Transfervinduet sommer 2017
-
Steffen am
Re: Transfervinduet sommer 2017
Du ved det måske godt, men bare lige for at være helt sikker på der ingen misforståelser er.
Hvis Jesper Hansen spiller EL for Lyngby, er han låst og kan ikke være med i EL Q2, Q3 eller Q4 for os, hvis vi køber ham.
Men hvis vi kommer til gruppespil, er det rent teknisk, en ny turnering og kan godt være med.
Transfervinduet lukker som bekendt i mellem Q4 og gruppespillet.
Det kan ikke udelukkes at det i den periode handlen kommer til at finde sted,
ligeledes vil CS nok gøre meget for at salg af Novak og evt. Duelund bliver strukket til efter Q4.
Men Højbjerg kommer nok ikke til at spille EL kval, og har haft en dårlig sæson, men stod ganske udemærket i aften mod Tyskland.
Hvis Jesper Hansen spiller EL for Lyngby, er han låst og kan ikke være med i EL Q2, Q3 eller Q4 for os, hvis vi køber ham.
Men hvis vi kommer til gruppespil, er det rent teknisk, en ny turnering og kan godt være med.
Transfervinduet lukker som bekendt i mellem Q4 og gruppespillet.
Det kan ikke udelukkes at det i den periode handlen kommer til at finde sted,
ligeledes vil CS nok gøre meget for at salg af Novak og evt. Duelund bliver strukket til efter Q4.
Men Højbjerg kommer nok ikke til at spille EL kval, og har haft en dårlig sæson, men stod ganske udemærket i aften mod Tyskland.
Nej. Jeg har ikke særlig meget styr på de regler om, hvornår man er spilleberettiget og låst, men med det du skriver, så taler alt for en hurtig handel, HVIS det er Jesper Hansen, der er 1. prioritet. Vi har ikke råd til, at sælge Dahlin og erstatte ham med en målmand, der er spærret i Q2, Q3 og playoff-runden.
Problemet i dette er, at vi heller ikke har råd til at hente Jesper Hansen, eller en anden kvalitetskeeper før Dahlin er solgtTHenry skrev: ↑21. jun 2017, 23:27Nej. Jeg har ikke særlig meget styr på de regler om, hvornår man er spilleberettiget og låst, men med det du skriver, så taler alt for en hurtig handel, HVIS det er Jesper Hansen, der er 1. prioritet. Vi har ikke råd til, at sælge Dahlin og erstatte ham med en målmand, der er spærret i Q2, Q3 og playoff-runden.
Jeg tror nok det hele skal falde på plads, men det ene afhænger af det andet - og omvendt, så der er noget at arbejde på for Steinlein, som nok håber at kunne holde ferie tidligt i år
Vi kan tabe, men aldrig besejres
I forhold til målmandspositionen, så er det meget vigtig, at få hentet en med kvalitet. At have en stabil og stærk keeper har en positiv afsmittende effekt på resten af forsvaret og op igennem hele holdet.
Når en keeper præsterer en solid redning eller laver et andet vigtigt indgreb, så har det ofte en tendens til, at give markspillerne et selvtillidsboost og dermed troen på at opnå.
Det er derfor meget vigtig at Claus Steinlein bruger lidt tid på at finde den rette. Vi har brug for stabilitet og klasse i målet.
Anders Lindegaard, Jonas Lössl og tildels Jesper Hansen er gode bud.
Personligt er jeg mest til Jonas L, men Anders Lindegaard virker som den mest komplette af dem alle sammen. En mand der har slået David De Gea af i Manchester United har i den grad niveauet til at være keeper i FCM. Jeg ved godt det er nogle år siden, men det må være muligt at få ham tilbage på det niveau. Desuden skal indledende møder med manden afgøre hvor sulten han er for at vise, at han er dygtig nok inden han stiller støvlerne.
Når en keeper præsterer en solid redning eller laver et andet vigtigt indgreb, så har det ofte en tendens til, at give markspillerne et selvtillidsboost og dermed troen på at opnå.
Det er derfor meget vigtig at Claus Steinlein bruger lidt tid på at finde den rette. Vi har brug for stabilitet og klasse i målet.
Personligt er jeg mest til Jonas L, men Anders Lindegaard virker som den mest komplette af dem alle sammen. En mand der har slået David De Gea af i Manchester United har i den grad niveauet til at være keeper i FCM. Jeg ved godt det er nogle år siden, men det må være muligt at få ham tilbage på det niveau. Desuden skal indledende møder med manden afgøre hvor sulten han er for at vise, at han er dygtig nok inden han stiller støvlerne.
Jeg tror, at både Lössl og Lindegaard er uden for vores rækkevidde. De er for dyre, og de vil ikke hjem til dk, tror jeg ikke.
Jesper Hansen reddede vanvittigt mange point til Lyngby sidste sæson, og jeg ville placere han som den 2. bedste keeper i ligaen (den bedste hvis Rønnow ryger til udlandet).
Jesper Hansen reddede vanvittigt mange point til Lyngby sidste sæson, og jeg ville placere han som den 2. bedste keeper i ligaen (den bedste hvis Rønnow ryger til udlandet).
Mit klare indtryk er, at Lössl stadigvæk har landsholdsambitioner, og chancen for at blive nr. 1 på landsholdet er langt større, hvis man spiller på et højere niveau end i Superligaen. Dette er også en årsag til at Rønnow gerne vil til udlandet.EsbenVest skrev: ↑22. jun 2017, 13:53Jeg tror, at både Lössl og Lindegaard er uden for vores rækkevidde. De er for dyre, og de vil ikke hjem til dk, tror jeg ikke.
Derudover må man forvente at Lössl skal gå en del ned i løn, hvis han vender hjem. Endelig gav Mainz 18 mio kr. for ham for et år siden, så man må forvente at de vil have en del af disse penge hjem igen. Så tror desværre ikke så meget på at Lössl vender hjem, selvom jeg ville elske det.
Jeg kan ikke gennemskue, hvor vi har Lindegaard hende. Han er ældre end Lössl, og jeg ved ikke om han stadigvæk har ambition om landsholdet og titler m.v., eller om det er en fed løn og bopæl i en storby, men som reservekeeper, der driver ham.
Har han ambitioner med sin karriere, så bør han være interesseret i, at finde en klub (om det er på superliganiveau eller højere han sigter har jeg ingen ide om), hvor han kan få førsteholdskampe, hvilket han ikke har spillet meget af i de seneste sæsoner. Jeg ser ham som noget mere realistisk end Lössl af denne grund, men det er meget muligt, at vi ikke har økonomien til at betale den løn og sign on fee, som han muligvis vil kræve.
Jeg har dog meget svært ved at vurdere, hvordan markedet er for Lindegaard pt. Er der mange der efterspørger hans evner, eller har de seneste sæsoner på reservebænken svækket hans markedsværdi så meget at en retur til Superligaen kan være interessant for ham?
Jeg hælder også mest til, at han ikke vender hjem til FCM, og kan forestille mig at han gerne vil afsøge sine muligheder i udlandet først, og finder han ikke noget interessant der, så kan det danske markedet muligvis være interessant for ham i slutningen af transfervinduet.
Alligevel er Rønnow over Lössl i landsholdshierarkiet, selvom Lössl har været fast mand i Guingamp og Mainz over en længere periode (er godt med på, at han er røget lidt udenfor i Mainz på det seneste).
En fast plads på et tophold i Superligaen er også en ret sikker vej til landsholdet. Særligt hvis man kan krydre det med europæiske kampe.
Jeg mener ikke selv, det er sådan, det burde være, men jeg synes faktisk, at danskerne i de "små" klubber i klart bedre ligaer end Superligaen ofte bliver overset.
Dahlin meldes tæt på Malmø:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... om-dahlin/
https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... orhandlar/
Går den sidste kabale også hurtigt op?
Går den sidste kabale også hurtigt op?
Senest rettet af Acebone 22. jun 2017, 16:19, rettet i alt 1 gang.
1 mill Euro for Løssl er vel en realistisk pris, når han er røget af og man henter en 1 målmand i Hamburg, dvs. lossl er 3. valgAcebone skrev: ↑22. jun 2017, 16:08Alligevel er Rønnow over Lössl i landsholdshierarkiet, selvom Lössl har været fast mand i Guingamp og Mainz over en længere periode (er godt med på, at han er røget lidt udenfor i Mainz på det seneste).
En fast plads på et tophold i Superligaen er også en ret sikker vej til landsholdet. Særligt hvis man kan krydre det med europæiske kampe.
Jeg mener ikke selv, det er sådan, det burde være, men jeg synes faktisk, at danskerne i de "små" klubber i klart bedre ligaer end Superligaen ofte bliver overset.
Kan Midtjylland få 3 mill kr for Dahlin, så ser det pludselig fornuftigt ud, men om Løssl vil til DK ? Jesper Hansen er den eneste jeg kan få øje som har klassen til et top3 hold
Jeg håber ikke vi henter Lindegaard, hans pris/løn vil være for høj ift kvalitet. Derudover har han haft en del skadesperioder i sin karriere, det vil være et klart 'nejtak' til Lindegaard herfra.
Lössl derimod ville jeg ikke have noget imod vendte snuen hjemad, så kunne han stå et par sæsoner og komme ud igen, og forhåbentlig ville Ottesen være klar til at tage over derfra.
Lössl derimod ville jeg ikke have noget imod vendte snuen hjemad, så kunne han stå et par sæsoner og komme ud igen, og forhåbentlig ville Ottesen være klar til at tage over derfra.
Lindegaard har ikke slået de Gea af. Hvis du lægger mærke til det, så er det efterhånden lang tid siden at Lindegaard har været i MU....Lupus1999 skrev:I forhold til målmandspositionen, så er det meget vigtig, at få hentet en med kvalitet. At have en stabil og stærk keeper har en positiv afsmittende effekt på resten af forsvaret og op igennem hele holdet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
mousebreaker
Jeg vil have store problemer med at se Lindegaard trække i FCM trøjen. Han er En spiller som åbenlyst har valgt pengene fremfor bolden gennem det meste af sin karriere. Det er vilde skillinger han har tjent og kan sagtens forstå det, men jeg vil sætte et stort spørgsmålstegn ved om han har den vilje og sult der skal til for at blive de penge værd som klubben skulle ofre på ham.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Ja. Hvad er oddset for, at der ligger en mail kl.11.32 fra FCM på mandag med advisering om, at kigge på klubbens hjemmeside kl. 12, da man vil præsentere en ny målmandAcebone skrev: ↑22. jun 2017, 16:17Dahlin meldes tæt på Malmø:
Går den sidste kabale også hurtigt op?![]()
Jeg fandt i øvrigt følgende på Lyngbys forum, men har intet kendskab til kilden:
"Der går nu rygter på ar Jesper Hansen kan være på til udlandet igen, såfremt Lbk vil acceptere tilbud på ham. Rygtet siger at vi taler om en min pris på 4 mio kr, men som sagt et "rygte" og jeg håber vi beholder ham men tror det kan blive svært , hvis lukrativt kommer til både klubben og Jesper selv"
http://debat.lyngbyfans.dk/viewtopic.ph ... tart=10095
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Jesper Hansen ved vi hvad kan, Lindegaard is obviosly in it for the money og med den kraftige oprusting fra Fcm's side og Fck's salg af profiler, skal vi da forsøge at gøre det onde ved Fck igen. Mon ikke de har en rimelig målmand i kikkerten med denne super oprustning inden sæsonstart. Kan ikke tro at man satser så stort og ikke henter en målmand af af en hvis kaliber. Det skal vi simpelthen.
Jeg er enig i, at man hurtigt kommer tæt på landsholdet, men kun som nr. 2 eller 3., hvis man spiller på et af de bedste hold i Superligaen. Pointen er bare, at Rønnow ikke er tilfreds med at være reserve for Schmeichel, og hvis du vil være nr. 1 på landsholdet og slå en mand, der spiller fast i PL af, så skal du spille på et højere niveau end Superligaen. Derfor vil han til udlandet: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/roen ... sper-s-af/Acebone skrev: ↑22. jun 2017, 16:08Alligevel er Rønnow over Lössl i landsholdshierarkiet, selvom Lössl har været fast mand i Guingamp og Mainz over en længere periode (er godt med på, at han er røget lidt udenfor i Mainz på det seneste).
Jeg kan efterhånden ikke huske, hvornår en superligamålmand sidst har været fast førstevalg på landsholdet (men FCK har jo også kørt meget i svenske målmænd)?