan være med på topniveau.
- Erik Sviatchenko
- Mayron George
- Dominick Drexler
lineup (2).png
Selvom Sparv har været god for os, så er han faldet meget i niveau og jeg ser faktisk gerne man finder noget til den position eller også skal man som nogle skriver satse på Frank der. Angriber pladsen sker der ikke noget på, medmindre man sælger Poul. Man har nu 3 spillere til positionen, Poul, George og Dovbyk. Det bliver spændende det er helt sikkert, men det kan være der slet ikke kommer så mange transfer som nogle gætter på, jeg ville ikke være skuffet hvis man holder på truppen og får de par ekstra spillere ind som der spekuleres i. Så kan man investere de "resterende" penge på en bedre måde end nye spillere.
Nej, jeg tror ikke på, at det er en Jakob Poulsen-afløser, vi henter i Drexler, overhovedet ikke.Sahl skrev: ↑26. maj 2018, 10:00Det bliver spændende at se hvor man tænker Drexler skal spille! Jeg tror sagtens man kan smide ham ind som falsk 9, angriber og indvendig angriber, men jeg tror faktisk han er tiltænkt, at skulle afløse JP på sigt! Tror ikke Kairinen er klar fra næste sæson. Hvis han ikke er tiltænkt der, så tror jeg man finder endnu en afløser.Fodboldfan skrev: ↑26. maj 2018, 08:31Hvis vi henter Svia på en fast, George til angrebet og Drexler som falsk 9'er, så behøver vi vel ikke flere? Medmindre vi sælger Wikheim...
Mulige transfers ud:
Ind:
- Erik Sviatchenko
- Mayron George
- Dominick Drexler
lineup (2).png
Selvom Sparv har været god for os, så er han faldet meget i niveau og jeg ser faktisk gerne man finder noget til den position eller også skal man som nogle skriver satse på Frank der. Angriber pladsen sker der ikke noget på, medmindre man sælger Poul. Man har nu 3 spillere til positionen, Poul, George og Dovbyk. Det bliver spændende det er helt sikkert, men det kan være der slet ikke kommer så mange transfer som nogle gætter på, jeg ville ikke være skuffet hvis man holder på truppen og får de par ekstra spillere ind som der spekuleres i. Så kan man investere de "resterende" penge på en bedre måde end nye spillere.
Først og fremmest er jeg sikker på, vi sælger Duelund, og derfor vil det åbne for en angrebsposition. Drexler skal ind og løfte vores angreb betydeligt. Han er offensiv spillet med masser af mål og assists, og han SKAL spille én af 3 forreste pladser i vores 3-4-3. Højre eller venstre, han kan spille begge. I den første oprykningskamp mod Wolfsburg, startede han i højre og blev flyttet over i venstre. Han havde nogle rigtig gode aktioner mod dem. Han har så meget drive med bolden og er så sindssyg driblestærk, at han kan blive en vigtig nøgle i det europæiske.
Lige nu kan jeg slet ikke se ham som en kommende 8'er, da hans kompetencer kun er i offensiven, og det er det han er købt ind til. Kvalitet i de forreste tre - NU. Den kvalitet, vi lidt mistede med salget af Sørloth. Lad os håbe, at det kaster masser af mål og assists fra sig.
Jeg glæder mig til at se følgende.
Wikheim/George - Paul - Drexler
Ja, hvis det er en klub fra en top 5-liga, der spørger, så kan det sikkert godt.henker skrev: ↑26. maj 2018, 09:37Mon europæiske turnering kan lokke ham her?
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j ... n-for-alt/
Du er godt med på, at Gladbach vil have over 100 mio. for ham, at han skal have en løn, der aldrig er set før i FCM, og at han skal være villig til at tage et kæmpe skridt ned - som 25-årig?
Senest rettet af Acebone 26. maj 2018, 10:45, rettet i alt 1 gang.