Transfer vinter 15/16
Re: Transfer vinter 15/16
Hmmmm hvis Celtics snupper Erik, kan de da godt lade os få Falk: http://www.bt.dk/superligaen/faar-sviat ... -ob-profil
Gad vide om det er os, der er blevet afvist, fordi mavefornemmelsen ikke var rigtig?
Gad vide om det er os, der er blevet afvist, fordi mavefornemmelsen ikke var rigtig?
-
Steffen am
Kan måske også være noget med sikkerhed på spilletid, uden jeg kender Celtics fløje.
I deres næste cup kamp mod et hold fra "Lowland League" (5. bedste række) kan han dog formentlig godt være sikker uanset.
I deres næste cup kamp mod et hold fra "Lowland League" (5. bedste række) kan han dog formentlig godt være sikker uanset.
Eller det er FCKKent skrev:Hmmmm hvis Celtics snupper Erik, kan de da godt lade os få Falk: http://www.bt.dk/superligaen/faar-sviat ... -ob-profil
Nej. Det er svært at sige, hvem han har afvist, men jeg synes i høj grad det lader til, at vi fortsat er med i kampen om ham, men kampen bliver bestemt hård, hvilket betyder flere mønter på Falks bankkonto.
Umiddelbart tænker jeg ikke, at Falk er en type, der passer godt i skotsk fodbold, men omvendt gjorde Laudrup det jo meget godt i Rangers, selvom han vel ikke lige var en type, der passede naturligt ind.
-
mousebreaker
KBB er et totalt no-go til en reserve tjans i midterforsvaret. Der laver han alt alt aaalt for mange fejl. Med de muligheder vi har så er Sparv eneste brugbare alternativ i min verden (kender ikke akademi spillernes niveau) - og det kvæster midtbanen markant. Så enten en ny cb eller 6'er. Jeg foretrækker en 6'er men håber på begge dele. Status quo vil være en katastrofe, Jim Larsen har glasben og vi ved ikke hvilken forfatning han kommer tilbage i.Steffen am skrev:Mon ikke du mener Kian i stedet for ErikTHenry skrev:Vi kommer til at spille færre kampe i foråret, og såfremt Jim er fit, så kan det muligvis betyde, at vi kører videre med Jim, Erik og Banggard med Bak og Sparv som back up til midterforsvaret i foråret.Kent skrev:Med 3 centerforsvarere ud i dette vindue, burde vi nok være på udkig efter en ny. Er der nogen, som kender til ham Horsens-knægten Bubacarr Sanneh som der er så meget hype om? Er han noget værd eller er det bare Bo Henriksen, der som sædvanligt taler i for store vendinger?![]()
Kan godt være enig hvis du mener den nuværende priotering kunne være
1. Kian
2. Jim (fit?)
3. Banggard
4. KBB (fit?)
5. Sparv (kan ikke undværes på 6'eren)
6. Rasmus Nicolaisen
Ved ikke om Novak eller Lauridsen kan spille den centrale plads?
Tror ikke helt på den, men i værste fald kunne man vel tegne en ny kontrakt med Dickoh for at have en stabil 4. valg og træningsspiller.
Tror nu mest på der kommer en ny CB til start 11'eren.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
For mig ser vores A-kæde således ud:
Johan Dahlin
Kristian Bak, Jim Larsen, Kian Hansen, Philip Novak
Tim Sparv
Pione Sisto, Rasmus Falk, Jakob Poulsen, Václav Kadlec
Morten Duncan
B-kæde:
Mikkel Andersen
Andre Rømer, Patrick Banggaard,Rasmus Nicolaisen, Jesper Lauridsen
Tim Sparv
Rilwan Hassan, Mikkel Duelund, Kristoffer Olsson, Daniel Royer
Martin Pusic
Reserver: Paul Onuachu, Marcos Urena, Alexander Munksgaard, Jonas Gemmer og Awer Mabil.
For mig et mesterhold og et hold der sagtens kan være med om guldet. Det kræver dog vi henter Falk eller en ny for Andersson.
Johan Dahlin
Kristian Bak, Jim Larsen, Kian Hansen, Philip Novak
Tim Sparv
Pione Sisto, Rasmus Falk, Jakob Poulsen, Václav Kadlec
Morten Duncan
B-kæde:
Mikkel Andersen
Andre Rømer, Patrick Banggaard,Rasmus Nicolaisen, Jesper Lauridsen
Tim Sparv
Rilwan Hassan, Mikkel Duelund, Kristoffer Olsson, Daniel Royer
Martin Pusic
Reserver: Paul Onuachu, Marcos Urena, Alexander Munksgaard, Jonas Gemmer og Awer Mabil.
For mig et mesterhold og et hold der sagtens kan være med om guldet. Det kræver dog vi henter Falk eller en ny for Andersson.
@Lupus1999
I mine øjne er Dahlin, Bak, Jimbo, Pione, Falk(!), Kadlec og Duncan ret store spørgsmålstegn i den A-kæde af forskellige årsager.
Hvis ikke de er kronisk skadede (Dahlin, Bak, Jimbo), er det fugle på taget (Falk) eller spillere, hvis form man ikke kan vide sig sikker på (Sisto, Kadlec, Duncan).
Beklager nej-hatten, men jeg tvivler på, vi nogensinde får din idealopstilling at se, og det er ikke kun pga. Falk.
I mine øjne er Dahlin, Bak, Jimbo, Pione, Falk(!), Kadlec og Duncan ret store spørgsmålstegn i den A-kæde af forskellige årsager.
Hvis ikke de er kronisk skadede (Dahlin, Bak, Jimbo), er det fugle på taget (Falk) eller spillere, hvis form man ikke kan vide sig sikker på (Sisto, Kadlec, Duncan).
Beklager nej-hatten, men jeg tvivler på, vi nogensinde får din idealopstilling at se, og det er ikke kun pga. Falk.
Erik giver 15 mill kr + smaa. 10 mill kr for united kamp.
Kadlec transfer er daekket ind.
FCM skal have en ny midtforsvar der skal gaa direkte ind med det samme og det samme med en afloser for Andersson
Hassan kan daekke Anderssons plads, i et nodstilfaelde
Kadlec transfer er daekket ind.
FCM skal have en ny midtforsvar der skal gaa direkte ind med det samme og det samme med en afloser for Andersson
Hassan kan daekke Anderssons plads, i et nodstilfaelde
Hvis Falk bliver i Danmark, bliver det med 99% sikkerhed i FCM - om han så bliver hjemme eller ej er svært at svare på, men meget tyder på det. Fløjen er dog ikke der jeg ser størst grund til forstærkning, som truppen ser ud lige nu.
Hvis jeg tager et kig hen over truppen, så er vores klart svageste punkt den centrale midtbane - vi spiller med tre centrale (og det bliver vi ved med iflg Priske), men pt har vi kun 5 deciderede centrale midtbanespillere i truppen, hvoraf den ene er færdig og den anden ikke er klar endnu. Vi har Jakob Poulsen, Tim Sparv, Kristoffer Olsson, Petter Andersson, som ikke når flere kampe, og Gemmer som endnu ikke er klar til Superliga fodbold. Hvis vi skal stå på mål for vores egne udtalelser og ambitioner, så skal der som minimum hentes en profil til den centrale midtbane.
Hvis Erik smutter, som alt peger på, så skal der også hentes en forstærkning til midterforsvaret, og jeg ser gerne man henter en starter, da Jim Larsen desværre er notorisk skadet. Jeg tror ikke at Banggaard og Kian Hansen kan klare det, da vi meget gerne skal have en til at styre forsvaret, hvilket ingen af de to evner.
Hvis jeg tager et kig hen over truppen, så er vores klart svageste punkt den centrale midtbane - vi spiller med tre centrale (og det bliver vi ved med iflg Priske), men pt har vi kun 5 deciderede centrale midtbanespillere i truppen, hvoraf den ene er færdig og den anden ikke er klar endnu. Vi har Jakob Poulsen, Tim Sparv, Kristoffer Olsson, Petter Andersson, som ikke når flere kampe, og Gemmer som endnu ikke er klar til Superliga fodbold. Hvis vi skal stå på mål for vores egne udtalelser og ambitioner, så skal der som minimum hentes en profil til den centrale midtbane.
Hvis Erik smutter, som alt peger på, så skal der også hentes en forstærkning til midterforsvaret, og jeg ser gerne man henter en starter, da Jim Larsen desværre er notorisk skadet. Jeg tror ikke at Banggaard og Kian Hansen kan klare det, da vi meget gerne skal have en til at styre forsvaret, hvilket ingen af de to evner.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Banggaard har sejlet rundt længe efterhånden. Jim Larsen, Bak, Dahlin og Andersson, jeg tror ikke vi kan regne med nogen af dem. Jeg synes egentlig, at vi burde prøve at komme af med dem. Måske undtaget Bak.
Rolig nu. Dahlin har haft én skadesperiode i mere eller mindre hele karrieren, at det så sker efter han kommer til os er selvfølgelig uheldigt, men også selvforskyldt da det er en overbelastningsskade som ikke fik den tid han skulle bruge i første omgang.Noerum skrev:Banggaard har sejlet rundt længe efterhånden. Jim Larsen, Bak, Dahlin og Andersson, jeg tror ikke vi kan regne med nogen af dem. Jeg synes egentlig, at vi burde prøve at komme af med dem. Måske undtaget Bak.
Petter Andersson vidste vi fra day one havde problemer med bentøjet, men havde han ikke haft det, var han aldrig nogensinde endt i superligaen og Midtjylland. Og han er hjemme i Sverige senest til sommer.
Jim Larsen er en uheldig historie, som havde haft et langt forløb uden skader inden han kom, hvorefter han rendte ind i en irriterende knæskade. Kan han komme tilbage, vil han være klart første valg for os - også selvom Erik bliver!
Hvad angår Bak, så er historien den samme som med Dahlin - en slagskade mod Hobro, som både Bak og klubben har forceret, hvilket har resulteret i et langt skadesforløb. Havde man skånet ham, havde han også været tilbage i efteråret.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Jeg mener ducan skal erstattes med en klasse angriber hvis han smutter. Så kan man evt leje en urena ud.
En anden ide kunne være at spille med kadlec på toppen (som denne UG erstatning) og dermed give plads til et køb af falk på fløjen. Omend han allerede er på blokken - han kan altid gå længere ind i banen og dække en central position. Jeg tror han vil ha nemt ved at falde ind på holdet af flere grunde; sprog, land, liga, træner og spiller kendskab, hvilket ofte er en balance for spillere som vælger at skifte klub i januarvinduet. Ihvertfald på de store scener.
Derudover skal midtbanen selvfølgelig ha en mand ind udefra og det samme gælder forsvaret. Jeg synes ligesom de fleste andre at vi er for langt fra hvad vi vil, hvis ikke det sker. Så mit håb er da helt klart en spiller til hver af disse kæder såfremt salg står for døren.
En anden ide kunne være at spille med kadlec på toppen (som denne UG erstatning) og dermed give plads til et køb af falk på fløjen. Omend han allerede er på blokken - han kan altid gå længere ind i banen og dække en central position. Jeg tror han vil ha nemt ved at falde ind på holdet af flere grunde; sprog, land, liga, træner og spiller kendskab, hvilket ofte er en balance for spillere som vælger at skifte klub i januarvinduet. Ihvertfald på de store scener.
Derudover skal midtbanen selvfølgelig ha en mand ind udefra og det samme gælder forsvaret. Jeg synes ligesom de fleste andre at vi er for langt fra hvad vi vil, hvis ikke det sker. Så mit håb er da helt klart en spiller til hver af disse kæder såfremt salg står for døren.
Vi har angribere nok, selv uden Duncan. Forstærkninger der må være laveste prioritet overhovedet.
Jeg er enig, han var klasse før han skade. Jeg er bare bange for, at han aldrig rigtig kommer tilbage. Det samme frygter jeg med de andre. Jeg håber jeg bliver modbevist, og at Bak, Jim og Dahlin bliver helt skadesfri, men jeg tvivler.Jim Larsen er en uheldig historie, som havde haft et langt forløb uden skader inden han kom, hvorefter han rendte ind i en irriterende knæskade. Kan han komme tilbage, vil han være klart første valg for os - også selvom Erik bliver!
-
mousebreaker
Netop de her situationer, Sisto's skades mareridt samt at Jesper Lauridsen ikke fik lov til at give Novak pause rettidigt er 4 meget store ting jeg har at udsætte Thorup samt behandlerstab for. Hvis de ikke har lært at det er som at pisse i bukserne at forcere spillerne efter en skade, så burde de få en samlet fyreseddel. Man kan ikke forvente at spillerne selv melder fra. Det kommer bare ikke til at ske. Spillerne tænker sjældent langsigtet - det skal andre gøre for dem.Arff skrev:Rolig nu. Dahlin har haft én skadesperiode i mere eller mindre hele karrieren, at det så sker efter han kommer til os er selvfølgelig uheldigt, men også selvforskyldt da det er en overbelastningsskade som ikke fik den tid han skulle bruge i første omgang.Noerum skrev:Banggaard har sejlet rundt længe efterhånden. Jim Larsen, Bak, Dahlin og Andersson, jeg tror ikke vi kan regne med nogen af dem. Jeg synes egentlig, at vi burde prøve at komme af med dem. Måske undtaget Bak.
Hvad angår Bak, så er historien den samme som med Dahlin - en slagskade mod Hobro, som både Bak og klubben har forceret, hvilket har resulteret i et langt skadesforløb. Havde man skånet ham, havde han også været tilbage i efteråret.
-
mousebreaker
Fuldstændig enig - Duncan er ikke engang den bedste vi har. Det er Pusic. Duncan vil da være et tab, men vi vil klare os fint uden ham. Specielt hvis Jim Larsen kommer sig over sin skade så han kan bidrage på dødboldene.Acebone skrev:Vi har angribere nok, selv uden Duncan. Forstærkninger der må være laveste prioritet overhovedet.
For mig at se så burde en dækning for Sparv stadig være absolut topprioritet. Tør ikke tænke tanken at han ryger ind i en skade. Dernæst midterforsvaret efter Eriks formodede salg. Så er vi også fint dækket ind efter min mening. Ville da være rart at skrive under med Falk, men jeg vil ikke ligge søvnløs hvis det ikke kommer til at ske